View Full Version : Silent Bell_Cornershop
Dutch_Stylez
18th March 2009, 10:45
Hey peeps,
zoals sommigen misschien al hebben gezien heb ik met deze scene meegedaan aan de 'Cornershop' challenge en ben op de 2de plek geland...
Had veel werk te doen afgelopen week en moest um dus op het eind inleveren terwijl deze voor mijn gevoel nog niet heelemaal af is...
Ik heb nog een aantal dingen op me lijstje staan die erbij moeten komen/ die ik wil veranderen, hoop deze dan ook snel af te maken.
Suggesties zijn meer als welkom :) ...
Greetz Dutch
Morris
18th March 2009, 10:56
Ik kan er niet veel op aanmerken hoor, Dutch.
Misschien twee kleine opmerkingen:
* De paal van de Paraplu lijkt me een beetje aan de dikke kant
* en het buitenwapperende gordijntje kan misschien nog nét iets overtuigender. Misschien wat gerafeld met een paar gaten erin?
Voor de rest super scene, dude :thumbup1:
Morris
Marijn
18th March 2009, 11:03
Het is op zichzelf al een prachtige final natuurlijk, maar als je nog dingen gaat aanpassen:
- de linkermuur is wat leeg. Misschien kun je daar even de Ivy-grower plugin overheen gooien, zodat je meteen ook wat groen hebt in je scene.
- Misschien kun je de voorgrond nog vullen met een tafel en wat stoeltjes?
Maargoed, dat zijn maar suggesties, ik vind hem er zo al top uitzien!
Rich_Art
18th March 2009, 12:20
Ja ik vind hem zeer geslaagd..
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
Nebu
18th March 2009, 20:55
Het ziet er fantastisch uit Dutch, ik kan eigenlijk geen kritiek bedenken.
Ben wel benieuwd wat je er nog meer mee gaat doen.
Cheers,
Nebu
olbo
19th March 2009, 10:09
Ik heb hem gezien ;)
Alleen heb ik zelf een beetje moeite met de textures. Maar dat kan ook aan mij liggen :001_huh:
Maar dat is ook het enige wat ik te zeuren heb...
Dutch_Stylez
19th March 2009, 11:25
thx guys,
heb alles genoteerd... nu er alleen nog tijd voor hebben hahaha...
Marijn, de reeden dat ik de zijgebouwen leeger heb gelaten is omdat ik de focus op de shop wilde hebben maar nou dat de challenge afgelopen is wilde ik zo en zo nog wat aan de 'bg' doen...
Olbo, warmee heb je moeite met de textures?
Ben benieuwd... moet er wel bij zeggen dat iedereen andere monitors heeft en ook mac/ pc geeft mega verschillen...
update komt dan hoopelijk snel :)
Greetz Dutch
Rich_Art
19th March 2009, 11:34
Ja ik ben ook benieuwd naar het waarom van Olbo. :) Hier ziet het er gaaf uit iig.
Peace,
olbo
19th March 2009, 11:43
Tja, ik vind het zelf ook lastig om te verklaren wat ik niet zo mooi vind... het heeft denk ik een beetje te maken dat het allemaal zo grijzig is.
Dutch_Stylez
19th March 2009, 11:48
en dat is dus precies wat ik bedoelde met monitorverschillen :confused1:
Bij mij is het erug kleurrijk... en afgelopen week heb ik het ook nog gecheckt op de mac en daar vondt ik het al bijna cartoony uitzien...
Is en blijft toch een probleem ook al heb je je monitor gecalibreerd...
Olbo, met wat voor monitor werk jij en werk je op een mac?
Greetz Dutch
olbo
19th March 2009, 11:52
Een Mac en een Cinema 23" (bijna 4 jaar oud). Ik moet zeggen dat dit scherm erg donker en minder scherp is dan op mijn iMac thuis. Ik vind het beeldscherm 'probleem' erg jammer. Wat is de maatstaaf hiervoor? Gelukkig krijg ik met drukwerk wel het gedoelde resultaat...
... ik heb hem in PS eens een flinke kleurverzadiging meegegeven en dan wordt het al een ander verhaal...
Dutch_Stylez
19th March 2009, 11:57
de maatstaf... hahaha dat is een goeie, was er maar zoiets, je hebt gelijk een maatstaf zou wel echt goed zijn. Ik werk hier op drie monitoren en ik krijg ze nog geen eens in de buurt van elkaar qua brightness en color... tft's zijn zo en zo al een heel stuk lichter als de 'oude' bakbeesten...
Ik heb deze gemaakt op de pc... maar zoals ik al zij ik heb afgelopen week nog gechekt op mac monitors die zijn gecalibreerd (-20% brightness voor gelijk te komen met pc) en op die zagen mijn renders er best wel heel erg kleurrijk uit...
Geen idee, ik kan er weinig aan doen want hier ziet het er naar mijn smaak goed uit...
toch bedankt voor de hint zal het een beetje in de gaaten houden...
Greetz Dutch
Rich_Art
19th March 2009, 11:59
Ja dat zal altijd een probleem blijven ben ik bang...
Ik zie soms mijn renderes op een andere PC/monitor en dan schaam ik me voor mijn werk.
Dan ziet het er niet uit. Veel te donker of juist veel te licht. Enz enz..
Peace,
Dutch_Stylez
19th March 2009, 12:03
idd rich ik weet wat je bedoelt... ik denk dat mac gebruikers hier watminder last van hebben... de mac beeldschermen zijn een stuk lichter qua brightness en color... echt een moeilijk thema.
Blijf het ook tegenkomen op de forums... Zou wel echt tof zijn als ze daar een keer een oplossing voor konden vinden... maar ik dnek dat dat niet mogelijk is...
Greetz Dutch
Apprentice
19th March 2009, 13:40
Ik vind'm zeer leuk!
Heeft iets cartoony door de verhoudingen van de objecten en de gekozen textures.
Nu nog de aanliggende gebouwen textureren en voor mij kan hij op de voorpagina!
Mazur
19th March 2009, 13:50
Eerst een reactie op de Cornershop. Het ziet er sfeervol uit met veel leuke details. Het resultaat in het algemeen is een beetje zwaar. Ik bedoel hiermee te zeggen dat de texturen te veel aandacht opeisen in een plaat die op zich al veel laat zien aan details. Ook is alles aan de donkere kant, een duwtje aan de curve zou alles goed doen. De opmerking over de parasol is op zijn plaats en ook zou ik nog de dakpannen iets kleiner maken.
Wat betreft de weergave op diverse monitoren. Wie veel te maken heeft met drukwerk, gaat uit van een instelling die daar dan ook bij past. Bij mij is de afwijking (gelukkig) klein in Photoshop.
SuperCal kan een aardige hulp zijn bij het calibreren van een monitor (http://www.bergdesign.com/supercal/).
Rich_Art
19th March 2009, 13:54
Bedankt voor de link ik ga eens kijken..
Peace,
Dutch_Stylez
19th March 2009, 16:33
thx Mazur for this interesting view in my scene... you are right the textures are too strong/ heavy... but hey what can I say... detail fetish :001_tongue:
nah but I will work on the textures some more, I also don't like the street the way it is... it's too blurred/ pixeled because I liquified a photograph of a street...
thx for that...
Greetz Dutch
edit: hahaha nou ga ik hier ook nog in het engels schrijven, komt door het mooie weer denk ik :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.