PDA

View Full Version : Projection man

labrats
3rd April 2010, 18:19
Hei allemaal,

Is er interesse voor een goeie tutorial van projection man (camera mapping tool in C4D)? Zou er anders wel eentje durven maken in een week of twee...

Cheerz!

Jean

nickyc
3rd April 2010, 18:29
zeker interesse in, weet redelijk hoe het werkt maar een goede tut over proj.man is er niet echt dus laat komen.

Rich_Art
3rd April 2010, 20:02
Ja hoor je mag zeker een tutorial maken. Als het een leuke/goede tut wordt dan kunnen wij de images of eventueel de video wel hosten.

Peace,
Rich_Art. :t:

rbijl
4th April 2010, 09:27
Goed initiatief !
Laat maar horen wanneer het zover is.

Rik

labrats
4th April 2010, 15:31
okido, komt er binnenkort aan!

nickyc
4th April 2010, 21:12
yeah. laat het een goede en moeilijke zijn om effe de druk op te voeren:D
Ben benieuwd.

Marijn
5th April 2010, 21:12
Zie ik ook zeker zitten, laat maar komen!

labrats
25th May 2010, 14:39
Hello guys,

Het heeft wat langer geduurd door het vele werk hier, maar hij is bijna klaar: De tutorial over projection man. Heb een testrendertje gemaakt voor wat op te warmen. Het is een low quality render, en moet er nog één en ander verbeterd worden , maar you catch my drift :dirol:

Tutorial komt online volgende week.

Cheerz!

jean

http://www.youtube.com/watch?v=SyUu4iYkWf4

olbo
25th May 2010, 16:02
Cool. Komt er ook een download mogelijkheid van? Ik wacht geduldig af.

labrats
25th May 2010, 16:44
yep, jullie krijgen de startfile + photoshop file en het eindresultaat.

cheerz!

J

labrats
30th May 2010, 04:45
Allright,

Hereby my tutorial about projection man (in Englisch, so everyone can follow along).
Some small remarks:

1) Englisch is not my native tongue, so please don't hesitate to ask me questions is something is not clear for you.

2) I've been in the compositing branche for quite some time, but this is my first tutorial ever. So please be gentle with critics :biggrin: (just joking, I can handle it)

3) Sorry about the background noise you will hear sometimes. My mic is kinda sensitive.

Enjoy!

http://www.labrats.be/tutorials.html

Rich_Art
30th May 2010, 08:53
Thanks for sharing.

Peace,

Chageotri
30th May 2010, 11:01
Razend interessante tutorial! Thanks!

Marijn
31st May 2010, 08:07
Heel erg interessante, uitgebreide tutorial! Ook de photoshop elementen waren interessant. Verder ook erg duidelijk allemaal. Thanks for sharing!

olbo
31st May 2010, 09:04
Thanks for the tutorial.

Of which module is Projection Man part of? (sorry, I work with version 9.6, so I need to be updated)

labrats
31st May 2010, 12:49
I believe it's part of version 11.

Rich_Art
31st May 2010, 13:28
Yeah Projection man is not available in R9.6...

Peace,

nickyc
31st May 2010, 19:28
heb hem net geload en effe doorheen gescrolled, ziet er uitgebreid uit, zeer nice.
GOOD JOB!!!

nickyc
2nd June 2010, 16:25
Hey, effe nog een vraagje, vaak als ik iets projecteer projecteerd die niet alleen op de voorkant maar ook op de achterkant van de geometrie, is daar een fix tegen?
Voor de rest erg duidelijke tutorial heb hem gechecked.

Tom
3rd June 2010, 15:51
euhm in plaats van "both" front selecteren in de projectiesettings ;)

nickyc
3rd June 2010, 17:28
Maar alleh mannukuh ge denkt toch niet dat ik da niet geprobeerd heb:D
Aan de achterkant is grijs zichtbaar als ik dat doe dus what else, geometry weghalen?

En nog snel effe een overdreven screenshot van mijn probleem.

labrats
3rd June 2010, 18:05
Het enige wat je kan doen is inderdaad je achterste geometrie weghalen. Zoals je zelf zei blijft er anders sowieso een grijs vlak achter. Je zou eventueel ook een zwarte alpha map op de achterkant kunnen mappen, maar denk dat de eerste oplossing efficiënter is. Of als je werkelijk met je camera rond je geo wil gaan, kan je de achterkant gaan patchen in photoshop, zoals in m'n tutorial.

Cheerz!

J