View Full Version : Cinema 4D R11.5
Marijn
1st September 2009, 13:09
Vers van de pers voor jullie: Cinema 4D R11.5!
http://www.maxon.net/en/news/singleview-default/article/maxon-unveils-cinema-4d-release-115-professional-3d-graphics-just-got-easier-2.html
Highlights:
- MoGraph2, inclusief compleet nieuwe Dynamics
- Veel nieuwe verbeteringen ivm rendering, bijvoorbeeld render instances
- Nieuwe Picture viewer, inclusief multipassing, filters, en het afspelen van animaties
New Features List
In addition to the highlighted features, there's many smaller tweaks and enhancements to CINEMA 4D Release 11.5 - here's a complete list.
CINEMA 4D Core
Double-clicking on the edge of a manager window will automatically reposition the manager window.
The entire group window can be switched to fullscreen mode.
Palettes and managers can be opened in Fullscreen mode.
New palette separator to fill space between icon groups, allowing them to be aligned in a justified manner.
Project Settings can be edited in the Attribute Manager.
Several scene parameters are now displayed in the Project Settings dialog window.
Import/Export settings are displayed automatically. Alt/option key bypasses the dialog.
FBX now supports Joints, multiple UV tags and evaluates expressions upon export.
Environment variables for external plugin directories.
Use Render Instances to render an almost unlimited number of objects.
Render Instances for the Array object.
Render Instances for the Particle Emitter.
Duplicate function can generate Render Instances.
Greatly expanded falloff functionality for all particle modifiers.
Particle turbulence modifier with expanded noise turbulence.
Particle wind modifier with expanded noise turbulence.
Export Doodle objects in compressed PNG format.
The Connect command correctly joins Texture tags and polygon selections.
New Connect+Delete command.
New hotkeys for creating and deleting keys and tracks.
New keyframe dot behavior - yellow dot indicates changed value not yet keyframed
FCurves: Switch quickly between custom and pref colors.
Keyframe baking can be cancelled in the Timeline.
Motion source hierarchy can now be changed to match skeleton.
Quaternion and HPB can be switched manually when Motion Layers are blended.
Render settings now include region specification to render a portion of the view.
Export of camera data, lights and Objects for Apple Motion.
Numerous additions for After Effects export.
Improved antialiasing for alpha channels and Multi-Passes.
New Hybrid and Raytracer modes to optimize antialiasing.
Bucket rendering optimizes memory usage and speed.
Greatly expanded color correction post effect that can be generated directly from the Picture Viewer's filter settings.
Higher samples possible for Scene Motion Blur.
Compositing Background now works with Global Illumination (under certain circumstances).
The External Compositing tag now works with Cloner objects and XRefs.
The External Compositing Tag has several new parameters for export to Adobe After Effects.
Materials can be replaced by alt-dragging from the Content Browser or Material Manager.
Numeric attributes can be modified using keyboard arrow keys.
Parameters in the Attribute Manager can be filtered by name.
Double-clicking an element icon in the Attribute Manager selects the element.
Newly developed Picture Viewer with integrated RAM player.
Improved (many more functions) and faster formula parser.
Native support for reading & writing PNG images.
Support for reading & writing DPX images.
QuickTime can now be used by Windows 64-bit users; QuickTime and Avi sound import/export.
Overall speed optimization in various areas.
CINEMA 4D can read and write 32-bit PSD files with layers.
Objects are numbered incrementally on creation or duplication
ichi.one
1st September 2009, 13:40
instances zijn nu....proxies ?
Marijn
1st September 2009, 13:41
Render Instances zijn ongeveer hetzelfde als wat in vray "vray proxies" heet inderdaad.
Timmer
1st September 2009, 13:47
Geweldig! :) ... hij is enkel nog niet te zien in de download sectie van Maxon site, nog even geduld dus (?) :)
GrtZ, Tim
telnoi
1st September 2009, 14:03
Wat simpele MoGraph Dynamics voorbeelden.
http://www.c4dportal.com/lolmodyn.mov
http://www.bonkers.de/r11.5/loc1.mov
http://www.bonkers.de/r11.5/loc2.mov
http://www.bonkers.de/r11.5/loc3.mov
http://www.bonkers.de/r11.5/loc4.mov
nickyc
1st September 2009, 14:15
Dat hebben we nodig, dynamica, yeah
Marijn
1st September 2009, 15:36
Ziet er allemaal erg goed uit... ik snap alleen niet waarom MoDynamics een soort sub-module van MoGraph is geworden, en niet gewoon de oude Dynamics module in zijn geheel vervangt. Of gaat MoDynamics op termijn toch echt de gehele dynamics module vervangen? Nu gaat dat volgensmij nog niet omdat bijvoorbeeld soft-body dynamics nog niet bij MoDynamics zitten.
EDIT: Never mind, ik lees net dat het Dynamics systeem langzaam met de rest wordt geintegreerd, maar nu dus eerst MoGraph met Rigid Body Dynamics aan de beurt was.
2E EDIT: Verkeerd gelezen, het was een speculatie van een forummer.
brammelo
1st September 2009, 16:42
EDIT: Never mind, ik lees net dat het Dynamics systeem langzaam met de rest wordt geintegreerd, maar nu dus eerst MoGraph met Rigid Body Dynamics aan de beurt was.
Voordat MAXON hieraan begint, gaan ze eerst de 48-uren-dag ontwikkelen. Dat vraagt wat tijd, maar daarna gaat de ontwikkeling van hun software twee keer zo snel ;) m.a.w.: even geduld, het komt er aan. En in tussentijd heb je een niet onaardig brok nieuw speelgoed ter beschikking! MoDynamics is echt de max. En het rendert inderdaad retesnel.
telnoi
1st September 2009, 16:55
Niet te snel van stapel lopen ;). Alberto Blasi (aka Thirdeye) had in 1 van zijn posts aangegeven dat hij graag een update ziet van de dynamics module en dat modynamics een voorbode zou kunnen zijn. Dit zijn speculaties en kan absoluut niet als feit worden beschouwd.
Ik quote zijn informatie even.
"Maybe you don't have it clear yet but MoDynamics is in fact the heart of the new Dynamics system. It basically replaces the old Rigid Body Dynamics that comes with the Dynamics module. And if 1+1=2 i think the next Dynamics update will use the new engine instead of the old one. They have to start somewhere, replacing a physics system and integrating it with the rest of the app ain't exactly the easiest thing in the world."
Rich_Art
1st September 2009, 18:50
Wow, even een dagje werken. Kom je terug heb je ineens wat moois gemist.
Cool Maxon.... Ben benieuwd, even wat filmpjes bekijken na het eten...
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
Marijn
1st September 2009, 19:54
@telnoi en bart: Inderdaad, ik heb er wat snel overheen gelezen, mijn fout. We zullen zien wat de toekomst brengt dan.
Rich_Art
1st September 2009, 20:39
Voor een wat uitgebreidere informatie kunnen jullie kijken op C4DCafe.
Nigel is beta tester en heeft al een leuke samenvatting gemaakt. Al voordat R11.5 uitkwam natuurlijk.
LINK (http://www.c4dcafe.com/ipb/index.php?showtopic=46570&hl=)
Rich_Art
1st September 2009, 21:14
Nou ik heb er even mee gespeeld. En de snellere render speed is zeer duidelijk waarneembaar. Ook de instances zijn een welkome optie....
Peace,
Rich_Art
1st September 2009, 21:43
Pfff ik ben verkocht.... Stapeltje houten latjes. Mograph2 dynamics erop en even op play drukken... Niks meer geklooi met losse latjes neerleggen om een stappeltje houtjes te maken.. Geweldig......
Zie plaatjes vorige post.
Peace,
Rich_Art
1st September 2009, 21:54
Een bakje vol met balletjes. Dat is nu zo gepiept... Coolllllllllll
Peace,
Marijn
1st September 2009, 21:57
Ik ben er nu ook even mee bezig, het bevalt geweldig! Eigenlijk ben ik nog het meest onder de indruk van de picture viewer features: je kan niet alleen alle multipasses aan en uit zetten en filters toepassen, maar je kan ook je animatie al afspelen voor zover deze is gerenderd. Héél erg handig, dat gaat geweldig veel tijd schelen. Al bij al echt een geweldige update, met zoveel nieuwe features ook... danku MAXON :)
Ik loop wel tegen een workflow probleem aan met de instances: je kan ze dan wel in rendertime hebben, maar je krijgt ze natuurlijk niet in je viewport gepropt. Opzich geen probleem, maar er is momenteel ook nog geen optie om een verschil te maken tussen editor en render count. Dus de enige optie die je hebt is om je Cloner object in de editor op onzichtbaar te zetten. Een functie om een aparte editor count in te stellen zou dus zeer welkom zijn.
@Rich: leuke testjes, ik ben nu ook even een animatie aan het uitdraaien. De snelheid is inderdaad erg goed zeg... zowel van de renderengine als MoDynamics.
Rich_Art
1st September 2009, 22:10
Je kan natuurlijk wel een low poly object gebruiken om je viewport wat up to speed te houden. Voor de final render kan je dan even de low poly vervangen voor het werkelijke object.
Gebruik ik ook met Vray. In vray zie je alleen maar een Lined BOX als instances.
Peace,
mve
1st September 2009, 22:12
Blijkbaar is het voor vele een kippevel moment. Aangezien ik met de Architectuur versie werk heb ik geen mograph of Dynamcs. Is het dan een upgrade waardig om de voordelen van de nieuwe render engine?
Heb gelezen ( c4dcafé) dat de instances toch niet volledig hetzelfde zijn als proxy's bij Vray, klopt dit?
Ga nog wat verder graven in de nieuwigheden.
Groetjes
Marijn
1st September 2009, 22:14
Da's waar, maar als je net de definitieve render aanzet en zoiets vergeet is dat heel vervelend... en dat soort dingen overkomen mij nog weleens :lol: Daarom zou ik toch graag zo'n feature zien. De aloude DiTools had die, dat vond ik altijd een geweldige plugin om mee te werken. Maargoed, ik ben weer aan het zeuren, want de instances zijn echt géweldig!
Rich_Art
1st September 2009, 22:16
Nee dat klopt betreft die proxies. Vray kan van elk object een proxy maken. R11.5 dus alleen van clones.
Tenminste dit is wat ik er van begrijp. Tevens laat Vray de proxies niet zien, alleen een bounding box (lines) R11.5 laat gewoon de clones in volle glorie zien.
Maar tijdens renderen merk je dat het gebruik van het geheugen vele malen lager is dan zonder proxies.... Dus je kan veel meer clones gaan gebruiken voordat je een out of memory error krijgt.
Peace,
Marijn
1st September 2009, 22:17
Blijkbaar is het voor vele een kippevel moment. Aangezien ik met de Architectuur versie werk heb ik geen mograph of Dynamcs. Is het dan een upgrade waardig om de voordelen van de nieuwe render engine?
Heb gelezen ( c4dcafé) dat de instances toch niet volledig hetzelfde zijn als proxy's bij Vray, klopt dit?
Ga nog wat verder graven in de nieuwigheden.
Groetjes
Ik zou sowieso even de demo proberen, en er een beetje mee spelen. Je komt er op die manier wel achter of er nieuwigheden zijn waar je iets aan hebt. De vele verbeteringen op vlak van rendering en de vernieuwde picture viewer zijn sowieso voor elke gebruiker interessant, maar je moet natuurlijk zelf even afwegen of deze vernieuwingen opwegen tegen de upgrade prijs. Daarom, gewoon even testen :)
Marijn
1st September 2009, 22:19
Nee dat klopt betreft die proxies. Vray kan van elk object een proxy maken. R11.5 dus alleen van clones.
Tenminste dit is wat ik er van begrijp. Tevens laat Vray de proxies niet zien, alleen een bounding box (lines) R11.5 laat gewoon de clones in volle glorie zien.
Maar tijdens renderen merk je dat het gebruik van het geheugen vele malen lager is dan zonder proxies.... Dus je kan veel meer clones gaan gebruiken voordat je een out of memory error krijgt.
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:Volgensmij kan je in R11.5 ook van elk mogelijk object een proxy maken. Alleen niet van bijvoorbeeld een lichtbron. Ik denk dat er technisch weinig verschil zal zijn.
Rich_Art
1st September 2009, 22:22
Nog een paar frag anims door TheFman op CGTalk.
http://www.felix-roth.de/wip2/r11.5/frag1.mov
http://www.felix-roth.de/wip2/r11.5/frag2.mov
http://www.felix-roth.de/wip2/r11.5/frag3.mov
http://www.felix-roth.de/wip2/r11.5/frag4.mov
Peace,
Rich_Art
1st September 2009, 22:25
En nog een coole MoDynamics animatie.
LINK (http://www.youtube.com/watch?v=zAObxH6CChY)
Peace,
Rich_Art
1st September 2009, 22:35
En nog 1tje van de bekende Clappy van Clement.
LINK (http://www.youtube.com/watch?v=xuF1O_bbi-w)
Peace,
Marijn
1st September 2009, 22:46
Leuk, vooral het filmpje met de pyramide.
Hier even een testje met de instances: 1000 Xfrog boompjes van ongeveer 20 MB per stuk. Met R11 kon ik er ongeveer een 20 tal neerplanten voordat ik een out of memory error kreeg. Nu zijn het het 1000 zonder enig zichtbaar verschil in het RAM geheugen!
Rendertijd: 14 minuten, waarvan 7 GI prepass. Ook niet mis als je het mij vraagt.
Rich_Art
1st September 2009, 23:37
Cool....
Peace,
Marijn
1st September 2009, 23:44
Hier een animatie testje met MoDynamics. Let ook op de rendertijd: met GI van hoge kwaliteit aan ongeveer 10 sec. per frame. Erg snel dus! Ook ziet het er erg goed uit, bij de oude dynamics bleven voorwerpen altijd doorstuiteren.
Links bovenin zie je wel een probleem: het is niet mogelijk om een klein object door bijvoorbeeld een ring te brengen. Dit is voor zover mij duidelijk is een technische beperking van MoDynamics. Dus je gaat het toch vooral moeten gebruiken voor simpele objecten.
Rich_Art
1st September 2009, 23:48
Eerste post is geupdate met een new feature list.
Peace,
Rich_Art
1st September 2009, 23:52
Ik heb ook een testje.
Ik zie idd bij die van Marijn dat er toch problemen zijn met bv de torus. Zie in de animatie van Marijn de torus en de sphere links bovenin.
Peace,
Genie
1st September 2009, 23:56
Leuke voorbeelden heren ...keep it up ,ik zal morgen ook even gaan spelen :)
Rich_Art
2nd September 2009, 00:02
Op Cineversity zijn ook nog een aantal "uitleg" vids te bekijken.
LINK (http://www.cineversity.com/series/index.asp?spid=108)
Peace,
Rich_Art
2nd September 2009, 00:53
Hoeveel polygons zei U???
Euhhh ik zei, 1,023,980,580,000 polygons
LINK (http://forums.cgsociety.org/showpost.php?p=6079500&postcount=35)
Peace,
Marijn
2nd September 2009, 01:05
Haha, wat een getallen he!
Hier nog een animatie omvallende blokjes. Totale rendertijd: 17 minuten. Belichting is GI.
telnoi
2nd September 2009, 10:10
Peace,
Vrij simpel op te lossen. Je hoeft geen low poly replacement te gebruiken. Een display tag volstaat. Zet het op hidden line, box en je hebt vrijwel hetzelfde als Vray :001_smile:. Als het dan nog niet snel genoeg is kan je level of detail op low zetten (display tab) wat het aantal mograph clones in de viewport zal verminderen.
Marijn
2nd September 2009, 10:23
Ah, hele handige tip, bedankt!
dr paaj
2nd September 2009, 10:33
Links bovenin zie je wel een probleem: het is niet mogelijk om een klein object door bijvoorbeeld een ring te brengen. Dit is voor zover mij duidelijk is een technische beperking van MoDynamics. Dus je gaat het toch vooral moeten gebruiken voor simpele objecten.
Dit is op te lossen door de Torus in een cloner te zetten en hierdoor de boundary box te verkleinen, de torus ipv 360 gr 90 te maken en deze in een cloner 4x te herhalen. Dan kunnen objecten door de gaten van een ander object vallen.
Marijn
2nd September 2009, 10:37
Zoiets heb ik gisteren inderdaad ook geprobeerd, maar dat is eigenlijk geen lekkere oplossing om mee te werken. Voor de torus gaat het nog (al is het veel gedoe), maar met een zelfgemaakte mesh met een gat erin is het helemaal sukkelen.
Sonja
2nd September 2009, 13:16
Hoi,
Ik ben aan het spelen met Mospline maar als ik het wil renderen krijg ik niets te zien!
Wat ik heb gedaan: Mospline als child van sweep nurb en 2 rail spline uitgeschakeld.
Hebben jullie enig idee wat ik fout doe?
Sonja
telnoi
2nd September 2009, 13:21
Nog even een circle spline oid toevoegen.
Sonja
2nd September 2009, 13:36
Ohhh wat erg dat ik daar zelf niet op ben gekomen.:laugh:
Ik ben gewoon een beetje op het verkeerde been gezet door het voorbeeld in de helpfile,
daar is geen spline in te zien.
bedankt voor je hulp.
Sonja:laugh:
telnoi
2nd September 2009, 13:44
Er is inderdaad een manier om het zonder een xtra spline te renderen. Dat staat ook in de online help beschreven.
The following methods can be used to render visible Splines:
If you own the Sketch and Toon module you can enable the Splines option
If you own the HAIR module you can apply a Hair Material to the Spline
Als dat nog ergens mist hoor ik het graag, dan kunnen wij dit nog aanpassen.
"Make it a Child of a Sweep NURBS (2-Rail option disabled)." Waarom dit niet werkt zal ik nog even uitzoeken.
telnoi
2nd September 2009, 13:55
ok, er is wat meer duidelijkheid. De Duitse handleiding geeft inderdaad aan dat er een xtra spline nodig is. De screenshots zonder circle spline kloppen dan ook niet.
Sonja
2nd September 2009, 14:18
Bedankt. Daar zullen dan waarschijnlijk wel wat meer vragen over komen denk ik.
Maar goed, ik kan weer vrolijk verder.
Marijn
2nd September 2009, 14:52
Hier nog een Render Instances render. Rendertijd was 15 minuten, wat me eigenlijk heel goed meevalt. Ik had verwacht dat de instances wel wat van de rendertijd zouden snoepen, maar daar is niet veel van te merken.
missingpixel
2nd September 2009, 15:02
Haha, ook al aan de chromatic aberration. :001_tongue:
Maareuh,...
al veelbelovende dingen zien passeren hier!
More please!
brammelo
2nd September 2009, 15:51
Ik loop wel tegen een workflow probleem aan met de instances: je kan ze dan wel in rendertime hebben, maar je krijgt ze natuurlijk niet in je viewport gepropt. Opzich geen probleem, maar er is momenteel ook nog geen optie om een verschil te maken tussen editor en render count. Dus de enige optie die je hebt is om je Cloner object in de editor op onzichtbaar te zetten. Een functie om een aparte editor count in te stellen zou dus zeer welkom zijn.
Hang een display tag aan het object dat je kloont en stel het in op Box-weergave. De rest van de scène blijft gewoon zichtbaar, alleen je clones worden vereenvoudigd (én snel) weergegeven.
EDIT: oh sorry, Telnoi-van-de-kwaliteitscontrole had al geantwoord :-)
brammelo
2nd September 2009, 15:55
Ten dele correct. Alle soorten van instances kunnen gerenderd worden als proxies, niet alleen maar clones.
Marijn
2nd September 2009, 17:27
Haha, ook al aan de chromatic aberration. :001_tongue:
Maareuh,...
al veelbelovende dingen zien passeren hier!
More please!
Het was wat overdreven inderdaad, de muis schoot wat door :001_tongue:
Hier een nieuwe uitdraai, nu met een wat deftigere belichting/presentatie, en nog wat extra pixels.
Rich_Art
2nd September 2009, 17:50
Ten dele correct. Alle soorten van instances kunnen gerenderd worden als proxies, niet alleen maar clones.
Bedankt Bart, dat bedoelde ik eigenlijk ook. De uitleg was wat dat betreft niet helemaal compleet. :)
Stoer voorbeeldje Marijn.
Peace,
dr paaj
2nd September 2009, 18:12
Hehe wat een bomen...
Nu kun je met gemak 400k fillet cubes in een cloner object gebruiken en deze geanimeerd afspelen tijdens een demo en deze van onderen bekijken ;)
Marijn
2nd September 2009, 18:18
Je bedoelt met MoDynamics? Ik heb daarstraks een testje gedraaid met ongeveer 30k filet cubes, maar toen zaten mijn simulatietijden toch al rond de twintig seconden per frame. 400k lukt misschien wel, maar het is dan toch een behoorlijk klusje voor je computer.
Genie
2nd September 2009, 22:44
Kaboom!...dit is leuk speelgoed zeg :)
http://www.youtube.com/watch?v=37dUBO_AUn8
Marijn
2nd September 2009, 22:49
Het is inderdaad héél erg leuk speelgoed. Misschien kunnen we een minichallenge houden om te zien wie de coolste instort-constructie maakt.
Genie
2nd September 2009, 23:17
Leuk idee Marijn....eens kijken wat kunnen we nu weer laten crashen :tongue_smilie:
multishader crash:
http://www.youtube.com/watch?v=hipHEJR7pzw
Rich_Art
2nd September 2009, 23:24
Leuk Speelgoed he....
Peace
Shademaster
3rd September 2009, 10:32
Ah men ik ben echt extreem enthousiast over deze release!
Hier zit dus echt alles in wat mijn hartje begeerd. Motionvector die gefixt is (YES!) , instances (YESSS!!), SPD die alle cores gebruikt (YESSSSS!!!11), en natuurlijk de timeline die 100x sneller is geworden en en en en ....
Daarnaast kan ik nu mijn aankoop van Vray (heel tof maar te duur voor ons) uitstellen omdat de 2 mooiste features van Vray nu in Cinema zitten, proxies en linear gamma workflow.
Jongens ik ben blij :001_wub:
mve
3rd September 2009, 11:38
Hoi, mss een domme vraag, maar wat is linear gamma workflow?
telnoi
3rd September 2009, 12:00
Iets wat geen onderdeel is van cinema 4d 11.5. Dit is een plugin van Third Party. Handleiding met uitleg over de linear workflow : http://www.thirdpartyplugins.com/degamma/DeGammaDoc.pdf
mve
3rd September 2009, 12:15
Ok, als ik het een beetje goed begrijp. De kleuren die we kiezen zijn niet correct weergeven in de render doordat onze schermen met andere gamma en kleurbeheer werken.
Correct?
telnoi
3rd September 2009, 12:16
Klopt. Ik geloof dat Vray dit automatisch aanpast.
ichi.one
3rd September 2009, 12:26
Ok, als ik het een beetje goed begrijp. De kleuren die we kiezen zijn niet correct weergeven in de render doordat onze schermen met andere gamma en kleurbeheer werken.
Correct?
correct, een render engine werkt zonder Gamma of te wel gamma 1
tegenover een computerscherm werkt met een gamma van 1,8 (mac) tot 2,2 (pc) waardoor wat je van kleur maakt/ziet op je scherm niet is wat de computer verwerkt tijdens het renderen
dit is de kort door de bocht uitleg...
zoals ik al zei, snap niet waarom zo iets niet allang in alle software
standaard zit ingebouwd en ze daarnu mee aan komen, zou wat zijn als photoshop geen gamma zou kennen :tongue_smilie:
voor het calibreren van scherm maar ook van je software is gamma essentieel
een test die ik iedereen aanraad is eens
een paar kleurtjes op een blad te zetten in photoshop
dit als textuur te laden in c4d op een kubus te gooien
belichten, camera zetten etc...
renderen en terug openen in photoshop
nu aan jou om de rendering zo uit c4d te krijgen dat de kleuren gelijk
zijn aan wat je oorspronkelijk in photoshop hebt gemaakt, have fun :thumbup:
ichi.one
3rd September 2009, 12:34
nee niet automatisch maar colormapping (waarvan LWF een onderdeel is) maakt wel deel uit
van de renderengine (niet een aftereffect zoals degamma)
waardoor het een beter resultaat geeft quasi licht en kleur
Wat degamma doet zou je ook kunnen doen door 32bit te renderen zonder gammacorrectie en in photoshop de juiste gamma toetekennen via exposure
Wat geen mindere of slechtere werkmethode is dan wat vray rechtstreeks doet,
zeer veel proffesionals werken zo zelfs met vray, ze werken met een 'adaptation only' mode
brammelo
3rd September 2009, 13:09
Daarnaast kan ik nu mijn aankoop van Vray (heel tof maar te duur voor ons) uitstellen omdat de 2 mooiste features van Vray nu in Cinema zitten, proxies en linear gamma workflow.
Ik zal je dan maar een bestelbon sturen?
(grapje! ;) )
Shademaster
3rd September 2009, 13:21
Ik zal je dan maar een bestelbon sturen?
(grapje! ;) )
Ehm...is wel een goed idee!
email: daan APENSTAARTJE c4real.eu
Thanks!
Genie
3rd September 2009, 13:59
instancestestje...ao lighted:
maboroshi
3rd September 2009, 17:57
Damn 11.5 moet ik zeker hebben:001_wub:, die instances vegen mijn geheugenerrors van de kaart :D Helaas wel nog even doorsparen, zag net dat de upgrade van 11 naar 11.5 studiobundle 450 kost.
Rich_Art
3rd September 2009, 18:58
Nog niet. Dit komt met R1.2 van Vray.
Peace,
charlemagne
3rd September 2009, 21:44
nee niet automatisch maar colormapping (waarvan LWF een onderdeel is) maakt wel deel uit
van de renderengine (niet een aftereffect zoals degamma)
waardoor het een beter resultaat geeft quasi licht en kleur
Wat degamma doet zou je ook kunnen doen door 32bit te renderen zonder gammacorrectie en in photoshop de juiste gamma toetekennen via exposure
Wat geen mindere of slechtere werkmethode is dan wat vray rechtstreeks doet,
zeer veel proffesionals werken zo zelfs met vray, ze werken met een 'adaptation only' mode
niet helemaal correct, want LWF heeft een grote invloed op de color bleeding die je krijgt bij GI berekening. Met LWF krijg je een veel mindere bleeding dan bij de standaard workflow, en die is ook veel realistischer. Standaard heb je het effect dat een wit huis op een groen grasveld vanonder helemaal groen komt te zien. Dat is in de werkelijkheid niet zo, met LWF ook niet. Ik denk niet dat je dat met Photoshop eruit krijgt. Je belichting kan je wellicht wel corrigeren.
en het is zeker niet automatisch bij Vray, komt heel wat werk bij als je veel materialen hebt.
ch.
Marijn
4th September 2009, 12:31
Hier nog een animatie van mijn dennenbos:
http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/big_forest.mov
Enjoy!
telnoi
4th September 2009, 13:04
Nog niet. Dit komt met R1.2 van Vray.
Peace,
Loop ik weer vooruit op de zaken...
c4d-jack
4th September 2009, 18:51
Yeah, R11.5 is a pretty exciting step for CINEMA 4D.
Not only we finally get render instances and fast rigid body dynamics, the new picture manager (especially that) and the fast bucket rendering are my favourites. I had the luck to play around with the R11.5 during the last few months and I must say, it's really the best .5 upgrade they ever made.
Btw, in a short time I will release a new Version of SurfaceSPREAD and also R11.5 compatible builds of all my plugins (ScoobyCamTools, SplineSPREAD, SurfaceSPREAD), which will allow to create the clones as render instances. Just have to put the new stuff into the manuals and then it's release time :)
Cheers,
Jack
Rich_Art
4th September 2009, 18:55
Sounds really cool Jack.... I can't wait to play with it.
Peace,
Rich_Art
6th September 2009, 11:38
Hoi Allemaal,
Ik zag op C4DCafe een testje van Nigel.
Ik heb hem even nagemaakt (een simpelere versie) en het werkt goed.
De animatie heeft geen enkele keyframe. :001_tt2:
LINK (http://www.c4dlounge.eu/forum/richart/knikkerbaan.mov) 5mb mov
Peace,
ichi.one
6th September 2009, 13:43
wishlist voor de volgende MoGraph Dynamics : geluid :001_unsure:
al die vallende blokjes, rollende knikkers en instortende kaartenhuizen
maken geen geluid :frown:
Rich_Art
6th September 2009, 14:17
lol..... Idd een beetje geluid toevoegen is leuk. Maar ik heb hier geen proggie om dat te kunnen...
Peace,
ichi.one
6th September 2009, 15:29
dat bedoel ik nou net, geen extra audiosoftware die los staat van c4d
maar dat c4d kijkt naar je material en dan het geluid ervan
(re)produceert, een koppeling van de materialmanager met
een synthesizer module !
Rich_Art
6th September 2009, 15:36
Ow op zo'n fiets. Ja dat zou handig zijn..
Peace,
telnoi
7th September 2009, 10:24
Dan heb ik liever de optie om een iterator te gebruiken met een random optie in xpresso om bij elke hit detection een wav af te spelen ;)
Rich_Art
7th September 2009, 21:24
@Bart, (Brammelo)
Wil je contact met ons opnemen.. We proberen je te bereiken maar dat schijnt op de een of andere manier niet echt goed te lukken. :sad:
Peace,
Mazur
8th September 2009, 01:27
Damn 11.5 moet ik zeker hebben:001_wub:, die instances vegen mijn geheugenerrors van de kaart :D Helaas wel nog even doorsparen, zag net dat de upgrade van 11 naar 11.5 studiobundle 450 kost.
Schandalig, voor dat geld heb je bijna een pakket als ZBrush:001_tt2:
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.