PDA

View Full Version : Wips Tom(mrducky)

Tom
18th March 2009, 12:47
die moest ik toch hebben ;)

Ik zal straks mijn huidige wipjes wel posten.

http://www.c4dlounge.eu/forum/picture.php?albumid=9&pictureid=90
http://www.c4dlounge.eu/forum/picture.php?albumid=9&pictureid=92

brammezz
18th March 2009, 14:10
leuke ******* :thumbup:.

Marijn
18th March 2009, 21:07
een leraar die studenten dit soort zaken laat maken, hoe is het mogelijk :001_tongue: Je model ziet er globaal al goed uit, er zijn nog wel een aantal kleinere punten (de oksel, ribben, omtrek borsten) die er nog wat raar uitzien.

Tom
18th March 2009, 21:20
een leraar die studenten dit soort zaken laat maken, hoe is het mogelijk :001_tongue: Je model ziet er globaal al goed uit, er zijn nog wel een aantal kleinere punten (de oksel, ribben, omtrek borsten) die er nog wat raar uitzien.

Die is voor animatie dus daar ga je toch niet al te veel van zien, bij het stuk uitleg over de oksels was ik druk in de weer om een heks te maken dus dat heb ik weer gemist, ik zal kees zijn mailtje daar is voor moeten lezen ;)

en ja voor de rest is er nog veel werk aan, maar tot de animatie af is blijft mijn eerste menselijke karakter low poly met een high poly hoofdje.

Tom
12th April 2009, 12:01
Hehe ik dacht dat ik klaar was mett mijn animatie tot ik het resultaat zag, mijn scene was te leeg. Dus ik ben nog maar wat aan het modeleren gegaan.

Rich_Art
12th April 2009, 12:03
Geinige robotjes..

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Tom
12th April 2009, 12:28
oh ja voor de liefhebbers:
gewoon kleine animatie van morph voor de mond (enkel gemaakt voor mezelf om te zien hoelang de actie duurt (ik heb weinig tijdsbesef binnen c4d) )
http://www.youtube.com/watch?v=FjZ2fJYqHRs&feature=channel_page

vliegend robotje zijn rotors al maar is aangedreven met xpresso en ook een kleine morph in de mond gestoken.
http://www.youtube.com/watch?v=EjN8z04eFH8&feature=channel_page

Tom
12th April 2009, 20:39
het zwembad wat verder afgemaakt

Morris
13th April 2009, 12:09
Heheh, nice...welcome to Robo-Ville.
Leuk concept

Greetz,
Morris

Tom
13th April 2009, 13:14
Heheh, nice...welcome to Robo-Ville.
Leuk concept

Greetz,
Morris

Lolz Morris, ik denk dat ik voorspelbaar word, alleen was mijn naam R-City (leesbaar als our city en stat eigelijk voor robot-city)

Tom
15th April 2009, 15:03
http://www.youtube.com/watch?v=Gg2gGolD6hU

hierna denk ik dat ik enkel het menselijk karakter hier nog ga posten en mijn final want anders gaat er helemaal geen suprise meer zijn aan mijn filmpje ;)

roobol
15th April 2009, 18:17
Ziet er allemaal al heel veelbelovend uit, als nu dat water wat gaat klotsen en die luchtbedden meedeinen is het helemaal perfect (komt nog een hele leuke Xpresso les over, compleet met iterators en ray collision :-)))

Tom
16th April 2009, 14:30
Hehe kees misschien dobberen ze al wel rond ;)

Dat zal niet het moeilijkste worden die xpresso, de andere kant van mijn omgeving bouwen zal moeilijk zijn ;)

Niet teveel op de tekstuur letten op het gezicht daar komt een uvmap op en er zitten nog wat fouthes in, but that's life :-p

Tom
19th April 2009, 23:12
toch nog maar even een stukje tonen van mijn verwoeste wereld met toegang tot de grot naar R-city (wip);)

Rich_Art
20th April 2009, 08:52
Heb je wel iets aan de belichting gedaan? het ziet er allemaal vlak en doods uit.
Een beetje spelen met lights en je krijgt een heel ander plaatje. :)

Peace,

Marijn
20th April 2009, 10:20
Ik denk dat het qua sfeer de bedoeling is, aangezien het een verlaten stad is. Wel kan je inderdaad nog wat contrast toevoegen. Ik denk dat een scene Ambient Occlusion al veel zal doen, dan krijg je mooie donkere accenten. Ik vind de sfeer al wel geslaagd verder, t ziet er niet als een aangename plek uit om eens doorheen te wandelen ;)

Tom
21st April 2009, 01:37
beide posts zijn terecht ;)

er is wel degelijk gewerkt aan de belichting maar de kleur van de lampen staat op donker grijs ;)
en twee van de lampen zitten achter mijn "bergen" (ze stonden er al voor ik die maakte en daar had ik neit eens aan gedacht. Dus rich_art bedankt om me daar even aan te herinneren.

En Marijn het is inderdaad de bedoeling om die sfeer weer te geven en een zo groot mogelijk contrast te scheppen tussen dit deel en r-city. Maar hier staat momenteel op alle gebouwen dezelfde tekstuur en dat zal nog wel veranderen, verder steekt er ook ambient occlusion in de materialen maar mijn lummincance staat nog niet aan.

algemeen:
Dit moet er nog inkomen:
- wat bominslagen
- een onontplofte bom
- nog wat meer puin
- degelijke teksturen
- en na het bekijken van de render op een andere pc zal ik mijn lampen ook wat lichter grijs maken want het was heel donker daar ;)

Dingen die ik niet zo belangrijk vindt maar eigelijk wel nog wat aandacht zouden verdienen.
- Meer variatie in het puin
- De bergketen wat meer vorm geven
- uv map van de straat om er een goeie tekstuur op te zetten met wegmarkeringen.

Die render is een wip dus laat de c&c maar komen ;)
R-city is afgesloten voor c&c daar ben ik momenteel alles verder aan het animeren en daar ben ik best tevreden over de finals die ik er momenteel van heb.

In bijlage een van de karakters die de animatie niet hebben gehaald :-p

Tom
22nd April 2009, 11:05
Ik was mijn donkere scene wat beu dus heb ik maar een klein zijprojectje opgestart ;)

Rich_Art
22nd April 2009, 11:20
Geinig....
2 opmerkingen.
Het gras lijkt erg veel op haar ipv gras. Je zou er wat kink etc in het hair mat kunnen bij maken.
En water reflecteert het zon licht heel erg. Dus je zou verwachten dat de buik van je character veel lichter zou zijn..

Peace,

jonathan
22nd April 2009, 14:16
ziet er allemaal al zeer leuk uit ben benieuwd hoe het verder afloopt met R-city ;)

greets jona.

Marijn
22nd April 2009, 15:02
ziet er allemaal weer leuk uit, ben benieuwd naar je animatie. Verder sluit ik me aan bij de comments van Rich_Art. Wel al leuk hoe het gras een beetje samenclustert.

Tom
22nd April 2009, 18:09
Ik had in een priveberichtje geantwoord omdat ik ook een vraag had

maar ik zal mijn antwoord hier ook nog snel even zetten ;)

grass staat momenteel met guides van 2 segmenten en is gewoon om een beeld te hebben van wat het zal worden en er is enkel een beetje met de brush door gegaan.

En de vraag was dus hoe ik het hair een schaduw kon laten werpen mits enkel de vloer een schaduw wierp ;)

En over het licht: hier had ik dus weldegelijk al op mijn belichting gelet maar heeft rich_art een goed punt gegeven waar ik niet aan had gedacht. Dus vanaf nu maak ik rich_art mijn persoonlijke belichtingsadviseur ;)

@jonathan thanks, r-city is aan het renderen, nog 3 dagen en 17 uur te gaan zn sn

Rich_Art
23rd April 2009, 09:03
Hier een voorbeeldje dat je prima schaduw van hair krijgt.

Ik heb een sky object aangemaakt met Physical sun en Sky aan.
En ik heb een infinite light erbij gezet als shadow caster.
Aan dit light hangt ook een hair light tag en die staat op soft shadow en de shadowmap size op 1500X1500. Hoe hoger deze map des te meer shadow details je krijgt. Een map van 1500X1500 kost al gauw een mb of 20 per Light. :) Dus je moet er wel mee oppassen.
Meer is het niet eigenlijk.

Peace,

Tom
23rd April 2009, 16:54
thanks rich_art

Misschien is het wel nuttig om die ook in de tutorial sectie te plaatsen, hij is misschien niet uitgebreid maar de mensen die opmerken dat hun hair geen schaduw werpt en er zich aan storen zijn ook niet echt de beginners meer.

En een keer je weet waar je moet zoeken is het inderdaad heel makkelijk ;)

Tom
25th April 2009, 07:46
snel even een boompje gemaakt dat snel rendert (2 seconden)
tekstuur o pde stam is nog niet goed ;)

c&c welkom

snel even de werkwijze erbij zetten:
- een tak in de achtergrond zetten
- editable kubus over de lengte van de tak
- loop knife
- punten verslepen zodat de kubus over de tak past
- extra knifecuts maken voor de zijtakken
- extrude van 0.1 en dan een grotere (doe ik altijd zodat ik achteraf niet moet snijden om de afrondingen bij de overgang weg te werken)
- duplicate de tak en arrange in cirkel
- duplicate het geheel nog is en scale het een beetje kleiner om de bovenkan wat op te cullen
-connect alle takken en selecteer pollygonen waar je bladeren op wilt
- add hair
- hair materiaal wat aanpassen vooral de tickness.
- in rendersettings hair aanvinken en daarin shadowcaster aanvinken ;)
- materialen nog wat bijwerken (wat ik niet heb gedaan omdat het toch maar achtergrondopvulling is voor een animatietje.)

Rich_Art
25th April 2009, 10:52
Zo te zien ziet het er goed uit. jammer van het formaat en de donkere achtergrond.

Peace,

Tom
25th April 2009, 12:33
Het vervolgje van de scene (en testje van de rig van de beverbot ;))

Morris
25th April 2009, 12:39
Zo, dat gaat al goed vooruit :thumbup:
Doe zo verder zou ik zeggen

Greetz,
Morris

jonathan
25th April 2009, 14:04
ziet er zeer leuk uit. keep up the good work

toch even oppassen voor het gras in de linker onderhoek gezien het dicht bij je camera is zie de grond er wel goed door en komt het een beetje kaal over.

greets jona.

Tom
25th April 2009, 18:31
jups jona, dit is gerenderd zonder fillhairs aangevinkt ;)
Ik ben nog niet helemaal tevreden over het gras dus was het de moeite niet om ze op te zetten en het renderen te verzwaren ;)

Tom
15th May 2009, 23:52
even een tussentijds wipje opgezet.

Rich_Art
16th May 2009, 10:12
geinig vogeltje..

Peace,

Tom
16th May 2009, 14:29
even voorlopige teksturen opgezet, ik heb hem low poly gehouden zodat hij een goede oefening zal worden voor interactief uv mappen

Genie
16th May 2009, 14:46
Begint er al goed uit te zien :)

wordt dit een onderdeel van je beverscene ?
....geweldige robotbever trouwens :thumbup1:

Tom
16th May 2009, 17:03
nee dit is een losstaand projectje omdat ik even genoeg had van robotjes lol
Maar goed dat je daarover begon want ik moet daar nog iets voor maken en was het weeral vergeten ;)

Marijn
17th May 2009, 23:03
Leuk vogeltje Tom! De bek mag nog iets meer definitie hebben, verder al een erg leuk model. Ben benieuwd om dit vogeltje te zien vliegen. Of gezien zijn gewicht, hem toch een poging te zien doen.

Tom
26th May 2009, 14:14
Lolz iets dat i ktijdens de les heb gemaakt ;)

http://www.youtube.com/watch?v=-4YNpeV2sU4

Tom
2nd June 2009, 06:42
mja ik was het al vergeten ;)

sfBlackfox
2nd June 2009, 19:07
hmm, ik denk dat je de phong shading wat moet verlagen, die lijkt niet te kloppe rondom de mond. Wel leuk character :)

Tom
13th June 2009, 18:56
Ik zal snel even een paar stukjes uit mijn eindwerk posten ;)

http://www.youtube.com/watch?v=5xWvsxzFqkk&feature=channel_page

http://www.youtube.com/watch?v=E4M2cz8Vi1Y&feature=channel

[bo]
13th June 2009, 22:04
ziet er wel cool uit :)

Tom
26th June 2009, 18:09
en we zijn afgestudeerd :)

Morris
26th June 2009, 19:24
Proficiat :thumbup:

Greetz,
Morris

Rich_Art
26th June 2009, 19:26
Gefeliciteerd. :thumbup:

Peace,

Tom
4th July 2009, 13:43
en we gaan nog maar is proberen om een geloofwaardig landschap te maken ;)

in bijlage een heel snelle opzet van het landschapje in beginfase

Rich_Art
4th July 2009, 13:44
Geinig....

Peace,

Tom
4th July 2009, 14:24
om eerlijk te zijn verschoot ik nogal van het waterresultaat met de ingebouwde water surface ;)

Rich_Art
4th July 2009, 15:19
Hoe bedoel je dat? Valt hij tegen of mee?

Peace,

Tom
4th July 2009, 15:35
dat hij eigelijk meevalt ;) al lijkt hij me meer gemaakt voor animatie als stills

Tom
15th September 2009, 00:09
Bijna af, een oud robotje in een nieuw kleedje aan het steken ,)
Niet op de tekst letten die is er maar snel bijgezet in ps en ik denk dat ik nog meer zwart nodig heb om het eenzame te verduidelijken.

c&c welkom

Marijn
15th September 2009, 13:38
Leuk concept, en dito robotje. Ik zou qua presentatie vooral nog even spelen met reflecties, die mogen wat mij betreft een stuk contrastrijker zijn. Ook is misschien een lager camerastandpunt interessant?

Tom
15th September 2009, 14:58
Naar het camerastandpunt ga ik nog eens kijken, de reflectie daar ben ik neit zo van overtuigd mits er nog stukken van de scene bij meoten komen en een contrastrijke reflectie kan het "lege eenzame" gevoel dan tenietdoen. Maar ik hou ook dat punt in gedachte voor als de hele scene af is dan kan ik er wat mee spelen.

Rich_Art
15th September 2009, 17:47
Ik ben het met Marijn eens.... :)

Peace,

Tom
15th September 2009, 19:37
even wat aan het spelen met camera standpunten en objectplaatsing binne de render.

Tom
21st September 2009, 08:14
een keer geen 3d :-p

Marijn
21st September 2009, 12:17
Ga je hier nog een animatie mee maken? Of is het gewoon deze tekening.

Tom
21st September 2009, 14:58
Ga je hier nog een animatie mee maken? Of is het gewoon deze tekening.

geen idee ;), ik moet deze week beginne aan een vectortekening dus dacht ik maar even te oefenen, ik ben wel bezig met een animatietje met mijn eendje

Tom
29th September 2009, 17:13
lolz ik begin het zelfs leuk te vinden ;)

Ik denk dat ik deze scene ook eens in 3d ga maken

Rich_Art
29th September 2009, 20:34
Leuk getekend hoor.

Peace,

Marijn
1st October 2009, 13:56
Leuke scene, lijkt me zeker de moeite om ook in 3D te maken!

Tom
2nd October 2009, 03:03
http://www.youtube.com/watch?v=Hvrp0P_PxMM

lol het wordt tijd dat ik me nog is ga verdiepen in de contest in plaats van te spelen met illustrator, al is het best een welkome afwisseling op 3d ;)

Tom
3rd October 2009, 13:40
even een rendertje uit mijn vrij werk voor film (ik meost mijn robotje toch een keer goed animeren :-p )

Tom
4th October 2009, 15:34
http://www.youtube.com/watch?v=g6JP6bjFbKs

voor mensen die geïntresseerd zijn in het stukje animatie dat ik momenteel heb ;)
Dit gaat de laaste update zijn tot het hele filmproject af is (zeg ik nu maar wss kan ik het niet laten om nieuwe updates te posten :-p )

Rich_Art
4th October 2009, 17:06
Geinig gemaakt. Alleen in het begin lijkt het een beetje slomotion.

Peace,

Tom
4th October 2009, 17:40
mja verkeerde frames/sec gerenderd maar ik heb ze ook in afbeeldingen enkel uitgerenderd dus ik kan dat wel sneller monteren ;)

en het draaien is niet ideaal maar ik vond geen mograph met een goeie draai in dus kon ik de beweging niet echt naabootsen.

Tom
6th October 2009, 01:50
goe tom goe :(
ik heb me weer van mijn slimste kant getoont....
annimeer ik heel mijn scene, wacht ik tot nu om de render te bekijken om tot de vaststelling te komen dat een van de belangrijkste dingen niet getextureerd is lol.

Dus nu kan ik kiezen tussen de frames opnieuw renderen vanwaar de textuur te zien is of met after effects werken om het op te lossen. Maar ae is niet het makkelijkste mits dat object nogal veel beweegt en wordt opgefrommeld. Dis het zal wel opnieuw renderen worden lol

Tom
12th October 2009, 22:35
Nog 250 frames renderen en dan kan ik nog is verderdoen aan de big contest ;)

mijn volgende karakter en einstein zijn geschetst zoals ik ze wil

Rich_Art
13th October 2009, 07:24
Ik ben benieuwd. :)

Peace,

Timmer
13th October 2009, 10:59
Ik ook :) zeer benieuwd!

GrtZ, Tim

Tom
21st October 2009, 02:07
gewoon iets funny waar ik ben opgestoten terwijl i kwat met haar was aan het spelen

Tom
11th November 2009, 00:42
mits mijn c4dcafeaccount nog niet actief is zet ik hier al even een wipje ;)
Mits het een scene is zoals ik denk bijna iedereen hier, er mij nog nooit een heeft zien maken ;)

[bo]
11th November 2009, 01:12
Als je al die robotjes kan maken, moet een sci-fi scene ook wel lukken denk ik ^^

Tom
12th November 2009, 18:13
het is nog overbelicht maar ik werk graag in overbelichte scenes ;)

Tom
14th November 2009, 19:22
updatje op mijn monorail wip voor the monorailwedstrijd.
Mits er al enorm goeie realistische inzendingen en wips zijn ben ik naar mijn oude getrouwe toony stijl gegaan ;)

en hij zou het nog goed doen als smiley voor rich_art

Rich_Art
14th November 2009, 19:33
Haha ja idd... Leuk monorailtjedingetje...

Peace,
Rich_Art. :monorail: :thumbup1:

Marijn
15th November 2009, 14:25
Leuk model, en vooral de kleur van de rails komen mooi uit.

Tom
16th November 2009, 14:18
Ik stel u officieel de playmobil futuristic monorail voor :-p( dit wordt zo'n diskwalificatie voor de monorailwedstrijd, but who cares :^p)

olbo
16th November 2009, 14:24
Je bent gek op robotjes, is het niet Tom? Is dit voor CD4Cafe challange?

Goed op weg en zeker origineel. Succes...

Tom
16th November 2009, 15:10
Jups olbo dit is inderdaad voor die wedstrijd

en om eerlijk te zijn ging ik een realistische toer opgaan tot er een paar verbluffende dingen werden gepost waar ik met mijn beperkte textureskills toch niet tegen op kan;)
En dan blijft er maar 1 keuze over, teruggrijpen naar wat je kan en orgineel uit de hoek proberen te komen.

Wat mijn gek zijn van robotjes betreft, dat is relatief.
Op school moesten we voor animatie 1 een "mechanische animatie" maken en daar had ik een robotje voor gemaakt en voor animatie 2 werd het "mens vs robot" als onderwerp.
dus dat wil eigelijk zeggen dat ik voor mijn twee vrij werken robotjes heb zitten maken en dan worden robotjes ook iets waar je op kan terugvallen binnen je 3d werk (op vlak van wedstrijden toch)

Tom
11th December 2009, 20:55
Ik ben rustig naar de tut's aan het kijken, al een paar dingen gezien die ik anders zou doen las i nde tut en ook al wat van geleerd hoor
Dus als ik ineens aan een vliegtuig begin is het allemaal marijn zijn schuld lol

olbo
11th December 2009, 20:56
Laat maar komen dat vliegtuig. Ben benieuwd...

Tom
11th December 2009, 21:02
Ik heb er zin voor, spijtig geneog niet de tijd ;)
Ik ben momenteel de lamp en de bic aan het riggen en animeren ;)

Rich_Art
15th December 2009, 16:49
Ben benieuwd naar de animatie. :)

Peace,