PDA

View Full Version : WIP Marijn

Pages : [1] 2

Marijn
24th March 2009, 14:22
hier zal ik al mijn WIP's of andere zaken die geen topic waard zijn dumpen.

Hier meteen de eerste rommel: een korte animatie die ik heb gemaakt voor een presentatie die ik deze week moet geven. Er is weinig spannends te zien, het maken van de animatie was dan ook maar iets van een uur werk.

Filmpje: http://vimeo.com/3832727

Misschien een leuke "sidenote": de animatie is gerenderd aan 3 seconden per frame, met volle GI en Ambient Occlusion.

Rich_Art
24th March 2009, 14:25
Haha geinig.. inderdaad een rappe tijd voor zo'n render.

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Marijn
24th March 2009, 14:27
De F/A-18 Hornet Tutorial is nu klaar! Ik ben nog even de laatste zaken aan het regelen, maar normaal gezien moet het lukken om deze morgen online te zetten.

Bijgaand alvast een klein filmpje van het model. Linkje:

http://vimeo.com/3832592

In de bijlage nog wat still renders. Erg spannend, ik hoop dat er wat interesse is in de tutorial :001_smile:

Rich_Art
24th March 2009, 14:29
Strak hoor... Ben erg benieuwd naar de tutorial.

Peace,

Marijn
24th March 2009, 14:29
Haha geinig.. inderdaad een rappe tijd voor zo'n render.

Peace,
Idd, ik wil het imago van de AR module van Cinema een beetje opkrikken. Met de juiste settings kan je in seconden prachtige AR renders maken, ook in volle animatie. Moet je alleen niet de "Full Animation" optie gebruiken :laugh:

olbo
24th March 2009, 14:56
Ik ben geil op tutorials ;-)

Kun je hem niet tussen de prijzen zetten; geeft meteen extra aandacht ;-)

Morris
24th March 2009, 15:26
Hahaha...Splat....balletje plat. kvond em wel grappig in al z'n eenvoud :001_smile:

F18 ziet er écht vet uit hombre :thumbup: Hopelijk slaat ie aan

Morris

Marijn
24th March 2009, 21:27
tnx Bert! De animatie heeft in al zijn eenvoud nog wel iets flauw-komisch ja.

@olbo: haha, ik heb je door mannetje ;). In de toekomst komt ie vast wel een keer als prijs langs, maar de komende maanden nog niet.

olbo
25th March 2009, 09:09
Heeft geen haast hoor! Ik heb nu al een verzameling tutorials waar ik al amper de tijd voor heb/neem... :blink:

... ik ben alleen een beetje nieuwsgierig wat voor mooi je ervan gemaakt hebt :thumbup1:

Marijn
25th March 2009, 16:47
allright olbo :001_smile:

Hier nog een WIP die al eventjes stil ligt, maar die ik binnenkort weer wil oppikken. Het idee is dat de grot wordt gevuld met een Inca mummie met daaromheen allerlei Inca schatten.

Rich_Art
25th March 2009, 16:49
Geinig........ :)

Peace,

Marijn
30th March 2009, 23:52
Hier een klein animatie testje van een mogelijke follow-up van de f18 tutorial. Uiteraard nog zonder textures en de omgeving is er even ingegooid.

filmpje (http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/smoke11.mov)

Morris
30th March 2009, 23:56
Nice...KNALLEEEeeen :001_tongue:
1 kleine opmerking...een fighter (en de meeste andere vliegtuigen trouwens ook) zal na het opstijgen direct het Landing Gear weer intrekken.

Denk dat de Fighters er in je animatie dan ook meer slick gaan uitzien, zonder de wielen eronder

De groenten,
Morris

Marijn
30th March 2009, 23:59
hehe, das waar ja, heb gewoon eventjes het eindmodel van de tutorial gepakt. Maar die landing gear gaat idd zeker verdwijnen!

Mazur
31st March 2009, 00:22
Die vliegt al lekker, jammer dat hij misschiet ;-)

PeterL
31st March 2009, 00:42
Die vliegt al lekker, jammer dat hij misschiet ;-)

Bas toch ! Geen nood. Die dingen zijn hittegevoelig en komen heus wel terecht ...
:001_smile:

Maar inderdaad, een landingsgestel is een enorme last eens je in de lucht bent, dus dat moet je wel nog even intrekken , Marijn.
Je render doet me trouwens denken aan een oud computerspel uit begin jaren negentig ( No offence hoor, maar leuke herinnering ! )

Peter

olbo
31st March 2009, 08:24
Grappig! Ook het schudden van de camera maakt het; hoe heb je dat gedaan? Dat shaken...

Rich_Art
31st March 2009, 09:20
Ja ziet er geinig uit......

Peace,

Marijn
31st March 2009, 10:09
tnx mannen! Welk spel bedoel je Peter? olbo, dat schudden is gedaan met een vibrate tag. Eigenlijk een hele simpele tag die je ook makkelijk met xpresso in elkaar kan steken indien je meer controle nodig hebt of het "vibrate" effect op iets anders wil toepassen.

Update: dynamische camera en nog een paar andere zaken: filmpje (http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/smoke23.mov)

[bo]
31st March 2009, 15:12
Ziet er super cool uit!:001_tt1:

Rich_Art
31st March 2009, 17:13
2nd that...

Peace,

Morris
31st March 2009, 23:54
Wohowww...cool.
en lekker slick zo zonder die wielen :001_tt2:
Laat ze maar verder komen

Morris

Marijn
5th April 2009, 21:01
hier een eerste test van een ontploffing. Uiteraard zijn de brokstukken nu nog heel nep en worden dat uiteindelijk stukken van de f18. Maargoed, ik ben sowieso nog niet erg tevreden over het effect, al zal het behoorlijk lastig worden een echt mooie explosie te maken in 3D.

Rich_Art
5th April 2009, 21:22
Nou opzich een mooie explosie.
Alleen de rook ziet er wat te rond en even uit.

Peace,

Marijn
6th April 2009, 16:46
tnx! Het is inderdaad nog behoorlijk pyroclusterig.

Na veel gevloek en getier heb ik eindelijk een fog effect weten te maken waar ik tevreden mee ben. Niet gemakkelijk, want de standaard fog komt met een hoop problemen (probeer maar eens fog en GI te combineren) waardoor deze eigenlijk onbruikbaar is. Hoe deze fog dan wel is gemaakt? Dat komt hopelijk in de volgende tutorial :lol:

Rich_Art
6th April 2009, 16:52
Ja de post effects van C4D zijn een drama...
Fog ziet er goed by de weg.
Ik zou denken dat je het met planes hebt gedaan waarop een bepaalde shader opgeplakt zit..

Peace,

Marijn
6th April 2009, 16:54
jep, dat klopt helemaal :thumbup1:

ja, de posteffects, tis echt een ramp zoals je zegt. Ik ben nu dus een animatie/rendering tutorial aan het voorbereiden, maar loop tegen ontiegelijk veel problemen aan die niet echt netjes op te lossen zijn. Niet erg lekker dus. Maargoed, hopelijk is dat gefixed met R11.5 en kan ik dan een update doen.

Marijn
6th April 2009, 17:33
krijgen jullie het opeens ook zo warm? :001_rolleyes:

heel kort filmpje (http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/heat4.mov)

Rich_Art
6th April 2009, 19:28
Haha.. idd mijn scherm smelt.
Maar ik denk dat de heat vervorming iest grover mag.

Peace,

Marijn
6th April 2009, 20:27
nu je het zegt, goed idee :thumbup1: Daarom hebben we dit forum natuurlijk ook, haha. Is deze beter?

Rich_Art
6th April 2009, 20:53
Ja is al beter maar ik denk dat het nog wel softer kan.. Volgens mij zitten er nog te veel kartels aan/in.

Peace,

Marijn
6th April 2009, 20:56
klopt, maar die zijn helaas wat lastig weg te krijgen...

Rich_Art
6th April 2009, 20:58
aja nou ja ik neem ook aan dat je niet de hele tijd naar de achterkant van het vliegttuig zit tekijken. :)

Peace,

Marijn
6th April 2009, 20:59
Precies, dus ik denk dat t qua effect zo wel in orde is (in een vrij snelle animatie).

Marijn
6th April 2009, 21:07
Misschien is deze beter?

Rich_Art
6th April 2009, 21:21
Ja ik denk het wel idd.

Peace,

Mazur
6th April 2009, 23:39
Net even een shaggie aangestoken aan mijn beeldscherm:-)
Ziet er weer netjes uit Marijn!

Marijn
9th April 2009, 13:43
tankjoe!

Ben eindelijk begonnen met het texturen van de F/A-18 Hornet. Eerst de basislaag, zodra die goed zit komen de details. Let dus nog niet op alle rommel en oneffenheden, want eigenlijk moet alles nog deftig worden ingekleurd. Maar ik wil eerst de basis goed hebben, dat moet er in een render al goed uitzien. Want als je basis niet klopt krijg je het ook niet in orde met kleine details. Anyway, ben al wel tevreden over de basis, dus hierna komen de details.

Marijn
9th April 2009, 21:37
Weer even een break van het texturen, hier een update van het filmpje:

filmpje (http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/smoke29.mov)

Dutch_Stylez
9th April 2009, 21:40
VET... erug mooi gedaan zeker als de camera onder het vliegtuig door gaat erug mooi voor de reflecties....

keep em comin :)

Greetz Dutch

PeterL
9th April 2009, 23:40
Hmmmm.... duidelijk een geval van " Friendly Fire " als je' t mij vraagt :laugh:

Ziet er inderdaad al heel knap uit. Misschien de explosie nog een fractie later laten komen, want nu komt die volgens mij wat té snel.

Peter

Rich_Art
10th April 2009, 09:53
Vet gedaan hoor. Zeer mooie bewegingen erg overtuigend.

Peace,

Marijn
10th April 2009, 17:20
Bedankt mannen!

@Peter: tja, die Amerikanen he :lol: Ik denk dat ik uiteindelijk één een wat donkerdere texture geef ofzo. De explosie komt in beeld, dus dat was nu een beetje vulling die inderdaad nog niet helemaal lekker liep.

Hierbij dus de eerste beelden van de explosie. Nu moet ik met thinking particles aan de slag om de grotere stukken f-18 al brandend naar beneden te laten vallen. Een animatie komt er straks aan.

Marijn
10th April 2009, 17:51
En een kort filmpje:

filmpje (http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/smoke46.mov)

Rich_Art
10th April 2009, 19:38
Gaaf gedaan hoor. Misschien het vuur nog iets feller?

Peace,

Marijn
10th April 2009, 20:30
tnx! Hoe bedoel je feller? Dat de explosie wat langer duurt?

Rich_Art
10th April 2009, 20:32
Nee ik bedoel dat het rood/gele van de ontbranding misschien iets sterker kan. Of misschien iets langer. Je ziet nu die rood/gele gloed heeeel even en dan is het weer weg. Volgens mij zijn explosies feller..

Peace,

Morris
13th April 2009, 12:08
Wow...mooi hoor Marijn
Ik volg Rich-Art wel dat de rood/gele gloed van de explosie iets langer zichtbaar zou mogen blijven.
Is dat met PyroCluster gedaan?
Zowiezo al knappe filmpjes van de Hornet....i like :thumbup1:

Greetz,
Morris

maboroshi
14th April 2009, 17:31
wow hendig vet gemaakt!

roobol
14th April 2009, 20:34
Explosies worden spectaculairder als je daar een zichtbaar licht bij keyframed met intensity = 500 of zoiets op het moment van de flits. Voor eventuele naverbranders, zie bijlage; rendert in minder dan 0,5 seconde/frame (Xpresso, I know..., I know... :-)

Rich_Art
14th April 2009, 20:40
geinig testje...

Peace,

Marijn
3rd May 2009, 15:32
Even een ander tussendoortje, deze heb ik gisteren in een paar uur in elkaar geflanst. Dit is een sfeerschets van wat ik wil maken - alle modellen en textures zijn tijdelijk. Ik wil eerst de sfeer en camerapositie juist krijgen, en pas als ik tevreden ben over het globale beeld ga ik de details uitwerken. Laat maar horen wat je ervan vindt!

Rich_Art
3rd May 2009, 16:07
Nou het ziet er al heel lekker uit. Is het een overdekte begraafplaats??:w00t:

Peace,

Marijn
3rd May 2009, 16:26
Bedankt! Het idee is een modern winkelcentrum met daarin oude, verzakte graven. Maar dat beeld is nu nog niet echt duidelijk omdat alle belangrijke details nog ontbreken.

Marijn
9th June 2009, 08:27
Hier weer even een ander testje, van een begroeid stukje bos. De planten zijn grotendeels zelf gemaakt, soms ben ik wel begonnen uit een bestaande basis. Ik wilde een mooi vol effect krijgen. Als ik verder ga met de scene komt er een oude ruine bij.

EDIT: de hele begroeing is trouwens gestuurd door MoGraph, dus er is niks handmatig ingezet.

olbo
9th June 2009, 08:33
Ben je op de realistische toer? Aardig gelukt...

Kun je hier een wire van posten om te begrijpen hoe het in elkaar zit. Zijn het 2d foto's op planes?

Komt dit ook voor in je Ruine Tutorial?

Rich_Art
9th June 2009, 08:38
Ziet er goed uit Marijn..

Peace,

Marijn
9th June 2009, 08:42
bedankt! Mijn doel was eigenlijk niet compleet realisme, ik wilde vooral een indrukwekkende, sfeervolle bedekking.

De Ruine tutorial laat inderdaad de techniek zien om zo'n bos te maken, natuurlijk moet je dan nog wel zelf wat meer planten maken.

Morris
9th June 2009, 14:20
indeed...ziet er heel inspirerend uit allemaal :001_rolleyes:
Opzet geslaagd zou ik zeggen

Groeten,
Morris

maboroshi
9th June 2009, 14:58
Wow indrukwekkend!

nickyc
9th June 2009, 15:08
idd erg schoon

Marijn
10th June 2009, 22:02
Bedankt allemaal!

Vandaag ben ik begonnen aan een langer project - ik wil een complex model maken en compleet riggen, inclusief cloth en hair dynamics. Hier dus de eerste WIP van een hopelijk erg lange serie!

Dit is de eerste setup van het hoofd. Aangezien ik niet met referenties heb gewerkt zal er nog wat finetuning nodig zijn om het geheel wat realistischer te krijgen. Tips zijn dus welkom!

Rich_Art
10th June 2009, 22:14
Ziet er goed uit. Al denk ik dat de lippen wel wat minder botox mogen hebben.

Peace,

sfBlackfox
10th June 2009, 23:10
:) jeej character modelling. Daar ga ik me in de vakantie is goed mee bezig houden! eindelijk eens wat tijd om iets te doen.
Ziet er al een goed model uit marijn

Marijn
10th June 2009, 23:12
Tnx! Join the fun zou ik zeggen. Kunnen we onze characters tegen elkaar laten battelen, jeehaa :001_cool:

EDIT: even een verbeterde versie van de lippen. Ik hou ze toch een beetje voller dan normaal, kwestie van de boel wat uit te vergroten. Het wordt ook geen compleet realistisch character.

missingpixel
10th June 2009, 23:19
Ik vind de bult boven het neusbeen in het voorhoofd nog wat vreemd.
Erg knappe wire btw!

Rgds

P

sfBlackfox
11th June 2009, 00:27
't begint al water beter vorm te krijgen, nu nog oren!

btw, is dat character gewoon belicht met AO of staat is dat een speciale shader dat je gebruikt? 's anders wel een goede manier om probleem gebieden snel te vinden. (ik merk wel dat je de speculariteit al hebt aangepast, misschien is het gewoon dat? )

Marijn
11th June 2009, 08:58
Ik heb het hoofd belicht met QMC GI, min of meer hetzelfde als de stochastic GI render uit AR2. Er zit verder geen materiaal op mijn hoofd, maar doordat er geen lights in de scene zitten verdwijnt de specular automatisch.

Morris
11th June 2009, 09:50
Gaat de goeie kant op Marijn. KNAP :ohmy:

Greetz,
Morris

Marijn
12th June 2009, 22:56
tnx morris! Hier een update met aardig wat veranderingen. Hier en daar moet het nog een beetje worden gefinetuned, maar verder is het hoofd wel bijna af.

Rich_Art
12th June 2009, 23:00
Lijkt een beetje op een figuurtje uit een eerder animatie van je. :)
Ik mis nog een beetje de wenkbrauwen bogen. Neus vind ik goed gelukt. De lippen blijf ik wat de prominent vinden.
Verder ziet het er goed uit hoor . Thumbs Up.

Peace,

Marijn
12th June 2009, 23:10
ha, wat leuk dat je dat ziet! Het wordt inderdaad ook een remake van dat personage :) Ik wil nog eens een scene van mijn oude Lack of Colour project uitwerken, maar nu op veel hogere kwaliteit. Bedankt voor de tips, ik ga er nog eventjes mee tweaken.

Rich_Art
12th June 2009, 23:15
Haha ja zoiets valt mij wel op. Leuk dat je een soort remake gaat maken. Ik vond het destijds al een top animatie...

Peace,

Marijn
13th June 2009, 13:08
Tnx! Voor de mensen die mijn oude project nooit hebben gezien, hier een image ervan. Moest het iemand interesseren kan ik de oude site nog eens online gooien. Want uiteindelijk heb ik destijds toch al iets van 5 minuten animatie bij elkaar gemaakt.

Morris
13th June 2009, 13:50
ik heb'em eigenlijk nooit helemaal gezien, enkel in WIP-stukjes
Dus als je't ziet zitten om on-line te zetten...graag

Greetz,
Morris

nickyc
14th June 2009, 00:02
altijd leuk, online gooien die handel.

Marijn
14th June 2009, 21:20
Allright, hier alvast een stukje, dit was geloof ik het eerste stuk dat ik heb gemaakt:

http://computed-emotion.nl/flowplayer/example/locmovie.html

Rich_Art
14th June 2009, 21:33
Lol idd.. Leuk om weer eens terug te zien.

Peace,

[bo]
14th June 2009, 22:03
eee dat is echt wel cool :D
Vraag me wel af hoe lang het heeft geduurt om dat te renderen ^^

Marijn
14th June 2009, 22:13
Bedankt! Het renderen heeft eigenlijk helemaal niet lang geduurd, en bovendien werkte ik op een compleet gedateerde computer (mijn huidige PC is bijvoorbeeld al 6x sneller). De scene is natuurlijk wel zwaar geoptimaliseerd om de rendertijd zoveel mogelijk te drukken.

Mazur
14th June 2009, 23:22
Door de leuke kleurrijke omgeving en de muziek voel je jezelf direct thuis in deze animatie.
Wat ik wel een beetje mis, is een briesje die de planten en de bomen mee doen wiegen op de muziek. Ook de vleugels van de vogel zouden ietsje natuurlijker kunnen buigen.
Al met al is het knap gemaakt en geeft het een gevoel dat er een leuk verhaal aan zit te komen.

Rich_Art
14th June 2009, 23:39
LoL even ter duidelijkheid.. Die animatie was een oud project van Marijn.
Toen was de kennis er waarschijnlijk nog niet om dat te realiseren.
Als ik het goed heb begrepen komt er van deze animatie een remake met zijn huidige kennis en een betere C4D.

Peace,

Marijn
15th June 2009, 00:04
Bedankt voor het leuke commentaar Bas! De waaiende planten zijn inderdaad een groot gemis. Destijds heb ik DiTools gebruikt voor de planten, en daarin was het volgensmij niet mogelijk je clones ook te animeren. Nu met de MoGraph Cloner is dat een fluitje van een cent. De vogel is inderdaad ook wat houterig (de rest van de animaties overigens ook).

Wat betreft de remake: ik ben van plan een nieuwe scene te maken die nog niet in het oude project zat, maar wel met de bekende personages.

Mazur
15th June 2009, 01:17
Aaah, leuk! Ben benieuwd!

Marijn
18th June 2009, 20:31
Hier een eerste opzet voor de Ruine scene (ik wissel een beetje af tussen het maken van het character en het maken va de scene). De hoofdmuren staan er ongeveer, al gaat ook dat nog wel wat veranderen. Het Belangrijkste focuspunt was nu vooral de atmosfeer. De scene gaat dus nog grotendeels veranderen en worden uitgebreid. Suggesties/tips, laat maar horen!

Ohja, er zitten wat kleine streepjes door het plaatje, die zijn bij de volgende WIP weg :)

Rich_Art
18th June 2009, 20:33
Ik vind hem vrij leeg eigenlijk. LoL...........

Misschien is een plaatje erbij wel iets meer...

Peace,

Marijn
18th June 2009, 20:35
Haha, hij stond er 10 seconden later bij, je bent weer eens veel te scherp bezig :lol:

missingpixel
18th June 2009, 20:39
Sow, das een sfeervol plaatje!

Bovenarmen van de dame doen wat euhm 'mannelijk' aan, maar ik begrijp dat daar nog aan gesleuteld wordt. :blink:

Marijn
18th June 2009, 20:42
Bedankt! Die mannelijke vrouw die daar staat is Meg, dus daarover moet je bij MAXON gaan klagen ;) Mijn eigen model is nog niet ver genoeg, en ik wilde even een mens in de scene hebben voor de grootte, vandaar.

Rich_Art
18th June 2009, 21:06
Strak plaatje hoor.. En dan heb ik het niet over de tepels van die blote mevrouw.

Peace,

telnoi
18th June 2009, 21:20
Sow, das een sfeervol plaatje!

Bovenarmen van de dame doen wat euhm 'mannelijk' aan, maar ik begrijp dat daar nog aan gesleuteld wordt. :blink:

Bovenarmen? Ik zie ik zie wat jij niet ziet :tongue_smilie:

De particles (of iets) zijn nog iets te regelmatig, maar goed werk.

Marijn
18th June 2009, 21:24
Haha, om de een of andere reden is mijn Meg inderdaad extreem mannelijk gerenderd :laugh: Het "baardje" komt door het lage aantal GI samples, hier en daar sluipen er daardoor foutjes in. Die particles moeten inderdaad ook nog compleet anders, bedankt voor de tip!

[bo]
18th June 2009, 22:26
Ziet er kool uit:drool:
Alleen lijken die blinkende stofjes op de achtergrond allemaal op 1 rechte lijn te staan en niet een beetje verspreid,
want zelfs zonder wind vliegen die dingen alle kanten op ^^
En met zoveel mooie bloempjes moet er toch ergens een bij of vlindertje rondflapperen vind ik:laugh:
Meer heb ik niet te vertellen, ziet er super uit:thumbup:

Marijn
18th June 2009, 22:46
Bedankt voor de tips, vlindertjes staan in ieder geval zeker op het programma!

Morris
19th June 2009, 13:59
Thanx voor de link, hombre
leuk om de "Lack of color" nog es te zien

Ruine scene ziet er al geestig uit, mooie setting om iets mee te gaan doen.

Greetz,
Morris

Marijn
19th June 2009, 15:45
Tnx morris, hier weer een update! Ik heb het aantal plantjes wat verminderd en ze wat groter gemaakt, omdat mijn 32 bits systeempje het anders niet meer trekt. Tegen de tijd dat ik de final uitrender zit ik hopelijk op 64 bit en worden het dus weer wat meer plantjes.

Momenteel bevalt dat ronde cirkel ding me nog niks, dus dat wordt nog aangepast.

Rich_Art
19th June 2009, 15:58
Ziet er weer cool uit. Ik zou de tegeltjes misschien wat meer schots en scheef leggen.
Je zou verwachten aan het gras er tussen dat ze daar al een tijdje liggen en het lijkt mij dan mooier om ze wat meer at random te leggen.

Peace.

Marijn
19th June 2009, 16:09
tnx! Opzich liggen ze al vrij scheef, als je goed kijkt zie je dat sommige tegels al tegen elkaar aan zitten bijvoorbeeld. Als ik ze nog meer random maakt gaan de tegels door elkaar heen, en dat is ook weer niet de bedoeling. Maar ik zal eens kijken, misschien dat ik er nog wel een paar over elkaar heen leg ofzo.

Tom
19th June 2009, 16:15
bwa ik vind die balk, plank whatever it is veel te clean, ik vermoed dat die ergens is afgebroken dus ik onbreek een breekvlak en de tekstuur is ook de enige tekstuur waar nog geen vuil op lijkt te zitten.

Marijn
19th June 2009, 16:29
Het idee is eigenlijk dat het geen ruïne is, maar een lang geleden onafgemaakte constructie. Vandaar de bouwmaterialen. De plank is wel iets te clean inderdaad, dat pas ik nog aan.

Marijn
22nd June 2009, 21:22
Een stilstaande omgeving is maar niks, dus bij deze een render van de omgeving in "actie".

Filmpje 720p (http://www.computed-emotion.nl/loc_bos.mp4)

Filmpje 405p (http://www.computed-emotion.nl/loc_bos405.mp4)

Ook is er wat veranderd wat betreft de belichting.

Rich_Art
22nd June 2009, 21:24
lol wat is dat voor een huge formaat. :) geinig gedaan alleen zijn de bewegingen een beetje te statisch denk ik.

Peace,

Marijn
22nd June 2009, 21:38
Ik heb er even een kleinere versie naast gezet. Welke bewegingen vind je statisch, die van de planten? Ik ga de windshader nog eens aanpassen om te zien of dat beter is.

Rich_Art
22nd June 2009, 21:44
Thanks. Ja de bloemen/planten bewegen min of meer allemaal het zelfde..
Misschien wat meer wind deformers er bij zetten.

Peace,

nickyc
23rd June 2009, 09:02
plantjes lijken nog iets statisch maar ik vind de lichtwerking wel erg vet.

Marijn
1st July 2009, 16:23
Bedankt voor de commentaren, wordt zeker meegenomen!

Inmiddels ben ik weer bezig aan mijn character en wil ik stilletjes aan het model van het hoofd afronden. Hier dus weer een update. Het hoofd heeft nog geen UV map, dus de shader die er nu op zit is over heel het hoofd hetzelfde. Die wordt dus nog compleet anders, dus alle problemen daarmee mag je verder negeren.

Rich_Art
1st July 2009, 16:25
Ziet er lekker uit. Al vind ik de oogleden wat dun.. Maar een mooie mesh verder.

Peace,

Marijn
1st July 2009, 16:28
Dat is een goeie inderdaad, ik pas het aan.

Mazur
1st July 2009, 20:24
Gaat inderdaad al lekker! Bij de opmerking van RichArt sluit ik mij aan.
Verder zou ik beide mondhoeken een beetje dieper zetten en de wangen daar vlak naast wat naar voren, De lippen zitten tegen de tanden aan en deze lopen rond.
Heb je een VReel-shader gebruikt? Ziet er goed uit!

Marijn
1st July 2009, 22:52
Bedankt voor de tips Bas! De mond was toch al redelijk rond (zie je niet zo goed door het perspectief), maar de wangen heb ik ietsje meer naar voren geplaatst zodat ze wat uitsteken. De shader is trouwens gewoon met de standaard C4D tools gemaakt. SSS speelt uiteindelijk maar een vrij kleine rol, afgezien van bij het oor zie je die nauwelijks terug.

Hier een update met wat kleine correcties en een aangepaste skinshader. Omdat de ogen het totaal plaatje momenteel nogal verpesten heb ik er even een zonnebril voorgegooid :laugh: Dit is nog altijd zonder UV map en texturemaps.

Rich_Art
1st July 2009, 22:56
Ik vind hem met Zonnebril leuker eigenlijk. :)

Peace,

Marijn
1st July 2009, 22:59
Vind ik ook, maar dat komt doordat ik nog niks heb gedaan aan de ogen. Zodra daar een texture op zit, er wimpers zijn en ik een UV map heb om de oogleden in te kleuren, gaat die zonnebril weer de prullenbak in. Maargoed, hij is wel cool natuurlijk :001_cool:

Rich_Art
1st July 2009, 23:01
Als ik je ventje moet unwrappen dan stuur hem maar door hè.

Peace,

Marijn
1st July 2009, 23:03
Dat mag altijd, bedankt! Maar ik maak het complete model eerst helemaal af, dan kan alles in één UV.

Derran
1st July 2009, 23:37
Wow heel mooi, zelfs zonder texture ziet het er al levensecht uit. :001_cool:

freuteken
7th July 2009, 21:53
Inderdaad zeer mooi gedaan, doet me denken aan je filmpje op dat eilandje.

Morris
8th July 2009, 09:40
Mooi zo, Marijn
Schiet al lekker op...kvind de "Mister Anderson"-look ook wel cool :thumbup1:

Laters,
Morris

Marijn
9th July 2009, 15:50
Bedankt allemaal!

@freuteken: goed gezien, het wordt ook een soort van remake van die animatie :)

Hier een update van een stukje body, inclusief wire.

Rich_Art
9th July 2009, 15:51
Ziet er strak uit Marijn.....

Peace,

Marijn
10th July 2009, 21:08
Tnx Rich! Hier een update, tot aan de enkels. Ik heb ook even een 360 filmpje gemaakt, om goed te kunnen zien waar de vormen nog niet helemaal kloppen. Vooral bij de benen moet nog een beetje getweaked worden.

Filmpje (http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/body2.mov)

Rich_Art
10th July 2009, 21:24
Ik denk wel dat de tepels een beetje te ver aan de buitenkant zitten.
En misschien wat aan de kleine kant. Al zie je die waarschijnlijk straks toch niet meer.

Kijk maar eens naar de ref image.
Jonge kinderen onder de 12 jaar moeten even de ogen dicht doen. :blush:
Misschien niet helemaal geschikt om hier te plaatsen. Aan de andere kant, we zitten hier in Nederland en een paar blote borsten ter referentie moet kunnen toch??

Peace,

Edit: Ik denk dat de schouder gewrichten ook wat meer aanwezig mogen zijn. De rug is nu vrij plat.

Marijn
10th July 2009, 21:27
Professioneel referentiemateriaal, daar moeten we allemaal volwassen mee om kunnen gaan zeker? :blush: Maargoed, je hebt gelijk hoor, ik zal ze wat verplaatsen. In eerste instantie wilde ik helemaal geen tepels toevoegen aangezien die de cloth dynamics alleen maar in de war kunnen sturen. Dus misschien haal ik ze gewoon in zijn geheel weg.

Rich_Art
10th July 2009, 21:30
Ja ik zou ze zeker weglaten als je met Cloth gaat werken. Zoals je zegt, die kunnen de boel behoorlijk in de war schoppen. (niet de tepels maar de geometrie)

Peace,

Marijn
10th July 2009, 21:34
Allright, hier is de kindvriendelijke versie zonder enge tepels. Ik ga nog eens naar de rug kijken, dat kan inderdaad nog wat meer vorm in.

Morris
13th July 2009, 09:45
Ziet er al mooi uit hombre. (met of zonder nippiez :lol:)
Volgens mij zit er aan de schouders en de overgang naar de bovenarm nog iets niet helemaal pluis.
Voor de rest geen opmerkingen...nette mesh ook :thumbup1:

Laters,
Morris

Marijn
28th July 2009, 22:49
Op de body kom ik later weer terug, vandaag ben ik even bezig geweest aan de ogen. Momenteel zijn ze nog iets te groot, dus ik zal het model wat moeten aanpassen. Maar het idee is er toch al. Let verder niet op de lelijke artifacts en dat soort zaken...

Rich_Art
28th July 2009, 22:50
Volgens mij poppen de ogen iets te ver naar buiten..

Peace,

Marijn
28th July 2009, 22:53
De onderste oogleden steken idd wat teveel uit, ik ga het corrigeren.

[bo]
28th July 2009, 23:02
Ik vind de iris wel heel realistisch, thumbs up voor dat :001_smile:

Marijn
28th July 2009, 23:12
Bedankt! Voor de liefhebbers, dit is een handige guide voor het maken van 3D ogen: http://www.3dluvr.com/rogueldr/tutorials/eye/eyes.html

Voor simpele karakters kan je natuurlijk ook gewoon enkel een bol pakken.

Marijn
29th July 2009, 14:16
Hier nog een kort filmpje van de ogen in actie. Ik heb ook even de pupil geanimeerd, uiteraard is dit te extreem maar ik wilde de mogelijkheid even demonstreren.

Filmpje (Vimeo 720p) (http://vimeo.com/5818470)

Marijn
29th July 2009, 16:18
En nog een update van het gezicht met de ogen erin, plus nog wat kleine aanpassingen. Ik denk dat ik er bijna ben...

Rich_Art
29th July 2009, 19:00
Geing hoor. Toch vind ik de ogen nog niet helemaal top... :)

Peace,

Marijn
29th July 2009, 19:04
Tnx. Het oogwit is momenteel nog enkel de kleur wit, dat ga ik nog aanpassen. Hopelijk is het daarna beter.

Rich_Art
29th July 2009, 19:13
Nou ik bedoelde meer de vorm van de ogen zelf dus niet de oogbollen maar aan de linker en rechterkant van de ogen zelf. Dat ziet er een beetje samengeknepen uit.

Peace,

Marijn
29th July 2009, 19:19
Aah oke, dat is inderdaad nog wat rommelig. Komt goed!

Morris
29th July 2009, 20:27
Zooo, goed op dreef Marijn.
Leuke animatie van die twee oogbollen

Greetz,
Morris

Marijn
29th July 2009, 21:46
Tnx Morris! :) Hier een update. De lippen zijn tijdelijk met een selectiontag, dus daar is nog een wat harde lijn te zien. De wenkbrauwen worden nog verder uitgewerkt mbv een texture die ik op de huid teken, dus dat moet nog even wachten.

Marijn
1st August 2009, 18:34
En we gaan vrolijk verder, hier een WIP van de hand.

Rich_Art
1st August 2009, 19:46
Ziet er netjes uit. Misschien dat de hand iets te plat is inc vingers.

Peace,

Marijn
1st August 2009, 23:49
Tnx, bedoel je dat de bovenkant van de hand wat plat is?

Hier een update met kleding. De textuur is tijdelijk, al gaat het net als dit printje vrij vrolijk worden.

Rich_Art
1st August 2009, 23:54
Mja ik weet het niet precies. Lastig uit te leggen, Ik denk dat je de pols wat ronder moet maken. Maar dat is mieren neu...ij.
Jurkje is leuk.........

Peace,
RIch_Art. :thumbup1:

Marijn
1st August 2009, 23:57
De armen zijn inderdaad nog niet netjes uitgewerkt, komt nog in orde!

[bo]
2nd August 2009, 12:45
Heb je dat kleedje ook gemodelled?
Kheb eigenlijk geen idee hoe je kleren maakt in 3d :laugh:

Marijn
2nd August 2009, 13:12
Bij Animatie 2 gaan we dat behandelen, dus ik zal het nog eens uitgebreid laten zien in de les :) Maar dit kleed heb ik gemaakt mbv de Clothhilde dresser, en die is vervolgens editable gemaakt en nog wat verder bewerkt.

Marijn
23rd August 2009, 14:10
Ik heb sinds kort de EFFEX plugin, hier een eerste simpel testje.

Rendertijd (allebei 100 frames):

smoke_low: 10 minuten
smoke_high: 25 minuten

Rich_Art
23rd August 2009, 14:13
Gave testjes... JE hebt wel een flinke rekenbak voor nodig om de rendertijden een beetje binnen de perken te houden. Ik heb al meer gezien van de plugin en die rendertijden zijn wel aan de straffe kant. :)

Peace,

Marijn
23rd August 2009, 14:48
Tnx... Opzich werkt het allemaal best snel, maar het grote probleem met fluid simulation is dat elke iteratie afhankelijk is van de vorige. Dit maakt het moeilijk om de berekening multi-core te maken, laat staan een renderfarm te gebruiken. De rekentijden zijn dus gedaan door één processor (de rendertijden zijn verder te verwaarlozen). Hopelijk wordt multi-core in de toekomst ook ondersteund, dan kan je echt zwaar gaan simuleren. Alhoewel je ook wel 64 bit nodig zal hebben, want op mijn 32 bit systeem heb ik al snel een out of memory te pakken.

Marijn
23rd August 2009, 17:12
Hier nog eentje met een obstakel erbij. Simulatie + rendertijd ongeveer 50 minuten. Ik ben toch erg verrast over de snelheid van de simulaties, ik vind het vrij vlot gaan.

Rich_Art
23rd August 2009, 17:16
Mm ik vind 50min voor zo'n korte animatie behoorlijk pittig.. :)

Peace,

Marijn
23rd August 2009, 17:22
De animatie is 100 frames, en op 1024x768 gerenderd met GI. Het vuur is ook schermvullend, dus ik heb vrij hoge settings gebruikt. Dus in dat licht vind ik 30 seconden per frame heel erg meevallen.

Maargoed, het hangt natuurlijk ook af van hoeveel realisme je wil. Met pyrocluster kan je een simpel vuurtje veel sneller renderen, maar dan heb je bijlange niet het realisme van een echte fluid simulatie. Maar voor een animatie waar niet zoveel realisme nodig is is dat wellicht een betere oplossing.

Rich_Art
23rd August 2009, 17:24
Ja het zal voornamelijk uitvinden zijn. Waarschijnlijk als je er langer mee bezig bent zal je wel goede settings vinden om de boel te versnellen.
Het ziet er iig wel goed uit. Dat ga je niet halen met Pyrocluster.. :)

Peace,

MacObsession
23rd August 2009, 19:05
leuke animantie's, inderdaad wel aan de lange kant voor de kleine animatie.
Maar kan de pret niet drukken he!

Aan het kleedje is nog wat werk vind ik, onder de armen meer naar beneden, en wat kreukjes hier en daar. Maar waarschijnlijk dat zij beweegt komen deze vanzelf zeker?

groeten

Marijn
23rd August 2009, 20:16
Zodra ik de plugin wat beter ken zullen er nog wel wat minuten vanaf worden geschaafd, nu staat alles nog op de default settings. Wat betreft de jurk, die gaat cloth dynamics krijgen, dus bij wat beweging komen er inderdaad wel wat vouwen. Ook komt er nog een bump map.

Hier nog een nieuwe animatie. Je ziet 2x dezelfde simulatie met een ander materiaal.

Rich_Art
23rd August 2009, 20:20
Leuk speelgoed. :)

Peace,

Marijn
23rd August 2009, 22:43
Hier nog eens de animatie die ik eerder postte: nu met meer details én een lagere rendertijd: 21 minuten voor 101 frames, inclusief simulatie. Erg indrukwekkend wat je met deze plugin voor elkaar kan krijgen als je het mij vraagt.

Rich_Art
23rd August 2009, 22:53
wow dat is een knap vuurtje.... :)

Peace,

Timmer
24th August 2009, 11:09
DITO THAT > het ziet er geweldig uit!

GrtZ, Tim :)

Marijn
24th August 2009, 18:06
Bedankt!

Hier een explosie in een gang. Was ongeveer 2 uur renderen, 191 frames op 960x540 resolutie. Leuk detail is dat er geen enkele lichtbron aanwezig is: het vuur van EFFEX zorgt voor de belichting.

Filmpje (Quicktime) (http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/hall_web.mov)

In de bijlage nog een paar stills uit de animatie.

Rich_Art
24th August 2009, 19:25
Wow ik krijg het er warm van...

Peace,

[bo]
24th August 2009, 20:23
Lijkt al bijna op zo'n professionele film opname ofzo:scared:

Marijn
25th August 2009, 12:21
Bedankt! Ik heb de scene een beetje uitgebreid, en de settings wat omhoog gegooid. Hier een stukje animatie:

Explosie in gang (Quicktime) (http://c4dlounge.eu/forum/marijn/hall_new.mov)

In de bijlage nog een still.

Rich_Art
25th August 2009, 12:46
Wow dat is een knap staaltje Marijn.

Peace,

Shademaster
25th August 2009, 13:08
TE leip! :001_tt1:

Klinkt allemaal erg soepel!

Ik wacht persoonlijk op Turbulence 4D, hoe denk je zelf over Effex?

Marijn
25th August 2009, 13:21
Thanks! Over Turbulence 4D weet ik niet zoveel, ik heb de beta een keer geprobeerd maar dat was een erg vroege en onstabiele versie. Effex is in ieder geval erg fijn om mee te werken, en erg stabiel. Soms crasht C4D nog wel, maar dat is wanneer je iets doet dat niet de bedoeling is. Er zou eind deze week een update moeten komen die die problemen verhelpt. Qua opties en mogelijkheden ben ik alvast erg tevreden. Volgende week maak ik een video review, dus dan kan ik wat meer info geven.

Is er een speciale feature van Turbulence 4D waar je op wacht?

Shademaster
25th August 2009, 13:37
Thanks! Over Turbulence 4D weet ik niet zoveel, ik heb de beta een keer geprobeerd maar dat was een erg vroege en onstabiele versie. Effex is in ieder geval erg fijn om mee te werken, en erg stabiel. Soms crasht C4D nog wel, maar dat is wanneer je iets doet dat niet de bedoeling is. Er zou eind deze week een update moeten komen die die problemen verhelpt. Qua opties en mogelijkheden ben ik alvast erg tevreden. Volgende week maak ik een video review, dus dan kan ik wat meer info geven.

Is er een speciale feature van Turbulence 4D waar je op wacht?

Heel cool! Ik wacht de review af.

Ik heb de beste 1e indruk van Turbulence 4D gekregen van alle rook sims in ontwikkeling.

Moet je na gaan hoe krachtig Cinema4D nu aan het worden is eigenlijk. Rook sims, physics in de vorm van Silver Bullet, Surface Spread, Vray met Proxies, en nog veel meer. Vergelijk dit eens met een paar jaar geleden en je hebt het ineens over een heel andere orde.

Rich_Art
25th August 2009, 14:16
Yeah het wordt steeds leuker met C4D. :)

Peace,

Morris
25th August 2009, 14:57
Damn Marijn. Ziet er al heeel vet uit zo!!!
Knap staaltje

Greetz,
Morris

Timmer
25th August 2009, 19:31
mooi mooi mooi Marijn, zeer knap werk!

GrtZ, Tim

ps> C4D ROCKS!!! :)

Marijn
25th August 2009, 21:03
Heel cool! Ik wacht de review af.

Ik heb de beste 1e indruk van Turbulence 4D gekregen van alle rook sims in ontwikkeling.

Moet je na gaan hoe krachtig Cinema4D nu aan het worden is eigenlijk. Rook sims, physics in de vorm van Silver Bullet, Surface Spread, Vray met Proxies, en nog veel meer. Vergelijk dit eens met een paar jaar geleden en je hebt het ineens over een heel andere orde.
Grappig, die indruk had ik om de een of andere reden ook, volgensmij toch vooral omdat de Turbulence4D renders vaak mooi gepresenteerd zijn. Maar sinds ik met EFFEX werk vraag ik me af of Turbulence dit gaat toppen, zeker op vlak van features. De manual is 170 pagina's dik, om je een idee te geven. Maargoed, ik zal er het een en ander van laten zien in mijn review.

Voor de rest: bedankt! Ik heb nog een verbeterde versie van mijn eerste filmpje gemaakt, en het in HD gerenderd. Ook heb ik het materiaal van metaal gemaakt, zodat je de reflectie van het vuur en de rook kunt zien.

Link: http://vimeo.com/6266622

Ook zit er een 360 graden shot bij, zodat je de rook van alle kanten ziet terwijl deze stil blijft hangen.

charlemagne
29th August 2009, 20:26
heb recent ook wat met Turbulence.4D gespeeld, maar ze zijn momenteel de vuur simulatie volledig aan het herwerken, beloofd veel goeds :D
Ik denk idd dat C4D steeds meer aanhangers heeft, en voor een kleine studio lijkt het me steeds meer hét pakket bij uitstek.

in elk geval hele leuke experimenten Marijn. Heb je omwille van een specifieke opdracht deze plugin gekocht?

ch.

Marijn
30th August 2009, 20:31
hey charlemagne, ik heb de plugin eigenlijk nergens voor nodig, maar de pluginmaker heeft ons promotioneel een licensie gegeven. Wij schrijven dan een review van die plugin. Het is wel behoorlijk wat werk, ik denk dat de review nog wel een weekje op zich zal laten wachten. Bedankt voor je commentaar!

Marijn
6th September 2009, 18:46
Hier nog een R11.5 instances render, deze keer met een tropisch sfeertje.

Rich_Art
6th September 2009, 19:21
wreed cool man.....

Je hebt mijn mail adres.. :)

Peace,

Timmer
6th September 2009, 19:33
Erg vet werk Marijn ... en die R11.5 instances render is absoluut zeker iets wat ik ga moeten aanschaffen :)

GrtZ, Tim

Marijn
6th September 2009, 21:30
wreed cool man.....

Je hebt mijn mail adres.. :)

Peace,
Haha, wil je hem hebben rich? Stelt niet zoveel voor hoor: gewoon wat Xfrog boompjes op een plane gegooid, en dan nog een beetje gerommeld met de materials en rendersettings.

@Timmer: ik vind het ook de meest interessante feature van deze release.

ichi.one
6th September 2009, 21:51
mooie rendering die tropical plants, hoe heb de mist gemaakt ?
zo mooi zijn mocht je meer de sunlightbeams zien als lijnen
die door te bomen schijnt met volumetriclights

Marijn
6th September 2009, 22:13
Goed idee wat betreft de visible lights, die ga ik misschien nog even proberen. De mist is gewoon met een Environment Object gemaakt. Helaas is de fog in Cinema nog altijd nauwelijks te tweaken...

Hier nog een foto vanuit mijn persoonlijke c4d-helikopter.

Rich_Art
6th September 2009, 22:18
vette scene..

Peace,
Rich-Art. :thumbup1:

Marijn
9th September 2009, 19:38
Hier nog eentje in hetzelfde thema - deze keer gemaakt met SurfaceSPREAD.

Rich_Art
9th September 2009, 20:01
Cool Marijn.................. Zal Jack een leuke vinden voor op zijn site.. :)
Ik wist niet dat jij deze plugin ook had...

Peace,

Marijn
9th September 2009, 20:11
Thanks! Ik krijg de plugin ook pas over een weekje, deze render is met de demo gemaakt.

Rich_Art
9th September 2009, 20:16
Haha ja dat snap ik... Je hebt gewoon de Demo gebruikt in de demo van C4D.. LoL..

Peace,

Marijn
9th September 2009, 20:17
Inderdaad, echt súperfijn dat je de demo gewoon kunt gebruiken zoals de echte versie. Enkel het renderen in de editor is een beetje vervelend.

Rich_Art
9th September 2009, 20:19
Wat is er vervelend aan dan?

Peace,

Marijn
9th September 2009, 20:22
Nou ja, normaal render ik via de picture viewer en kan ik verder werken in Cinema. Maar aangezien de pictureviewer resolutie in de demo is beperkt tot 640x400, moet je dus renderen in de editor. Daardoor kan je niet ondertussen aan je scene werken, en kom je per ongeluk ergens aan, dan kan je natuurlijk opnieuw beginnen.

Rich_Art
9th September 2009, 20:24
aja op zo'n fiest... Dat is idd niet echt lekker werken.....
Met al dit moois zou ik wel een snellere Comp in elkaar willen zetten...
Nouja, eerst even een paar maandjes werken en dan zit er misschien wel een nieuwe mobo, GFX en ram in.

Peace,

Marijn
9th September 2009, 20:44
Ik heb de camera nog even bij de weg gezet voor een detail shot. Dit perspectief heb ik niet gechecked waardoor er wat dingen niet kloppen (gras en stenen in de weg), maar ik vond het qua sfeer toch een leuke render.

Rich_Art
9th September 2009, 20:47
Idd een leuke shot zo. Misschien wat teveel noise....
Rendertijd??

Peace,

freuteken
9th September 2009, 21:56
Ja lijkt mij een coole plug-in.
Heb eens diagonaal Rich z'n topic gelezen omtrend Surfacespread.
maar ik geloof dat je een deftige computer nodig hebt om deze scene te kunnen renderen.

Rich_Art
9th September 2009, 22:21
Met R11.5 is dit anders omdat je nu instances kunt gebruiken die heeeeel zuinig zijn met ram.

Peace,

Marijn
9th September 2009, 23:24
Idd een leuke shot zo. Misschien wat teveel noise....
Rendertijd??

Peace,
Rendertijd was rond de 15 minuten, waarvan meer dan de helft GI prepass.

Hier een ietswat opgepoetste versie.

@freuteken: het mooie met de render instances is dat het echt op elke computer kan. Ik heb een 32 bit systeem met 2GB ram staan, niet bepaald state-of-the-art dus.

mve
10th September 2009, 08:08
Mooie scene,
Zijn dit Xfrog bomen?
Grtn

Rich_Art
10th September 2009, 08:56
Ja het zijn Xfrog bomen.

Peace,

PixelPit
10th September 2009, 09:54
Already saw your instance renders on CGTalk - beautiful!
32 bit system with 2 gigs of ram(if I didn´t misunderstand that) makes it even more impressive. Can´t wait for my upgrade...

Marijn
12th September 2009, 00:02
Thanks Pixelpit! Indeed that's the system I work on.

Hier een héle vroeger WIP van een scene die ik verder af maak zodra ik R11.5 heb:

http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/bombing.mov

Het idee is (uiteraard!) dat er een groot bos op de vloer komt, dat omver wordt geblazen. Instances + Physics dus, allemaal leuke R11.5 dingetjes. Maargoed, al die dingen zijn er nog niet. Wat je in deze animatie ziet is enkel nog de ruwe kern voor de explosie + camera en vliegtuig animatie.

Rich_Art
12th September 2009, 09:33
wow dat ziet er al vet uit..

Peace,

Marijn
12th September 2009, 11:18
Thanks, ik kan niet wachten om hier render instances in te knallen.

Rich_Art
12th September 2009, 11:19
Haha ja idd.. Ik ben benieuwd hoe dit eruit komt te zien met 2miljoen bomen.... LoL..

Peace,

Marijn
15th September 2009, 22:31
Ik had vandaag zin om wat te animeren, dus heb ik Flabio een kamer laten opruimen:

Doos gooien (4,50 MB) (http://www.c4dlounge.eu/forum/marijn/box_throw.mov)

Het ging me vooral om de interactie met het object, wat altijd een lastige zaak is. Vooral het loopje kan nog wel wat verbetering gebruiken.

Rich_Art
15th September 2009, 22:43
Nou toch wel geinig gedaan. Ik zie wel dat aan het einde van zijn loopje de linker voet even gek doet. En, of hij is heel sterk of het is een heel licht doosje. :)

Peace,

maboroshi
15th September 2009, 22:44
Leuk gedaan marijn! Bevalt me wel hoe hij zijn kamer opruimt :)

Marijn
15th September 2009, 22:50
Nou toch wel geinig gedaan. Ik zie wel dat aan het einde van zijn loopje de linker voet even gek doet. En, of hij is heel sterk of het is een heel licht doosje. :)

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:Klopt ja, dat komt eigenlijk doordat ik de voeten iets te ver uit elkaar heb geplaatst, met als gevolg dat die joints overstrekken en je een kleine knik ziet. Ik zou het nog kunnen aanpassen maar ik ga toch verder niks meer met de animatie doen, dus ik laat het denk ik zo. Het gevoel van gewicht mag inderdaad nog wat groter zijn.

Weet er trouwens iemand of er een snelle en goede manier is om via xpresso een object te parenten? Ik wilde dit voor mijn doosje doen, maar kreeg het niet echt voor elkaar. Je kan wel gaan rommelen met de matrixen, maar da's toch niet hetzelfde als parenten wanneer er ook rotaties bij komen.

Rich_Art
15th September 2009, 22:57
Je kan daarvoor toch constraints gebruiken??

Peace,

Marijn
15th September 2009, 23:04
Hahaha, wat stom zeg, de parent constraint ja! En ik maar zoeken naar een Parent functie in Xpresso. Je hebt "thinking outside the box", maar dit is een gevalletje "thinking within a very small box". En dat terwijl ik maandag nog een les heb gegeven over constraints :lol: Anyway, thanks!

Marijn
24th September 2009, 12:11
Ik heb de scene voor mijn grote ontploffing verder uitgewerkt, zie bijlage. Motion Blur moet nog worden toegevoegd. Ook is de animatie al ietsje verder, daar post ik misschien straks nog een preview van.

Timmer
24th September 2009, 12:18
Ziet er weer geweldig sfeervol uit Marijn, maakt me ZEER benieuwd naar de animatie!

GrtZ, Tim

Marijn
24th September 2009, 22:59
Hier is de eerste animatie! Er moet nog wel het een en ander aan gebeuren, en een aantal effecten ga ik denk ik opnieuw maken. De explosie krijgt uiteindelijk nog meer detail.

http://c4dlounge.eu/forum/marijn/bombing3.mov

Timmer
25th September 2009, 00:59
Ziet er zo al heftig uit man, explosie mag inderdaad nog iets meer gedetailleerd, dat zou het volledig af maken!

GrtZ, Tim :)

charlemagne
25th September 2009, 09:01
knap gemaakt.

twee dingetjes die me een beetje storen:
1. vliegtuig zit veel te dicht bij een zo grote ontploffing, zou gewoon mee wegknallen door de luchtverplaatsing.
2. De zwarte rand die je krijgt bij de rookwolk is niet netjes. Ziet er heel slechte compositing uit, terwijl ik denk dat je dit in één scene hebt staan?

ch.

Marijn
25th September 2009, 10:44
Bedankt!

@charlemagne:

1. Dan heb je "Tomorrow Never Dies" nog nooit gezien zeker, daar komt Bond zelfs zonder problemen uit zo'n explosie gevlogen :lol: Helemaal waar dat het niet klopt hoor, maar zo is het een stukje spectaculairder.

2. Over de explosie ben ik ook nog alles behalve tevreden, bovendien zit er nog een bug in EFFEX waardoor de bomen in de achtergrond door de rook heenkomen (te zien aan de onderkant van de "paddestoel"). Ik denk dat je dat bedoelt? Dit is ook nog eens een zeer lage resolutie simulatie, zodra ik eindelijk eens een 64 bit systeem heb komt er een pak meer detail in de explosie.

Dutch_Stylez
25th September 2009, 21:31
wow Marijn ziet er echt geweldig uit...
idd. de explosie kan nog beter maar het bos en ook het pespectief is erg mooi...

keep em comin...

Greetz Dutch

Rich_Art
25th September 2009, 22:25
Second that..

Peace,

Marijn
5th October 2009, 22:04
Hier een begin van een nieuwe scene. Zoals je ziet heb ik me eerst gefocust op de omgeving. De villa is nu nog een stub, daar moet ik dus nog aan beginnen. Aan de omgeving moet ook nog wel het een en ander gebeuren, maar dit wordt toch ongeveer de sfeer van de plaat.

Afgezien van de planten zijn er geen textures gebruikt, dus de stenen en dergelijken zijn procedural.

Rich_Art
5th October 2009, 23:23
Coole omgeving...

Peace,

freuteken
5th October 2009, 23:33
xfrog plantjes of planes? zeer mooi,

maboroshi
5th October 2009, 23:51
Ik krijg weer zin in vakantie :D mooi werk!

nidecker
6th October 2009, 19:07
Ik waar heb je die texture van die planten gevonden?

Marijn
6th October 2009, 23:59
Bedankt! De basis van de planten komt uit de Xfrog library, die heb ik vervolgens onder handen genomen zodat ze wat beter uitkomen in de scene.

Hier nog een high-res detailshot van de plantjes.

Marijn
20th October 2009, 16:12
Hier eindelijk weer een update van mijn character - ik ben nu bezig aan de kleren en toebehoren. Hier een tas. Dit is in zijn geheel een shader, misschien maak ik er later met Bodypaint nog een motiefje van.

Rich_Art
20th October 2009, 16:18
Strakke tas en strakke shader. Misschien iets te veel reflectie. Ook zou ik de bump iets fijner maken.

Peace,

olbo
20th October 2009, 17:39
Mooie aged textures. Ben benieuwd naar het vervolg.

PeterL
20th October 2009, 17:46
Ja, ik ben het eens met René.
Heel mooi, maar oud leder reflecteert niet zo hard en de bump is veel te grof - tenzij je een krokodil-koe of zoiets gevild hebt... :tongue_smilie:

Peter

Timmer
20th October 2009, 18:32
Super mooi werk Marijn, ziet er top uit!

GrtZ, Tim

Marijn
20th October 2009, 20:53
Ja, ik ben het eens met René.
Heel mooi, maar oud leder reflecteert niet zo hard en de bump is veel te grof - tenzij je een krokodil-koe of zoiets gevild hebt... :tongue_smilie:

Peter
Bedankt voor de commentaren!

Wat betreft de reflectie: ik ga het eens proberen, heb nog niet echt aan de reflectiesettings gezeten.

Wat betreft de bump: mee eens, maar ik heb vooral gekeken naar het effect op een wat grotere afstand (de tas zie je normaal natuurlijk niet van zo dichtbij). En van wat verder weg vind ik het effect wel geslaagd. Maak je de bump fijner, dan zie je er op grotere afstand bijna niets meer van. Dus ik denk dat ik hem toch ongeveer zo houd.

Marijn
27th October 2009, 18:15
Nieuwe update, nu met kleding. Vooral aan de broek is nog wat werk, maar ik wilde hem toch al even met jullie delen.

Ik heb erg veel plezier beleefd aan de bumpmaps, het tekenen van de vouwen is best entertainend.

Ik laat de kleding nu even voor wat het is, en begin denk ik eindelijk aan de texture van het lichaam en het haar.

Rich_Art
27th October 2009, 20:31
Ziet er leuk uit Marijn.

Peace,

Tom
27th October 2009, 21:05
maar 4 tenen?

en het leer van de handtas ziet er inderdaad goed uit ;)

Timmer
27th October 2009, 22:33
Ziet er erg goed uit Marijn, ben zeer benieuwd naar het vervolg!
Keep us posted!

GrtZ, Tim

freuteken
27th October 2009, 23:26
leuke broek, zo kennen we je modellen. het typische elfjestype. :p

MacObsession
28th October 2009, 11:39
nu begeef je u op mijn terrein he, vrouwenkleding :-)

Tja, tis echt niet makkelijk he, ik zou toch nog wat werk verichten aan haar blouse en broek. Onder haar armen mag het wel wat dieper uitgehold worden, de broek ziet er erg plastic achtig uit, en vind sorry uw bump vanboven niet zo mooi. Je kan een beter resultaat krijgen met eventueel zbrush en daar een displacement maken. En deze dan gebruiken in cinema , of uw mesh verhogen en met de brush aan de slag gaan. Kweet dat het dan wel erg zwaar wordt mischien, maar zal een toch beter resultaat geven. Voor de rest leuk!

ps: mischien een broekzakje opzetten?

groeten

Marijn
28th October 2009, 20:27
Bedankt voor de comments mannen!

@Tom: Yes, vier tenen, vier vingers en puntoortjes. Eigenlijk werk ik altijd met 4 vingers, tenzij het om een menselijk, realistisch personage gaat. Die vijfde vinger heb je op geen enkele manier nodig bij karakteranimatie, en less is more!

@Mac: bedankt voor de kritische blik! Ben het met je eens betreft de mouwen, die mogen wat meer hangen ja. Aan de plastic look zal ik nog wat proberen te werken, een fijne leerbump erbij zal zeker al helpen. Displacement heb ik even geprobeerd en ziet er wel ietsje beter uit, maar aangezien ik het karakter ga gebruiken voor animaties heb ik geen zin in die extra rendertijd. Maar voor een high-res still is het natuurlijk wel interessant om de bump even in de displacement te gooien.

Anyway, aan de kleding ga ik later verder, ik werk liever eerst het geheel uit voordat ik alles 100% afwerk.

Hier een update van het haar. Het was best een klusje (het moet ook netjes werken met de dynamics ivm de animatie), maar dit is wel ongeveer het kapsel dat ik in mijn hoofd had. Zodra het character ook een texture heeft ga ik de haarrand nog wat afwerken, dat is nu dus nog niet mogelijk.

Marijn
29th October 2009, 19:27
Hier de UV map. Voor de UV freaks heb ik er een paar renders bijgedaan. De arm heb ik laten overlopen van weinig naar veel detail, omdat zeker de hand en de onderarm toch vaker in close-up te zien zullen zijn. Voor de rest heb ik weinig hoeven rommelen aan de maps, afgezien van de verhoudingen natuurlijk.

Rich_Art
29th October 2009, 19:35
Hier en daar wat distortion maar verder een nette map. (zonder UVLayout :) )

Peace,

Marijn
29th October 2009, 19:42
Tnx. Tja, die distortion, dat komt vooral door de Hypernurbs. De UV map wordt berekend op het model, en wanneer je dan je model in hypernurbs gooit krijg je hier en daar kleine vertekeningen. Heeft UVLayout hier een functie voor?

Maargoed, die kleine distortions zijn nu zichtbaar door de tiled grid, zodra ik ga tekenen zijn ze natuurlijk niet meer te zien. Dus al bij al is er eigenlijk geen probleem.

Marijn
29th October 2009, 19:46
Hier ter vergelijking een render zonder HN, waarin de distortion weg is.

Rich_Art
29th October 2009, 20:08
Dat is beter idd. C4D heeft hier ook een functie voor hoor.
In de settings van de HN kan je het type op een andere functie zetten.
Standaard staat hij op Catmull-Clark (Ngons).
Je kan hem dan beter op Catmull-Clark zetten.

Peace,

Marijn
29th October 2009, 20:59
Wow, gouden tip! Je hebt bij Catmull Clark inderdaad een aantal extra opties voor je UV's. Als je hem op boundary zet heb je echt een perfect resultaat! In bijlage de render mét HN. Merci Rich!

Rich_Art
29th October 2009, 21:53
Jups beter zo...
Nooit te oud om te leren.. LoL

Peace,

Marijn
29th October 2009, 22:46
Zo, een eerste laagje materialen. Wordt nog een heleboel tweaken denk ik zo. Met een texture kan je sowieso zo lang bezig blijven als je wil natuurlijk.

olbo
30th October 2009, 08:26
Dat is een erg mooi zo'n BP texture. Het wordt er een stuk 'levendiger' van. Is bodypaint nou moeilijk als je de 'truk' weet?

Tom
30th October 2009, 11:39
er lijkt iets msi met het haar, volgens mij de plaats waar de "split" zit daar lijken de haren gewoon nergens aan het hoofd vast te zitten.

Rich_Art
30th October 2009, 12:17
Ik denk dat dit komt door geen schaduw of AO.
Maar normaal zal je het niet van zo dichtbij zien dus dat is geen probleem.

Peace,

MacObsession
30th October 2009, 12:21
ben heel nieuwsgierig hoe je die huidtexture hebt gemaakt. Zou je het .MAT C4D eens online kunnen zetten? Wil eens zien hoe jij die dingen instelt. Ben er al twee weekjes mee aan het *** maar krijg niet echt een echt resultaat. Bij jouw is het echt, waarmee ik wil zeggen dat het helemaal niet hard is, waar het gezicht stopt enzo. Echt allemaal heel soft. En ook een goede kleur, dat is echt super moeilijk vindt ikzelf. Dus zou heel graag je .MAT eens bekijken, ben er toch niks mee, want je model zelf heb ik toch niet he :-), tis ook zo niet mijn ding met die oortjes en wijde ogen :-) Maar wel mooi gemaakt.

groeten

Marijn
30th October 2009, 12:23
De bovenkant van het hoofd moet ik nog inkleuren, nu is er inderdaad nog een vreemd kleurverschil waardoor het niet helemaal mooi lijkt over te lopen.

@olbo: Bodypaint opzich is niet zo ingewikkeld. Het tekenen van texturemaps is in feite ook niet veel anders dan in bijvoorbeeld Photoshop (met het verschil dat je het hier realtime in 3D kunt zien, wat een grote workflowboost geeft).

@Mac: Tnx! In feite is het niet veel meer dan een materiaal met een color chanel, bump chanel, en specular color chanel. Het gaat hem toch vooral zitten in het tekenen van de maps (met name de fijne details), en natuurlijk de belichting. Als ik tevreden ben over de texture zal ik de maps wel eens als bijlage posten zodat je een kijkje in de keuken kan nemen.

MacObsession
30th October 2009, 15:02
ben benieuwd.

Dus geen subsurface scattering ofzo? Geeft wel mooie resultaten, maar je ziet door uw object door, wat niet echt de bedoeling is :-) Je kan het instellen, maar er blijft bijna altijd transparantie op plaatsen.

belichting is inderdaad van groot belang!

groeten

Marijn
30th October 2009, 16:21
SSS zit er wel op, maar is alleen zichtbaar op het oor en bij de ogen, dus dat zorgt niet voor het globale effect. Het is inderdaad niet zo gemakkelijk in te stellen, al is het opzich wel mogelijk.

Mazur
31st October 2009, 00:21
Aargh, sss... Ik heb me daar pas geleden ook nog in verdiept. De shader zag er geloofwaardig uit vond ik. De laatste stap zou nog een alfa-map met specular moeten worden. Het diffuse-kanaal (wat hiervoor gebruikt zou moeten worden) gooide roet in het eten. De kop kreeg rare zwarte vlekken en zag er niet uit. Dus ben ik maar weer VReel gaan gebruiken.
Heb jij iets bijzonders gedaan met die spec-map?

Mazur
2nd November 2009, 01:18
? Niks met de spec-map?

rikke
2nd November 2009, 08:49
Prachtig die levendige kleuren! De wenkbrauwen lijken me nog grof, doen me mee aan een oude hobbit denken dan een lief elfje :001_smile: