PDA

View Full Version : Phone

MacObsession
29th January 2010, 14:34
Hallo,

Na een rust tijd, terug bezig met cinema 4D, was geprikkeld geraakt door een videoclip van lady gaga dacht ik, met een telefoon.

Dus beetje opzoeken op het net, en hier een eerste WIP
Textures - Photoshop, Modeling Cinema 4D

zoals gewoonlijk alles doormij gemaakt.

Laat de reactie maar komen, dit is gewoon een werk angle van camera punt

greets

Rich_Art
29th January 2010, 14:39
Ziet er cool uit.
Wel lijken mij de hollingen van de knopjes een beetje te diep.

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

MacObsession
29th January 2010, 15:45
hier een meer sfeer beeld met blur.
Der is nog wat werk aan, maar geeft al een richting.

Er zullen 2 tot 3 scene mee gemaakt worden:

Phonebooth
Phone (nu aan bezig)
Phone with girl in bar

allemaal vintage stijl

greets

olbo
29th January 2010, 15:48
Mooie materialen... komt aardig in de buurt van realisme ...

MacObsession
29th January 2010, 16:00
ja inderdaad, heb mij een duur pakket plugin's aangekocht voor photoshop.
En deze geven wel resultaat! Voor de nieuwsgierige hier de link:

http://www.ononesoftware.com/detail.php?prodLine_id=8

Etiketjes zijn gemaakt in photoshop
De letters op de knopjes zijn echte letters en cijfers in bolean.
Wist niet hoe ik het anders moest maken, de letters en cijfers liggen beetje naar onder.
Hopelijk zie je der iets van straks op de final. Waar alles geoptimaliseerd wordt :-)

De nieuwe Apple Magic Mouse rocks, en binnenkort een iPad wat kan het leven toch mooi zijn he !! :-)

Groeten

olbo
29th January 2010, 16:10
Nou, voorlopig is die iPad alleen in de vs te krijgen dus je zult geduld moeten hebben...

MacObsession
29th January 2010, 16:15
eind maart zou hij hier moeten zijn, wil het model zonder 3G. :-)

Groeten

MacObsession
29th January 2010, 23:35
Voila, hier nog een update, ik heb wel een foutje in het ontwerp van de kasten, dus deze moeten morgen terug. Ik heb 1 enkele en 1 dubbelrand, en dit is dus de fout :-(

Morgen nog de hoorn en de afwerking

Rich_Art
30th January 2010, 09:53
Dat ziet er al stoer uit.. Misschien iets te glimmend...

Peace,

sfBlackfox
30th January 2010, 15:05
knap gedaan :) 'k vind het leuke texturen

Mazur
30th January 2010, 16:22
Joh, leuke wip!

MacObsession
5th February 2010, 10:21
Hallo,

Een vraag, ik zou nu aan de hoorn willen beginnen, maar mijn eerste exemplaar is wat raar van vorm en voldoet niet aan mijn eisen. Ben begonnen van een cube, deze wat geknipt en beetje rond gemaakt, en dan in hybernurbs verder gemodeld. Dan spiegelen en aan elkaar zetten. Daarna beetje over gestreken, maar lukt me niet, de exacte vorm te krijgen. Hoe zouden jullie dit modelen? mischien iemand een vb ofzo?

Groeten

Rich_Art
5th February 2010, 10:30
Misschien eerst even laten zien wat je nu hebt? :)
Ik meen me ergens te herinneren dat er een "tutorial" is te vinden over zo'n soort hoorn.
Ik zal eens graven in mijn vergaarbak........

Peace,

Mazur
5th February 2010, 10:38
Als het een moeilijke vorm is zou je kunnen overwegen eerst een schetsmodel van losse onderdelen te maken die je later d.m.v. snapping opnieuw kan voorzien van een wire.
Eventueel de retope-tool van ZBrush gebruiken?
Binnen C4D kun je met een loft ook veel bereiken.

MacObsession
5th February 2010, 10:40
Mazur, nu spreek je beetje chinees voor mij.
Liefst blijf ik in cinema zelf.

Hier mijn lachwekkende hoorn :)

De wire ziet er niet slecht uit, denk hier en daar wat tweaks, maar waar is de vraaag natuurlijk?

rbijl
5th February 2010, 11:01
Zo'n hoorn bedoel je toch ?

Rik

MacObsession
5th February 2010, 11:08
ja inderdaad, maar ben er al uit denk ik! Heb een nieuw gemaakt, deze voldoet voor mij. Begonnen van een cube, hybernurbs cut 2X en dan een paar polys verlsleept en gespiegeld. Daarna rond gezet vanonder en dan het geheel in een hybernurbs.

thx

groeten

MacObsession
5th February 2010, 13:12
Hier de wips, nu in de final render mis zie ik nog iets aan de hoorn, maar weet niet wat? Mischien nog te plat? meer boller staan?

rbijl
5th February 2010, 13:45
Verhouding van het handvat gedeelte is niet juist te dik tov speaker en micro

Marijn
5th February 2010, 13:47
Dat is inderdaad ook mijn indruk. Kan je anders ook je final render met deze hoorn eens posten? Dan kunnen we misschien beter zien hoe het uitkomt. Leuke scene iig!

MacObsession
5th February 2010, 13:49
Hierbij een render, reflectie staat nog te hoog.

Dus het handvat verdunnen is de boodschap momenteel?

groeten

rbijl
5th February 2010, 15:21
Ja zou ik doen , kijk eens naar het plaatje wat ik bijgesloten had.

Of googlen natuurlijk

Verder mooi sfeerbeeld...

Rik

MacObsession
5th February 2010, 15:33
Heb het eens bekeken, en waarschijnlijk iets foutgelopen toen ik het rond maakte. Ik heb de poly verwijderd, en toen kwam de vorm er terug door. Even snel nieuwe polys gemaakt en terug gerond.

ook de texture's aangepakt van de hoorns, heb moet foefelen en aparte lichten gebruiken voor de hoorns, kreeg het niet naar mijn zin anders. Hopelijk nu alles inorde, dan kan ik de final gaan renderen, en postwork verichten. Ik zou hiermee toch een pak willen veranderen. Algemene sfeer, blur front&back, color casting, vintage look enz.

MacObsession
5th February 2010, 21:19
Hierbij de voorlaatste test render.

Ik zie nog 2 kleine foutjes, de haak mag iest korter en iets dikker, en onderaan oftewel een etiket oftewel een bevel naar voren.

Voor de rest alles spik en span :-)

ichi.one
5th February 2010, 22:58
nice image, het leuk is als je snel switched tussen de kleur & zw/w beeld
lijkt of ze allemaal te gelijk overgaan, ring...ring... :thumbup:

Tom
6th February 2010, 00:30
mooie render

maar wel een kleine opmerking:
waar de draad uit de telefoon zelf komt zou ik nog een verbingstukje zetten of een gaatje dat je effectief ziet, de draad lijkt gewoon tot tegen de telefoon te gaan en dat is het dan. (maar dit is maar mijn mening ;) )

Mazur
6th February 2010, 00:42
Ziet er al lekker uit!
Nu nog een verhaal bedenken waarmee het niet alleen blijft bij een prachtige rendering. Ik heb eerder een niet welkome opmerking gemaakt als deze en een ondermaats antwoord gekregen: 'moeten er soms Donald Duckjes doorheen rennen', of zoiets. Nee dus.
Zou je bijvoorbeeld de hoorn die in het middelpunt staat niet laten zien, dus aan zijn snoer laten bungelen, dan is er iets aan de hand waardoor de inhoud van de plaat anders, en spannender gaat worden. Of je moet natuurlijk hiermee tevreden zijn, wat ook zou kunnen.
Vat het niet verkeerd op, het is klasse zoals de plaat er nu al uitziet:thumbup:

Mazur
6th February 2010, 00:56
Toch maar even toelichten met snel een plaatje wat ik ongeveer bedoel.

Tom
6th February 2010, 00:57
Ziet er al lekker uit!
Nu nog een verhaal bedenken waarmee het niet alleen blijft bij een prachtige rendering. Ik heb eerder een niet welkome opmerking gemaakt als deze en een ondermaats antwoord gekregen: 'moeten er soms Donald Duckjes doorheen rennen', of zoiets. Nee dus.
Zou je bijvoorbeeld de hoorn die in het middelpunt staat niet laten zien, dus aan zijn snoer laten bungelen, dan is er iets aan de hand waardoor de inhoud van de plaat anders, en spannender gaat worden. Of je moet natuurlijk hiermee tevreden zijn, wat ook zou kunnen.
Vat het niet verkeerd op, het is klasse zoals de plaat er nu al uitziet:thumbup:

ik vind die donald duckjes anders ook geen slecht idee :-p
en ik ben het eens met de hoorn van de haak, ik dacht dat ook eerst te zetten maar dat zou niet lukken met deze renderverhoudingen, dus had ik die opmerking neit gegeven ;)

Mazur
6th February 2010, 01:02
Wat de Duckjes betreft zie graag een interessante wip die ons allen in extase brengt :-)

PeterL
6th February 2010, 01:10
Tja Bas, niet iedereen hier is Meester in Drama ! :001_rolleyes:

Een geluidsband met “Hallo ? ... Hallo ? ...“ zou het wel vervolledigen me dunk...
Peter

Mazur
6th February 2010, 01:25
Peter, dat hoeft ook niet. Zelf ben ik gelukkig geen 'meester', slechts leerling. Drama is niet het goede woord in dit geval. Het onderbreken van een slaperig ritme, houdt de geest wakker. Dit is zowel van toepassing in de politiek als in het bekijken van beelden.
Hoe meer slaapwekkend we leven, des te meer wij accepteren van de dingen die ons worden opgelegd.
Hallo, hallo... is geen vraag en geen antwoord als men niets terug zegt.

PeterL
6th February 2010, 01:37

Inderdaad, maar het zet de toeschouwer wél aan om te DENKEN “ huh ? …Wat gebeurt er? ..." Spannend toch ? :001_smile:

Peter

MacObsession
6th February 2010, 11:37
nice image, het leuk is als je snel switched tussen de kleur & zw/w beeld
lijkt of ze allemaal te gelijk overgaan, ring...ring... :thumbup:

leuke opmerking, mischien in postwork wel te doen, eentje aan de rest uit :-)

MacObsession
6th February 2010, 11:50
Peter, dat hoeft ook niet. Zelf ben ik gelukkig geen 'meester', slechts leerling. Drama is niet het goede woord in dit geval. Het onderbreken van een slaperig ritme, houdt de geest wakker. Dit is zowel van toepassing in de politiek als in het bekijken van beelden.
Hoe meer slaapwekkend we leven, des te meer wij accepteren van de dingen die ons worden opgelegd.

Op zich geen slecht idee, maar zoals tom zegt vind ik persoonlijk de renderverhouding niet OK voor dit. Je zou zoals in jouw afbeelding de hoorn niet zien, en dit zou mij dan storen. Eerst wou ik er een persoon zetten die aan het bellen is, maar dit verknoeid de scene te veel, dus had deze hoorn al een ander kleurtje gegeven, mischien moet ik is bekijken om een een A4 camera angle te kiezen, en maar 1 of 2 telefoons, dan kan er wel een hoorn naar beneden hangen. Tenzij we iets kunnen vinden waar hij op rust, zodat hij toch nog in beeld komt. "Krijg plots de ingeving van joske vermeulen, mischien iets in die aard? een stoel plaatsen en de hoorn over de leuning hangen? Camera dan iets achter uit, maar wel de 16/9 verhouding behouden." De volgende scene is dan wel meer voor u, daar is echt drama in te vinden, een telefon cel in de late uurtjes waar iemand tegen de grond zit te bellen. Mag jij raden of het een vrouw of man is :-) (Heb een tooltje gevonden om de irritante plooien van poser (armen, schouders) te fixen voor 1.5 $, Dus even terug opzoeken en kopen maar :-)
Maar dat is voor volgende week, tenzij ik toch nog een gaatje vindt in het weekend. (beetje aan het schilderen en klussen, nog een leuke bezigheid van mij, interieur ontwerp en maken van kasten enz.

groeten

MacObsession
14th February 2010, 18:27
Voila, hier de final uit de photoshop molen:-)

reactie's welkom zoals gewoonlijk, nu de telefooncel afmaken :-)

groeten

Marijn
14th February 2010, 22:29
Mooi plaatje! Ik vind het metaal wel erg clean, vaak zijn die telefooncellen zwaar bekrast/met teksten beklad/etcetera. Maar qua sfeer zit het zeker goed.

MacObsession
14th February 2010, 23:00
deze zijn juist geinstalleerd :001_tt2:

MacObsession
15th February 2010, 16:15
Komaan, jullie kunnen meer pep-talk geven dan dit! :001_unsure:

Ik doe het voor de reactie's, dus komaan :-)
Alle tips, verbeteringen welkom.

Kweet dat ik de vorige niet heb opgevolgd maar had een andere mening.
De telefoon (drama gevoel) heb ik gerenderd, maar vond wat leeg, dus deze is er niet door geraakd :-)

zal hem anders is posten, zonder bewerking dan.

groeten

Rich_Art
15th February 2010, 16:20
Ik ben het wel met Marijn eens. Tevens vind ik het een te egale kleur vertoning. Maar dat is natuurlijk heel erg persoonlijk.
Misschien komt het wel door het hoge bling gehalte. :)

Peace,

MacObsession
16th February 2010, 12:13
als het over de groen kleur gaat, deze heb ik zelf toegevoegd :-)
Persoonlijk vindt ik het wel ok, ik had mischien nog wat krassen kunnen toevoegen op de deuren, maar och ja, niks is perfect he :-)

groeten