View Full Version : Vray troubles solved
charlemagne
22nd September 2009, 16:13
Heb eindelijk de clue gevonden! :thumbup:
Ik kreeg drie macpro's maar niet aan de praat met Vray precached GI solutions. OSX 10.5.8
Dat werkte goed op de meeste machines zonder specifieke user op de server te kiezen, op drie machines werkte het niet.
Niet alleen moet je de servermachine mounten, maar ook de juiste uservolumes.
Nu renderen 9 Macpro's 8-core tegelijk m'n Vray animaties. :drool:
Zou nu eigenlijk alweer moeten upgraden naar R11.5
:001_unsure:
ch.
Marijn
22nd September 2009, 16:42
Bedankt, altijd handig moesten mensen tegen hetzelfde probleem aanlopen. Enneh, 9 Macpro's, mooi geregeld! ;)
Shademaster
22nd September 2009, 16:49
Met 9 MacPros heb je wel aardig wat plannen of niet? :D
Rich_Art
22nd September 2009, 16:49
Haha lekker veel power... Goed te horen dat het probleem is opgelost.
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
Timmer
22nd September 2009, 17:46
:drool: (deze smiley zegt voldoende denk ik)
GrtZ, Tim
MacObsession
23rd September 2009, 10:54
lijkt me cool om zien. Moet toch zeer snel vooruitgaan denk :-)
Zou alleen de elektriciteits rekening niet willen betalen!
groeten
charlemagne
24th September 2009, 17:08
@Shademaster:
De Macpro's zijn gekocht van zodra ze beschikbaar waren, voor de opdrachten voor André Rieu, en samen met hem (ik kon dat toen niet neerleggen, 6.000 euro per stuk, ram kostte een pak centen toen.) Ze zijn ondertussen dus ongeveer 2,5 jaar oud, maar kunnen nog prima mee en heb ze nu ook helemaal overgenomen. Het gaat inderdaad lekker snel, maar toch steeds te traag. (luxe-klager noemen ze dat.)
Ben momenteel een animatie aan het renderen van een controlroom, 2500 frames op 720HD Vray en de prepasses voorgerenderd. (ongeveer 6 uur op één machine) ze zijn al bijna 68 uur bezig aan de finale frames, en nog niet klaar. Ongeveer op 85% en het lastigste blijft altijd over voor het eind.
Maar het werkt wel lekker, zeker nu steeds meer klanten fullHD willen. Da's gelijk een volledige formaat still voor één frame. :glare:
@Rich_Art:
Letterlijk en figuurlijk. Ik woon ook maar in een normaal huis, en de vraag was eventjes of m'n teller dat wel aankon. Gelukkig stond hier vroeger ook een ateliertje in m'n achtertuin, en heb ik drijfkracht liggen. Da's ipv 2 fases 3 fases op 240 volt. Wat maakt dat je wat meer ampère kan trekken.
Als ze allemaal draaien op volle kracht kan ik de helft van m'n huis verwarmen hiermee. :blink:
@MacObsession:
de electriciteitsrekening heb ik inderdaad met een reuzesprong zien omhoogschieten. Moest in één keer 1400 euro extra betalen voor m'n jaar-afrekening, en afhankelijk of het een druk of een kalm jaar is geweest verbruik ik tussen de 8.000 en 13.000 KwH. :blushing:
ch.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.