View Full Version : Mari - stevige concurrentie voor BodyPaint?
Marijn
29th March 2010, 13:12
Check het draadje op CGtalk:
http://forums.cgsociety.org/showthread.php?s=&threadid=867435&utm_medium=plugblock&utm_source=cgtalk
Grote woorden, of zien we Bodypaint straks overal verdwijnen uit professionele pipelines? De belangrijkste feature - extreem grote texturemaps zonder snelheidsverlies - lijkt mij nu niet zó denderend, aangezien Bodypaint toch ook al flinke maps aankan die voor de meeste producties wel volstaan. Maar ik ben benieuwd wat er nog meer mee mogelijk is.
Rich_Art
29th March 2010, 14:09
Aja, ik zou niet weten waarom ik BP hiervoor zou opgeven.
BP werkt prima en ik zou niet zomaar €500 gaan uitgeven. Misschien is het wat voor de grote studio's.....
Peace,
Rich_Art. :t:
Marijn
29th March 2010, 22:12
Same here. Cinema 4D gebruikers zullen het sowieso wel bij Bodypaint houden ivm de perfecte integratie, maar ik ben toch benieuwd wat de grotere studio's die met maya/max/softimage werken gaan doen.
Shademaster
30th March 2010, 09:13
Het grappige is dat het businessmodel achter Bodypaint is om C4d ook aan de grote studios te slijten. Dit heeft als effect gehad dat heel veel camera animaties nu in C4D worden gemaakt omdat 'het er toch in zit dus waarom niet.'.
Nu ben ik overigens wel een groot voorstander van hoe meer concurrentie hoe beter voor de eindgebruiker. Zonder concurrentie was Cinema niet geworden wat het nu is. Kijk bijvoorbeeld naar hoe Adobe het voor elkaar heeft. Voor al zijn pakketten vrijwel geen concurrentie meer. Software ontwikkeling is dusdanig gestagneerd daar dat zelfs ene Steve Jobs loopt te vloeken op de traagheid/incompetentie van Adobe.
Dat was een aantal jaar geleden wel anders...
nickyc
30th March 2010, 11:45
true, laatste versies van adobe after effects zijn buggy as hell dus hoop dat met cs5 die binnenkort uitkomt alles gefixt is.
Mari klinkt goed, vooral voor HQ texturing sneller dan BP maar thats it, eerst wat tuts of videos afwachten.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.