View Full Version : Tyrannosaurus Rex in de stad (Animatie)
Marijn
10th March 2009, 20:42
hoi iedereen,
Bij deze mijn afgewerkte tyrannosaurus rex animatie, inclusief kleine making of. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
http://vimeo.com/3133432
Rich_Art
10th March 2009, 20:47
Geinig man... Petje af..
Peace,
Rich_Art. ;)
Morris
10th March 2009, 20:52
Ik vind'em echt beestig cool, Marijn
Totaal niet thuis in hoe die Compositing-zaken in gefilmde beelden werken, maar nog een klein ideetje van mijn kant.
Mocht het beeld een klein beetje trillen telkens Rex een poot op de grond ploft zal het volgens mij nog net dat ietsje meer geven...dat je het gevoel krijgt dat de cameraman de grond voelt trillen onder zn voeten bij iedere Trex-stap
Just my two cents, want ik heb geen idee hoeveel werk zoiets vraagt
Greetz,
Morris
Marijn
10th March 2009, 21:03
goeie tip morris, dat zou ik eigenlijk moeten doen inderdaad. Hopelijk krijg ik binnenkort de kans om nog eens met After Effects aan de slag te gaan, want binnen Cinema is dit een beetje lastig te realiseren.
olbo
24th March 2009, 13:12
Mooi gedaan Marijn. De compositing is op het zelfde manier gedaan zoals je dat bij een 'Still" doet?
Marijn
24th March 2009, 14:12
tnx olbo! De techniek is iets wat anders, vooral voor het masken. Bij een foto kan je gewoon een mask tekenen in bodypaint, maar in een animatie is dat niet echt te doen (aangezien je dan voor elk frame een mask moet tekenen). Ik heb er daarom voor gekozen een 3D mask te maken. De voorkant van het café is dus 3D waar het filmpje bovenop is geplakt. Verder is het wel ongeveer hetzelfde als bij een still, maar het is een pak meer werk omdat je niet één frame aan het tweaken bent maar de hele animatie.
Morris
24th March 2009, 15:32
Ik ben nog op zoek naar iets (tutorial/handige link) om op gang te geraken met Compositing. Een vriend van me is semi-professioneel met video/film bezig en we zouden op termijn graag samen eens iets proberen te maken.
Op vandaag heb ik nog totaaaaaal geen benul hoe ik aan zoiets zou moeten beginnen.
Any usefull links, Marijn? Waar heb jij je mosterd gehaald?
Thanx
Morris
Rich_Art
24th March 2009, 17:01
Waar heb jij je mosterd gehaald?
Ik denk waar abraham het ook haalt.:lol:
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
Ray3D
24th March 2009, 18:21
Errug mooi gedaan! Minpuntje vind ik de walkcycle: de dino is zwaar, maar uit de beweging van het lichaam blijkt dat niet. Het lichaam verplaatst zich in een bijna vloeiende lijn alsof hij boven de grond zweeft. Om het geloofwaardiger te maken zou het lichaam met iedere stap naar de grond moeten zakken om de impact van het gewicht van het lichaam door te geven aan de poten.
Goede suggestie van Morris om de camera te laten trillen met iedere stap van de dino waardoor je het bovenstaande nog eens zou versterken!
Petje af!
Ray
Nebu
24th March 2009, 19:18
Het ziet er erg gaaf uit, Marijn.
Ik heb nu wel het idee dat ie meer lacht dan brult als hij zijn bek open doet.
Maar alles bij elkaar vind ik zeker indrukwekkend.
Cheers,
Nebu
Marijn
24th March 2009, 21:33
Bedankt voor alle reacties!
@Morris: heb het een beetje zelf verzonnen eerlijk gezegd. Je kan het beste beginnen met wat foto compositing, en zodra je dat goed onder de knie hebt doorgaan met animatie. Uiteindelijk komt er niet zoveel speciaals bij kijken hoor, vooral een hoop compositingtags en exclude/includes.
@Ray: ik vond de walkcycle ook het moeilijkst. Ik heb gewisselt tussen een versie met heel veel "vering" tot eentje bijna zonder. Uiteindelijk leek dit mij het beste. Uiteindelijk leert zo'n dier natuurlijk ook zijn eigen gewicht opvangen (doen wij ook, en wij veren ook niet veel harder door dan een klein dier). Maargoed, er is nog zeker wel wat ruimte voor verbetering hoor.
@Nebu: hij heeft dan ook net een paar Belgische pintjes achterover gegooid :lol:
Mazur
25th March 2009, 00:19
Ha Marijn, ziet er al gaaf uit!
Kijk nog even naar de poten. Hoe deze op het onderste gewricht naar achteren buigen klopt niet.
Na even googlen vond ik dit voorbeeldje.
http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.fossiel.net/kids/images/tyrannosaurus.gif&imgrefurl=http://www.fossiel.net/kids/dino.php&usg=__Z7YFS8yRYtE25PaXtPyJiT0K7ew=&h=553&w=500&sz=10&hl=nl&start=19&um=1&tbnid=88GwrVeikdyEEM:&tbnh=133&tbnw=120&prev=/images%3Fq%3Dtyrannosaurus%26hl%3Dnl%26client%3Dsafari%26rls%3Dnl-nl%26sa%3DN%26um%3D1
nickyc
21st May 2009, 16:13
Zeer ok die animatie kan wat realistischer en de schaduwen iets minder hard.Vraagje, is dat model helemaal in c4d gemaakt en met bodypaint het detail erin verwerkt of met z brush?
Marijn
21st May 2009, 17:02
Bedankt! Het is helemaal in Cinema 4D gemaakt, displacementmaps en bumpmaps tekenen is allemaal geen probleem. Het eindresultaat ziet er inderdaad wat Zbrush achtig uit.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.