PDA

View Full Version : Comedy night

Apprentice
19th March 2009, 14:00
Hey allemaal,

hier mijn eerste wip op dit forum :thumbup:
Het zal een stand-up comedy podium worden. De bedoeling is om een donker/rokerig podium te hebben met enkel micro, versterker en barkruk.
Alle elementen moeten nog verder uitgewerkt worden maar de set-up is reeds zichtbaar.

Het zal kaderen in iets humoristisch maar dat volgt nog wel.

Tips zijn altijd welkom.

Rich_Art
19th March 2009, 14:17
Leuk id. Je ziet weinig van dit soort renders..

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

olbo
19th March 2009, 14:29
Dat rook komt wel over...

Hoe heb je het gordijn gemaakt? Ben toevallig ook met zo'n gordijn bezig!

Apprentice
19th March 2009, 14:37
Het gordijn is gemaakt met 2 Bezier splines in een Loft Nurbs. De bovenste bezier is "netjes" gemaakt en volgt een sinusvorm. De onderste bezier spline (initieel een copy van de eerste) is zo aangepast dat je leuke golven krijgt onderaan. Let wel op: genoeg subdivisies nemen in de loft nurb of je krijgt een gordijn met scherpe randen :001_huh:.

het effect van de rook is gemaakt door te spelen met "visible" light.

Apprentice

Apprentice
19th March 2009, 14:41
Ooh ja...aan de onderkant en zijkant, al is het niet zo goed zichtbaar :blushing:, heb ik een kleine extrude gedaan om een boord te krijgen.
Om het gordijn nog "echter" te maken kan nog een extra bezier spline in het midden steken.

olbo
19th March 2009, 15:04
Die extrude heb je gedaan nadat je je loft-nurbs editable hebt gemaakt?

Apprentice
19th March 2009, 15:19
Yep... en nog een tip: wees spaarzaam met de subdivisies in de hoogte...zo bespaar je rendertijd.

Morris
19th March 2009, 15:24
Mooi begin en leuk idee alvast:thumbup1:
Laat de rest maar komen

Morris

olbo
19th March 2009, 15:24
Thanks! Ben benieuwd naar je volgende wip...

Dutch_Stylez
19th March 2009, 16:37
interessante pov. + idd een leuk idee... ben benieuwd naar de final...

Greetz Dutch

brammezz
19th March 2009, 21:51
nice man:-)

Marijn
19th March 2009, 21:52
Erg leuk inderdaad. Hopelijk ga je nog flink met bodypaint aan de slag om er een gezellige, smerige sfeer aan te geven :thumbup1:

Apprentice
20th March 2009, 10:28
Marijn, you read my mind! :w00t:
Ik ken nog niks van bodypaint, maar wanneer ik volledig tevreden ben van de "nette" textures zal ik erin vliegen...

Apprentice
20th March 2009, 14:12
Kleine update van de wip...

Rich_Art
20th March 2009, 14:12
Ik denk dat de vloer een beetje glanzend is.

Peace,

Apprentice
20th March 2009, 14:15
Thanks Rich-art...goede input...'k ga dat aanpassen.

Apprentice

olbo
20th March 2009, 14:31
Is die vloer een plaatje (texture)? Die planken zijn toch tiles van cinema; in de bump channel toch?

Apprentice
20th March 2009, 16:35
@olbo
heb de plankenstructuur gemodeleerd (dus geen bump file - zie celrender). Daarna zelfgemaakte hout-textures op gezet (verschillende houttextures door elkaar).
Planken zelf modeleren kost echt geen tijd met "plane cuts" en inner extrude + extrude.

Apprentice

Marijn
20th March 2009, 16:42
Erg mooi sfeertje al hoor. Misschien kan je een noise in je reflectie channel zetten, zodat sommige stukken wat viezer zijn dan anderen en daardoor minder reflecteren. Verder zou ik in de hoeken van het beeld het rookeffect misschien nog wat versterken, maar das persoonlijk.

Apprentice
20th March 2009, 19:04
Laatste update voor vandaag...
Wat meer rook toegevoegd en wat minder reflectie op de vloer. De textures aanpassen zodat ze oud lijken is voor later (eerst nog wat moeten bijleren :lol:)

Apprentice

Marijn
20th March 2009, 19:16
mooi hoor, gaat de goeie kant op! Al zou ik eventjes je contrast wel wat boosten, want het is nu allemaal wat flets. Zie bijlage.

Apprentice
20th March 2009, 19:20
Idd!!!...'k zal met mijn final eens photoshop passeren en aan die curve prutsen...
Bedankt Marijn!

Apprentice
20th March 2009, 23:11
Nog een laatste post (ik kon het niet laten)...
Nog niet bijgewerkt in PS...

Apprentice

Rich_Art
20th March 2009, 23:13
Hebben die artiesten geen recht op een rookvrije werkplek.:lol:
Ik ben benieuwd wat er nog meer bij komt.

Peace,

Morris
21st March 2009, 12:10
Mooi, mooi hombre.

Misschiebn een ID'tje naar belichting toe.
Ik zie 3 verschillende schaduwen in je render.
Ik zou de main spotLight wat prominenter laten overkomen om je objecten echt te laten spreken en de twee andere wat minderen en misschien de schaduwen daarvan ook wat afzwakken. Main spotlight kan dan bvb ook je gordijnen meer highlighten

just my 2 cents

Morris

Apprentice
22nd March 2009, 22:36
Vandaag nog eventjes kunnen doordoen...:thumbup:
'k Heb de werkruimte aangenamer gemaakt; lees rookvrij (in naam van de performers: thanks Rich-Art!).
Mijn lichtbak aangepast tot een neonlicht (thanks mezelf), naar 1 hoofdspot gegaan (thanks Morris!) en het contrast wat opgekrikt binnen C4D (thanks Marijn!).
Met middelmatig hoge brightness-settings op mijn scherm vind'k het een tof resultaat....:001_cool:

Iemand enig idee hoe ik een rokerige ruimte kan krijgen zonder met "visible light" te werken? Ook andere tips zijn meer dan welkom hoor!

PS: 't is nog zonder schaduw (vergeten aanvinken :blush:)

Apprentice

Marijn
22nd March 2009, 22:41
leuk hoor, ook mooi hoe de randen van het beeld als het waren worden opgegeten door het duister. Een rokerige ruimte kan je naast het gebruik van visible lights ook maken met pyrocluster, of met een alpha textuur. Beide manieren geven meer controle dan met een visible light. Pyrocluster zou ik gebruiken indien je wilt animeren/verschillende perspectieven wilt gebruiken. Een alpha zou ik doen indien je voor één standput gaat.

Apprentice
22nd March 2009, 22:57
Aangezien het een still blijft ga ik voor de alfa channel...maar waar plaats ik mijn alfa channel-texture dan op?

Apprentice

Marijn
22nd March 2009, 23:05
je kan bijvoorbeeld een foreground object gebruiken, das ongeveer hetzelfde als een layer bovenop tekenen in photoshop. Heeft dus geen effect op de belichting ofzo. Als je wil dat de rook wel effect heeft op de belichting kan je deze op een plane zetten, en die plane een beetje slim neerzetten zodat je er ongeveer van voor op kijkt.

Apprentice
22nd March 2009, 23:10
Daar ga'k eens met experimenteren...
bedankt voor de tip, Marijn!
Nog andere aandachtspunten of voorstellen die jij hebt?

Rich_Art
22nd March 2009, 23:18
Geef je plane dan een "look at cam tag" dan staat hij altijd goed gericht naar je cam.

Peace,

Apprentice
22nd March 2009, 23:30
Will do! bedankt Rich-Art.

Marijn
22nd March 2009, 23:32
Daar ga'k eens met experimenteren...
bedankt voor de tip, Marijn!
Nog andere aandachtspunten of voorstellen die jij hebt?
Ik voel me vereerd! Euhm, ik zou de boel in zijn algemeen nog wat viezer maken. Wat vlekken hier en daar, en misschien nog wat kleine dingetjes op de grond die eigenlijk hadden moeten worden opgeruimd door de vieze zatte cafébaas.

Apprentice
22nd March 2009, 23:36
:thumbup:
zo'n dergelijk beeld had ik ook voor ogen...weet enkel niet of ik dat kan neerzetten...maar 'k zal het zeker proberen!
Ik had ook nog een grap voorzien die ik nog moet verwerken in het beeld, maar daar zal ik later nog wat vragen voor stellen...
Tot binnenkort!

Rich_Art
22nd March 2009, 23:45
Ben benieuwd naar de grap :)

Peace,

Morris
23rd March 2009, 08:22
Goe bezig, hombre
Begint er al zeer goed uit te zien :thumbup1:

Morris

Apprentice
23rd March 2009, 11:47
Nu ik hem bekijk vanop een andere PC lijkt hij toch iets te donker te zijn waardoor veel texture-details verloren gaan...hmmm... Luminance iets oppompen dus.
Bestaat hiervoor één of andere standaard of is de enige oplossing mijn "crappy" scherm wergsmijten?