View Full Version : Rogier Discovery wips
Rogier
9th September 2009, 23:55
Hallo/Hello!,
Hier ook een thread voor mijn wips.
Ik ga proberen iets grappigs/leuks/origineels te bedenken! :001_cool:
Succes allemaal/ Succes all!
-Rogier
Rogier
8th November 2009, 22:22
Met nog precies een maand op de teller ga ik ook beginnen. :001_smile: Fotografie seizoen begint op z'n einde te lopen voor mij, 3D kan weer beginnen. :laugh:
Het idee heb ik al, het wordt iets met treinen, maar het is wel een pleures zooi werk. Dus hopelijk lukt het toch nog het optijd af te krijgen. :001_cool:
Tom
8th November 2009, 22:44
i love trains
zeker de oude lokomotieven, zo wil ik er ooit ook nog is eentje maken in 3d
dus ik hoop dat je je projectje tijdig afkrijgt zodat ik je wire kan zien en kan pikken :-p
Rogier
8th November 2009, 22:47
i love trains
zeker de oude lokomotieven, zo wil ik er ooit ook nog is eentje maken in 3d
dus ik hoop dat je je projectje tijdig afkrijgt zodat ik je wire kan zien en kan pikken :-p
Haha, ja, ik zit nu zelf ook nog even te kijken hoe ik al die details het beste aan kan pakken. Ben nu eerste deel bezig met box modeling, maar miss kan ik toch beter overgaan op p2p.
Rogier
10th November 2009, 21:41
Normaal ben ik niet echt van het veranderen van onderwerp als je al bezig bent.. maar ik denk toch dat ik wel zal moeten. Als ik me nu namelijk bedenk dat ik nog maar maandje heb, en de tijd die het al kost om een simpele basis van een gedeelte van de scene op te zetten..
Daarom bewaar ik mijn treinen idee even voor later, en ga over op mijn back-up plan.
Ik blijf in de vervoermiddelen:
http://www.epower-propulsion.com/epower/gallery/Hist-WrightFlyer.jpg
Iig is het object zelf ietsjes minder werk dan een complete trein. ;)
Tom
10th November 2009, 22:00
points at discover2 topic lol
nu weet iedereen meteen waar mijn vliegtuig vandaan komt ;)
Rogier
10th November 2009, 23:06
Just to kick off.. nog niet veel, maar t is een begin. :)
freuteken
11th November 2009, 17:39
vleugels zien er wat raar uit vind ik, maar tis een start, :D
Heb je blueprints eigenlijk van je wrights-vliegtuig
Rogier
11th November 2009, 18:05
Bedankt voor je reactie. :)
Ik moet miss nog wat tweaken hier en daar (uiteindes ff wat rechttrekken), verder klopt het redelijk met de blueprints.
Ik volg deze blueprints zo'n beetje, niet 100% exact.
http://www.wrightbros.org/TBR/Adventure%20Images/Drawings/1903%20Flyer%203V.jpg
http://www.the-blueprints.com/blueprints/modernplanes/modern-uvw/20013/view/wright_flyer_usa_1903/
Nieuwe WIP:
Tom
11th November 2009, 21:50
De vleugels en de ruimtes tussne de twee vleugelsvormen een vierkant ;)
alle delen van het vliegtuig zijn kubisch opgebouwd. Dit is omdat de spanning op de onderdelen makkelijker uti te rekenen is als je met rechte hoeken werkt ;)
Dit komt uit een boek over de luchtvaartgeschiedenis "exploration of the sky" en na het lezen daarvan werden de blueprints een heel stuk makkelijker om te ontcijferen
veel plezier met het nabouwen ervan, ik was blij dat ik na de vleugels een beetje mijn eigen inspiratie heb kunnen toevoegen ;)
Het veradelijke si dat je niet te snel van de blueprints mag afwijken of er past later niets meer in elkaar (dat heb ik ondervonden ;) )
Rogier
11th November 2009, 22:50
Ja, inderdaad. Het leuke van dit soort models is dat je voornamelijk met primitives werkt of simpele vervormingen hiervan. Het is zo al snel eigenlijk een bouwpakketje dat je virtueel in elkaar zet.
Ik denk dat ik uiteindelijk alle details niet 100% ga doen, miss dat ik af en toe wat afwijk. Ik heb de motor nu al gedaan, die klopt ook niet helemaal. Wel allemaal zelf dingen toevoegen, zoals kettingen en cylinders, etc, erg fun. ^_^ Al zie je er in de uiteindelijke render helemaal niks meer van.
Is redelijk makkelijk modellen, maar wel wat werk om alles op de juiste plek te krijgen.
Hier een nieuwe WIP, nu kan ik alle kleine 'steundraden' er in gaan zetten. :laugh:
Mazur
12th November 2009, 00:50
Hartstikke leuke wip!
Ik was al een eindje opgang met hetzelfde onderwerp, maar niet voor de wedstrijd.
Rich_Art
12th November 2009, 09:14
Zeker een leuke wip. Doe zo voort. LoL...
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
Rogier
15th November 2009, 15:42
Even paar daagjes druk gehad, maar de flyer zelf is nu af. :)
bestuurder is een heel erg low-poly figuur, met wat cloth kleding eromheen en een hoed. Ben er nog niet helemaal 100% tevreden over, maar of ik em nog mooier ga maken hangt er een beetje vanaf hoe erg ie gaat opvallen in de uiteindelijke render.
Edit: ik zie nu pas de mesh-fout in de vleugel, heb één point omhoog getrokken daar. Ga niet opnieuw renderen, maar die hoort er dus niet in. ^^
freuteken
15th November 2009, 21:54
ja wow, heel goed, super veel detail en dat is belangrijk. Mag ik eens de voorkant zien?
Rogier
20th November 2009, 21:45
Oef, lastig om af en toe een gaatje te vinden om te kunnen werken aan de wedstrijd.
Hier een nieuwe WIP.
Ik had eerst een berglandschap waar de flyer doorheen vloog, maar naderhand toch besloten er een diorama van te maken.
Dit heeft 2 voordelen: ik hoef me minder zorgen te maken aan de weinige details in een heel groot landschap (en ook de achtergrond), en ik kan uiteindelijk wat creatiever en minder realistisch texturen/belichten.
xogg
20th November 2009, 23:51
This render and the lightning setup is wonderful...
The modeling seems quite detailed... can't wait to see some textures!
Cheers!
xogg
Edit: How did you get so much grain on the scene?
Rogier
21st November 2009, 01:09
Thanks for the comment :)
The grain is caused by very low shadow settings (3 area lights with area shadows of 35% accuracy and something like min4-max64 samples)
The GI settings are also very low, rates of -3 , -2 and accuracy of 30%.
Also makes this scene light to render: under 2 min on my dual core pc. ;)
Rogier
22nd November 2009, 21:26
First texturing on the flyer. :)
I keep it simple, mainly colour with some diffuse channel noises and scratches.
Dont want the flyer very worn, since its also an diorama (miniature).
Lighting is a little bit stronger in this version I think.
Rjsmal
26th November 2009, 14:48
The flyer looks awesome man nice details can't wait to see some updates
Rogier
26th November 2009, 22:08
Behoorlijk aan het stoeien atm met foto-montages van mijn flyer.
Plan is em in een foto te monteren, als schaal model..
Ben intussen aan mijn 3e foto toe (maak ze zelf), maar nogsteeds niet helemaal tevreden.. Morgen nog maar eentje maken dan.
Binnenkort dus weer wel wat updates dus, deadline komt snel dichterbij!
Rogier
27th November 2009, 23:03
Hmm.. nieuwe wip.
Foto-montage komt er misschien wel, misschien ook niet.. al vind ik zo'n studio setting als dit te saai. Dus miss teken ik er nog wel een achtergrondje bij ofzo. :)
Tom
28th November 2009, 01:13
En de stdiosetup vind ik ook neit zo geslaagd hiervoor i kzou eerder een eenvoude bureatje maken tegen een muur met een blueprintje daarop geplakt.
Maar voor de rest vind ik het momenteel wel een leuk ideetje al zou ik het camerastandpunt toch wel iets veranderen.
Mazur
28th November 2009, 01:44
Volledig mee eens, zou ik ook doen
xogg
28th November 2009, 10:52
This is looking awesome man :D... well done.
Looking forward to further wips.
Cheers!
xogg
P.S. Thanks for telling me about the grain.
freuteken
28th November 2009, 15:23
Het gras? is wat raar dat dit ook uit plastic vervaardigd is.
maar ik vind het een mooie opzet.
Rogier
5th December 2009, 00:33
Final is geupload naar het finals topic. :)!
--
Final is uploaded to the finals topic!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.