PDA

View Full Version : Expresso Eenvoudig, deel 02

roobol
6th April 2009, 16:57
Hallo allemaal,

Deze tutorial is de tweede in een reeks en heeft als doel Xpresso wat beter verteerbaar te maken voor diegenen die daar nog geen of weinig ervaring mee hebben.

Deze tutorial is ook een deel van les 3 van de opleiding animatie 1 aan het CVO in Leuven. Mijn studenten moeten na deze les een werkende klok met een goed lopend tandwielmechanisme maken, dus wie dat eens proberen wil die mag...

Begin van de oefening en het eindresultaat zijn als C4D bestanden bijgesloten

Deel 1 kan je hier vinden (http://www.c4dlounge.eu/forum/showthread.php?t=178)

Rich_Art
6th April 2009, 17:02
Hey cool.
Bedankt voor de bijdrage.. Ik ga deze vanavond eens op mijn gemakje lezen.

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

PS: Goed gelukt die layout. ;)

roobol
6th April 2009, 17:11
Yep, als leerkracht grafische technieken zou ik dat toch ook moeten kunnen :-)))

Rich_Art
6th April 2009, 17:16
Hahahahahaha.... Ja lijkt me wel idd..

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Marijn
6th April 2009, 17:24
ziet er idd weer zeer leuk uit, zal er vanavond eens naar kijken en hem ook op de frontpage gooien.

base80
6th April 2009, 19:04
Hum ik weet niet of dit helemaal klopt.
Er zit bij een willekeurige Distance met een willekeurige Radius wel vaak een error in de rotatie.
Dit is niet te voorkomen met deze setup.

Verder vindt ik persoonlijk het gebruik van de formula node iets voor gevorderde, ik zou eerder met meerdere math nodes werken om alles duidelijk op een rijtje te houden.

Verder blijf ik het super vinden dat je uberhaupt de moeite doet om mensen zo ver te krijgen dat ze xpresso openen en proberen te gebruiken.

roobol
7th April 2009, 09:02
Bedankt voor de feedback allemaal.

@base80: met willekeurige afstanden en radii komen er inderdaad problemen, daarom heb ik er ingeschreven dat je daar een heel getal deelbaar door 20 voor moet nemen.

De ervaring met mijn studenten leert dat de formula node redelijk snel wordt opgepakt; het zijn vooral iteration nodes en logische operatoren die problemen geven.

base80
7th April 2009, 11:41
Je kan de user-data zo instellen dat hij in stappen van 20 werkt.

Ja de iterators, ik ben er op mijn blog nooit aan begonnen, te lastig om een licht onderwerp voor te verzinnen.

roobol
7th April 2009, 14:14
User data komen nog aan de orde in een volgende tutorial :-))

Voor de iterators denk ik dat ik een roltraptut ga schrijven of een fietsketting of zoiets.

phozz
7th July 2009, 18:45
interessante reeks.
bedankt