PDA

View Full Version : Wip freuteken

freuteken
12th September 2009, 11:26
Hier zullen mijn post & beelden in geplaatst worden.

freuteken
27th September 2009, 16:20
Voila, beter laat dan nooit :D

MacObsession
27th September 2009, 16:22
leuk begin alvast

groeten

olbo
27th September 2009, 17:37
I like it. Ben benieuwd wat gaat komen.

Timmer
27th September 2009, 18:47
Sjieke jeep-voorkant man, good modelling!
Doe zo voort!

GrtZ, Tim

freuteken
1st October 2009, 00:28
Nog eventjes tijd gemaakt voor de auto, niet simpel ondervind ik nu.

Rich_Art
1st October 2009, 08:49
Nou het ziet er anders goed uit. :)

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

MacObsession
1st October 2009, 09:01
ziet er inderdaad leuk uit, uit ondervinding weet ik dat het zeker niet makkelijk is. Maar maak liever de binnenkant :-)

Marijn
1st October 2009, 13:55
Leuke auto, gaan we hier de Indiana Jones kant op?

freuteken
1st October 2009, 23:00
Merci, bedankt voor de reacties, @marijn ja Indiana jones...niet echt, maar het "kan" er mee te maken hebben. Ruim gedacht dan.

freuteken
4th October 2009, 21:13
Nog een update,
nog een paar artifactjes,

Mazur
4th October 2009, 22:16
Keurige kar! Ben benieuwd wat het gaat worden.

Marijn
4th October 2009, 22:18
Niks mis mee inderdaad, goed bezig! Ben nog altijd zeer nieuwsgierig naar de rest van de scene.

Timmer
6th October 2009, 19:13
Geweldig model freuteken, super vet!

GrtZ, Tim :)

freuteken
8th October 2009, 00:13
Texture update, wel een vuile auto é.
jammer soms ge maakt een mooi model en dan "besmeur" je hem. :p

Mazur
8th October 2009, 00:30
Nog wat vette modderspatten rond de wielkasten? Het ziet er al goed uit!

Timmer
8th October 2009, 00:37
Prachtig werk freuteken (you go fast!).
Naar mijn mening is het vuil iets te 'puntjesachtig' en gelijkt het meer op roest dan op modder.

Keep it up!

GrtZ, Tim

Tom
8th October 2009, 00:57
en naar mijn mening zit er teveel specular op om zo vuil te zijn, ik vind dat hij op koper lijkt en niet echt op een vuile auto
en dat slaat vooral op de motorkap (waar afrondingen zitten is hij gewoon te glanzend)(rood)

en er zitten een paar scherpe kanten aan die ik toch zou proberen weg te werken (blauw)

MacObsession
8th October 2009, 09:09
inderdaad iets te veel blink, ik vrees ook dat je gaat renderen in je scene, dus waarschijnlijk geen 100% witte sky, het er erg donker gaat uitzien, maar kan verkeerd zijn natuurlijk. Ik zelf maak nooit texture voorbeelden met een 100% witte sky, daar krijg je (ik toch) problemen mee achter af.

Leuke auto!

Rogier
8th October 2009, 20:55
inderdaad iets te veel blink, ik vrees ook dat je gaat renderen in je scene, dus waarschijnlijk geen 100% witte sky, het er erg donker gaat uitzien, maar kan verkeerd zijn natuurlijk. Ik zelf maak nooit texture voorbeelden met een 100% witte sky, daar krijg je (ik toch) problemen mee achter af.

Leuke auto!

Is dat niet te verhelpen door de gamma van de textures gewoon wat te verhogen?

freuteken
9th October 2009, 11:55
Bedankt voor de hits,tips.
van't weekend is er weer een weekend:001_smile:

freuteken
11th October 2009, 21:49
Beter, of nog slechter? :blushing:
Ik weet niet wat ik er van moet denken.
Hij is wel erg vuil é :D

Marijn
11th October 2009, 22:18
Stukken beter zo! Wellicht kan je de bump van de modder in je displacement channel gooien, zodat er iets meer relief in zit. Nu is het geheel nog een beetje plat. Het kan natuurlijk ook aan je belichting liggen.

[bo]
11th October 2009, 22:24
Ik zou er toch nog ergens een bluts insteken...
Zo'n wilde junglemachine rijd af en toe wel is tegen een boom ofzo :)

freuteken
19th October 2009, 23:36
Voila een passend plaatsje voor de Land Rover gemaakt.
Wat je ziet is een archeologische site.

Ik zal de jeep wel wat kuisen. Het is iets te vuil naar mijn gedacht.

Marijn
19th October 2009, 23:59
Wow, sfeervol! Ik ben benieuwd naar de achtergrond, en nog meer naar de voorgrond. Komt er een character in?

Tom
20th October 2009, 01:46
komen die plantjes niet van bij die shampoo render die hier ergens al op het forum staat?

maar een mooie scene en nu is de jeep inderdaad te vuil voor deze scene, in een oerwoud had hij beter gestaan ;) of als die jeep nu in dat gat had gestoken en iemand die de jeep ontdekt dan zou hij ook goed zijn met deze teksturen :-p

En zoals marijn al zei een sfeervol plaatje, ook een mooie verhouding voor zo'n plaatje

steek wel nog een bodemplaat in de auto want de ruit ontbreekt in de schaduw (daar schijnt het licht gewoon door)

olbo
20th October 2009, 08:19
Word zeker al een mooi plaatjes hoor. Je bent de laatste tijd flink vooruit gegaan.

Timmer
20th October 2009, 08:30
Ziet er gewoon geweldig uit man, doe zo voort!

GrtZ, Tim

freuteken
20th October 2009, 20:06
of ik er mensen ik ga plaaten weet ik nog niet, om deze realitisch te maken is niet simpel waarschijnelijk.
Dit klopt dit zijn de zelfde plantjes, maar natuurlijk lichtjes aangepast, anders zal ik ze nog helemaal aanpassen of nieuwe maken als dit niet mag.

Tom
20th October 2009, 20:14
Geen idee, het viel me gewoon meteen op. Dus ik vermelde het al maar om te voorkomen dat je je final maakt en dan te horen zou krijgen dat je die niet mocht gebruiken. Dus dit kan je best is vragen, zodat je zeker bent al denk ik dat het een tekstuur op een plane is en dan zou het onder teksturen vallen denk ik

Je probleem met mensen is relatief makkelijk op te lossen. Je kan bv een laddertje de put insteken en de mens langs achter gezien erop laten klimmen.
Kleren realistisch maken is makkelijker als een gezicht ;-)

freuteken
21st October 2009, 16:57
Ja idd de regels doorgenomen, en die grote planten zijn idd gebruikt voor m'n shampoo render, ik maak er wel nieuwe, betere :p

freuteken
29th October 2009, 00:14
de stijl van de ruïnes.

Timmer
29th October 2009, 07:41
Ziet er weer erg mooi uit man!
Keep it up!

GrtZ, Tim

Rich_Art
29th October 2009, 08:16
Zeker geinig, al zou ik het gras iets meer dikte geven. Het lijkt nu een beetje op een groene baard/snor. :)

Peace,

Rogier
31st October 2009, 16:31
Render ziet er al overtuigend uit, mooi werk! :thumbup1:

freuteken
2nd November 2009, 22:57
aangezien ik geen plantjes mocht gebruiken. Die ik gedownload heb van onze goeie vrienden in Frankrijk. gebruik ik nu de Hair, ik vind het wel minder. ben wel niet zo'n fan van alpha trees dus deze gebruik ik liever niet, zijn zo ongeloofwaardig, zo plat.

ander is nog een testje van de ruïne.

MacObsession
3rd November 2009, 11:13
zeer mooi!!

ben benieuwd naar de eindscene.

groeten

mve
3rd November 2009, 11:19
Hoi,
ziet er goed uit,
Alleen zou ik je planten niet laten lijken op koraal in het water. little bit to fluffy.
Voor je textuur op je wand met rondboog opening zou ik toch nog een variatie op grotere schaal inbrengen. Dat er op bepaalde plaatsen de be' mossing' is en dat er op andere plaatsen kale vlekken zijn waar je je steen ziet.
Grtn,
mve

Tom
3rd November 2009, 12:56
doe ook nog snel iets aan de manier waarop je lint aan de paaltjes vasthangt ;)

een knoopje of een nietje of iets, op groot formaat valt het enorm op dat het gewoon het paaltje ingaat.

en ik ben het wel met mve eens dat er ook stukken van de muur gewoon steen mogen zijn zeekr in het droge dorre landschap dat je hebt gemaakt gaat dit geloofwaardiger overkomen.

freuteken
8th November 2009, 19:10
Probleem, men perspectief klopt gelijk nie echt. mijn Ruïne staat op de achtergrond, maar het lijkt toch dat hij naast de jeep staat, hoe kan ik dat oplossen, kan ik mijn settings zo aanpassen op de camera? Render volgt.

Tom
8th November 2009, 19:20
schaduw, muur beetje achter de jeep laten beginnen dat de jeep dus duidelijk ervoor staat
iets ander camerastandpunt
nog ergens een object tussenzetten dat achter de jeep begint en voor de muur eindigt.
de simpele oplossing dof gebruiken

Dit zijn de dingen die ik weet maar ik vind het een heel goeie vraag mits ik er ook vaak problemen mee heb en meestal los ik het op door mijn camera iets omhoog te plaatsen waardoor je de ruimte tussen de twee objecten iets beter kan inschatten en soms scale ik ook overdreven wat mijn scene wel wat minder realistisch maakt als je de scene zelf zou zien maar de render wel realistischer omdat het voornaamste kenmerk van diepte nu jusit is dat dingen veel kleiner zijn dan ze in werkelijkheid zijn ;)

freuteken
8th November 2009, 19:30
heb het nu opgelost met blur depht of field.
maar dan verlies ik veel detail.

Tom
8th November 2009, 19:32
kan je hem ook is posten zonder de dof?
Want mij lijkt het diepte gevoel nogal mee te vallen maar verzet dat gras rechts wel even als je dat met een aparte hair en selectie hebt gedaan.

ik denk dat daar het probleem zit door links en rechts een bijna symetrische opstelling te maken zal de muur ook dichterbij lijken dan hij daadwerkelijk staat. Ik denk als je tussen het gras en de muur een beetje grond hebt er veel opgelost zal zijn

Rich_Art
8th November 2009, 19:50
Ik zou hem zeker zonder dof renderen. Dof maakt dat het op een miniatuur scene lijkt.

Peace,

freuteken
17th November 2009, 23:48
Ik ga een andere ruine starten.
Bemerkingen hier over? ik hoor het graag.
Want ik weet niet goed waar ik sta.

Rich_Art
18th November 2009, 08:42
Ik zou zeggen, doe zo voort. Kan een erg leuke scene worden.

Peace,

xogg
19th November 2009, 23:27
Very detailed work man...

I'd probably work a bit more on the floor texture... otherwise, it seems great to me.

Cheers!
xogg

Rogier
20th November 2009, 21:35
@above: I think the floor isnt finished yet.. or is it?

Hele leuke scene aan t worden, muurtjes en bijbehorende details zijn erg overtuigend! :thumbup1:

freuteken
24th November 2009, 22:50
voorgrond toch beetje anders gemaakt. vond het wat te leeg.

Rich_Art
24th November 2009, 23:05
gaat een heel leuk plaatje worden...

Peace,

Mazur
24th November 2009, 23:08
Ziet er al mooi uit! Het lijkt dat er geen wind staat maar het water rimpelt alsof er een stevige bries staat. Zouden de bergen naar achter toe ook kunnen vervagen? Niet zo'n brutale blur maar nevel?

Tom
26th November 2009, 02:45
Ik ben niet zo overtuigd van het water ik vind dat het net iets teveel de aandacht wegtrekt van de opgraving, ik vond de vorige compositie sterker op dat vlak.

Misschien moet je je ruine is in de scene zetten want ik denk dat dat een heel ander licht werpt op de scene (wss heb jij die al gezien maar wij nog niet en ik sta eigelijk te springen om is alles samen te zien ;) )

Rjsmal
26th November 2009, 14:47
man je bent goed bezig ziet er echt nice uit ben benieuwd naar de eind resultaat.

peace

freuteken
29th November 2009, 15:46
ik wil boompjes plaatsen, met de cloner object maar op zo'n landscape willen ze niet juist komen te staan, moet ik een effector gebruiken ofzo?
of wat zijn de setting in de cloner object tool.

Met up vector krijg ik het niet goed.

freuteken
29th November 2009, 20:36
toch uiteindelijk gelukt resultaat, hopelijk is het totaal beeld goed.

Stijn_D
29th November 2009, 21:51
Persoonlijk zou ik de begroeiing naar de toppen toe wat laten afnemen, om zo de hoogte wat te benadrukken.
Tevens lijkt het nu wat te druk, wat de aandacht van de scene gaat wegtrekken. (Al kan blur toepassen hier ook een oplossing bieden)

freuteken
29th November 2009, 22:09
Ik moet je wel gelijk geven van de drukte, voorgrond, jeep, ruine, bergen...
het wordt mss wel een beetje te veel van het goede.
maar de toppen laat ik zo. Het zijn eerder heuvels dan bergen

freuteken
30th November 2009, 22:07
Ondanks geheugen te kort van men mac.
moet ik mijn plannen herzien, geen 200 000 boompjes.
dus anders opgelost

freuteken
3rd December 2009, 21:36
Dit zal toch in de buurt komen van de final?
nog bemerkingen, behalve de wind, :p (daar wordt aan gewerkt)
Boom verdwijnt nog(die in het midden)

Ik vrees als de ruïne er bij komt dat dit te druk zal worden, denk je niet?

Marijn
3rd December 2009, 21:49
Netjes, erg leuk sfeertje! Eerlijk gezegd vind ik de bergen het minste, dus ik zou zeker experimenteren met de ruine. Eventueel zet je de bergen dan wat verder zodat ze nog een beetje vervagen.

Rogier
3rd December 2009, 23:24
Heel erg nice!
Compositie technisch gezien kun je iets meer ruimte links nemen, en dan rechts in beeld de ruïne.
Dan heb je wat diepte tussen de auto en de ruïne in.

Plantje mag iets meer naar links, denk dat de auto er beter uit komt als je net ietsje meer van de voorkant ziet. Dit is net te veel, waardoor je een beetje een 'jammer dat de plant er voor staat' effect krijgt.
Voorgrond mag daar dus ietsje minder overheersend.

Verder wordt et zeker weten een top final!

mve
4th December 2009, 08:17
Hoi,
Mooie scene al vind ik dat je achtergrond met de bergen toch wat zou moeten aanpassen. Minder constante begroeiing op je bergen. De bomen zijn net altijd even hoog, even breed, even verspreik. Dit is nooit het geval.
Anders prima werkje,
Ik mag aannemen dat je 2 scenes in elkaar gezet hebt in PS.
Grtn.

freuteken
4th December 2009, 08:35
Nee, het is één render mits natuurlijk enkele aanpassingen in photoshop. Kleurencontrast veranderd bv,