PDA

View Full Version : WIP SKODA Roger

Roger
23rd February 2010, 19:11
ik hou van een uitdaging die iets oplevert, hier gaan we dan tot het bittere einde, al kan dat ietwat tijd in beslag nemen:crying:

PeterL
24th February 2010, 00:13
Ahah ! Een nieuw gezicht in ons Atelier ! Welkom Roger :thumbup:

Tijd speelt geen rol zoals je weet.
Ik zie dat je de originele blueprint wil gebruiken ? De verbeterde ( al zeg ik dat zelf :blush: ) zit in de ZIP- file onderaan het betreffende topic.
Uiteraard kan je degene die jij gekozen hebt gebruiken, maar die staat blijkbaar niet in het midden van je scène, waardoor je symmetry objecten problemen zullen geven.

Laat de updates maar komen !

Peter

Roger
26th February 2010, 20:38
nie gemakkelijk maar dat had ik ook niet gedacht, toch vind ik er mijn plezier in want zoals gezegd tot het bittere einde:cursing:
ik ondervind wel wat prob. met de opening van de koplamp en als ik de deuren in de Hnurb zet krijg ik de ramen niet mooi, ondanks knipwerk

PeterL
1st March 2010, 00:29
Hey Roger. Natuurlijk is dit niet gemakkellijk ! Wat had je gedacht ? :001_tt2:

Je zal wel even je voor / achteraanzichten terug moeten bekijken, want de bolling van de deuren en spatborden loopt precies omgekeerd nu...

De rand van de deur moet natuurlijk nog scherper, hoewel de wagens vroeger niet zo' n strakke randen hadden als nu, zal je daar toch nog een knifecut moeten zetten.
Zodadelijk post ik - eindelijk - ook nog eens een update, waar die deuren in gemaakt zijn. Hopelijk helpt dat je weer verder...

Peter

Roger
1st March 2010, 20:45
Thx Peter, ik heb ook al gemerkt dat er rotzooi achter die deur zat (Duitser zijn niet e vertrouwen he :) ) ondertussen al iets verder geraakt. k voel me er goed bij.:pioneer_smoke::to_become_senile:

de wielen zijn niet diegene die er onder komen, da was om effe het resultaat te zien met wielen

Roger
3rd March 2010, 20:25
effe zitten bijscherpen en bijwerken, niet gedacht dat het toch redelijk moeilijk zou zijn en dat men in 3D moet denken. ook effe gespeeld en om de blutsen te verdoezelen de karkas roestig gemaakt, leuk om zien.

freuteken
3rd March 2010, 20:39
mooie auto, direct al helemaal besmeurt? ja.

Roger
3rd March 2010, 20:54
roestig bakje, is ook al niet meer van de jongste he, straks thuis uitleg geven:heat:

PeterL
3rd March 2010, 22:01
... niet gedacht dat het toch redelijk moeilijk zou zijn en dat men in 3D moet denken...

Ahah ! Jij wilde gewoon effe vlug komen scoren zeker ? Niks van :001_tt2:
Inderdaad, in 3D denken is een must, maar je mag natuurlijk niet vergeten ook je aanzichtstekeningen steeds goed in' t oog te houden om niet compleet verloren te lopen.
Ook steeds je model vergelijken met je foto-referenties.

Een goede carrossier gaat natuurlijk die blutsen uitdeuken en spuit er daarna een mooi laklaagje over...:sun_bespectacled:

Peter

Roger
4th March 2010, 09:25
komt in orde en zullen de nodige hamerslagen en kwastvegen gebruiken om het roestig bakje ietwat presentabeler te maken.

Roger
5th March 2010, 16:33
gisteren avond nog een beetje zitten polijsten en uitdeuken, niet 100% tevreden dus verder aan de slag:paint3:

Rich_Art
5th March 2010, 16:36
Beter even de wire uit zetten of de HN uit zetten.. :)

Peace,
Rich_Art. :t:

PeterL
5th March 2010, 16:36
We komen dichter, roger.
De front lijkt me nog wel wat te plat en een beetje licht zou mooi zijn.
Post ook eens een wire zonder de HyperNurbs aan. Kunnen we zien hoe het loopt.

Peter

PeterL
5th March 2010, 16:41
Ach ja, is die René weer sneller... :beee:

Rich_Art
5th March 2010, 16:44
speedy gonzales andale andale:sarcastic_hand:

Peace,

Roger
7th March 2010, 20:30
hallo, zoals gevraagd een plaatje zonder de HN aangezet, wel heb ik eerst een beetje zitten finetunen aan het voorste gedeelte. de fout die ik gemaakt heb is om een soort van omslag te voorzien onder een hoek van 90gr om te vermijden dat men naar binnen kan kijken via de spleten, deze heb ik weggehaald en het resultaat is beter. graag had ik er licht op gezet maar iemand een tip? of maak ik gewoon een lichtkoepel met omni light?:scratch_one-s_head:

greetz

PeterL
8th March 2010, 20:19
Hey Roger,

Van die doorkijkspleten hoef je je nog niks aan te trekken. Dat komt later.
Wel even je algehele vorm bekijken.

In bijlage jouw model met daarop wat lijntjes.
De gele: zorg dat die lijnen die van voor naar achter lopen, mooi strak staan en gelijkmatig over het vlak verdeeld, tenzij je een scherpe rand nodig hebt.
In het achterspatbord - achter het gat - lopen die ook gewoon door.
Normaal is een auto in het midden breder dan voor-en achteraan, dus die lijnen staan ook wat bol.
De blauwe: daar scheelt wat aan de vorm van je mesh. Die "deuk" hoort eigenlijk andersom te zitten, zoals bij de blauwe lijnen.
Let er ook op dat die onderverdelingen je mesh gelijk verdelen, dus ongeveer op dezelfde afstand, zodat je mesh mooi glad wordt, zonder hobbels.
De oranje: Edgeloops rond gaten.
De rode: daar zit het ook nog niet juist. De vorm klopt niet en is ook te scherp.

Hopelijk is dit wat behulpzaam ?

Peter

Roger
9th March 2010, 11:30
hoi thx voor de verbeteringen we zullen er zeker aan werken, je zal de komende week van mij niets horen wegens opname in ziekenhuis, daarna gaa nwe terug volle bak hé, zoals gezegd .... tot het bittere einde :moil:

PeterL
9th March 2010, 11:36
Oei, Roger, dat is geen leuk nieuws.
Hopelijk snel beterschap :sun_bespectacled:

Peter

Roger
9th March 2010, 12:37
problemen met ritme stoornissen aan het hart, gaan morgen of overmorgen daar iets aan doen. heb volste vertrouwen hoor.

Chageotri
9th March 2010, 20:26
Hoi workshopgenoot. Beterschap gewenst!

Cha

rbijl
9th March 2010, 20:47
Roger,

Hopelijk gauw weer achter het scherm ....
Beterschap en gewoon doorgaan met ademhalen zeggen we hier in NL Limburg.

Grtz Rik Bijl

Roger
16th March 2010, 10:22
thx allemaal ben terug maar nog wel vermoeid, hart ingreep van donderdag ll. heeft 4 uur geduurd maar voel me nu prima en nu al terug thuis (snurkte te hard of ze hadden bedden te kort).
Begin straks terug verder aan mijn sk. karretje:thank_you2:

rbijl
16th March 2010, 12:44
Tof man !
Goed je weer te horen .

Rik

Rich_Art
16th March 2010, 14:13
Goed te horen dat je er redelijk doorheen bent gekomen.

Peace,

PeterL
16th March 2010, 14:29
Welkom terug, Roger.
Hou het nog maar wat rustig. In de plaatslagerij heb je je krachten nog volop nodig ! :heat:

Peter

Marijn
16th March 2010, 17:15
Da's inderdaad goed nieuws! Hopelijk herstel je vlot.

Chageotri
16th March 2010, 17:22
Goed om je terug te zien in de klas!

Cha

Roger
16th March 2010, 19:20
hi iedereen, dank je voor de mooie woorden dat doet deugd ook al kennen we elkaar enkel via dit media.

Misschien kunnen we eens een treffen organiseren om eens goed bij te kletsen :party:

rbijl
16th March 2010, 23:08
Had ik ook al eens voorgesteld !?

Gewoon een keertje doen toch?

Rik

Rich_Art
17th March 2010, 08:12
LoL, zo'n meeting wordt heel vaak voorgesteld. Ik weet nog dat ik admin was van het oude bekende Cinema4d.nl forum. Daar stelden we het ook regelmatig voor. Veel afspraken gemaakt maar echt tot een ontmoeting is het nooit gekomen vanwege de verspreiding van de members over het land. Belgie/Nederland.
Waar spreek je af, hoe krijg je het voor elkaar dat iedereen op een bepaalde dag kan enz. Moeilijker dan het zo op het eerste gezicht lijkt.

Peace,

Roger
18th March 2010, 20:58
hoi iedereen, op aanraden van de admin een beetje mijn Skoda bijgevijld en uitgeblutst. Geen makkelijke klus vooral voorzijde aan de koplampen. Wel de delen in een sym gezet maar nog niet verbonden. Een eerste poging om de bumper erop te krijgen.

Kunnen jullie mij even helpen met het licht, maak ik een lichtkoepel met 9 omni´s of hoe zouden jullie dit aanpakken.:buba:

Roger
19th March 2010, 11:31
Hoi Rich, de afspraak kan bv doorgaan in A´pen ergens in een rustige bistro of café. Gewoon om elkaar eens te zien en een gezellige babbel, ik begrijp dat afstanden een grote rol spelen maar het moet ook niet elke week he.

oke nu verder werken aan mijn karretje.

Marijn
19th March 2010, 11:32
Update ziet er in grote lijnen goed uit. Heb je wellicht ook nog een wireframe zonder HN voor ons?

Roger
20th March 2010, 20:01
Geen probleem, ik heb gisteren nog wat bijgeklust en voila het resultaat, een zonder HN en het zelfde beeld in HN:wink:
Lampen moet ik nog maken en had daar wat problemen met de texture in het glas. Moet dit gemoduleerd worden ?

roobol
21st March 2010, 17:34
Ziet er goed uit, Roger; de tekstuur van het glas zou ik met een bump of SPD doen.

Roger
21st March 2010, 18:50
Thx Kees, jullie zullen met SPD wel iets speciaals bedoelen maar eerlijk, kan je mij de verklaring voor die afkorting eens wijs maken. Het zal wel niets met Duitsland en hun politiek te maken hebben he :)

sfBlackfox
21st March 2010, 21:49
Sub Polygon Displacement :) Vind je in de material manager onder displacement.

roobol
21st March 2010, 22:40
Hey Roger,

Bump en SPD doe je op een gelijkaardige manier en hebben een gelijkaardig effect, maar SPD is veel realistischer. Bump is een optische illusie, waarbij de randen van een object recht blijven; bij SPD worden de polygonen in denkbeeldige sub-polygonen verdeeld die in de render effectief verplaatst worden. Bij beiden gebruik je een zwart-wit beeld, ofwel in het bump-kanaal, ofwel in het SPD kanaal (3D tekenen 1 les 12 :-)))

Roger
23rd March 2010, 20:24
Effe verder gewerkt aan de koplamp, richtingaanwijzer en het achterste. Nooit gedacht dat een auto zoveel onderdelen, om nog te zwijgen over details, heeft.:to_become_senile:

Marijn
24th March 2010, 08:45
Die lampen zien er in ieder geval prima uit!

Roger
24th March 2010, 20:29
ventilatie rooster aan de zijkant toegevoegd en 2 light´s er op los gelaten. effe laten renderen met een amb occl.
resultaat: lege carrosserie zoekt inboedel en wat opsmuk om samen een prachtig koppel te vormen:tease:

Roger
29th March 2010, 20:56
nog een kleine update en wat probeersel met een plane en licht:scaut_en:

Roger
4th April 2010, 21:09
nog een beetje bijgeklust, nu tijd voor CRAZY work,:popcorm2::crazy:

Rich_Art
4th April 2010, 21:19
model is goed, jammer van de belichting.

Peace,

Roger
5th April 2010, 11:18
hei Rich, je hebt gelijk met de belichting daar moet ik nog aan werken en veel over leren, heb je tips voor wat betreft de opstelling van de lichtpunten en het soort licht
thx bij voorbaat

PeterL
5th April 2010, 11:24
Hey Roger,

Een heel simpele licht-opstelling voor mensen zonder AR zit in bijlage.

Peter

Roger
5th April 2010, 12:43
thx 'Peter wordt zeker geprobeerd, zoals je kunt zien is er nog wat werk aan de Skoda maar nu effe aan CRAZY werken, kwestie van afwisseling.

Roger
5th April 2010, 13:59
Na de soep patatten en andere geneugden effe de lichtkoepel erop gezwierd en ja, volgens mij veel beter. Thx folks for helping.:dance::acute:

hier en daar moet nog wat bijgeklust worden en de deuren moeten ook nog een dikte krijgen. Na de Crazy begin ik aan het interieur.