View Full Version : Anime Remakes
Elvan
5th April 2009, 12:34
ey lots,
Ik ben zelf nochal bezig met Anime (japanse animatie) en ik probeer dan ook soms objecten uit series na te maken.
Voor mijn eerste, de Tachikoma, kwam ik op het idee toen ik in een tutorial over GI een Tachikoma model zag *_*
De tweede, de gundam, had ik al lang op het oog maar ben ik 2 dagen geleden uiteindelijk aan begonnen.
Ik ben van plan ze mss uiteindelijk in een animatie projectje te stoppen.
Let a.ub. niet op de environement, leek me anders zo leeg.
tips en hints zijn ook altijd welkom.
roobol
5th April 2009, 13:41
Ik denk dat de tachikoma moeilijk te animeren gaat zijn omdat er niet voldoende gewrichten zijn om goede stapbewegingen toe te laten (tenzij je er zwenkwieltjes onderzet, of zoiets). De Gundam is prima met alles op de goede plaats. Hooguit misschien een iets lichtere tekstuur om het model meer tot zijn recht te laten komen.
Ik ben benieuwd naar de updates :-)
ichi.one
5th April 2009, 13:46
voor de gundam gewoon eve aan de levels trekken in psd
middentoon iets naar links
Elvan
5th April 2009, 14:00
De tachikoma is gebaseerd zowel op het origineel en aldus ook de beweging.
de poten zijn verbonden met de romp door twee gekoppelde kogelgewrichten. (zie bijlage)
Deze doen dienst als bovenbeen met de voorziening van elke nodige rotatie om een stapbeweging te voltooien.
Alsook, wil ik lui zijn, staan onder de poten al wieltjes klaar.
Voor de Gundam zal ik een aantal texturen proberen.
Ook ben ik zelf niet al te tevreden over diens hoofd. Ik zal hier ook een poging ondernemen tot verbetering.
en voor animaties is PSD niet echt aangewezen xD
PS,
heeft het forum wel vaker downtimes?
Rich_Art
5th April 2009, 14:09
en voor animaties is PSD niet echt aangewezen xDDie opmerking heeft geen betrekking op animeren maar op het uiterlijk van je plaatje.
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
Elvan
5th April 2009, 15:32
Die opmerking heeft geen betrekking op animeren maar op het uiterlijk van je plaatje.
Peace,
weet ik wel =x
maar als ik ze in een animatie wil gebruiken moet ik het toch in de scene weten aan te passen in plaats van in photoshop te werken ;3
Marijn
5th April 2009, 20:23
PS,
heeft het forum wel vaker downtimes?
Ik heb nog geen downtime meegemaakt. Wanneer was het precies, en hoe lang? Dan zal ik eens informeren bij de hosting. Maar normaal gezien is het een hele sterke en goede server, dus ik denk niet dat het nog vaak zal voorkomen.
Rich_Art
5th April 2009, 20:24
Ik heb ook nog geen downtime gezien/gemerkt en ik ben er toch heeeeel vaak. :)
Peace,
Elvan
5th April 2009, 22:19
er was vandaag een 5 minuten downtime, het was niet mijn connectie want al het andere verkeer ging wel door.
Anyway, night everybody. Overmorgen zal ik eens zien wat een lichtere textuur kan doen voor mijn gundam. (ik ben slecht met kleuren/contrast inzicht)
ichi.one
5th April 2009, 22:31
ik weet niet of je de textuur moet veranderen
eerder de belichting
het is moeilijk tezien waar licht & waar schaduw is
Elvan
6th April 2009, 21:35
Ik heb al langer een probleem met belichting, blijkbaar geeft mijn scherm alles lichter weer dan de standaard (which I prefere)
Hierbij voeg ik een andere tekstuur vergeleken bij het oude bij een iets betere verlichting voor beidde. (Ik moet de tutorial over scene belichting ,nog eens fatsoenlijk doornemen)
roobol
6th April 2009, 21:44
Tekstuur in de rechter Gundam is stukken beter, de tijd die je in het modelleren hebt gestoken komt nu echt tot zijn recht.
Elvan
9th April 2009, 12:22
Heeft me wel wat tijd gekost maat ik heb eindelijk het nieuwe hoofd af.
Naar mijn mening, niet perfect, maar toch heel wat beter.
Laat me weten wat jullie ervan vinden.
Marijn
9th April 2009, 13:40
ziet er leuk uit hoor. Kan je misschien je referentie erbij plaatsen? Dan kunnen we vergelijken. Want ik heb geen idee hoe het origineel eruit ziet.
Elvan
9th April 2009, 14:34
Kan je misschien je referentie erbij plaatsen? Dan kunnen we vergelijken. Want ik heb geen idee hoe het origineel eruit ziet.
Uhm... Ik heb er ook absoluut geen idee van.
Ik heb bij het internet wat afbeeldingen bijelkaar gezocht en op basis van deze zelf een gundam samengesteld.
Ik gebruik meestal verschillende afbeelding zodat ik gewoon een idee krijg van hoe iets in elkaar zit.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.