PDA

View Full Version : C4Real Work in Progress

Shademaster
7th April 2009, 19:38
Hehey menschen!

Ik plaats hier een studio work in progress ipv een user work in progress aangezien we met meerderen zijn en samen projecten afronden. Daarnaast maken we natuurlijk te vette shit dus die post ik hier maar even :) .

We hebben nu een nieuwe 3D'er erbij, Elmar, hij heeft al een jaar 3D ervaring met MAX. Hij had het idee om als 1e project een Buggy te maken en deze dan in een echte omgeving te animeren. Dit word dus zijn 1e Cinema4D project!

De schetsen:
http://www.c4real.eu/elmar/collage1.jpg
http://www.c4real.eu/elmar/collage2.jpg

Shademaster
7th April 2009, 19:39
En de 1e chassis wires:

http://www.c4real.eu/elmar/wireframe_01.jpg
http://www.c4real.eu/elmar/wireframe_02.jpg

Rich_Art
7th April 2009, 19:43
Dat lijkt me een leuk project om te volgen.
Ziet er iig al erg leuk uit.

Maar zou je de images als bijlage willen uploaden ipv een remote host.
Tenk joe verrie muts. :)

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Shademaster
7th April 2009, 20:17
Dat lijkt me een leuk project om te volgen.
Ziet er iig al erg leuk uit.

Maar zou je de images als bijlage willen uploaden ipv een remote host.
Tenk joe verrie muts. :)

Peace,

Oke sgoe!

Project is al verder dan deze chassis onderdelen, ik post in de loop van de rest van de avond de rest :) .

Shademaster
7th April 2009, 20:18
Chassis onderdelen blijken nog best moeilijk te zijn :) .

Rich_Art
7th April 2009, 21:43
Wow gaaf hoor......

Peace,

Shademaster
7th April 2009, 22:00
Wielen aangepast, minder sandrail, meer buggy :) .

Shademaster
7th April 2009, 22:03
Een paar clay renders van de bijna gefinishte look!

Nebu
7th April 2009, 22:34
Wow erg gaaf model.

Ik vind die clay renders er ook erg goed uitzien.

Cheers,

Nebu

Shademaster
7th April 2009, 22:39
Wow erg gaaf model.

Ik vind die clay renders er ook erg goed uitzien.

Cheers,

Nebu

Thanks Nebu! Ik zal het aan Elmar doorgeven :) .

Morris
7th April 2009, 23:46
Wohow...nice
Heel leuk model :thumbup:

Morris

Shademaster
7th April 2009, 23:58
Voor de motor hebben we iets aparts bedacht. In heel veel sandrails en buggys word vaak een haybusa motor gezet. De grotere modellen hebben meestal een LS1 V8 motor of soms zelf een Viper V-10 blok.

We hebben een echt bestaand hayabusa v8 blok gemaakt voor de 'tussenvariant' . :)

Heftig met normalmapping, zelf geschoten HDR's en Bodypaint aan de gang gegaan (Elmar heeft UVmappen uitgevogeld :D ). Het model zelf is nagebouwd van een bestaand blok. Uitlaat is Elmar's design, textures zijn mixes van blurry/clean reflections, normal maps met boutjes textures en mixes van verschillende metalen. Carbonfiber en hitte dispersie op de uitlaat is gewoon Fresnels en gradients in de reflection channels.

Shademaster
8th April 2009, 00:00
Hier een beta versie van de buggy :)

Shademaster
8th April 2009, 00:01
Actie shot!

Texturing is echt te tof!

Shademaster
8th April 2009, 00:03
Nog een aantal details die illustreren hoe sterk normalmaps in combinatie met blurry reflections, goede UVmapping en fotografische textures zijn :) .

Alle textures, modellen en HDR's zijn zelf gemaakt. Er is niets van internet getrokken aan free shit om te gebruiken aangezien we geen beschikking hadden over internet op de nieuwe studio :D (is in aanvraag). Dan merk je hoe creatief je eigenlijk bent als je alles zelf mag gaan maken! Uitzondering zijn wat logotjes van Dirtnewz en andere sponsoren.

We hebben alles met de fotocamera geschoten en zelf bedacht.

Shademaster
8th April 2009, 00:12
Elmar is er op uit gegaan om wat materiaal te schieten voor tracken:

http://www.bartkuipers.com/elmar/buggy_grade_test_540p.mov

Word tof om deze buggy in meer van dit soort dingen te proppen :D .

Rich_Art
8th April 2009, 00:28
Ziet er allemaal top uit. Ik neem aan dat dit niet in de tijd gemaakt is als de tijd tussen de eerste upload en de laatste..

Peace,

Shademaster
8th April 2009, 00:28
Ziet er allemaal top uit. Ik neem aan dat dit niet in de tijd gemaakt is als de tijd tussen de eerste upload en de laatste..

Peace,

Haha nee man, is allemaal in 2 weken gemaakt :) .

olbo
8th April 2009, 14:38
Zeker een mooi bakkie! Mooi in proporties... graag zie ik het vervolg ervan ...

oldmuppet
8th April 2009, 15:35
Hoe heb je die clay renders gemaakt?
Zien er goed uit.

kingcoma
8th April 2009, 17:11
Man!

kwijl!:w00t:

Vooral het rendertje van het bandje (close up) vind ik er SUPER uit zien, heel mooie texturing, lichting en render!

Jaloers!:blush:

Rich_Art
8th April 2009, 17:42
yeah erg mooi idd..

Peace,

Marijn
8th April 2009, 20:40
wow, super allemaal Daan! Is er bij de close-up render van de motor nog wat gedaan aan post processing? Want ik vind die foto achtige kleurdistortion op de voorgrond erg sterk, vraag me af hoe jullie dat hebben gedaan.

Shademaster
8th April 2009, 22:42
Man!

kwijl!:w00t:

Vooral het rendertje van het bandje (close up) vind ik er SUPER uit zien, heel mooie texturing, lichting en render!

Jaloers!:blush:

Dankje man! Leuk je hier ook aan te treffen!

yeah erg mooi idd..

Peace,

Thnx!

wow, super allemaal Daan! Is er bij de close-up render van de motor nog wat gedaan aan post processing? Want ik vind die foto achtige kleurdistortion op de voorgrond erg sterk, vraag me af hoe jullie dat hebben gedaan.

Ik heb alle kleurbewerkingen, composities en lens effecten direct uit de fotografie/cinematografie gehaalt. Als je fotorealisme wilt moet je natuurlijk wel weten hoe een fotocamera werkt toch :D ?

De eindanimatie gaat echt te bruut worden trouwens :D . Elmar is vandaag bezig geweest met een compleet nieuwe wielophanging, hij gaat echt werken zoals het hoort, zelfs de stuurstangen bewegen precies juist! :thumbup1:

We hebben dit project opgezet om onszelf als 3D'ers zo compleet mogelijk te testen en nieuwe dingen te leren die je niet zo snel tegen komt met 1 dagje experimenteren. Ik heb nu al 2x meer van dit project geleerd dan 5 eigen dingetjes :) .

Dank voor alle lovende reacties!!

Rich_Art
8th April 2009, 22:43
Ben echt heel erg benieuwd naar de animatie.

Peace,

Marijn
8th April 2009, 22:47
Ik heb alle kleurbewerkingen, composities en lens effecten direct uit de fotografie/cinematografie gehaalt. Als je fotorealisme wilt moet je natuurlijk wel weten hoe een fotocamera werkt toch :D ?
Oké, maar ik bedoel, hoe heb je die erin gebracht? Ik neem aan met AE dan, als je soortgelijke effecten ook in de animatie wilt hebben?

Shademaster
8th April 2009, 23:17
Oké, maar ik bedoel, hoe heb je die erin gebracht? Ik neem aan met AE dan, als je soortgelijke effecten ook in de animatie wilt hebben?

Yep :) . Er zitten meerdere passes over de render net als bij de Porsche film.

Meestal een combinatie van een lens simulatie doormiddel van DOF, Chromatic aberation, lens vignetting en distortion. Hetgeen wat de meeste 'Pop' geeft is de filmsimulatie in de curves. Die maken alle kleuren wat dieper en halen het matte van een CG render af. Heel soms nog een pietsie onmerkbare noise om het af te maken.

Alle nabewerkingen in After Effects CS3 om alles animatie compatibel te houden.

Al het denkwerk hierachter komt puur uit een oog voor fotografie hebben. Je kunt als 3D'er het wel proberen (zoals ik vroeger ook deed), ik raad echter iedereen eens aan een DSLR ter hand te nemen met een paar interessante lenzen en eens te kijken wat nu dat 'effect' geeft van een mooi plaatje :) .

Marijn
9th April 2009, 19:39
Klinkt goed! Misschien is het leuk als je van één render ook even de beauty pass erbij zet? Dan kunnen we goed zien wat t verschil is tussen de C4D render en de uiteindelijke nabewerking.

Shademaster
29th April 2009, 23:25
Ha ik dacht laat ik eens iets met auto's doen, doe ik anders nooit.

Deze renders zijn het resultaat van een licht/hdr/real-light en color grading experiment. Ik heb gemerkt dat hoe simpeler je het houd in dit geval hoe mooier :) (goh dat is nieuw).

Per plaatje ongeveer 3 minuten rendertijd. Vinden jullie dit goed genoeg om te uploaden naar Renderosity/Deviantart? Ik ben altijd erg huiverig met Artwork posten.

Heb ook de huge ass versies online staan hier:

http://www.c4real.eu/daan/porsche_experiment1.jpg

http://www.c4real.eu/daan/porsche_experiment2.jpg

Thanks voor eventueel commentaar!

Marijn
29th April 2009, 23:30
Mooi spul hoor! Ik ben eerlijk gezegd vooral benieuwd naar het materiaal van het asfalt. Ik gok op een mooie bump/normal map met blurry reflection? Het materiaal is in ieder geval erg goed gelukt. Verder vind ik de color grading weer erg goed: de blauwachtige randjes, de blauwige glow op de spoiler... ik neem aan dat dat allemaal AE is?

Shademaster
29th April 2009, 23:48
Mooi spul hoor! Ik ben eerlijk gezegd vooral benieuwd naar het materiaal van het asfalt. Ik gok op een mooie bump/normal map met blurry reflection? Het materiaal is in ieder geval erg goed gelukt. Verder vind ik de color grading weer erg goed: de blauwachtige randjes, de blauwige glow op de spoiler... ik neem aan dat dat allemaal AE is?

Thnx!

Yes is voor een groot gedeelte AE. Ik heb eindelijk een mooie workflow uitgevogeld voor het converteren van brakke zwart wit renders naar iets moois :) .

Het asfalt is erg simpel. Een Color met asfalt textuur erin, een lichte Bump en inderdaad een blurry reflection (my favorite).

De scherpte van het materiaal word grotendeels bepaald door een DOF met voordat de DOF word berekend een Chromatic aberation en daarvoor nog een unsharp mask. Op die manier word het contrast tussen scherp en onscherp nog groter en worde de CA mooi meegenomen in de DOF zoals het hoort.

De kleur is met een 3 way color corrector gedaan (de simpelste manier dus), beetje noise, beetje curves om de highlights iets te boosten en dat is het wel eigenlijk.

Zal ik die asfalt render posten dan?

Morris
30th April 2009, 09:33
Schi-te-rend ShadeMaster :drool:

Greetz,
Morris

Shademaster
30th April 2009, 15:45
Schi-te-rend ShadeMaster :drool:

Greetz,
Morris

Thanks!

Ik ben op dit moment een animatie aan het renderen van de zijkant porsche.

Marijn
30th April 2009, 15:54
Bedankt voor de uitleg! De afvalt render lijkt mij ook het beste. Dat is sowieso een wat aparter camerastandpunt.

Shademaster
30th April 2009, 16:38
Bedankt voor de uitleg! De afvalt render lijkt mij ook het beste. Dat is sowieso een wat aparter camerastandpunt.

Ja vreemd genoeg was dat een 'perongeluk' camera standpunt. Ik was wat aan het pielen en ineens dacht ik: "Hee dit is eigenlijk best mooi zo." . Spontane 3D zeg maar :D .

Shademaster
10th May 2009, 20:59
Updates van het front!

We hebben toen het mooi weer was even een nieuw testje achter gedraait met de nieuwe Radiosity Engine van R11 (en ja die is geil :) ). Hele filmpje is gerenderd met Full Animation radiosity op een MacPro in 1 nacht. Er is alleen wat primary color correction gedaan naderhand en een post Depth of Field blur.

http://www.c4real.eu/elmar/shot_002_anim_img.jpg

http://www.c4real.eu/elmar/shot_002_480p.mov
http://www.c4real.eu/elmar/shot_002_720p.mov
http://www.c4real.eu/elmar/shot_002_1080p.mov

Rich_Art
10th May 2009, 21:37
What the F............ Wreed spul zeg..................... :thumbup:

Peace,

Marijn
10th May 2009, 21:45
Super, wat een mooi getextureerde bak zeg! Kwijl kwijl kwijl.... ook een perfecte compositing. Ik mis alleen de zichtbare effecten van de ronkende motor, je zou verwachten dat het karretje wat trilt en wat rook produceert. Maargoed, dat komt ongetwijfeld nog. Mooi werk mannen!

maboroshi
11th May 2009, 00:10
Erg indrukwekkend! keep it up

jonathan
11th May 2009, 12:53
zeer prachtig werkje denk dat dit zeker prachtig zal staan op deviantart/renderosity. erg mooie textures en camera standpunten zeer mooie finals vind vooral de asfalt render te zalig.

greets jona.

Morris
12th May 2009, 08:33
Whoaaaa...wicked stuff :thumbup:
Heel mooi gedaan, textures zijn ook top

Big up respect
Morris

Shademaster
12th May 2009, 10:43
Whoaaaa...wicked stuff :thumbup:
Heel mooi gedaan, textures zijn ook top

Big up respect
Morris

Thanks guys allemaal! Het was erg leuk om te maken en erg bevredigend. Elmar is echt veel tijd kwijt geweest aan alles UV'en en ik vond de composite erg tijdrovend maar heel leuk om te maken.

We hebben hier allebei zoveel van geleert, onvoorstelbaar! Ik vind 1 groot 3D project aanpakken veel interessanter geworden dan kleine testjes van pak em beet een dag of 2 per stuk. Bij zoiets groots kun je al je skills bijvijzelen ipv 1 per keer.

De komende filmpjes worden echt nog veel leiper :D . Ik zit enorm te azen op die nieuwe fluid/smoke/fire sim Turbulence 4D, ik zie nu al goude mogelijkheden daarmee!

Rich_Art
12th May 2009, 10:45
Hahaha nou ik ben erg benieuwd.............. naar het resultaat.

Peace,

mve
12th May 2009, 11:29
very nice indeed,
welke composeting software gebruiken jullie? Heb zelf al ondervonden dat de werkjes die voortvloeien uit C4d toch nog nabewerking nodig hebben, voor stills ligt PS voor de hand, voor movie's weet ik net geen keuze te maken, vooral dat ik het niet zo vaak nodig heb. Maar als je dan kijkt naar de 'goedkopere' zitten daar meestal geen colorgrading in, wat toch een must is, uw werk gezien.

Nogmaals Felicitaties met het mooie werk. :thumbup1:

Shademaster
12th May 2009, 11:48
very nice indeed,
welke composeting software gebruiken jullie? Heb zelf al ondervonden dat de werkjes die voortvloeien uit C4d toch nog nabewerking nodig hebben, voor stills ligt PS voor de hand, voor movie's weet ik net geen keuze te maken, vooral dat ik het niet zo vaak nodig heb. Maar als je dan kijkt naar de 'goedkopere' zitten daar meestal geen colorgrading in, wat toch een must is, uw werk gezien.

Nogmaals Felicitaties met het mooie werk. :thumbup1:

Dankje!

Hehe, 90% van de compositing is rechstreeks uit Cinema, het enige wat ik heb toegevoegd is kleuren en Depth of Field in After Effects.

Ik gebruik Magic Bullet Looks voor color grading, is heel simpel maar heeft precies de juiste tools voor iemand die zich niet wil onderdompelen in RGB parades en spectrometers. De demo versie is zelfs fully functional voor stills!

charlemagne
18th May 2009, 17:56
impressive, ... :o

ch

Apprentice
19th May 2009, 17:19
Jawaddedadde!!!! Lokale uitdrukking om te zeggen "vet geil"!!!!

Ray3D
22nd May 2009, 09:36
:w00t::w00t::w00t: Dat ziet er fantastisch uit!

Hoe zijn jullie opgegaan met het bewegen van de 'echte' camera en de 'virtuele' cam in cinema zodat je model echt op 1 plek stil staat terwijl je er omheen draait?

Ray

nickyc
22nd May 2009, 09:58
(CENSUUR) A MAN!!!
Damn dat ziet er strak uit.
NICE!!!

nickyc
22nd May 2009, 10:39
Een tijdje geleden was ik naar Maya overgestapt en nu weer terug bij C4D en iedereen die hier is zal wel weten waarom.
C4D is gewoon lekkerder mee te werken dan Maya en ik ben dus ook blij dat ik hier hele mooie dingen zie die niet met maya gemaakt zijn.
Hoop dat er nog veel moois volgt.
KEEP IT UP!!!

Rich_Art
22nd May 2009, 10:43
Ja same over here. Ik heb ook de meeste 3D pakketten wel uitgeprobeerd maar C4D is en blijft mijn ding. Ondanks de verschillende tekortkomingen.

Peace,

nickyc
22nd May 2009, 10:44
Nog een mailtje dan, is er een mogelijkheid om iets meer diepte info te krijgen in de zin van tutorials enzo, texturing etc zou voor velen hier erg interessant zijn.
THANX

Rich_Art
22nd May 2009, 11:05
Laten we deze thread niet verder vervuilen en weer on topic gaan.
Als je bepaalde vragen heb dan kan je hiervoor een topic openen.

Peace,

kraphik
22nd May 2009, 14:21
Very good consept. I had this kind of car as RC controlled when I was a kid.
Keep up the good work.

Shademaster
22nd May 2009, 17:53
Very good consept. I had this kind of car as RC controlled when I was a kid.
Keep up the good work.

Thanks man :) .

The reason we are not updating a lot lately is that we are currently developing a rather high end animation for the Twente Solar Team :

http://www.solarteam.nl/

The stuff we are making for them is better than anything we have ever done before :D .

The Presentation is going to be soon so watch this space!

Rich_Art
22nd May 2009, 20:02
Cool Daan. Can't wait to see this finished project....

Peace,

Shademaster
5th June 2009, 15:20
Here's the Teaser website for our 'Project' :)

http://www.19-juni.nl/

It will knock your socks off.

Rich_Art
5th June 2009, 15:22
Ziet er lekker uit Daan...

Peace,

olbo
5th June 2009, 15:25
Op mijn scherm zie je niks meer terug van de (zie afbeelding) 'vleugels' en dan lijkt het net een tol of een ufo... het is natuurlijk lastig als de deuren opengaan dat er daadwerkelijk meer licht in de hangar schijnt...

Shademaster
5th June 2009, 15:39
Op mijn scherm zie je niks meer terug van de (zie afbeelding) 'vleugels' en dan lijkt het net een tol of een ufo... het is natuurlijk lastig als de deuren opengaan dat er daadwerkelijk meer licht in de hangar schijnt...

Als je wilt zien hoe het Echte model gemaakt word en hoe de auto er een beetje uit gaat zien check dan dit:

http://www.solarteam.nl/

olbo
5th June 2009, 15:45
O, dus geen zijwielen?

Shademaster
5th June 2009, 15:47
O, dus geen zijwielen?

Jawel hoor :)

http://www.solarteam.nl/fotoalbum/2009_04_08_Ontwerp%20Presentatie/IMG_3574.jpg

olbo
5th June 2009, 15:49
Dan dacht ik dat de voorzijde er dan zo uit zou zien?

Shademaster
5th June 2009, 15:54
Dan dacht ik dat de voorzijde er dan zo uit zou zien?

LOL ja dat klopt wel ongeveer :D

olbo
5th June 2009, 15:57
Snap je waar ik heen wil? Een contour randje de hele vorm laten zien. (invullicht van achter)

Of je moet dit niet zo zien als ik doe. :blink:

Nielzzz
9th September 2009, 11:16
Vette shit allemaal Daan!;) Erg netjes.

Shademaster
1st October 2009, 15:21
Hi guyz tijd niet gepost, was echt heel druk :) . Net even een uurtje tijd gehad om dit te maken.

Links naar hires versies:

http://www.c4real.eu/daan/buddha1.jpg
http://www.c4real.eu/daan/buddha2.jpg

We hebben net onze toko geupgrade met wat nieuwere software waardoor we nu in staat zijn een 32 bit workflow te hanteren. Je ziet dit terug in de vignette. Deze loopt nu niet van wit naar grijs zoals vroeger maar van wit naar licht blauw :) . Helemaal top gear.

Rich_Art
1st October 2009, 15:55
Wow vette dope shit man.. :)

Peace,

Timmer
1st October 2009, 16:31
Amai man, dit is inderdaad meer dan gewoon maar goed textureerwerk!
*thumbs up really high!*

GrtZ, Tim

Marijn
1st October 2009, 16:32
Erg knap werk inderdaad, ik ben benieuwd naar de eerste animatie met 32 bit workflow!

Shademaster
1st October 2009, 16:55
Erg knap werk inderdaad, ik ben benieuwd naar de eerste animatie met 32 bit workflow!

Thanks mannen!

Ik ben echter tegen een gigantisch cinema4D probleem aangelopen. 32 bit flikkert als een geit. Je krijgt allemaal highlight puntjes als je lights gebruikt. Als je geen lights in je scene hebt dan is er niets aan de hand, ook niet als je naar 16 bit gaat. 32 bit met lights = ellende.

Ik ga er op cgtalk zometeen een thread over open gooien.

Shademaster
18th December 2009, 14:17
Yessss! Daar zijn we weer. We hebben op dit moment een aantal klussen lopen waar ik niets over mag vertellen, vandaar de trage updeets. Deze echter wel:

http://www.c4real.eu/daan/bomen.jpg

As usual weer een uit de hand gelopen testje :) . Er zijn slechts 2 bomen gebruikt in de hele scene (HQ plants van vrayforc4d). Klein beetje post om het wat op te leuken :).

GI gebruikt in LWF, 1 bounce GI. Rendertijd 10 min.

Is nice! Ik ga hier een hele camping mee bouwen dus dat word wel leip hoop ik.

mve
18th December 2009, 14:29
sjeezes, die bomen zijn er toch schoner uitgekomen of deze van mij. En ze komen ook vandezelfde pack. Maar ik heb geen Vray. Komt het enkel daardoor?

Shademaster
18th December 2009, 15:06
sjeezes, die bomen zijn er toch schoner uitgekomen of deze van mij. En ze komen ook vandezelfde pack. Maar ik heb geen Vray. Komt het enkel daardoor?

Haha dankje, is gewoon AR 3 hoor :) .

Materials zijn extreem simpel, alleen color met beetje specular, niet eens een bump. 1 light en een HDR :) . Tres simples!

Marijn
18th December 2009, 15:18
Erg mooi werk! Is dit trouwens een AE DOF effect, gegenereerd met een depth pass? Want zo'n DOF krijg je toch niet met de standaard C4D DOF lijkt me.

@mve: het realisme zit hem toch vooral in de subtiele dingetjes, zoal de chromatic aberriation, dof, vignetting, etcetera.

Shademaster
18th December 2009, 15:44
Erg mooi werk! Is dit trouwens een AE DOF effect, gegenereerd met een depth pass? Want zo'n DOF krijg je toch niet met de standaard C4D DOF lijkt me.

@mve: het realisme zit hem toch vooral in de subtiele dingetjes, zoal de chromatic aberriation, dof, vignetting, etcetera.

Yep :) . En het zit hem inderdaad in de details :) . Ik kijk naar dit plaatje als een colorgrader/fotograaf, niet als een 3D'er. Ik wil altijd iets maken wat ook fotografisch kan kloppen en de natuurlijke kleurtinten die je ook in de natuur terug vind bevat. Ik moet er wel bij vertellen dat ik lang bezig ben geweest met het mooi maken van de kleuren. Ik vind vaak standaard dingen een erg matte indruk wekken en ga naar de natuur kijken om kleurpatronen en verlopen te ontdekken. Zo heb ik ontdekt dat bladeren dus van close-up niet mooi te krijgen zijn zonder een heel 'duur' SSS effect. Zo zwaar dat 1 blad 10 minuten kost om uit te rekenen, dan zul je dus weer een afweging moeten maken tussen mooi en snel. Ook zit in elk blad een Fresnel kleurverloop met meerdere groentinten, bedenk je dan ook dat het menselijk oog/brein 3 keer zo gevoelig is voor groen tinten dan voor welke andere kleur dan ook en 1 kleur krijgt ineens heel wat toegevoegde dimensies! Het is zelfs zo dat CCD/CMOS cameras 2x zoveel groene pixels hebben dan welke andere kleur dan ook :) . Groen=dus veel pielwerk.

mve
18th December 2009, 16:52
Hey,
Ja ik moet zeggen, ben redelijk onder den indruk, effe achterover in de'n bureaustoel gaan liggen om te genieten als het ware. Van Post werk heb ik nog verre van kaas geëten.
Misschien moet hier eens een sectie komen voor post werk.
Hoe knap ik een CG op tot foto.

die chromatic aboration wat is dit?

Rich_Art
18th December 2009, 18:06
Strak spul Daan.. :)

Peace,

Shademaster
18th December 2009, 18:21
Strak spul Daan.. :)

Peace,

Dankjedankje! Ik heb net 8gb ram extra bestelt voor het geval we gaan renderen. Ik moet ook nog grasveldjes gaan maken en ik ben bang dat dat even ziek zwaar gaat worden :scared: !

EDIT: MVE, chromatic aberration is een soort kleur verschuiving aan de randen van een plaatje. Dit is zichtbaar in foto's welke met een groothoek lens zijn genomen.

EDIT2: Update:

http://www.c4real.eu/daan/bomen2.jpg

Shademaster
19th December 2009, 00:09
O wat leuk dit :)

http://www.c4real.eu/daan/bomen3.jpg

Marijn
19th December 2009, 00:44
Mooi spul weer! Ik vind de kleur van de lage bosjes alleen wat vreemd. Wel weer erg geslaagd qua fotogehalte :)

Gras is inderdaad wel een probleem... eventueel kan je een object met 1000 sprietjes clonen, maar wil je echt miljoenen individuele sprietjes, dan zal je ram geheugen inderdaad even flink aan de slag moeten.

Tom
19th December 2009, 10:53
wel nu moet ik toegeven dat ik die laatste absoluut niks vind.
De bomen voelen meer aan als spons dan als bomen en er ontbreekt diepte in de render, maar ja dat is ook maar mijn mening.

AntonG
19th December 2009, 12:15
De bomen voelen meer aan als spons dan als bomen en er ontbreekt diepte in de render, maar ja dat is ook maar mijn mening.

:001_unsure: tree is poplar, it have the same look in reality
http://img685.imageshack.us/img685/7108/poplar203.th.jpg (http://img685.imageshack.us/img685/7108/poplar203.jpg) http://img685.imageshack.us/img685/5688/poplar2501507031.th.jpg (http://img685.imageshack.us/img685/5688/poplar2501507031.jpg)

Gras is inderdaad wel een probleem... eventueel kan je een object met 1000 sprietjes clonen, maar wil je echt miljoenen individuele sprietjes, dan zal je ram geheugen inderdaad even flink aan de slag moeten.
clone the less objects with more polygon count is the solution, better clone 100 times 100x100 cm grass plane then 10 000 times grass bunch 10x10 cm, and of course use true instances.

http://img696.imageshack.us/img696/6420/10681532.th.jpg (http://img696.imageshack.us/img696/6420/10681532.jpg)

sorry Shademaster for hijacking, i but have to stand for trees :001_rolleyes:

Shademaster
19th December 2009, 13:01
Mooi spul weer! Ik vind de kleur van de lage bosjes alleen wat vreemd. Wel weer erg geslaagd qua fotogehalte :)

Ik heb echte gescande blaadjes gebruikt dus het is waarheidsgetrouw :) . Misschien zie je dit soort bomen niet in een polulieren bos voorkomen vandaar de schifting :) .

EN: I used real scanned leafs so I believe it is true to reality :) .Maybe you won't see Elm trees combined with Poplar trees in a real forrest like this, that could be considered 'unrealistic'.

wel nu moet ik toegeven dat ik die laatste absoluut niks vind.

I tried to make a photograph with all it's imperfections, not a clean render :) .

:001_unsure: tree is poplar, it have the same look in reality
http://img685.imageshack.us/img685/7108/poplar203.th.jpg (http://img685.imageshack.us/img685/7108/poplar203.jpg) http://img685.imageshack.us/img685/5688/poplar2501507031.th.jpg (http://img685.imageshack.us/img685/5688/poplar2501507031.jpg)

clone the less objects with more polygon count is the solution, better clone 100 times 100x100 cm grass plane then 10 000 times grass bunch 10x10 cm, and of course use true instances.

http://img696.imageshack.us/img696/6420/10681532.th.jpg (http://img696.imageshack.us/img696/6420/10681532.jpg)

sorry Shademaster for hijacking, i but have to stand for trees :001_rolleyes:

Haha no problem man! I used the same colors as real poplar trees so the color is physically correct :) . I am having a LOT of fun with this treepack of yours!

I used the 39m Poplar tree and the first Elm tree. I used mograph cloner object with a rotation and scale randomizer to get a nice non uniform look. I am really happy with these trees. If you place ehm together it instantly looks like a forrest. I think I spend a day just making cool forrest renders instead of doing actual 'work' because I couldn't get enough!

The coolest look you can get is when you let the camera fly through the trees and you use a depth of field effect to give the trees a sense of depth.

Shademaster
20th December 2009, 21:37
Leuk!

100.000 bomen van 600.000 poly per stuk = 60 000 000 000 poly's. Dat is dus 60 miljard :lol: . Rendert allemaal in 18 minuten natuurlijk :lol::lol::lol: .

http://www.c4real.eu/daan/bomen4.jpg
http://www.c4real.eu/daan/bomen5.jpg

2e is een tiltshift DOF test.

Marijn
20th December 2009, 21:56
Dat zijn heel veel poly's! :laugh:

Rich_Art
20th December 2009, 22:03
Daar kon je vorig jaar alleen maar van dromen.. :) Alleen met vray kon dit.

Peace,

Shademaster
20th December 2009, 22:09
Daar kon je vorig jaar alleen maar van dromen.. :) Alleen met vray kon dit.

Peace,

Yup, Vray scatter volgens mij. Ik krijg morgen 8gb RAM erbij, dan gaan we eens kijken of we het de miljoenen in kunnen drukken :D .

Rich_Art
20th December 2009, 22:19
Vray heeft proxies. daarmee kan je eigenlijk ongelimiteerd mee renderen.
Max heeft vray scatter, vrayforc4d heeft proxies.

Peace,

maboroshi
21st December 2009, 14:47
Vet werk Shademaster, ben benieuwt naar de finals van je opdracht!

Shademaster
21st December 2009, 19:02
Vet werk Shademaster, ben benieuwt naar de finals van je opdracht!

Thnx man!

Ik heb nu 12 GB ram totaal en heb vandaag de machine even op de pijnbank gelegd. Ik kom uit op de volgende highscore:

1 000 000 Populieren bomen van 992 860 polygonen = 992 860 000 000 polygonen :D . Machine gebruikte slechts 10gb tijdens het renderen. Dat is dus 992 miljard polygonen. $*#%@@!#$!!!!!! Als elk polygon 1 persoon geweest zou zijn dan zou dat 165x de wereldbevolking bevatten! Als elk polygon 1 centimeter groot zou zijn zou je een draad kunnen maken dat naar de Maan en weer terug kan gaan.
:001_tt1:

Shademaster
11th January 2010, 22:23
Alright ik heb even jullie mening nodig. We zijn nu bezig met een Extreme closeup van polyester stof. Deze vezeltjes heb ik nagemaakt van een microscoop plaatje van vezels, beetje sausje erover, wat vinden jullie er van?

http://www.c4real.eu/daan/vezels_1.jpg
http://www.c4real.eu/daan/vezels_2.jpg

Marijn
11th January 2010, 22:28
Ziet er erg goed uit! Mooi stijltje. Het enige wat een beetje vreemd oogt is de DOF. Maar als het een animatie wordt is dat misschien niet meer storend.

Rich_Art
11th January 2010, 22:30
lijkt me goed zo. misschien iets te donkere randen? maar ik heb de microscoop shot niet gezien dus het zou best kunnen natuurlijk...

Peace,

Shademaster
11th January 2010, 22:35
http://www.flickr.com/photos/11333635@N02/1111146770/
http://www.flickr.com/photos/11333635@N02/1111144620/

Referentie :) .

Shademaster
4th February 2010, 16:28
Kijk nu word het interessant, precies 5 minuten werk.

http://www.c4real.eu/daan/berk_blow.jpg

Filmpje:

http://www.c4real.eu/daan/berk_blow.mov

Marijn
4th February 2010, 21:39
Ha leuk, ik heb een jaartje geleden bijna dezelfde gemaakt :D Leuke animatie, misschien nog alle blaadjes laten wegwaaien?

Rich_Art
4th February 2010, 22:06
Geinig idd. Wel errug nep. haha. Maar daar gaat het niet om natuurlijk.

Peace,

Shademaster
3rd June 2010, 13:45
Extreem druk at the moment, nog net tijd gehad dit eruit te persen:

http://www.c4real.eu/daan/leip.jpg

Rendertijd 7 seconden op 1920x1080, klein beetje sharpening en DOF toegevoegd :) .

Is voor een archviz animatie gebouwd (in navolging van de challenge).

jmb
3rd June 2010, 17:12
Very nice!

sfBlackfox
3rd June 2010, 18:57
Die is knap zeg! 3DCoat ?

charlemagne
3rd June 2010, 19:28
'n wire-tje, maybe?

ch.

Shademaster
3rd June 2010, 20:55
Thanks guys,

In dit geval heb ik een displacement map om een cylinder heen gemapt, meer niet :) .

Ik heb gewoon een normale foto gebruikt voor de displacement, geen andere software gebruikt. Ik heb een speciaal procede uitgedokterd om heel snel van een jpg een displacement te trekken zonder de normaliter zo irritante 'punten' die je krijgt.

Material bestaat uit Color, Bump, Normal en Displacement allemaal in elk kanaal 1 jpg maar met verschillende mix settings.

Ik heb het op nog 10 andere fotos uit geprobeerd en je krijgt fenomenale resultaten die bloed snel renderen.

I like! :good2:

Edit: nog een voorbeeldje:

http://www.c4real.eu/daan/leip_v2.jpg

http://www.c4real.eu/daan/leip_v3.jpg

Rendertijd 6 seconden, kaal uit Cinema4D (slechts 2 post filters)

Mazur
4th June 2010, 00:31
Ziet er straf uit man!

Rich_Art
4th June 2010, 07:18
yeah 2nd that....

De gebruikte techniek blijft verborgen????

peace,
Rich_Art. :t:

sfBlackfox
4th June 2010, 13:15
Ja ik ben ook benieuwd hoe je dat doet :)

nidecker
4th June 2010, 13:27
Ik ook, en heb nog een vraagje daarbij, gaat dit ook met afbeeldingen van planten vb bloemen, taxus enz.

Shademaster
4th June 2010, 15:36
yeah 2nd that....

De gebruikte techniek blijft verborgen????

peace,

Oh techniek ga ik zeker nog een keer uitleggen! Ik ben van plan een serie videotuts over shading/materials te maken.

Ik begin met blurry reflections, en dan misschien iets over normal mapping en displacement en dergelijke.

Ik heb ontdekt dat het eigenlijk vrij easy is om heel snelle rendertijden uit Cinema te persen als je je maar aan een paar regels houd, deze regels wil ik uitgebreid uitleggen in een paar mooie videotutorials.

Mooi weer trouwens buiten! Ik ga even wat pano's schieten later!

Marc Vectorworks addicted
4th June 2010, 15:49
Zeer knap werk, ik ben benieuwd naar de tutorials! Idd mooi weer, ... binnenin zijn we aan het puffen, ...

Groeten

ichi.one
5th June 2010, 10:56
nice trick

Rich_Art
5th June 2010, 11:18
ben benieuwd. :)

Peace,

Shademaster
5th June 2010, 17:02
Eindelijk mijn bomen/planten research afgerond. Samen met Bart (een van onze 3D gasten) heb ik eindelijk de magische mix voor mooie licht doorschijnende blaadjes gemaakt :) :

http://www.c4real.eu/daan/boom_new_1.jpg
http://www.c4real.eu/daan/boom_new_2.jpg
http://www.c4real.eu/daan/boom_new_3.jpg

Het doel was met een zo laag mogelijke rendertijd een boom te maken die te clonen is over een groot gebied. Na lang pielen is het details zelfs iets te hoog geworden, je kunt er bijna closeups mee doen!

Boom is het HQ plants Vol.1 met custom textures.

sfBlackfox
5th June 2010, 20:02
Ziet er aardig uit!

kingcoma
6th June 2010, 23:18
Mijn eerste reactie (luidop) was 'jeezes', dus lijkt me wel goed zitten ;)

Rich_Art
7th June 2010, 08:31
Haha ja zeker het laatste plaatje.

Peace,

Shademaster
7th June 2010, 09:16
Thanks guys! Nou als jullie het tof vinden dan zou ik zeggen: "Mission Accomplished." , toch?

Het grappige is dat het laatste plaatje er in de rauwe render er het slechtste uit zag. Het was 1 egale brij aan blaadjes, pas toen de DOF en grade eroverheen gingen had ik zoiets van hm...dit lijkt me wel wat.

nidecker
7th June 2010, 09:21
Dat ziet er echt fantastisch uit. Ik ben dan ook benieuwd naar de tutorials
:good3::good2:

Lunetta
7th June 2010, 18:23
pfff, overdrijver zeg. zalige pics. can't wait :D

Shademaster
9th June 2010, 16:30
Dankuwel allemaal! Doet me goed om te horen!

Gras:

http://www.c4real.eu/daan/gras_new_3.jpg

1080p versie:

http://www.c4real.eu/daan/gras_new_2.jpg

Ik heb nu een methode ontwikkelt waarmee ik dmv mograph cloner+random effectors en vertex maps bepaalde gebieden kan tekenen op een mesh waar bepaald soort gras groeit en gebieden bos zijn. Het mooie is dat ik ipv met de hand alle objecten plaatsen nu gewoon kan tekenen waar ik wat wil hebben :) .

Ik kan nu een gebied van 1 bij 1 km compleet bebossen+gras+bosjes precies met 12gb ram. Rendertijden per frame op 1080p zijn maar 1 minuut dus dat is met onze mini renderfarm in 15 seconden per frame en dus productie klaar.

Er is echt enorm veel voorbereiding in deze archviz gaan zitten. We willen ons serieus toespitsen op de mooiste archviz renders mogelijk en willen hiervoor een productie klare pipeline hebben liggen. Fotorealisme in no time is het motto.

Rich_Art
9th June 2010, 16:39
Blijft leuk om te zien....
Ik heb alleen geen 12gb in mijn PC dus voor mij is dit iets teveel geweld... :)

Peace,

Shademaster
9th June 2010, 16:44
Blijft leuk om te zien....
Ik heb alleen geen 12gb in mijn PC dus voor mij is dit iets teveel geweld... :)

Peace,

Ja we gebruiken NOOIT meer dan 2gb of meer. Behalve voor Archviz want daar kun je eigenlijk niet anders tenzij je gaat verzanden in allerlei truuks. Ik heb echt al heel veel tijd gestoken in het faken van vanalles en ben nooit verder gekomen dan 80% geloofwaardig ipv 95% wat je toch echt wel moet halen voor een goede archviz.

Blijft lastig allemaal...

Shademaster
11th June 2010, 18:21
Ik ga morgen een seminar geven en heb daarvoor de ruimte waarin ik dat ga doen gepanoramaad en er een composite van gemaakt:

http://www.c4real.eu/daan/audi_1.jpg
http://www.c4real.eu/daan/audi_2.jpg
http://www.c4real.eu/daan/audi_3.jpg

Rendertijden per plaatje rond de 10 seconden weer, post in After Effects.

Ik ga vertellen over de combinatie fotografie en CGI samen met fotograaf Willem van Walderveen op de http://www.theshootout.nl/

Er schijnen een paar foto/photoshop goden te komen van heb ik jou daar dus dat word donders interessant!

mve
11th June 2010, 20:32
Hoi Daan,
Tussen welke bits and bytes ben jij blijven hangen?
Maw. Nicely done.
:dance3:

olbo
12th June 2010, 08:36
Ja, ik ga er ook heen. Ik ben benieuwd.

Rich_Art
12th June 2010, 10:46
mooie plaatjes weer... :)

Peace,

charlemagne
14th June 2010, 14:25
hoe bedoel je, 10 seconden per beeld. ????
dat is iets wat ik niet snap hoor.

Verder. Ik vind jullie werk schitterend! ...

maar ...

objectievenfabrikanten hebben er alles aan gedaan de laatste 100 jaar om de Chromatic Abberation fouten zo veel mogelijk uit hun objectieven te halen. Voor een objectief met fluoriet glas betaal je een half been, omdat de prestaties op gebied van lensfouten stukken beter zijn.
Ik veronderstel dat je je seminar al achter de rug hebt, hebben ze van de wat overdreven CA filter niks gezegd? Het is wellicht goed om de 'netheid' van een 3Drender wat te verstoppen, maar ik vind het wel een beetje overdreven. Het lijkt wel of je met m'n grootmoeders camera foto's hebt gemaakt. :nea:

Wil niet schieten op de pianist hoor, beetje discussie losmaken.

ch.

Shademaster
14th June 2010, 15:22
hoe bedoel je, 10 seconden per beeld. ????
dat is iets wat ik niet snap hoor.

Verder. Ik vind jullie werk schitterend! ...

maar ...

objectievenfabrikanten hebben er alles aan gedaan de laatste 100 jaar om de Chromatic Abberation fouten zo veel mogelijk uit hun objectieven te halen. Voor een objectief met fluoriet glas betaal je een half been, omdat de prestaties op gebied van lensfouten stukken beter zijn.
Ik veronderstel dat je je seminar al achter de rug hebt, hebben ze van de wat overdreven CA filter niks gezegd? Het is wellicht goed om de 'netheid' van een 3Drender wat te verstoppen, maar ik vind het wel een beetje overdreven. Het lijkt wel of je met m'n grootmoeders camera foto's hebt gemaakt. :nea:

Wil niet schieten op de pianist hoor, beetje discussie losmaken.

ch.

Bedankt voor het compliment!

Deze lens discussie leeft ook onder de fotografen, het is een beetje het windows/mac verhaal. Ik schiet persoonlijk liever met zeer lichtgevoelige primes met een bepaalde karakteristiek die juist de lens eigenschappen laat zien i.p.v. ze zoveel mogelijk weg haalt. Om een voorbeeld te geven, ik heb een tijdje terug samen met een andere fotograaf een trouwerij geschoten voor een familie lid. Ik was er die dag slechts om een beetje te experimenteren en was vooral niet de 'serieuze' fotograaf. Ik heb de hele avond met een 50mm F1.8 lensje van Nikon geschoten (goedkoopste lens die er bestaat ongeveer) en heb expres de hele avond en dag op f1.8 geschoten en niet hoger. Dit geeft enorme ongescherptes in gebieden die niet gefocust zijn maar laat juist datgene wat je scherp hebt des te meer het beeld uit springen omdat het verschil tussen het scherpe en onscherpe gebied veel groter is. Hierdoor 'trek' je het oog naar een punt toe. De serieuze fotograaf had 5 lenzen op 2 body's bij zich die idd perfect scherpe platen schoten en technisch echt superdeluxe goed waren! Ik heb wat van zijn beste foto's mogen zien en was verbaasd over hoe weinig CA, vignetting en noise hij in zijn foto's had.

Uiteindelijk heeft de bruid gekozen voor een fotoboek met 95% van mijn foto's. Ik vond het behoorlijk sneu voor de pro fotograaf, het laat echter wel zien dat foto's maken en dus ook renders een zeer subjectief verhaal is en de gedachte achter een plaat veelal belangrijker is dan de technische executie. Het had overigens ook helemaal de andere kant op kunnen gaan, ik had net zo goed als slechte fotograaf betiteld kunnen worden omdat ik van die onscherpe dingen schiet.

Als je echt een leipe lens wilt zien dan moet je eens naar de noctilux kijken:

http://www.pixel-peeper.com/lenses/?lens=12307

Of je vind het helemaal geweldig of helemaal niets. Ik vind het nog steeds een kwestie van smaak :) .

Leuke site om te kijken naar wat verschillende lenzen zoal doen:

http://www.pixel-peeper.com

edit: met 10 seconden per beeld bedoel ik de rendertijd.

charlemagne
14th June 2010, 15:29
edit: met 10 seconden per beeld bedoel ik de rendertijd.

wel, juist dat begrijp ik niet. :)
is dit gewoon een HDRI rond de auto?

wat zijn dan je rendersettings? gebruik je GI?

...

ch.

Shademaster
14th June 2010, 15:47
wel, juist dat begrijp ik niet. :)
is dit gewoon een HDRI rond de auto?

wat zijn dan je rendersettings? gebruik je GI?

...

ch.

Ik gebruik geen GI, een HDR om de auto heen gevouwen welke gecameramapped is zodat je er in rond kunt vliegen.

Enkel gebruik van speculars, een paar diffuse lights en slim shaderwerk.

http://www.c4real.eu/daan/audi_wire.jpg

UniQ-DesingZ
14th June 2010, 17:41
Sorry dat ik het zeg, maar ik word depressief van dit werk!:cray:

niet omdat het slecht is maar juist omdat het zo echt lijkt! Wetende dat ik naar dit soort beelden wil en als ik bezie wat ik nu heb! :vava: hehe

maar practice makes perfect zeker! :)

grtz en top werk

kingcoma
16th June 2010, 00:16
wow! dat achterlicht is keihard kwijlen geblazen!! Is dat allemaal gemoddeld of is dat deels foto?

As Aretha says, RESPECT!

Lunetta
16th June 2010, 15:54
Ik gebruik geen GI, een HDR om de auto heen gevouwen welke gecameramapped is zodat je er in rond kunt vliegen.

Enkel gebruik van speculars, een paar diffuse lights en slim shaderwerk.

http://www.c4real.eu/daan/audi_wire.jpg
:thumbup::shok::dash2::wacko2:
Dit vat het zowat samen ...
:heat:

Shademaster
16th June 2010, 16:56
Haha dankjulliewel :) , het achterlicht is 100% model :) .

:pilot:

Marijn
20th June 2010, 01:02
Dat klinkt erg goed allemaal! Is die 10 seconden trouwens op één computer, of het gemiddelde als je het op de farm rendert? Want voor op één PC is dat echt wel geweldig snel voor zo'n mooie beelden. In ieder geval een dikke respect!

Shademaster
20th June 2010, 02:36
Dat klinkt erg goed allemaal! Is die 10 seconden trouwens op één computer, of het gemiddelde als je het op de farm rendert? Want voor op één PC is dat echt wel geweldig snel voor zo'n mooie beelden. In ieder geval een dikke respect!

Thanks! Vraag maar aan olbo die was er bij :D .

olbo
20th June 2010, 14:29
Ja, ik heb het mogen aanschouwen. Ik heb maar één Mac kunnen ontdekken. Of de rest van de farm heeft in de kelder gestaan, maar dat heb ik niet gecontroleerd. ;-)

Maar het was leuk om te zien. Wel een beetje een niveau te hoog voor mij.

Shademaster
21st June 2010, 01:27
Ja, ik heb het mogen aanschouwen. Ik heb maar één Mac kunnen ontdekken. Of de rest van de farm heeft in de kelder gestaan, maar dat heb ik niet gecontroleerd. ;-)

Maar het was leuk om te zien. Wel een beetje een niveau te hoog voor mij.

Haha, die Macpro was gevult met 50 macmini's, dat was het geheim :D .

Rich_Art
21st June 2010, 08:17
Doe mij ook een lekkere macmini.. Ik vind een bigmac net te groot...:sarcastic:

Peace,

Shademaster
17th February 2012, 09:00
6704

Test projectje van 2 jaar geleden, even met Physical gedaan :) . Mijn dank gaat uit naar Marijn voor de geweldige uitleg!

4k voor de pixelnerds:
http://www.c4real.eu/daan/coffee_1_4k.jpg

Rendertijd was 4 uur op 4k. In R12 was dit plaatje onmogelijk te maken door alle glazen objecten en extreme DOF. Dit project heeft daardoor nooit het daglicht gezien ondanks dat het 90% klaar was. Nu kunnen we eindelijk alles maken wat we al jaren op stapel hadden liggen maar te ambitieus was om te verwezenlijken. Dit is 1 frame uit een animatie.

Meer updates snel!

Rich_Art
17th February 2012, 09:35
Hey Daan, leuk om weer eens wat van je te zien.
Ziet er stoer uit.... :-)

Zou je wel even het plaatje als bijlage willen toevoegen ipv direct te linken. Thanks.

Peace,
Rich_Art. :v:

Shademaster
17th February 2012, 10:11
Yep done! Thanks.

Ben heel benieuwd hoe we physical in productie kunnen gaan inzetten. De 1e ervaring was erg positief.

Rich_Art
17th February 2012, 10:32
Ja het is inderdaad wel een hele vooruitgang maar ik kan er nog niet echt mee over weg in ieder geval.
Misschien te veel used to Vray....

Peace,

Shademaster
17th February 2012, 10:57
Ja het is inderdaad wel een hele vooruitgang maar ik kan er nog niet echt mee over weg in ieder geval.
Misschien te veel used to Vray....

Peace,

Nu moet ik wel zeggen dat physical en Vray redelijk wat overeenkomsten hebben wat 'achterliggende gedachte' betreft. Ik had het in ieder geval in een paar dagen wel door hoe je een basic optimize voor elkaar kunt krijgen.

Ik voel me nu net een kind in een snoepwinkel, ik kan nu eindelijk alle projecten die niet te doen waren renderen zonder weken bezig te zijn alles te optimaliseren.

En nu de farm ook groot genoeg is word het allemaal heel leuk :D .

Rich_Art
17th February 2012, 11:39
ja met een farm kan ik mij iets voorstellen.....Betreft de snelheid.. Maar ik vind vray gewoon super snel. En ja het heeft ook nadelen maar 100% tevredenheid heb je met geen enkele applicatie. :-)

Peace.

Shademaster
17th February 2012, 13:59
Nog 1.

6705

en de 4k

http://www.c4real.eu/daan/coffee_2_4k.jpg

Rich_Art
17th February 2012, 14:07
coole boontje. Al glanzen ze iets te veel volgens mij.

(ik heb ook even je post aangepast. niet iedereen heeft een 24inch+ monitor. En dan wordt het erg onoverzichtelijk als er direct zo'n prent wordt geladen.)

Peace,

Arno
17th February 2012, 14:10
Zit even de oude posts van je door te lezen.. pfft erg knap werk hoor!!

Marijn
17th February 2012, 14:39
6704

Test projectje van 2 jaar geleden, even met Physical gedaan :) . Mijn dank gaat uit naar Marijn voor de geweldige uitleg!

4k voor de pixelnerds:
http://www.c4real.eu/daan/coffee_1_4k.jpg

Rendertijd was 4 uur op 4k. In R12 was dit plaatje onmogelijk te maken door alle glazen objecten en extreme DOF. Dit project heeft daardoor nooit het daglicht gezien ondanks dat het 90% klaar was. Nu kunnen we eindelijk alles maken wat we al jaren op stapel hadden liggen maar te ambitieus was om te verwezenlijken. Dit is 1 frame uit een animatie.

Meer updates snel!
Heel erg stijlvol! De snelheidswinst bij dit soort projecten is inderdaad enorm. Physical is echt het beste dat C4D in jaren is overkomen.

Rich_Art
17th February 2012, 15:17
Physical is echt het beste dat C4D in jaren is overkomen.

LoL ja jij roept daar al jaren om... :-)

Peace,

douwe
17th February 2012, 16:26
indrukwekkend, man.

Shademaster
17th February 2012, 18:15
Onderkant,

6713

de 4k:

http://www.c4real.eu/daan/coffee_3_4k.jpg

Rich_Art