PDA

View Full Version : Kleding.......

MacObsession
13th September 2009, 02:45
Hallo,

Ben wat aan het experimenteren geweest, om te zien of de mocca module nu echt noodzakelijk is. Nu de laatste test heeft duidelijk uitgewezen dat dit overbodig is. Ben begonnen met modelleren vanaf een cube.

Moet er alleen nog bones insteken, voor de poser dames.
Laat me weten wat jullie ervan vinden.

ps: dit kleedje is voor de discovery wedstrijd!

groeten en slaapwel nu reeds 02.45 pff :-)

sfBlackfox
13th September 2009, 02:54
Ziet er goed uit :) Mooie modellen. Ik denk persoonlijk ook niet dat cloth de bedoeling heeft om er realistisch uit te zien hoor. alleen om er dicht bij in de buurt te komen en het dan over te nemen, of voor dingen zoals loshangende lintjes ofzo is dat wel goed. Anders is weighten indd de betere oplossing.

juist voor het textuur van de witte kleedjes zou ik toch ook gaan voor oren nayar. In de materiaal editor vind je die onder illumination(model van phong naar oren-nayar)

Timmer
13th September 2009, 10:04
Wat mij betreft ziet dit er helemaal geweldig uit ... hier heb IK nog geen kaas van gegeten :)
Keep it up Mister Mac!

GrtZ, Tim :)

Rich_Art
13th September 2009, 10:48
The cloth is ook niet zo zeer bedoeld om kleding mee te maken. Het kan wel natuurlijk. Het is bedoeld om realistische bewegingen van kleding mee te krijgen. Ik model zelf nooit kleding met cloth.
Met bones en weights krijg je nooit een mooi bewegende jurk bv.
Daar is de cloth engine weer uitermate geschikt voor.

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

MacObsession
14th September 2009, 09:26
Hallo,

Bedankt voor de reactie's, het was 3x het zelfde alleen met en zonder texture.
Ik heb de kreukels aangebracht met zbrush. Alleen wil nu poser het niet meer doen, met de cloth engine. Pff Dus terug zonder de kreuken, en eventueel met een displacement map. Die testen zijn tevens redelijk gelukt.

Nu voor rich-art een vraag:

Jij had voor mij is een tutorial gemaakt over bodpaint lcsm unwrapping. Nu toegepast op het kleed, en kreeg een foutmelding dat er twee poly's overlappen. Wat kan ik hieraan doen? Kan echt niet uitzoeken in mijn model waar dat deze zijn. Heb wel een dik vermoede, dat de fronsjes vanvoor de boesdoener zijn. Maar heb een demo gedownload van chetah ofzo en deze maakte wel een UV Map. Vindt dat straf dat cinema daarop hapert?

groeten

Rich_Art
14th September 2009, 16:16
Zonder de file kan ik er weinig over zeggen. Kan best zijn dat bepaalde proggies minder moeilijk zijn dan andere. Ik denk dat ik met UVLayout ook geen meldingen krijg.

Peace,

MacObsession
14th September 2009, 16:18
Zonder de file kan ik er weinig over zeggen. Kan best zijn dat bepaalde proggies minder moeilijk zijn dan andere. Ik denk dat ik met UVLayout ook geen meldingen krijg.

Peace,

met deze besluit ik dan, dat ik je de file mag toesturen?
Zal hem trachten op te laden straks. Je moet hem dan niet saven, want dan krijg ik het niet meer open :-(

dus zal even mondeling moeten gebeuren, waar de fout zit :-)

groeten