PDA

View Full Version : CINEBENCH R11.5 released

Rich_Art
11th February 2010, 17:48
http://www.maxon.net/typo3temp/pics/eee2fc8643.jpg

Hoi allemaal,

Maxon heeft CINEBENCH R11.5 online gegooid.
Voor meer informatie en de download kun je kijken op de link hieronder.

LINK (http://www.maxon.net/en/news/singleview-default/article/maxon-introduces-new-version-of-acclaimed-benchmarking-suite-cinebench-release-115.html)

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

dr paaj
12th February 2010, 09:49
Nog geen scores Rene?

Shademaster
12th February 2010, 09:57
Mijn MacPro scoort 7.08.

De i7 gaat denk ik daar een punt overheen als ik hem getest heb :) .

Mooie benchmark!

Rich_Art
12th February 2010, 11:06
Nog geen scores Rene?

LoL, nee hoor. Ik hoef mijn pc niet te testen. Ik weet dat ik een niet al te nieuw systeem heb. Ik word alleen maar verdrietig als ik dan mijn score zie in vergelijking met die van bv shademaster... :frown:

Peace,

mve
12th February 2010, 20:11
Ook een bedroevend resultaat. Maar swat.
Wel met systeem thuis.

MacObsession
14th February 2010, 19:44
ik heb een score van: 6.47 pts na een dag werke, dus geen clean start en hij was nog bezig met een sync van 107GB.

best een leuke score

8 core / 2.8 ghz / 8GB / 10.5.8 dus nog geen snow! Mijn werkpaard wordt laatst upgedate, voor complicatie's te vermijden.

MacAdam
14th February 2010, 22:08
Hier 8.14 pts:001_wub:

Marijn
14th February 2010, 22:20
Leuke resultaten! Komt goed uit, want ik ben aan het kijken naar een nieuwe PC. Begrijp ik het goed dat je 2 E5520 processoren in je systeem hebt zitten?

Ik zit hier met een zielige score van 2.5 :D

Rich_Art
14th February 2010, 22:29
Ik zit hier met een zielige score van 2.5

Aja wat is zielig.. :) Ik haal waarschijnlijk nog niet eens de helft..... LoL.

Een vette 8core lijkt me wel fijn om te hebben... Ben alleen bang dat ik dat er niet door krijg bij mevrouw Rich_Art.

Peace,

Marijn
14th February 2010, 22:34
Achja, ik zit hier met een eerste generatie quad-core, dus als je op dual core zit kan het inderdaad nog een tikkeltje trager uitpakken.

Wat betreft mevrouw Rich_Art: een i7 heb je al voor 200 euro, misschien is dat er nog door te krijgen.

Heeft iemand verder nog leuke aanraders voor een PC setup? Ik denk gewoon een i7 processor te pakken, maar misschien zijn er interessantere opties?

Edit: nu ik toch met verzoeknummertjes bezig ben: heeft iemand toevallig een Intel® Core™ i7 720QM (1.6GHz)? Die zitten tegenwoordig in de wat duurdere laptops, maar zijn toch al erg betaalbaar. Ben benieuwd hoe die scoren qua renderpower.

Rich_Art
14th February 2010, 22:56
IS een I7 wel zoveel sneller dan een I5??

Peace,

MacAdam
14th February 2010, 23:07
Begrijp ik het goed dat je 2 E5520 processoren in je systeem hebt zitten?

tja, 't kan zijn...:confused1:

Het is een MacPro Quad-Core 2x2,26 GHZ. Of dit E5520 processoren zijn kan ik niet weervinden, maar als cinebench dit zegt zal het wel zo zijn zeker?

Waar kan je dit trouwens nagaan op mac? In de "Sytem Profiler" vind ik tamelijk gedetailleerd terug wat er in men toestel zit, maar dit toch weer niet.

mve
15th February 2010, 08:16
@ Marijn, mijn thuis systeempje is pas 2 weken oud. Uitgerust met single quad-core @ 2.66Ghz standaard. Systeem is aangekocht voor een 1300€ volledige computer. Het draait zeer vlot. Een i7 komt pas echt van pas tov een i5 als je daadwerkelijk progies draait die multicore ondersteunen. Dus voor gewone desktop applicaties als 'word' en games heb je echt geen multicore systeem nodig. Dus renderen des te beter. De i7 samen met het asus moederbord kun je software matig tweaken tot 3.2 Ghz (i7 960) zonder enige moeite zonder extra ventilatoren. Dus die nehalem's zijn topsporters.
Samengevat, een i7 systeem is zeker een aanrader qua prijs kwaliteit. Als je echt geld te over hebt koop je dan twee i7 960 en zet die op een server moederbord dan zal je echt een prestatiebeest hebben. maar dan mag je wel het drie dubbele uit je beurs halen.
voila tot zover mijn relaas over systemen

Shademaster
15th February 2010, 12:36
Computer update:

Ik heb mijn corei7 920 overclocked tot 4.2 ghz, OSX er op gezet en hij scoort 7.3 in Cinebench 11.5. De Macpro 8 core 3.0 scoort 7.09 .

Dat voor 1300 euro is wel even netjes :D . Je kunt hem nog goedkoper maken door er mindere voeding in te zetten, andere HD en een veel kleinere grafische kaart. Ik denk dat je hem op 900 kunt krijgen met 12gb ram.

MacObsession
15th February 2010, 12:53
nice, dus zelf een macje gemaakt? Hoe krijg jij dan Systeem 10.6 erop?
Dacht dat er speciale chips voor nodig waren, ken daar niks van, want mij interesseert is dat ik voor weinig geld een (mac) heb !

Hoe ziet dit er dan uit? Ook in een mac kast (G5 model)?

groeten

mve
15th February 2010, 13:04
Computer update:

Ik heb mijn corei7 920 overclocked tot 4.2 ghz, OSX er op gezet en hij scoort 7.3 in Cinebench 11.5. De Macpro 8 core 3.0 scoort 7.09 .

Dat voor 1300 euro is wel even netjes :D . Je kunt hem nog goedkoper maken door er mindere voeding in te zetten, andere HD en een veel kleinere grafische kaart. Ik denk dat je hem op 900 kunt krijgen met 12gb ram.

Yep, i know. Je kunt het nog goedkoper. Maar heb wat zwaardere voeding om uitbreiding toe te laten etc.
Hoe heb je je i7 tot 4,2 Ghz gekregen?

Shademaster
15th February 2010, 14:05
Ik heb deze guide tot bijna de letter gevolgd:

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=841956

En een overclock guide die laat zien hoe je veilig de 920 tot 4.0 kunt krijgen (mijn koeler kon meer hebben dus ik heb er 4.2 van gemaakt).

Ik zou trouwens niet meer voor een luchtgekoelde setup gaan maar voor een watergekoelde Corsair met dubbele fan, die is een stuk beter onder full load.

Installen van OSX was zo gepiept. Het lijkt allemaal best eng wat je aan het doen bent maar ik ben er door goed op te letten in 2 uur doorheen gekomen. Alleen het flashen van de grafische kaart word nog een verhaal apart maargoed :) .

Ik ga hem in een G5 toren bouwen. Hij zit nu in een brakke coolermaster kast uit het jaar nul met alle guts die er uit hangen.