PDA

View Full Version : Clothilde

MacObsession
7th September 2009, 00:12
http://www.macobsession.be/Kleedmodel.c4d

Hallo,

Ik doe een oproep aan de mensen die Clothilde hebben.
Wie kan met behulp van Clothilde hier een aansluitend kleedje van maken, met leuke plooien. Graag even laten weten wat ik verkeerd doe, want slaag er niet in.

groeten en thx

MacObsession
7th September 2009, 15:49
echt niemand die even wil kijken voor mij???

groeten en bedankt!

Marijn
7th September 2009, 15:52
De plooien hangen ook af van je polygon count - hoe meer polygonen, hoe meer plooien. Wellicht kan je het kleed dus even bewerkbaar maken in een HN object en daarmee de simulatie uitvoeren.

mve
7th September 2009, 16:00
Zou je graag helpen maar clothilde is niet in mn bezit.
Groeten

MacObsession
7th September 2009, 16:18
De plooien hangen ook af van je polygon count - hoe meer polygonen, hoe meer plooien. Wellicht kan je het kleed dus even bewerkbaar maken in een HN object en daarmee de simulatie uitvoeren.

ja ok, maar weet niet juist hoe alles in te stellen. Heb voornamelijk een probleem met seams. Fix point heb ik al door. Dus had zeer graag gehad of jij of iemand anders eens naar mijn kleed kon kijken, en er een simulatie van maken. Het model is eveneens in bijlage. En dat kan, even een snelle schets van hoe ik een gordijn maak. Dan kan ik verder testen en proberen. En dat dit een grote bijdrage is voor het meer realistisch maken van kleding, gordijnen, kussens enz, koop ik de plugin wat me weer 500€ kost. Is de bijdrage maar zus en zo dan heb ik andere dingen op mijn verlanglijstje staan.

thx

ps: gisteren mee aan spelen geweest, en had eventjes een grootmoeders pyjama, daarna een super hot kleedje borsten bloot, en daarna ja hoeken en kanten. Maar niks meer terug gekregen. Heeft te maken met welke polys je selecteerd.
Maar echt grote plooien niet gezien.

groeten

Tom
6th November 2009, 16:03
Dit is een relatief oude post maar ik zag dat je nog niet echt een reactie hebt gekregen dus vandaar mijn reactie nu

een nauwaansluitende jurk is makkelijk, je mlaakt een voor en achterkant je bridged of stiche en sewed deze aan elkaar je selecteerd de naad

je gebruikt dresser, het aantal stappen bepaald hoe nauw het kleedje de vorming vna het lichaam zal volgen (wel dat en de poly count)

Nu een kleedje met een losse rok (zoals marlyn monroe of hoe je eht ook schrijft is eigelijk zo goed als dezelfde manier van werken volgens mij. (nooit geprobeerd maar je kan het is even testen als je het nodig hebt)

nuja je begint hetzelfde selecteerd de naad en gebruikt de dresser daarna zet je het stuk dan nauw aansluitend moet blijven als fixed points. Dan moet je naar forces gaan de zwaartekracht staat standaard aan maar je moet wind toevoegen en dan laten afspelen de fixed points blijven waar ze waren de andere puneten zullen door de forces worden beïnvloed wat dus ook voor kreuken zorgtals je tevreden bent over de vorm haal je de clothilde tag eraf en je kleedje zou klaar moeten zijn. Nog een beetje tweaken wat puntjes verplaatsen mits clothilde niet al te veel rekening houdt met een propere mesh maken ;)

edit: in bijlage een gordijn (uit mijn eisnteinscene)
de groene kader zijn fixed points daarna gewoon wind erop laten inspelen en dan de clothilde eraf. Dit camerastandpunt is enkel om aan te tonen dat het weldegelijk kreuken maakt ;)

edit2: iets dat ik me net bedacht dat ook belangrijk is om te onthouden, zorg dat je voor en achterkant niet te veel van de voor en achterkant van je karakter afwijken.
Damn hoe moet ik dit uitleggen, ok: bekijk je 3d model als een plat vlaken probeer de omleining van je kleedje mooi daarover ta laten passen emt een klene speling aan de zijkanten. Dit is enkel omdat je als je bijvoorbeeld een karakter hebt van 20 cm breed en een voor en achterkant van je kleedje van 40 cm breed hebt dan loopt de dresser helemaal verkeerd af dan krijg je iets dat op een kussen ofzo lijkt maar zeker neit op een nauw aansluitend kleedje (geloof me, zo kwam ik ineens op mijn kussen uit ;) )

MacObsession
9th November 2009, 11:51
al zeker bedankt voor de uitleg! Ik maak mijn kleedjes altijd zeer aansluitend zelf met slechts op mijn scherm 2mm overlap. Mijn ondervindingen zijn dat de cloth het wel soms erg sexy kan maken, maar vind nog steeds de kost te hoog om enkel dat stukje te gebruiken. Dat maxon alleen dat stuk zou uitbrengen als apparte plug-in of een light versie was hij direct gekocht.

dus voorlopig maak ik alles vanaf een cube

groeten

Marijn
9th November 2009, 13:00
Een dresser plugin is inderdaad geen slecht idee. Maargoed, je hebt nog steeds de hele cloth-engine nodig om dan dergelijke resultaten te krijgen, dus ik denk niet dat zoiets er in de toekomst inzit.

Overigens is niet enkel de Dresser handig hoor. Zo heb je ook de belt tag, waarmee je perfect een realistisch hangend rokje kan maken.

Tom
9th November 2009, 13:36
Voor animatie is het ook makkelijk

en voor lakens tafelkleedjes en al dat soort dingen gebruik ik het geregeld maar ik vind het zeker niet onmisbaar.