PDA

View Full Version : StripBar

MacObsession
26th March 2009, 15:26
Hallo,

Ik ben begonnen aan een werk, dat ik al heel lang in mijn denkbeeldige schuif had liggen. Gisteren zijn de werken van start gegaan. Totale werktijd momenteel 22 uur, heb voorlopig nog een correctie of 14 te doen.

Daarna worden de tafels bekleed en de legplanken gevuld met glaswerk.
Om daarna dat het interieur helemaal op punt staat, de lady's toe te voegen.
Ik schat op een werktijd van 150 uur. Want die lady's gaan weer moeilijk doen vrees ik. Algoed dat ze niet te veel kleding nodig hebben, maar juist het moeilijkste, want kan geen string maken die 5cm van haar lijf plakt. Dus moet nu just passen.

Zoals gewoonlijk, alles is echt belicht, dus geen fake's :-)
totaal 13 lichtjes :-)

Nog geen post verricht, dus originele render

alle reactie's welkom

Rich_Art
26th March 2009, 15:28
Netjes... De AA wordt nog opgeschroefd neem ik aan.

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

MacObsession
26th March 2009, 15:34
Netjes... De AA wordt nog opgeschroefd neem ik aan.

Peace,

Alles staat op low of preview, mag ik vragen waaraan jij dat ziet?

De bedoeling is inderdaad om alles naar boven te zetten.

thx

greets

olbo
26th March 2009, 15:48
Moeten die poefjes niet met de ronding van het podium meelopen?

Rich_Art
26th March 2009, 15:50
Dat zie ik aan de kartels op veel voorwerpen.

Peace,

PeterL
26th March 2009, 15:51
Kom jij vaak in zulke tenten, Olbo ?? :laugh:

Ik ben geen liefhebber van " glamour- " toestanden, maar het ziet er wel al knap gemodelleerd uit. Een gedmpte belichting met rookslierten zou wel mooi zijn...

Peter

olbo
26th March 2009, 15:54
Ik? Nee, absoluut niet. Maar wel eens op TV gezien he! Al hoewel het me best wel eens leuk lijkt... maar de sfeer die ik denk te verwachten op zo'n plek trekt me niet zo...

MacObsession
26th March 2009, 15:56
Kom jij vaak in zulke tenten, Olbo ?? :laugh:

Ik ben geen liefhebber van " glamour- " toestanden, maar het ziet er wel al knap gemodelleerd uit. Een gedmpte belichting met rookslierten zou wel mooi zijn...

Peter

ben zo niet voor de slierten! verpest de scene vind ik.

het is gebaseerd op een night club

greets

MacObsession
26th March 2009, 15:56
Moeten die poefjes niet met de ronding van het podium meelopen?

die lopen mee in de richting van het podium.

moet ze alleen nog wat zich zag zetten

Morris
26th March 2009, 16:39
Nice one, Mac.
Knappe belichting...ben benieuwd naar wat nog zal komen.
(de vrouwen dan hé :w00t:)

Greetz,
Morris

Marijn
26th March 2009, 21:40
Mac, ook jouw WIP's zijn altijd erg leuk om te volgen. Ook deze heeft weer bijzonder veel potentieel, want in dit stadium heb je al veel sfeer weten toe te voegen. Ook vind ik je compositie heel erg sterk.

Wat betreft de rook: zelfs niet een streepje rook uit een uitgedrukte sigaret ofzo? Of is ook hier het rookverbod van kracht? :001_tongue: Ik denk dat zolang je het subtiel doet, het zeker sfeerversterkend zal zijn.

MacObsession
26th March 2009, 23:30
mijn belangrijkste update's zijn uitgevoerd, heb bijzonder detail besteed aan led's, en glazen, enz.

Nu ik ben beetje verplicht om een blur te gebruiken vanachter, omdat ik geen 100 glazen kan renderen met huidige settings in hybernurbs. Nu zonder hybernurbs zijn de glazen niet echt rond en mooi afgelijnd. Nu ik vind het persoonlijk een meerwaarden het geeft diepte.

Het eerste model zit er in :-)
Jammer dat het haar niet beter is, maar dan kan ik mischien nog fixen.

geniet van de grote update zou ik zeggen en recactie's welkom.

ik heb het bestempeld als een van mijn beter werken. Tis alleen erg groot uitgevallen. Mijn cube is 10.000 lang, standaard is het 200 x200 x200 :-)

In totaal heb ik de gehele scene 3 keer uitbelicht, en ben nu wel tevreden. Het uitbelichten van deze versie heeft mij 6 uur gekost. Ook fine tuning texture's behoorde bij de afstelling.

groeten

Mazur
26th March 2009, 23:32
Mac, ziet er al sfeervol uit! Komen er ook van die dames met van die opgeplakte kwastjes op de tepels? Gaat in elk geval sneller dan kleding maken:001_unsure:

Aaargh, je was me te snel af.....

Rich_Art
26th March 2009, 23:33
Haha ja dat zeker.. beter een paar dopjes maken dan een hele BH.. :)

Peace,

MacObsession
26th March 2009, 23:50
Mac, ziet er al sfeervol uit! Komen er ook van die dames met van die opgeplakte kwastjes op de tepels? Gaat in elk geval sneller dan kleding maken:001_unsure:

Aaargh, je was me te snel af.....

nee denk het niet!
vind dat maar niks.

Ga proberen voor een soort school uniform, kort plooi rokje, witte blouse enz.
Maar das voor morgen :-)

Moet zien dat ik niet te veel volk zet, want heb mijn geheugen nog niet besteld :-)

groeten

MacObsession
27th March 2009, 08:59
Hier een voorlopige final, nu gaan we fouten zoeken en daarna komen de gasten en de bediening.

geniet er van :-)

reactie's nog altijd welkom he

ps: voor de blur had ik al te weinig geheugen, gaat weer beginnen pff
Volgende week 8GB bijsteken se :-)

greets

Rich_Art
27th March 2009, 09:16
Mooi plaatje geworden. Al vind ik de dame er erg paspopperig uitzien.:blush:

Peace,

Morris
27th March 2009, 09:37
Lekkerrrrrr.
Misschien nog de verschillende objecten in je scene nog een beetje meer random verspreiden om het nog wat realistischer te maken.

Voor de rest TOP!!! :thumbup:

Morris

MacObsession
27th March 2009, 09:44
Mooi plaatje geworden. Al vind ik de dame er erg paspopperig uitzien.:blush:

Peace,

Suggestie's om het paspopje tot leven te krijgen?

het is wel een ander model dan in anders gebruik, maar dit is vele male lichter en renderd makkelijker. Ook heb ik die kleren. Voor mijn andere model moet ik zelf aan de slag met alle problemen enz. Maar mischien hebben jullie liever toch mijn vast model zoals het vorige werkje?

ps; juist ontdekt dat mijn model geen ogen heeft, oeis :-)

kiezen jullie met blur of zonder? (achterkant)

greets

Rich_Art
27th March 2009, 10:51
MM lastig te zeggen... Misschien de houding van de dame die het eruit laat zien als een pop. Geen id... :)

Peace,

Mazur
27th March 2009, 14:32
Ze ziet er een beetje uit alsof ze tegen de paal is gegooid en zo is blijven hangen. De enige spieren die haar gewicht zouden moeten houden zijn de spieren in de schouder. De grip op de paal met haar bovenbenen is minimaal, of er zou nog ergens een verborgen zuignap moeten zitten.
Als ze bijvoorbeeld aan haar rechterarm zou hangen zou deze niet zo gebogen zijn en hoger in de paal moeten zijn.
Kortom, ze moet iets meer het lichaam gebruiken om op deze manier te blijven hangen.
Klein schetsje erbij om te laten zien wat ik bedoel.

Rich_Art
27th March 2009, 14:36
Ja dat is het idd.. De schets geeft veel beter weer hoe het eruit zou moeten zien.

(en de zuignap..........Misschien weet ik wel waar die zit.:blush:)

Peace,

MacObsession
27th March 2009, 14:39
Ze ziet er een beetje uit alsof ze tegen de paal is gegooid en zo is blijven hangen. De enige spieren die haar gewicht zouden moeten houden zijn de spieren in de schouder. De grip op de paal met haar bovenbenen is minimaal, of er zou nog ergens een verborgen zuignap moeten zitten.
Als ze bijvoorbeeld aan haar rechterarm zou hangen zou deze niet zo gebogen zijn en hoger in de paal moeten zijn.
Kortom, ze moet iets meer het lichaam gebruiken om op deze manier te blijven hangen.
Klein schetsje erbij om te laten zien wat ik bedoel.

hey, leuke schets maar ik heb de pose van een foto, dus mijn pose zou wel kunnen. Ik heb ondertussen wel een ander moel genomen, zie update

Mazur
27th March 2009, 14:43
Hmm, ik weet het niet... maar toen de buurvrouw een spagaat in de badkamer had gemaakt miste ze wel een paar tegeltjes..

MacObsession
27th March 2009, 14:49
Hmm, ik weet het niet... maar toen de buurvrouw een spagaat in de badkamer had gemaakt miste ze wel een paar tegeltjes..

hier staat de foto:

http://www.flickr.com/photos/trixiepix/1625178677/

Mazur
27th March 2009, 15:05
Even naar de foto gekeken. Let eens op de arm die volledig gestrekt is en waar het volle gewicht van het lichaam aanhangt. Door dit gewicht wordt de schouder mee omhoog getrokken. De andere schouder staat bijna in het verlengde van de rechterarm. De rug buigt opzij en niet achterover.
De wetten van de zwaartekracht zijn in jouw model nog een beetje zoek waardoor de pose onnatuurlijk overkomt. Ik zou nog een beetje tweaken.

MacObsession
27th March 2009, 15:11
Even naar de foto gekeken. Let eens op de arm die volledig gestrekt is en waar het volle gewicht van het lichaam aanhangt. Door dit gewicht wordt de schouder mee omhoog getrokken. De andere schouder staat bijna in het verlengde van de rechterarm. De rug buigt opzij en niet achterover.
De wetten van de zwaartekracht zijn in jouw model nog een beetje zoek waardoor de pose onnatuurlijk overkomt. Ik zou nog een beetje tweaken.

zal er nog is naar kijken, probleem is dat het altijd hopen werk verloren is.
Ik heb nu wel poser pro met cinema 4D plug-in, maar dat crasht meer dan wat anders. ook neemt hij de pose niet 100% over grr. Dus moet noodgedwongen altijd al die materialen doorlopen en toevoegen. Echt om zot te worden. Kweet dat er nog een andere plug-in is, maar tis weeral geld natuurlijk. Had op poser pro gegokt, maar blijkbaar verkeerd. Zal die plug-in nog is checken mischien in demo dat ik al iets kan doen.

MacObsession
28th March 2009, 10:35
hier de final zonder volk. Nu ist wachten op mijn geheugen dat maandag arriveerd :-)

reactie welkom

Rich_Art
28th March 2009, 10:41
Nou het hele plaatje ziet er goed uit. Lekker sfeertje..
Dame is nu ook beter. Alleen jammer van de AA.

Peace,

MacObsession
28th March 2009, 11:45
Nou het hele plaatje ziet er goed uit. Lekker sfeertje..
Dame is nu ook beter. Alleen jammer van de AA.

Peace,

Dit is slechts een render uit de preview, dus de final komt zeker nog!
Maar dat is wachten tot dinsdag tot hij online komt.

hier een werkje van mij van z'n 10 jaar geleden, ook een stripbar maar in bryce 4. Een hele vooruitgang al zeg ik zelf :-))

greets

MacObsession
2nd April 2009, 15:54
Hier de final van StripBar.

Door mijn verkeerde settings duurde het 55 uur :ohmy::ohmy:

Zal dit zeker onthouden pff

Reactie's welkom

sfBlackfox
2nd April 2009, 16:20
mooie render ! :) Dame haar hoofd mag nog wat naar achteren van mij

MacObsession
3rd April 2009, 08:59
zo weinig comments??

percies niet in de smaak gevallen :001_unsure:

groeten

Morris
3rd April 2009, 09:24
toch, toch...'t is weer een mooie geworden, Mac. :thumbup1:
DOF ziet er lekker uit (en de chicas ook trouwens)
Ik had persoonlijk nog iets meer gedaan met de bar in de achtergrond qua flessen, spulletjes en allerhande variaties...maar goed, da's naar smaak denk ik.

Good one dude

Morris

Rich_Art
3rd April 2009, 09:26
Ja leuk plaatje geworden..

Peace,

Marijn
3rd April 2009, 12:42
Mooie plaat, de sfeer is erg goed gelukt. Zou je ook nog een render zonder de vrouwen kunnen maken? Ik vind dat die wat afdoen aan de scene aangezien de omgeving wat sterker/realistischer is uitgewerkt in mijn ogen.

MacObsession
3rd April 2009, 13:00
Mooie plaat, de sfeer is erg goed gelukt. Zou je ook nog een render zonder de vrouwen kunnen maken? Ik vind dat die wat afdoen aan de scene aangezien de omgeving wat sterker/realistischer is uitgewerkt in mijn ogen.

Ja inderdaad, die poser verknoeid het he.

zal is moeten zoeken naar modellen, altijd veel reactie tot puntje bij paaltje komt :mellow::mellow:

Marijn
3rd April 2009, 13:14
idd, ik denk dat wanneer je met foto's van modellen werkt in 3D ruimtes jouw werk het beste tot zijn recht zal komen. Je kan altijd om eens te proberen wat foto's van internet plukken natuurlijk, al ben je dan gebonden aan de soort belichting van die foto.

MacObsession
3rd April 2009, 13:18
idd, ik denk dat wanneer je met foto's van modellen werkt in 3D ruimtes jouw werk het beste tot zijn recht zal komen. Je kan altijd om eens te proberen wat foto's van internet plukken natuurlijk, al ben je dan gebonden aan de soort belichting van die foto.

dat is niet z'n probleem, maar deze zijn auteursrechte beveiligd.

We zien wel, zal nog wel is een poging doen binnen kort

Marijn
3rd April 2009, 13:20
er zullen toch wel non-commercial use modellen te vinden zijn?

MacObsession
3rd April 2009, 13:25
er zullen toch wel non-commercial use modellen te vinden zijn?

toch niet zo evident, omdat meeste gefotografeerd zijn door, moet er altijd een goedkeuring gevraagd worden. Tis een gedoe

greets