PDA

View Full Version : It's moving!

Mazur
22nd March 2009, 23:38
Pff, weer een beetje mijn kennis opgehaald en aan het knutselen gegaan. Pole, goal, joints, bla bla. Wat een vreselijk saai werk, maar als het klaar is en het beweegt wordt het weer leuk. Hier een filmpje van twee seconden...
http://basmazur.nl/upload/Bas358.mov

Rich_Art
22nd March 2009, 23:43
Haha ja het is ook niet mijn hobby om te riggen. maar zoals je zegt, eens klaar dan kan de fun beginnen.
Ik ben geen Rig guru maar zo als ik het ziet werkt het naar behoren.
Charactertje heeft wat weg van die uit ice-age... Geinig

Ga je er nog een korthe story mee maken???

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Marijn
22nd March 2009, 23:46
Wordt dit de sidekick van die neus in je avatar? Leuk testje hoor, geinig character.

Mazur
23rd March 2009, 00:19
Het is nog niet in de planning om er wat mee te doen. Ik ben blij dat ik het een beetje door begin te krijgen hoe die joints werken. Al met al blijft het een soort middeleeuwse zelfkastijding deze droge, maar noodzakelijke zaken te doorgronden. De Flabio tutorial heb ik ervaren als iets vreselijks. De monotone, nasale stem die het woord pole en goal erg vaak gebruikte, leek op een hersenspoeling waarbij elk soort van creativiteit verloren dreigde te gaan. Verder nog iets op kunnen steken van de tutorial met het konijn. Ook hier werden mijn hersencellen behoorlijk door elkaar geschud vanwege de heen-en-weer vliegende cursor en het slecht te volgen monoloog.

Morris
23rd March 2009, 08:14
AAaaaaahhhh...the fine art of Rigging :lol:
...ook niet mn meest geliefde bezigheid hoor
maar een leuke animatie van een paar seconden kan alweer veel goed maken idd

Volhouden is de boodschap :thumbup:

Morris

Rich_Art
23rd March 2009, 08:47
Ja echt fijne rig tutorials zijn er niet. En zoals je al zegt, die er zijn..... zijn niet om aan te horen...
Laten we hopen dat er iemand dit nog eens dunnetjes over wil doen maar dan op een manier dat het leuk is om te volgen en waarbij je niet in slaap sukkelt.

Peace,

MacObsession
23rd March 2009, 11:06
Een animatie maken is nog altijd mijn droom, had al een klein script gemaakt en zelfs een stuk gemaakt. Maar omdat ik werk met een muze (een tijdje zit ik in de sfeer van het werk, al de rest wordt vergeten, de tijd heeft geen waarde meer, eten wordt geskipd enz.) Mits het onmogelijk is om in die tijd alles uit te werken blijven mijn animaties hangen, en graken ze niet af. Eenmaal uit de muze van dat beeld, heb ik er geen zin meer in. Daarmee dat ik nooit een werk zal herdoen of aanpassen, soms wel lastig.

Nu uw animaties zijn zoals altijd prachtig!

Zal mijn animatie eens opzoeken, en posten. Nu mijn is meer statisch.
Iemand die mijn script wil verwezenlijke, mag mij steeds mailen :-)

heb ook shorts, als intro ofzo. Iemand die weet hoe de surround werkt in cinema?

greets

Mazur
26th March 2009, 20:01
Pff, het beestje kan wandelen. Toch wel fun om dit weer eens te doen:-)

http://basmazur.nl/upload/Bas359.mov

Rich_Art
26th March 2009, 20:03
Haha grappig zo..... een beetje stijfjes nog maar hij loopt al lekker..

Peace,

Mazur
26th March 2009, 20:11
Ja, 't is nog niet zo smooth. Misschien nog wat meer frunniken aan de controlers. Hier nog een poging van alweer een lange tijd geleden, met geluid. Hier loopt het zelfs nog minder:-S

http://basmazur.nl/upload/Duck.mov

Rich_Art
26th March 2009, 20:14
Haha ja die ken ik nog... :)

Peace,

Marijn
26th March 2009, 21:42
allebei erg leuk! De animaties zijn inderdaad wat stijf, maar de karakters zijn toch al leuk neergezet.

Mazur
26th March 2009, 23:27
Ik heb nu een walk-cycle, als ik het figuurtje nou een stuk wil laten lopen, moet de cycle dan steeds worden gecopiëerd of is er een andere manier voor?
Kan dit dan ook langs een vooropgezette spline?

PeterL
27th March 2009, 00:41
Altijd leuk, die " mormels " van je Bas ! :001_tongue:

Aan animatie waag ik me niet echt. Al dat gedoe met die knoken en zo ...

Peter

Mazur
27th March 2009, 14:38
Ja, zeker het blijft een enorm gepielhannes.
Uhhm, wanneer worden we eens 'Senior Member'?

Rich_Art
27th March 2009, 14:48
Haha we hebben daar nog weinig mee gedaan en staat nog op de standaard.
0-30 junior member
30-100 member
100 en up Senior member.

Niet echt wat maarja dat moeten we nog instellen..
We zitten nog te denken aan leuke titels..
Tips zijn altijd welkom.

Peace,

Mazur
28th March 2009, 00:28
Hier nog een update. Eerst maar de muziek en dan de scene er omheen.
Pfff, zal wel even werk zijn maar leuk om te doen.
http://basmazur.nl/upload/DualingBanjo.mov

Rich_Art
28th March 2009, 00:30
Haha geinig. Maar de snelheid van de bewegingen is wat te langzaam..

Peace,

Mazur
28th March 2009, 00:47
Yep, ik zal'm nog wel wat oppoken. In dit stadium mag het wel wat langzamer, later wordt alles supersnel, heeft met het nummer te maken.
btw, dit stukje is al 10 mb, is dat gewoonlijk altijd zo groot of zijn er instellingen die het geheel kleiner maken met een goed resultaat. (deze instelling heb ik gebruikt:400x400 pix Quicktime>Sorenson video3>best quality)

Rich_Art
28th March 2009, 09:26
Dat is wel vreemd dat dit al 10MB is. Misschien beter eens de H.264 codec gebruiken.
Sorenson3 is alweer wat ouder.

Peace,

PeterL
28th March 2009, 10:54
Deliverance (http://www.youtube.com/watch?v=RyKvD-4IxOY), Bas ? :001_tongue:
Inderdaad één van de meest legendarische banjo-nummertjes ooit...

Je beestje zal z'n best mogen doen - en jijzelf ook om dat een beetje te synchroniseren lijkt me :ohmy:

't Ziet er in ieder geval weeral heel knap uit.

Peter

Mazur
28th March 2009, 11:57
@Richart, die H264 maakt er 16mb van, dus lijkt het mij beter om deze niet te gebruiken.
@Peter, inderdaad. Nog steeds een van mijn favoriete films. Toen ik nog een Canadese kano had en een tocht over de IJssel maakte met mijn zoon riep hij op een gegeven moment dat hij niet wilde gillen als een varken. Ik stelde hem gerust dat de boeren hier vriendelijk zijn.

MacObsession
28th March 2009, 12:09
ik wil hem wel eens rippen naar een lager kwaliteit, maar dat je quicktime pro hebt kan je dat zelf natuurlijk ook. Je kan best kiezen voor web ofzo, dan maakt hij er nog een leuke html code bij voor je website.

toch super he die apple's :-)

greets

Mazur
28th March 2009, 12:13
Ik zal er nog wel wat mee omrommelen, inderdaad kan het met pro achteraf worden aangepast.

PeterL
28th March 2009, 12:39
... Ik stelde hem gerust dat de boeren hier vriendelijk zijn. heheh, ben je daar wel zeker van ?? :scared:

Je kan je filmpje toch als afzonderlijke afbeeldingen opslaan en dan omzetten naar een filmpje ? Kan je er nog alle kanten mee op.

Dat het zo' n dik bestand wordt, heeft misschien ook te maken met het niet- standaard beeldformaat ? Gewoon maar een ideetje, want logisch is dat misschien niet...

Peter

Mazur
29th March 2009, 23:56
Alles nog een beetje aan het uitbreiden geweest. Nog niet alles beweegt.

http://basmazur.nl/upload/DualingBanjo2.mov

Marijn
30th March 2009, 00:07
Ziet er leuk uit! Zit er ook geluid bij? Want dat kan ik nu even niet aanzetten. Zal morgen anders nog eens kijken.

Mazur
30th March 2009, 00:16
Ha Marijn, er zit natuurlijk geluid bij:-) Alles moet nog een beetje worden bijgeschaafd maar de basis is er. In elk geval het nodige opgestoken.

Sonja
30th March 2009, 12:55
leuk zeg, en die Duck vind ik heel geestig.

Voor wat betreft de compressie, volgens mij zijn alle instellingen behalve de grootte ok.
Als je in Quicktime naar bestand exporteren gaat, kies dan Opties, Grootte, zet afmetingen op Aangepast en vul bijvoorbeeld 480x480 in. Op deze manier haal je er zo'n 20Mb af.

PeterL
30th March 2009, 13:16
Fantastisch, Bas ! :thumbup1:

Komt z' n tegenspeler er ook nog bij ?

Peter

olbo
30th March 2009, 13:16
Leuk filmpje, geluid en bewegingen kloppen nog niet maar dat mag de pret niet drukken.

Mazur
30th March 2009, 13:30
Peter, neeeeeeh niet ook nog de gitarist :-)

Olbo, het geluid klopt denk ik wel. Zoals ik aan heb gegeven moet het geheel nog worden bijgeschaafd en meer dingen moeten nog bewegen (wip)

Sonja, dank voor de info

Nebu
30th March 2009, 21:48
Lachen man:thumbup:

Geweldige scene ook uit deliverance, vooral als die oude man er bij gaat dansen.

Cheers.

Mazur
5th April 2009, 02:34
Riggen.... om gek van te worden. Soms denk je de warrelige geest van de programmeur te doorgronden, maar loop je weer plotseling tegen rare dingen op die totaal niet op zijn logische plaats blijken te staan. Poten staan plotseling na een 'movement' penetrerend in de meest intieme plaatsen, die wegens Victoriaanse maatstaven niet weer zijn gegeven in het model. Waar een ei uitkomt is iedereen duidelijk. Maar als je een kip maakt die gewoon de pootjes moet bewegen... Tja, plotseling blijkt dan dat Darwin het niet begrepen zou hebben...

Plieeeeese Maxon, invite me to hit that nerd!

Wil je bijvoorbeeld 'Show selected only' zoeken, wat het meest voor de hand liggend is, blijft alleen de mogelijkheid over om 'Hide unselected' aan te vinken.
Tja, het blijft en Middeleeuws gepriegel waar wij in deze tijd te dom voor zijn.

sfBlackfox
6th April 2009, 16:30
heeft je beestje geen tandjes nodig ? :) Ik denk dat die hem der beter zouden doen uitzien. fantastisch filmpje anders, erg goed!

Over het riggen, ik heb zelf nog maar pas onlangs het boek body language aangeschaft. Het is natuurlijk allemaal Maya's rigs die je te zien krijgt, maar de basis werkt gelukkig in elk programma mits wat trucjes en andere namen.

Mazur
7th April 2009, 12:31
Nog een beetje aan het rommelen geweest en experimenteren met de layers.
De mogelijkheden zoals motion clips zijn in elk geval prima te gebruiken.
http://basmazur.nl/upload/DualingBanjo3.mov

Rich_Art
7th April 2009, 12:34
haha geinig... al lopen de tokkeltjes nog niet goed op de muziek...

Peace,

Mazur
7th April 2009, 12:44
Hahaha, dat ligt aan jouw computer die wat te langzaam is :-)

Marijn
8th April 2009, 20:27
hier zal je idd flink die motion clips hebben kunnen gebruiken. Leuk filmpje! Al kan de animatie in zn geheel natuurlijk nog wat gefinetuned worden.

Mazur
8th April 2009, 22:49
Die motion-clips, daar kwam ik pas later achter, jammer genoeg. Bij het kipje heb ik deze wel gebruikt. De rappe muziek was vrij lastig te volgen met de bewegingen, volgende keer maar een stukje van Gert en Hermien.
Inmiddels heb ik de rig weer iets verbeterd waarna ook de weight-tool weer uit de kast moet komen.
Het riggen blijft een heleboel werk met zich meebrengen. Ik hoop dat er een gemakkelijker manier wordt aangeboord. Maar als de rig klaar is dan wordt het pas leuk.

Ray3D
9th April 2009, 07:22
Haha errug leuk Mazur! Ik heb het idee dat je zo een stampende house-plaat onder die walk-cycle kan zetten zoals ie z'n vingers naar voren steekt :001_smile:

Ray

3DJL
24th June 2009, 13:16
Als we het toch over die saaie tutorials hebben over het riggen....
Komende week moet ik ook beginnen aan een opdrachtje waar dat aan te pas komt.
Zou iemand mij een linkje kunnen geven van waar die tut's staan ? :D
Ik ben er namelijk al weer een hele tijd uit en kan wel wat naslag gebruiken...

Thks alvast !

PS: Dat karaktertje heeft inderdaad iets weg van die uit Ice Age :D

Rich_Art
24th June 2009, 13:21
Je zou eens op C4DPortal kunnen kijken.

LINK (http://www.c4dportal.com/forum/showthread.php?t=1017)

en op de DVD van maxon staat ook de Flabio rig tut en op een van de DVD's staat de tutorial van Kiteman. Ik weet niet meer precies welke bij welke versie wordt geleverd.

Peace,

3DJL
24th June 2009, 13:34
Thks !
Die DVD's heb ik niet, maar ik ga wel eens een kijkje nemen bij dat linkje :)

Grtz

Rich_Art
24th June 2009, 14:05
Die zou je toch gekeregen moeten hebben bij je bundle.:blink:

Peace,

Marijn
24th June 2009, 14:11
Dat hangt een beetje van het soort licence af. Op het CVO waar ik lesgeef krijgen de studenten bijvoorbeeld de DVD's niet, terwijl het wel Studio Bundle licences zijn.

Rich_Art
24th June 2009, 14:14
Ow dat is vreemd. Ik heb altijd gedacht dat bij iedere bundle een tutorial dvd werd geleverd. Weer wat geleerd. :)

Peace,

Marijn
24th June 2009, 14:22
Ik weet ook niet precies hoe het zit, maar bij de educatieve licences is het denk ik een kwestie van besparing. De niet commercieele licences leveren natuurlijk ook nauwelijks iets op, dus dat zijn maar gewoon simpele schijfjes met alleen maar de installer. Zo'n mooie doos met documentatie, tutorials etc. krijg je alleen als je wat meer euro'tjes neerlegt :)

Mazur
28th June 2009, 01:42
Dat hangt een beetje van het soort licence af. Op het CVO waar ik lesgeef krijgen de studenten bijvoorbeeld de DVD's niet, terwijl het wel Studio Bundle licences zijn.

Hmm, vreemd, dit werkt wel het illegaal downloaden van tutorials in de hand. Een kleine stap om ook het programma 'mee te nemen'.
Beetje stom van Maxon.

Rich_Art
28th June 2009, 09:57
Nou dat valt toch mee. Ik vind het best ok. Misschien gaat het lopen nog wat ongemakkelijk. Al denk ik dat je met zulke poten ook niet makkelijk kunt lopen.

Peace,

Mazur
29th June 2009, 00:30
Nou dat valt toch mee. Ik vind het best ok. Misschien gaat het lopen nog wat ongemakkelijk. Al denk ik dat je met zulke poten ook niet makkelijk kunt lopen.

Peace,

Het zou inderdaad beter zijn het rechter wiel iets te kantelen:w00t: