PDA

View Full Version : Een andere kijk op de Auto Scene

MacObsession
15th September 2009, 16:07
Hallo,

Wou nog een rendertje maken van de autoscene, nu met een meer nachtleven sfeer. Kiezen jullie even mee voor de houding en stand.

ik heb een probleem met haar schoenen, maar zie niet waar het probleem zit.
Hier en daar steekt haar voet er nog door, dus ze zijn zeker niet te groot. Of ist alleen mijn gedacht?

De kleine render, is meer de sfeer, maar zij zal niet blauw worden, maar meer zoals de andere render in bijlage. De achtergrond zal een tweede render, zijn, en deze wordt ingeplakt met photoshop. Tenzij ik met kleuren correctie het er toch een beetje meer uitkrijg. Anders 2 renders :-)

De auto zelfs, (belichting) is ook nog iets te fel, voor het nachtleven :-)

met dank

Timmer
15th September 2009, 16:23
:drool: ... sorry, ik was totaal niet naar haar schoenen aan het kijken ... :)

benieuwd naar updates, mooi werk man!

GrtZ, Tim

Rich_Art
15th September 2009, 17:41
Mooie tepel..... euhhhh model....

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Marijn
15th September 2009, 22:15
Ik vind het model heel erg geslaagd, vooral het huidmateriaal zit erg goed in elkaar en komt heel realistisch over, veel beter dan in andere renders van je. Knap gedaan!

maboroshi
15th September 2009, 23:02
Erg mooi gedaan MacObsession! Kun je je schoenen niet iets groter maken of de mesh van de voet die uitsteekt naarbinnen duwen? dan zou je er geen last meer van moeten hebben :)

MacObsession
16th September 2009, 08:29
Ik vind het model heel erg geslaagd, vooral het huidmateriaal zit erg goed in elkaar en komt heel realistisch over, veel beter dan in andere renders van je. Knap gedaan!

thx, dit is met de oran nayer gedaan, en een weekend klooien met mijn texture's en instellingen :-)

MacObsession
16th September 2009, 08:30
Erg mooi gedaan MacObsession! Kun je je schoenen niet iets groter maken of de mesh van de voet die uitsteekt naarbinnen duwen? dan zou je er geen last meer van moeten hebben :)

was gewoon om aan te tonen dat de voeten wel degelijk op zijn plaats zitten.
De schoenen worden verder bewerkt met de magneet tool, tot alles netjes is bedekt :-)

MacObsession
16th September 2009, 08:31
Goed, dan gaan wij verder met het werkje je. Ga nu nog het haar aanpassen, dan alles beter belichten en dan haar outfit!

de update's zullen straks wel binnen komen, geen bang :-)

greets

MacObsession
16th September 2009, 15:06
Heb een probleempje, ik heb een sky gebruikt vanuit de content manager.
Leuk ingesteld enz. Maar die komt percies als laatste nogis door mijn scene, als een stukje transparant! Ik kan in mijn model de lucht zien! Ook zit er een volledige horizonlijn in mijn scene, allemaal heel licht, maar eenmaal in photoshop valt het super goed op. Hoe krijg ik dit weg? de sky afzetten, veranderd weer mijn licht grrr

iemand een idee?

groeten

Timmer
16th September 2009, 15:32
Ik weet het niet precies, maar als je bv met GI rendert kan je een composition tag op je sky zetten en enkel seen by GI aanvinken ... al weet ik nog niet helemaal precies hoe die dingen werken, dus hopelijk heb je er iets aan :sleep:

GrtZ, Tim

MacObsession
16th September 2009, 15:40
Ik weet het niet precies, maar als je bv met GI rendert kan je een composition tag op je sky zetten en enkel seen by GI aanvinken ... al weet ik nog niet helemaal precies hoe die dingen werken, dus hopelijk heb je er iets aan :sleep:

GrtZ, Tim

thx! ga ik zeker testen!

MacObsession
17th September 2009, 00:16
hallo,

weer een grote verandering aan de scene aangebracht. Weer de texture's veranderd van model en auto. Kwa sfeer zijn we der grotendeels. Dit is rechtstreeks uit cinema! geen photoshop, buiten hersaven!

Ook een volledig nieuwe belichting!

Ze krijgt ook nieuwe schoenen, want deze zijn echt raar :(
De final wordt uiteraard door photoshop gehaald.

wat denken jullie van de nieuwe camera stand? zal dan wel har hoofdje moeten draaien en beetje haar borst zodat ze meer vooruit wordt bekeken.

Of toch liever de eerste camera stand, maar dan de gewijzigde versie?

Morgen arriveerd mijn Photoshop CS4; dus kan ik direct beginnen met de nieuwe tools :-))

Volgende scene's staan nog op het programma, de wedstrijd uiteraard (maar zoek naar een nieuw idee, mischien zoiets als eden. Nog een auto, cabrio deze keer, een close-up modellen shoot, en een soort gothic toilet (speciale kleur over de scene). Maar dat is toekomst, maar wel nog allemaal dit jaar...... :-))

TIP: als je een mooie displacement map wil maken, is painter echt een zeer leuk tooltje daarvoor!

groeten

Timmer
17th September 2009, 00:22
Ik vind de nieuwe camerahoek echt goed, ook de sfeer is helemaal in de juiste richting!
Schoenen mogen misschien wel gewijzigd worden inderdaad ...
Geweldig werk Mac!

GrtZ, Tim :)

MacObsession
17th September 2009, 15:56
Hallo,

Wie kan mij helpen met mijn Uv map??? dacht dat dit iet makkelijk zou zijn, maar dit wil nu ook niet lukken. Heb de tutorial via rich art gevolgd, maar noppens. Een waardeloze map, of ligt het aan mijn model?

kan er iemand is naar kijken aub??

hier in bijlage het C4d. bestand en wat wips van de nieuwe schoenen en broek.

MET DANK aan diegene die me kan helpen :-)
Ps; indien mogelijk zou ik graag weten wat ik verkeerd doe, zodat ik iets leer he :-)

Rich_Art
17th September 2009, 17:57
Here you go..
Mesh is niks mis mee, misschien wat dens voor een broek.
Maar verder prima.

Peace,

MacObsession
17th September 2009, 18:32
THX!

Hoe heb je het nu gedaan? is dit front mapping?

Kun je een beetje uitleg geven aub? dan kan ik dat in het vervolg zelf doen :-)

groeten

Rich_Art
17th September 2009, 19:37
Nee dit is UVmapping. Ik heb de broek even door UVLayout gehaald. :)

Maar wat lukt er niet eigenlijk. Waar gaat het mis?
In C4D moet dit ook goed te doen zijn hoor.

Peace,

MacObsession
19th September 2009, 00:58
Voila, hier de final render + bewerking photoshop.
De render nam een klein uurtje in beslag FULL A3 - 300DPI

enjoy en reactie's welkom zoals altijd

groeten

Rich_Art
19th September 2009, 11:14
Leuke scene geworden. Al vind ik de dame wat plastic achtig lijken...

Peace,

Timmer
19th September 2009, 12:42
Mooi geworden inderdaad. Al ben ik het wel eens met Rich_Art ... she looks more like a doll.
Net daarom ben ik voor deze final meer voor de zwart-wit versie.
Zeer goeie compositie & render Mac, puik werk what so ever!

GrtZ, Tim

MacObsession
19th September 2009, 14:05
hallo,

bedankt voor de reactie's, nu een moeilijke vraag aan jullie, waarom doet ze jullie denken aan een pop? is het te veel blink op haar armen of iets anders?

Want daar is iets aan te doen natuurlijk. Of is ze nog te donker van kleur? Maar moest rekening houden met dat het avond is, en in een beschutte omgeving zit (auto) graag even raad, dan sleutel ik er nog wat aan.

Wil het realistisch krijgen :-)

groeten en thx

Timmer
19th September 2009, 14:29
Ik denk dat het aan een combinatie van de volgende factoren ligt Mac:

- haar huid is te glad (te hoge specular naar mijn mening)
- haar huid mist iets van detail (iets wat ik in enkele van je vorige werken en WIPs wel terug kan vinden)
- en ik kan er niet aan doen maar haar mond, met de lippen geopend op die manier, doen me direct een link leggen met een sex-doll ... zeker met die iets of wat 'opgespoten' lippen (botox alert!)

Als je de lippen van proportie zou veranderen en haar mond iets meer sluiten denk ik dat het al een pak beter zou zijn. Als je daarbovenop haar zachte huidje nog eens wat levenderig en iets minder glanzend zou maken denk ik dat het geheel dan meer tot zijn recht zou komen ...

Hopelijk helpt dit wat :)

GrtZ, Tim

MacObsession
19th September 2009, 17:33
hier een nieuwe vlugge final, dit beter kwa huidskleur en texture?
Haar kleren en ogen worden terug zoals voorheen, maar dat is andere koek :-)

groeten

Rich_Art
19th September 2009, 19:43
Ja dat is al een stuk beter..

Peace,

Timmer
19th September 2009, 20:03
Yep inderdaad, een pak beter.
Ook haar gelaatsuitdrukking is meer menselijk nu, ik zie uit naar het vervolg!

GrtZ, Tim :)

MacObsession
25th September 2009, 13:24
Voila, nu stop ik met deze scene!
Na 4x gerenderd en bewerkt te hebben, is dit de final!

De bewerking is gedaan met een multi-pass in photoshop.
Heb gekozen voor een B/W en een Soft Color enjoy en laat maar weten wat jullie der van vinden.

Timmer
25th September 2009, 13:32
Echt weer een sjiek plaatje geworden Mac, nice colors! :)

GrtZ, Tim

Rich_Art
25th September 2009, 14:42
Ja ziet beter zo.

Peace,