PDA

View Full Version : Dutch_Stylez - Discovery WIP

Dutch_Stylez
21st September 2009, 15:38
Ik d8 aangezien ik zeker nog mee ga doen alvast ff een wip thread aan te maken...

Ben op het mom bezig met het concept voor de scene...
Als ik het eenigsinds voor mekaar ga krijgen wat ik wil gaan maken gaat het heel wat werk worden :ohmy:

Update, snel :001_tongue:

Greetz Dutch

Rich_Art
21st September 2009, 17:54
Hey leuk man. Suc6..

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Dutch_Stylez
23rd September 2009, 07:56
Oke, here we go...

Ga nog niet heelemaal veraden in welke richting dit gaat :001_tongue:

In ieder geval gaat het hoofdgebouw een gootische style krijgen.
De boom is een placeholder en word vervangen.

Greetz Dutch

Rich_Art
23rd September 2009, 08:41
vetto dope shit. haha ziet er al goed uit man..

Peace,

MacObsession
23rd September 2009, 09:03
hoe heb jij die plafond gemaakt?

Wel jammer dat er geen beginnende wips zijn he, toch geen gekochte/gedownloade objecten?

groeten

Rjsmal
23rd September 2009, 11:57
Mooie render ziet er echt nice uit vooral de vloer en de muren die in de schaduwen zijn zien er erg goed uit nice job.

Peace

Dutch_Stylez
23rd September 2009, 12:27
Thx guys,

Ik ga m'n best doen...

@MacObsession, plafond is gemodeled/ gedupliceerd. Ik heb een berg foto's gezocht en gewoon begonnen 1 pilaar te maken daarna gedupliceerd en aan mekaar gezet, het plafond gaat nog een hoop meer detail krijgen.
Aangezien dat deze scene tot nu toe ong. zo'n 3,5 uur heeft geduurt zie ik dit eigenlijk best nog wel als een zeer beginnende wip en nee geen gekochte modelen behalve de boom maar zoals ik al zij is dat een placeholder...

Ik heb op het moment een hoop ideen dus ik denk dat de volgende wip niet lang op zich laat wachten...

Greetz Dutch

maboroshi
23rd September 2009, 14:39
Damn ziet er al goed uit! Ben benieuwt naar je wips.

Dutch_Stylez
23rd September 2009, 15:11
thx Maboroshi...
Ik denk dat we dat allemaal wel kennen als we een tof idee in ons hoofd hebben moeten we het visualizeren, zo begon het met deze scene ook, ik kreeg het idee gistermiddag heb er een beetje op verder geborduurt, ref. plaatjes gezocht en moest de basis in 3D neerzetten het liet me geen rust.
Heb d'r van8 aan zitten werken en toen het licht werd merkte ik pas hoe laat/ vroeg het was, ben om 8 uur vanmoregn naar bed gegaan :001_unsure:,
moest om 9 uur opstaan... best wel gaar dus :)

Greetz Dutch

Timmer
23rd September 2009, 18:38
Ziet er super uit man, ben zeer benieuwd naar het vervolg!
Slaapwel zou ik zo zeggen! :001_smile:

GrtZ, Tim

mabad
23rd September 2009, 20:18
Dutch, I think for this kind of competitions photographs should not be allowed :001_tongue:...

Just joking, it is a wonderful render.

Dutch_Stylez
24th September 2009, 16:24
danke, Mabad :)

Hier is een nieuwe update...

Ben op zoek naar de juiste sfeer en rendersettings... zoals gewoonlijk doe ik het weer verkeerd om... eerst belichting en texturen en dan modeleren :)

D'r zullen wel wat dingen veranderen en of verdwijnen... bijv. met de zuilen ben ik niet echt tevreden en het plafond is ook nog aan een hoop werk toe voordat ik aan de eigenlijke `discovery`begin...

Ik zal een kleine hint geven waar deze scene naartoe gaat...
titel van dit plaatje: `8th wonder of the world` Temple of seasons...

Hope you like so far...

Greetz Dutch

Marijn
24th September 2009, 16:31
Erg mooi en sfeervol! Het plafond is inderdaad nog wat rommelig. Ben in ieder geval benieuwd naar de volgende update :)

Timmer
24th September 2009, 17:26
Grellig mooi man, mooie belichting!

GrtZ, Tim :)

JTalbotski
24th September 2009, 18:54
It's beautiful, so far. I'm curious to see what the 8th wonder is.

Jim

Dutch_Stylez
25th September 2009, 21:22
Hey luitjes,

hier een nieuwe update van mij...
Een heeleboel is verandert vooral het plafond dat gaf me een beetje `problemen`met m'n compositie. Dus ben ik in het midden wat meer de hoogte in gegaan ook om nog wat meer variatie in het plafond te krijgen en meer kijk op de boom en `kapel` te krijgen...

Bijna tevreden met de lichtsetup... Ben al best wel lang bezig met tweaken en testrenderen :)
Zodra ik klaar ben met de basisscene ga ik het heele gebouw opnieuw modeleren met dit testgebouw als layout. Om bijv het plafond better te maken en gewoon een beetere geometry te hebben. Heb bijv. nou nog bools als raamen... dat gaat echt niet :)

Anyways... hope you like so far...

Greetz Dutch

Timmer
25th September 2009, 22:05
Helemaal geweldig (zoals ik al zei)! :)
De licht setup is ook een stuk beter naar mijn mening en de textuur van de vloer vind ik helemaal top.

*Petje af voor Dutch* :thumbup1:

GrtZ & succes!

Tim

Rich_Art
25th September 2009, 22:24
Erg mooi Dutch.....

Peace,

freuteken
26th September 2009, 11:55
wow, je schiet echt goed op.
heel mooi sfeerbeeld. wat ga je op de voorgrond zetten?

MacObsession
27th September 2009, 17:02
mooi, zou wel de balken wat minder hobbelig maken :thumbup:

ben benieuwd naar je concept, het verhaal zeg maar.

groeten

xogg
1st October 2009, 14:37
wow, wow... hold your fire Tom.
I got no idea what's on your mind... and don't understand what you've written here.. but I can already smell gasoline around here... so careful with what you're doing :thisrocks: LOL

Anyways... great job man... I'm thinking of joining too, but as I'm thinking of going above my limits, I had to do some tests first to see if I can achieve what I want... then I'll start working on the real project.
Have to do it soon since the University semester starts next week, so I'll have to work fast.

Cheers!

Dutch_Stylez
4th December 2009, 01:40
lekker hoor, heb zo veel werk gehad de laatste weeken dat ik bijna niet thuis geweest ben, morgen party in het kikkerlandje en dan maar ff kijken hoeveel tijd ik nog heb.
Ik weet nog niet ofdat ik het ga reden... in ieder geval zijn er een hoop mooie renderings uitgekomen deze wedstrijd...

Hoop dat ik tijd heb op maandag dan ga ik nog ff flink gas geven :)

Greetz Dutch

Rich_Art
4th December 2009, 08:10
Alvast een leuke party gewenst en succes met de laatste loodjes.

Peace,