View Full Version : Kingcoma's dump
kingcoma
8th April 2009, 17:17
Hallo
Zal ik hier ook maar een dumpje aanmaken :laugh:
Ik ben bezig met het maken van een short, sommige hebben al wat gezien op andere fora :)
Hier het filmpje so far, is nog niet klaar, dit is pas poging 1 om aan de kokosnoten te komen..
Hope you like!
http://www.kingcoma.com/movies/coconutsfinal1-web.mov (11Mb)
Rich_Art
8th April 2009, 17:42
Hoi King,
Welkom op het forum. :thumbup:
Leuk dat je hier ook je kunsten laat zien.
Het filmpje rules big time.
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
Marijn
8th April 2009, 20:33
ha, leuk je hier te zien kingcoma, ik was al bang dat je ons niet kon vinden! Filmpje is inderdaad super, je bent flink aan het opschieten met je character animation. In zijn geheel denk ik dat het allemaal wat sneller kan qua montage, om iets meer in de komische stijl die je vaak in animatiefilms ziet te passen. Ook zouden sommige cameravoeringen wel wat dynamischer mogen van mij, maar das persoonlijke smaak. Maargoed, dat zijn allemaal kleine dingetjes want het zit verdomd goed in elkaar. Ben zeer benieuwd wat deel 2 en deel 3 brengen!
Mazur
8th April 2009, 22:53
Hahaha, prachtig. Cheers!
kingcoma
9th April 2009, 14:33
tnx guys :001_tongue:
@Marijn: hoe meer ik animatie post, hoe meer ik zie dat er veel verschillende meningen zijn qua timing en snelheid. De ene wilt het sneller, de andere trager, en een derde vind het goed..
Op die manier blijf ik dus bezig hé :laugh: Ik wil het ook niet TE snel laten gaan, men moet nog kunnen zien wat er nu juist gebeurd, vandaar.
Teasertje voor de volgende:
Rich_Art
9th April 2009, 14:34
Haha leuk.. Ben benieuwd hoe dat eruit gaat zien..
Peace,
Marijn
9th April 2009, 15:14
tnx guys :001_tongue:
@Marijn: hoe meer ik animatie post, hoe meer ik zie dat er veel verschillende meningen zijn qua timing en snelheid. De ene wilt het sneller, de andere trager, en een derde vind het goed..
Op die manier blijf ik dus bezig hé :laugh: Ik wil het ook niet TE snel laten gaan, men moet nog kunnen zien wat er nu juist gebeurd, vandaar.
Teasertje voor de volgende:Is ook zo natuurlijk, uiteindelijk moet je gewoon kiezen wat jij t leukste vindt. Het viel me alleen op omdat als je kijkt naar typische animatiefilms, de montage meestal ietsje sneller is.
Leuke teaser, ben benieuwd!
Morris
13th April 2009, 11:54
Ik vind em alvast weer schitterend. :w00t:
Lacheeeeeeeuuuuh
Ben al aan het fantaseren wat er met de JetPack allemaal kan misgaan
Greetz,
Morris
Tom
14th April 2009, 17:06
nu king ik heb denk i keen nalatigheidje gevonden, het is in ieder geval iets dat ik minder geslaagd vind.
die harde lijn voor zijn oor vind ik precies niet helemaal goed... (ik heb een screenshotje erbij gestoken zodat je weet op wat ik eht heb) Maar als je hem haar zou geven zou je dat ook al niet meer zien al vind ik hem zonder haar leuk
kingcoma
16th April 2009, 01:48
tnx :)
@Tom: hij krijgt geen haar, hoor. Hoe zou je die lijn dan oplossen? Mensen met een baard hebben toch ook zo'n soort lijn aan hun oor (of mensen met bakkebaarden ^^)
update: begonnen aan de 2de act: jetpack!
http://www.kingcoma.com/movies/flyer.mov
sfBlackfox
16th April 2009, 04:34
Hey Kingcoma,
Leuk aapje heb je daar. Maar zou de AA nog niet wat hoger moeten met die palmboom? :) Verder denk ik dat hij ook wat aantrekkelijker zou zijn met wijdere pupillen.
Is er enige kans dat ik de rig zou mogen zien? Jouw animaties zijn altijd superb
(en ik heb bakkebaarden LOL)
Rich_Art
16th April 2009, 07:58
AA zal hoger zijn in de final denk ik.
Leuk stukje weer....
Peace,
Marijn
16th April 2009, 09:18
@sfBlackBox: kingcoma heeft eerder eens aangegeven dat hij zijn rig baseert op de techniek van de flabio tutorial. Als je die tutorial niet hebt kan je de rig zelf wel gewoon in de content browser terug vinden, en eens bekijken.
sfBlackfox
16th April 2009, 16:14
ja, ik ken de fabio tutorial hoor :) Ik interesseer mij nu vooral in riggen eigenlijk. Onlangs het boek Body language gekocht. Natuurlijk allemaal Maya, dus nu nog een manier zoeken om die Mel scripts in cinema te laten werken.
kingcoma
19th April 2009, 00:53
@sfBlackfox: wat zou je willen zien van rig? Een demofilmpje, of meer de rig zelf? (c4d) Zoals marijn al aangaf, het scheelt niet veel met de rig van flabio hoor.. Hier en daar misschien een klein dingetje extra maar daar houd het ook bij op :blushing:
Heb wat verder gewerkt aan de jetpack animatie:
http://www.kingcoma.com/movies/jetpacksofar.mov
sfBlackfox
19th April 2009, 05:36
wel vooral de rig van het gezicht interesseert mij. Ik vroeg me af wat met joints gebeurt en wat morphs zijn.
Leuke gsm trouwens :)
Rich_Art
19th April 2009, 10:11
Erg leuk weer.. Thumb up.
Peace,
Marijn
19th April 2009, 19:51
leuk filmpje hoor! Enkel de voice-over aan de telefoon zou ik een apentaaltje laten spreken. Is even duidelijk, en wat leuker op cartoon vlak denk ik.
Stijn_D
19th April 2009, 20:01
Zeer leuke filmpjes!
Ik hoop binnen enige tijd (volgend jaar) zelf ook zoiets te kunnen maken (*schrapt zijn agenda om meer tijd met C4D door te brengen*)
kingcoma
19th April 2009, 21:07
thanks!
@Marijn: Hoe weet ik nog niet, maar ik ga het iig denk ik laten inspreken door m'n zus (die heeft in engeland gezeten) via de telefoon dan.. Hoe ik dat moet opnemen moet ik nog eens onderzoeken.
De reden waarom het een 'echte' taal is, is zodat het duidelijk is dat hij het besteld, en daardoor is het nog droger dat het 'item geshipped' is en onmiddelijk achter hem neerknalt...
kingcoma
21st April 2009, 00:54
Klein stukje erbij:
Opening the box!
http://www.kingcoma.com/movies/jetpack-c.mov
Rich_Art
21st April 2009, 07:38
Het wordt wat saai maar wederom een leuk stukje animatie. :)
Peace,
olbo
21st April 2009, 09:25
Alsof je het uit je mouw schut. Hoeveel tijd kost nu dit stukje van het openen van de kist?
kingcoma
25th April 2009, 02:48
@Olbo: eh, ik ben denk ik wel een stuk of 5 keer opnieuw begonnen, voor de frames waarin hij een tuimeling maakt (zijn denk ik 10 frames) Een uur of 4 voor dat kleine stukje alleen al..
Update:
http://www.kingcoma.com/movies/jetpack-and-beyond.mov
En ook al een dvd hoesje klaargestoomd:
Rich_Art
25th April 2009, 10:59
Haha erg leuk weer....
Peace,
Morris
25th April 2009, 12:26
Sweeeet :001_tongue:
Misschien kan je de Jet-Pack nog iets leuker laten sputteren voor ie stilvalt,
evt. met een paar toefjes grijs/zwarte rook erbij?
...lap, weer zoveel uren werk :001_tt2:
Nice one, King
Greetz,
Morris
jonathan
25th April 2009, 14:00
zag er weeral fantastisch uit king. ;)
het twinken van z'n oog vond ik een leuk detail.
greets jona.
kingcoma
27th April 2009, 17:42
@morris: cinema en rook? :thumbdown:
update:
http://www.kingcoma.com/movies/gottit-c.mov
Rich_Art
27th April 2009, 18:44
Geweldig vind ik het......... :)
Peace,
olbo
27th April 2009, 18:47
Gaat het hem dan uiteindelijk dan toch een keer lukken? ;-)
Mazur
27th April 2009, 21:26
Gaat het hem dan uiteindelijk dan toch een keer lukken? ;-)
Nee, met z'n JetPack steekt hij de hele boom in de fik:drool:
Marijn
27th April 2009, 23:00
leuk filmpje weer king! Al miste ik de rook ook wel een beetje voor wat extra punch. Waarom zou dat trouwens niet lukken in Cinema :mellow:?
Ik vind het sowieso geweldig dat je dit project zo lang volhoudt, erg knap want het is een hoop werk.
kingcoma
27th April 2009, 23:05
Omdat ik nog steeds geen rook kan maken in cinema zoals ik rook zou willen maken.. Zeker niet met pyrocluster.. De nieuwe plugin die in ontwikkeling is ziet er super uit, maar daar kan ik geen hd mee renderen helaas..
Jammer wel, maar ja. Kan niet alles hebben ^^
Marijn
27th April 2009, 23:18
Das waar, maar aangezien het toch een cartoonanimatie is leek het mij niet noodzakelijk dat de rook echt realistisch is.
kingcoma
28th April 2009, 00:31
true, maar het moet ook nog wat renderbaar zijn hé ;) Dat was ook de grote reden dat ik vast zat bij de ridder.. Het vuur/rook..
Soit: jetpack poging is klaar!
http://www.kingcoma.com/movies/final-jetpack-full-c.mov
maboroshi
28th April 2009, 00:43
Erg leuk gedaan King!
Rich_Art
28th April 2009, 10:00
2nd that...........
Peace,
mve
28th April 2009, 10:05
Haha, wat één aap... zit weer geinig.
Marijn
28th April 2009, 10:41
true, maar het moet ook nog wat renderbaar zijn hé ;) Dat was ook de grote reden dat ik vast zat bij de ridder.. Het vuur/rook..
Soit: jetpack poging is klaar!
http://www.kingcoma.com/movies/final-jetpack-full-c.mov
Serieus? Ik ben nu bezig met mijn f-18 animatie waar veel pyrocluster in zit (rook van raketten en ontploffingen), maar daar heb ik misschien 20% extra rendertijd in de shots waar pyrocluster duidelijk aanwezig is.
Anyway, leuke update! What's next?
Morris
28th April 2009, 18:33
Schitterend movie'tje weer.
Mijn madam is ook al fan ondertussen :w00t:
Cheers,
Morris
P.S. Ik heb nog nooit met Pyrocluster gewerkt tot dusver,
dus ik zou het niet weten
Misschien binnenkort es een testje doen
PeterL
29th April 2009, 00:14
Heheh, weer een hele leuke, Martijn :laugh:
Nu nog even een boortorentje bestellen en het komt allemaal wel in orde ...
Peter
kingcoma
29th April 2009, 00:42
thanks guys :)
@Marijn: ik ga het nog niet verklappen, maar ik heb iig zijn skelet nodig....
Rich_Art
29th April 2009, 00:45
Gave render............
Peace,
Marijn
29th April 2009, 10:19
Haha, erg leuke render! Enkel de oogkassen zijn een stuk te klein, zo lijkt het toch.
Tom
29th April 2009, 22:51
ik voel een electrocutie aankomen
Morris
30th April 2009, 09:25
Cool, die X-Ray Monkey :tongue_smilie:
Greetz,
Morris
kingcoma
1st May 2009, 02:17
Poging nr 3 > http://www.kingcoma.com/movies/grabber-c.mov
Needs a bit more work though..
Marijn
1st May 2009, 18:01
Leuk weer, mooie expressies ook! Qua punch heeft deze poging iets minder kracht dan de vorige twee. Dus misschien is het een goed plan om deze poging als 1e of 2e te hebben.
Rich_Art
1st May 2009, 18:13
Ja ben ik het mee eens............
peace,
Rich_Art, :thumbup1:
kingcoma
19th June 2009, 13:39
Hi,
Heb mijn showreel geupdate met nieuwe models en animaties. Er zit ook andere muziek op (vlotter en vrolijker) en heb het advies opgevolgd om de volgorde te veranderen (eerst de products, dan de animaties en characters)
te bekijken op vimeo hiero > http://www.vimeo.com/5226527
Rich_Art
19th June 2009, 13:43
Hi,
Heb mijn showreel geupdate met nieuwe models en animaties. Er zit ook andere muziek op (vlotter en vrolijker) en heb het advies opgevolgd om de volgorde te veranderen (eerst de products, dan de animaties en characters)
te bekijken op vimeo hiero > http://www.vimeo.com/5226527
maboroshi
19th June 2009, 13:55
Indrukwekkend!
Morris
19th June 2009, 14:05
Yup...big up respect King.
Heel mooi gedaan,
vooral die geanimeerde exploded views vind ik schitterend
Greetz,
Morris
nickyc
19th June 2009, 14:58
Die camera is dik, nice!!!
Marijn
19th June 2009, 15:42
Jep, vind hem ook een stuk beter zo! Ik zou er misschien nog meer dingen van je aapje inzetten.
ik vind de reel super, als ik ooit iets maakt dat in die reel niet zou misstaan zou ik al blij zijn lol
Maar misschien wel een dingetje dat i kanders zou zoen
Ik zou het filmpje van het aapje met het lampje voor het stuk van het aapje zetten, dan geeft het de betekenis van overgang tussen realistisch en cartoony werk weer "als het ware een ander licht op 3d werpen"
[bo]
19th June 2009, 20:09
Je hebt zoveel controls voor die aap :scared:
... .. :scared:
sfBlackfox
20th June 2009, 16:03
Je hebt zoveel controls voor die aap
Dat zijn vooral morphs hoor, die kan je makkelijk aanmaken en is gewoon een beweging van punten.
Wel heel erg mooie reel ! erg knap werk
kingcoma
20th June 2009, 22:45
Klopt, love the morph tag :)
Maar wat ik soms wel al ben tegengekomen als ik een rig met morphs wat vaak gebruik, is dat de morphs soms onverwachte dingen gaan doen, met onherstelbare schade..
Dus dan moet ik scene opnieuw animeren (of toch een stuk met 'vers' rig)
Kan aan mij liggen, misschien wat wild animeren ;)
Rich_Art
20th June 2009, 22:46
Klopt King. Ik heb daar ook wel eens last van. Ik dacht dat dit aan mij lag maar dat blijkt dus niet het geval.
Peace,
kingcoma
20th June 2009, 23:35
grappig, dacht dat ik de enige was ^^
Rich_Art
20th June 2009, 23:42
haha ^^
Peace,
kingcoma
14th September 2009, 02:13
Eindelijk weer eens wat nieuws van mij :)
Kikkertje gemaakt en filmpje erover
(http://www.vimeo.com/6564184)
Hope u like it!
Rich_Art
14th September 2009, 09:34
Geinig kikkertje met leuke kleurtjes..
Peace,
MacObsession
14th September 2009, 09:37
veel bewondering voor u animatie's. Helaas niet aan mij besteed. Denk altijd te groot :-)
groeten
Timmer
14th September 2009, 12:54
Geweldig werk King, zoals steeds > keep it up! :)
GrtZ, Tim
Rich_Art
14th September 2009, 19:53
De animatie is weer erg leuk gedaan.. Ik kon hem vanmiddag niet bekijken ivm beperkingen binnen het netwerk.
Misschien de rollen omdraaien. Dat de vlieg ineens een enorme grote bek krijgt met van die dikke overdreven lippen, en dan hup zo die kikker naar binnen slurpt.. :)
Peace,
charlemagne
15th September 2009, 08:50
fun :001_tongue:
jammer dat je niet kan fram-per-frame spelen in vimeo. Ik heb de indruk dat de poten van de kikker teveel geplooid blijven bij het springen.
wel leuke presentatie, fluitje van een cent, zo'n kikkertje maken en riggen en animeren, :001_unsure:
ch
Marijn
15th September 2009, 13:39
Eindelijk weer eens wat nieuws van mij :)
Kikkertje gemaakt en filmpje erover
(http://www.vimeo.com/6564184)
Hope u like it!
Welcome back king! Leuk kikkertje, en direct herkenbaar qua stijl.
Rjsmal
16th September 2009, 13:51
Nice man ziet er leuk uit mooie texture op de kikker enigste wat ik te zeggen heb is dat de noise misschien iets meer mag verschillen qua groote.
Peace
sfBlackfox
16th September 2009, 14:05
schoon gedaan king ;)
kingcoma
19th September 2009, 19:31
Thanks guys!
En nog een snel tussendoortje!
Rich_Art
19th September 2009, 19:41
mooi plaatje. :)
Peace,
Timmer
19th September 2009, 20:03
Ik val in herhaling > great job King! :)
GrtZ, Tim
Marijn
19th September 2009, 20:13
Heel mooi king, het model en de wire zien er super uit. Qua presentatie zou ik de glow wel wat verminderen, en het touwtje laten bungelen (of een zichtbare vloer plaatsen).
kingcoma
20th September 2009, 15:20
@Marijn: klopt, heb het aangepast ondertussen. Touwtje laten bungelen ziet er trouwens wat raar uit, dus laat ik maar zo =)
Heb er nog een kort filmpje (http://www.vimeo.com/6665294) van gemaakt ook.
Timmer
20th September 2009, 15:24
Prettig, erg prettig :) Je bent hier blijkbaar echt wel een krak in!
Het touwtje zou inderdaad wel moeten bungelen ...
GrtZ, Tim :)
kingcoma
21st September 2009, 04:07
Dank Timmer:blush:
En alweer iets nieuws! ^^
Ik ben aan het bouwen, en is wel eens leuk om je fantasie de vrije loop te laten gaan qua meubeltjes =D
Vandaar deze dag en nacht scene van mijn living in spé
Timmer
21st September 2009, 09:34
Beetje vreemd licht in de eerste render naar mijn mening, de tweede is zeer goed geslaagd (niet simpel inderdaad zo'n 'nachtlicht').
GrtZ, Tim :)
missingpixel
21st September 2009, 09:55
Niet van plan om veel af te wassen King?
Wasbakje is wel erg ondiep, haha ;-)
Is deze met GI btw?
Leuk om te zien dat je weer wat tijd hebt gevonden om wat leuk spul te maken buiten de 'kantooruren'. :ohmy:
dr paaj
21st September 2009, 10:50
Gaaf, maar een apart camerapunt, maar dit is vanuit de spin van de WIP die je eens gemaakt hebt voor een contest ;)
MacObsession
21st September 2009, 11:27
leuke living heb je! wel erg clean he :-)
Hopelijk heb je genoeg plaats in je kast voor je stereo. :-)
Groeten
Marijn
21st September 2009, 12:14
Mooie renders, ik vind vooral de dagrender mooi. De kleuren komen daar erg strak in uit. De planten hebben wel een flinke dosis niet-bestaand backlight, en misschien zou je nog iets van de tegels buiten kunnen zien. In ieder geval erg leuk, lijkt me een aangenaam huis om in te wonen :)
kingcoma
22nd September 2009, 17:17
Dank allen!
@dr paaj:als ik ooghoogte zou doen qua camerastandpunt word het een zooi en heb je geen overzicht van het geheel, vandaar :)
@timmer: vreemd licht, ja, heb het door Photoshop gehaald :) Wou eens een ander soort render hebben. Beetje aparte sfeer erin
@pieter: afwas? Sinds wanneer wast men plastieke bordjes en plastiek bestek af? :001_tongue:
@Mac: i like things clean :) stereo? Zo'n Bose 321 neemt niet zoveel plek in beslag hé ;)
@marijn: de planten zijn indd nogal aan de radio-actieve kant, komt omdat die ieder een aparte belichting hebben.
Soit, ik heb nog een paar renders gemaakt van bureau, gang en garage ^^
missingpixel
22nd September 2009, 17:29
Kan je ook ff je secretaresse modelleren voor in je buro?
Die éne cinema display staat daar toch niet enkel voor de show?
Nee, euh lijkt me geweldig om je toekomstig interieur te kunnen modelleren.
Lekker bescheiden ook, zonder pregefabriceerde designobjecten die in het 3d-rubriekje van huizenjacht (progje op VT4(de SBS van België)) iedere dag terugkeren en de klant uiteindelijk toch niet kan veroorloven.
Je bent kennelijk wat gekrompen door je bouwactiviteiten want die deuropening oogt wat krap naar je living, in de breedte lijkt hij dan weer ruim voldoende :001_tt2:
Haha, waar is je golfje gebleven? Of was het een Polo? Patatoe, Patatoe...
Hmm dat zinnetje werkt niet in schrijftaal :confused1:
Kom maar op met die housewarming party!
kingcoma
22nd September 2009, 18:59
haha, die tweede mac staat er niet voor de show, dat is dan voor knappe vrouwelijke stagaires hé ;)
deur van bureau naar living is een dubbele glazen deur, en die heeft wat aparte afmetingen indd. Maar is zoals plan hoor ;)
Polo heb ik nog, maar niet in 3d. Maar zoals je ziet is er wel plaats voor 2 autootjes in het garagehok ^^
kingcoma
23rd September 2009, 03:08
Cursus tuinaanleg zou nog wel eens van pas kunnen komen denk ik.. Ook niet echt simpel :confused1:
nidecker
23rd September 2009, 08:06
Het is nog geen complex ontwerpje van je(maar toch mijn hoedje af voor je ontwerp ziet er heel goed uit), wij hier zitten echt met hoogte verschillen te werken en planten in lichaamsvormen te snijden (dat is niet simpel om dat te doen en zeker als je enkel de arch versie hebt). en ik ben pas begonnen dit te realiseren in c4d (architectuur versie), in vectorworks is dat al geen enkel probleem meer geworden, ik zou zeggen doe zo voort ziet er echt al schoon uit
missingpixel
23rd September 2009, 09:47
Ik neem aan dat je vrouwelijke stagaires ook instaan voor het onderhoud van al dat groen. :D
Ik mis nog een oliespoor op je oprit. :scared:
Ow dear, kan nog wel ff doorgaan zo...
Anyway, heb ook wel zin om te bouwen plots!
kingcoma
5th October 2009, 03:25
tnx =)
Weer een mini personal projectje:
Kamiel, het ADHD spinneke =D
Heb er ook nog een rig-demo van gemaakt:
http://www.kingcoma.com/movies/kamiel-rig-demo-web.mov
Hope u like it!
Rich_Art
5th October 2009, 07:43
Cool.... Alleen vind ik persoonlijk de mond iets te vierkant. :)
Peace,
Marijn
5th October 2009, 10:33
Mooie en handige rig, ik vind je rig demos altijd erg leuk om te bekijken. Ben benieuwd naar een animatie.
olbo
5th October 2009, 10:41
Geweldig. Kun je als tutorialschrijver niet iets voor mij/ons betekenen? Door jouw presentaties wordt ik steeds meer geboeid door riggen.
Rich_Art
5th October 2009, 10:48
Haha, ik denk dat King ook niet heel veel vrije tijd heeft om tutorials te maken.
Jammer genoeg geldt dit ook voor mij.
Maar ik ben wel heel erg benieuwd naar de rig.
Dus King,
Als je een bijdrage wilt leveren aan ons forum, dan ben je van harte welkom natuurlijk.
Peace,
kingcoma
5th October 2009, 11:38
Dank allen =)
@Olbo & Rich: wat zouden jullie dan graag willen zien qua tutorial? Hoe je zo'n spinnetje rigged bijvoorbeeld?
Tom
5th October 2009, 12:14
ik vind dat marijn zijn videotutorial mag uploaden van de constraints :-p
king leuk spinnetje lol al vind ik hem nogal als een krab bewegen
olbo
5th October 2009, 12:56
@ kingcoma: beetje de eerste stappen in riggen, zodat ik een beetje van de koudwatevrees af ben. Een soort beginnerstut voor newbies over riggen....
kingcoma
5th October 2009, 12:59
spinnetje riggen is echt ubersimpel (maar dat is met veel dingen als je het weet :001_rolleyes: )
Deze maand heb ik iig geen tijd, misschien volgende maand..
Rich_Art
5th October 2009, 13:35
Voor mij is het idd redelijk simpel, maar ik denk dat er hier wel members zijn die een kijkje in je keuken zouden willen.
Als je een simpele tut kan maken dan zou dat erg welkom zijn.
Als je geen tijd of zin hebt dan even goede vrieden natuurlijk. :) Ik kan snappen dat het gewoon wat veel is om er even naast te doen. Ik weet wat het is om een tut te maken die ook nog eens te begrijpen is voor users met minder ervaring.
Peace,
MacObsession
5th October 2009, 16:09
er staat toch een tutorial van een rig op de installatie cd van cinema 4d release 11 of op een aparte dvd.
groeten
Danny
Tom
5th October 2009, 17:27
@mac veel mensen hier zijn cvo studenten en die krijgen een studentenlicentie en geen extra dvd's ;) dus ook geen tutorials :-p
ma ik ga het hierbij laten voor king uit frustratie voor het offtopic gepraat nog een tutorial gaat maken :-p
kingcoma
5th October 2009, 21:36
ik vind dat marijn zijn videotutorial mag uploaden van de constraints :-p
king leuk spinnetje lol al vind ik hem nogal als een krab bewegen
Gij hebt het over zijn broerke ;)
missingpixel
5th October 2009, 21:43
king crab funny!
kingcoma
6th October 2009, 02:09
kon het toch echt niet laten..
wordt vervolgd..
Marijn
6th October 2009, 09:06
Leuk filmpje! Enkel de textures vind ik een beetje raar, maar het blijft natuurlijk ook een cartoon spin.
Timmer
6th October 2009, 19:11
Geweldig!! :)
kingcoma
7th October 2009, 02:55
Mja, textures zijn smaak denk ik =)
Het leuke aan persoonlijke projecten is dat je echt helemaal je eigenlijk zin kan doen, zonder dat je één of andere rotcorrectie krijgt van de klant waar je het helemaal niet mee eens bent (hoezo gefrustreerd? :001_tongue: )
stukje derbij:
http://www.kingcoma.com/movies/de-kamiel-got-erveur-c.mov
Rich_Art
7th October 2009, 08:13
Leuk...... Ben benieuwd wat er gaat gebeuren na een druk op de knop.
Peace,
Shademaster
7th October 2009, 11:11
Mja, textures zijn smaak denk ik =)
Het leuke aan persoonlijke projecten is dat je echt helemaal je eigenlijk zin kan doen, zonder dat je één of andere rotcorrectie krijgt van de klant waar je het helemaal niet mee eens bent (hoezo gefrustreerd? :001_tongue: )
stukje derbij:
http://www.kingcoma.com/movies/de-kamiel-got-erveur-c.mov
HAHAHA! Man wat goed :D .
DIe rotcorrecties ken ik maar al te goed. Wat daar erg goed tegen helpt is de algemene voorwaarden van het BNO overnemen ( daarin sta je 1 correctie toe ) En je klant heel goed inlichting over hetgeen je gaat doen en wat ze veranderen. Als ze met kleine correcties aan komen zetten betekend dat vaak dat ze je of niet vertrouwen, of controle willen uitoefenen omdat ze het gevoel hebben niet genoeg betrokken te zijn of niet snappen wat je aan het doen bent.
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg van het filmpje haha! :lol:
Marijn
7th October 2009, 21:34
Da's een goeie tip, maar vooral met het ontwerpen van karakters/mascottes blijft het toch een lastige zaak om op voorhand dat soort dingen duidelijk te hebben. Klanten willen dingen als "lief", "schattig", "moet lijken op random Pixar karakter", en daar moet je dan maar iets van zien te maken. Soms gaat je mooie ontwerp van tafel en wil de klant iets spuuglelijks waar ze vervolgens blij mee zijn... Oh well, we kunnen er hier gelukkig met zijn allen vol begrip over praten :laugh:
Tom
8th October 2009, 01:28
@ Marijn, een oude wijze man zei eens "als een persoon niet in detail kan vertellen wat hij wilt is hij de tijd niet waard"
Shademaster
8th October 2009, 10:01
Da's een goeie tip, maar vooral met het ontwerpen van karakters/mascottes blijft het toch een lastige zaak om op voorhand dat soort dingen duidelijk te hebben. Klanten willen dingen als "lief", "schattig", "moet lijken op random Pixar karakter", en daar moet je dan maar iets van zien te maken. Soms gaat je mooie ontwerp van tafel en wil de klant iets spuuglelijks waar ze vervolgens blij mee zijn... Oh well, we kunnen er hier gelukkig met zijn allen vol begrip over praten :laugh:
Ik kreeg zelfs een keer de opmerking dat de bootrender (had in minutieus detail een schip na gebouwt) te realistisch was en meer op een brakke CAD/CAM render moest lijken. "Want dat snapte de doelgroep."
@ Marijn, een oude wijze man zei eens "als een persoon niet in detail kan vertellen wat hij wilt is hij de tijd niet waard"
Ja mooi gezegde, is niet zo goed voor je omzet denk ik hahaha! In mijn hele professionele leven maar een handjevol mensen tegen gekomen die in detail konden vertellen wat ze willen. Als je enigszins succesvol wilt zijn dan zul je ook heel goed moeten kunnen communiceren. Ik heb gasten die extreem goed waren in communicatie de meest lelijke 3D crap voor flink geld zien verkopen. Klant helemaal blij mee :001_huh: .
kingcoma
5th November 2009, 05:49
tijgertje getekend
maar is een panterje geworden ^^
Rich_Art
5th November 2009, 08:07
Ziet er weer prettig uit King. Ga je er nog wat mee doen? animeren of zo iets...
Peace,
PeterL
5th November 2009, 11:07
Weer een hele mooie, Martijn :thumbup:
Iets dat het tot 3D- model gaat schopppen, of niet ?
Peter
missingpixel
5th November 2009, 11:24
Past vast wel ergens in je interieur, en jij kent toch zo'n 3d-printerboertje? :tongue_smilie:
kingcoma
5th November 2009, 14:21
@Richart: misschien ga ik hem animeren, weet nog niet zeker.. ALS ik hem ga animeren wil ik sowieso nog zijn tanden erbij hebben :)
@Peter & Pieter: Ha, nu je het zegt ^^ Zo 2 panters laten printen van 2 meter groot en vanvoor aan mijn brievenbus zetten!
missingpixel
5th November 2009, 14:26
Ik dacht eerder aan een nachtkastje oid.
Hmmm, misschien schrik je potentiële veroveringen wat teveel af zo?
Ach die meiden zijn soms best tuureluut ook natuurlijk. :w00t:
Marijn
5th November 2009, 14:55
Mooi gestyleerd model! Enkel de overgang bij de schouder vind ik wat hard, vergeleken met de rest van het model.
Tom
5th November 2009, 17:06
ik ben vooral bezorgt omdat ik had kunnen zeggen dat het weer een prachexemplaar was vlak nadat je hem uploade... war doet een mens zo laat nog op ;)
kingcoma
26th November 2009, 03:10
Hi,
Ik ben aan een (behoorlijk groot) persoonlijk project bezig. Ben van plan om een soort vietnam/jungle achtige scene te maken waar helictopter staat met bijpassende madam :)
Redelijk moeilijk, dus wel een leuke uitdaging..
Ben paar dagen geleden begonnen met helicopter, die is zo goed als klaar, alleen de rotors nog (boven en achter)
Weet nog niet of ik hem echt ga painten, of gewoon een materiaal op ga gooien. Moet de scene nog bepalen en kan zijn dat ik met blur werk.. Moet ik nog bekijken.
GI jane heb ik ook grotendeels al, moet ze alleen nog een beetje aankleden, in de jungle rennen in je underpanties is nou ook niet echt slim denk ik.
Model van GI jane is gebasseerd op 'Dangergirl' (comic) Heb references gevonden van zij voor en achterkant, vandaar de nogal ehm voluptueuze vormen :)
Anyways, hope you like, updates volgen!
Cheers,
K
Rich_Art
26th November 2009, 08:17
Wow King.. Prachtig spul man. De madam met haar madammen is ook zeer geslaagd.
Klik klik bookmarked. :)
Peace,
olbo
26th November 2009, 08:32
Goed begin! Lekker vrouwtje. Ook goed gelukt. Ik ben benieuwd King. Succes...
Mazur
26th November 2009, 09:50
De cartoon is overtuigend, mooi compact van vorm en krachtig!
Cheers
MacObsession
26th November 2009, 12:18
zeer mooi! Vind alleen de ogen te groot, maar dat is de cartoon stijl zeker?
Ik zie zoal een scene van, behind the enemy lines. Moet je maar eens bekijken, inspiratie genoeg!
groeten
PeterL
26th November 2009, 12:50
Hey Martijn, ziet er heel knap uit ( die helikopter bedoel ik natuurlijk :001_rolleyes: )
Je madam uiteraard ook, hoewel ik ze een ietsiepietsie minder uitgesproken voorgevel zou geven. Als je haar wil animeren zal dat je minder hoofdbrekens opleveren denk ik . ::laugh:
Ik weet wel dat dat in cartoons zo hoort, maar daar hebben ze natuurlijk niet zo veel last van de zwaartekracht. ( In werkelijkheid zijn er trouwens ook genoeg die daar blijkbaar geen last mee hebben, maar dat ligt dan aan de “moderne technieken" natuurlijk. Bweuk... )
Persoonlijk - hoewel ook nogal deftig geschapen - vind ik the Girl 4 (http://www.daz3d.com/i/3d-models/cartoon-characters/the-girl-4?item=8390&cat=644&_m=a) van DAZ wel een geslaagd 3d-cartoon figuurtje.
Ik kijk uit naar het vervolg !
( Wires zouden we natuurlijk wel kunnen appreciëren :drool: )
Peter
Marijn
26th November 2009, 16:22
Mooie modellen king! Ik vind ze qua stijl alleen ietswat uit elkaar liggen. Maar ik denk dat als je de heli verder geen texture geeft, het cartoon gehalte nog wel hoog genoeg is.
kingcoma
27th November 2009, 05:24
@Mac: ja, is cartoonstijl, hou wel van wat grotere (en liefst een KLEIN beetje scheel kijkende figuren ^^)
@Peter:Thanks! Als ik haar wil animeren zal ik gulzig gebruik maken van de jiggle deformer :001_tt1:
Character van je link ken ik niet, maar wel serieus mooi! I like!
Wires? u vraagt, ik draai!
@Marijn: tnx! klopt wat je zegt qua stijl, maar like i said gaat helicopter een 'bijrol' spelen (dus een achtergrondobject met misschien blur ofzo)
Anywho,
Update:
- laarzen afgewerkt, broek gemaakt, riemen gemaakt, hulzen, zonnebril, en nog wat algemene verbeteringen. Heb nog prentje met wires ook
Hope u like!
Rich_Art
27th November 2009, 08:42
Heel mooi color plaatje.. Wires zien er ook goed uit. Van mij zal je geen aanmerking horen. :)
Peace,
Mazur
27th November 2009, 10:01
Wat me toch een beetje opvalt is dat de handen iets te klein zijn. Het is ietsje, maar ze zien er nu een beetje flutterig uit naast het stevige model.
Rich_Art
27th November 2009, 12:22
Ja daar moet ik je gelijk in geven. Aan de andere kant, het is en blijft cartoon. :)
Peace,
kingcoma
28th November 2009, 03:10
ja klopt wel eigenlijk.. Zal kijken of dat nog beetje makkelijk te fixen is..
In the meantime,made an M16 for her:
freuteken
28th November 2009, 15:08
wow chic gedaan zeer propere wire.
Marijn
28th November 2009, 15:45
Mooi modelletje inderdaad! Wat betreft het character, ook erg mooi, alleen de vouwen bij de broek zien er nog wat vreemd uit. Ik zou de boel iets meer over elkaar heen laten hangen.
Stijn_D
28th November 2009, 16:27
Die M16 is echt ubernetjes.
De wireframe kan direct een rolletje spelen in de introfilmpjes van de Call of Duty-serie!
De plooien van de broek vallen inderdaad nog wat vreemd.
Misschien proberen het iets meer over de laarzen heen te laten vallen, in plaats van het geheel er vlak boven te laten ophopen...?
Rich_Art
28th November 2009, 19:27
mooi model.....
Peace,
kingcoma
1st December 2009, 02:59
Plooien zijn iig een pain in the ass. Laat dat even duidelijk zijn :lol:
Heb het kind gerigged, kan ze dus poseren en animeren (probably not gonna happen)
Heb wel een testscene in elkaar gegooid. Love Ivy grower! (eerste keer dat ik gebruik!)
Zitten wel nog wat fouten in (geweer door arm, hand nog geen vuist, raar gedoe bij kruis, enz)
Anyways, tell me what u think!
missingpixel
1st December 2009, 16:09
Zo dat fixt meneer even snel zeg. Dear me!
Like the pose en lighting!
Misschien nog even één van de twee rechtse bomen wat verschillend maken, nu lijken ze wel erg identiek.
De aanwezigheid van de chopper is me nog niet helemaal duidelijk, misschien een ophaalladdertje of ander hip tuig die de twee hoofdelementen van je scene wat meer linkt met elkaar tenzij dat helemaal de bedoeling niet is uiteraard.
Maareuh, ik wil wel eens een closeupje zien van die weelderige Miss Jane met die wulpse bomen op de achtergrond, of was het nu omgekeerd :001_huh:
Rich_Art
1st December 2009, 17:47
Leuke compositie. Dit gaat weer een mooie King original worden. :)
Peace,
freuteken
1st December 2009, 21:49
Ik vind dit prachtig, licht, textures. alles. vooral het licht :D
PeterL
2nd December 2009, 01:20
Hehe, als ze dat schiettuig even weg legt, wil ik die madam wel eens tegen het lijf lopen ( pun intended... :blushing: )
Prima ondeugende / uitdagende pose. ( Mmmm... Is dat niet altijd een raar gedoe bij zo' n kruis ?? :001_rolleyes: )
Bij de heli zou ik nog wat aan de rotorbladen prutsen. Nu hebben ze iets van zoeklichten voor mijn part. De buitenkant van de “veeg" nog wat meer blur en transparantie toevoegen.
Heb even gezocht op het net, maar de meeste hebben te korte sluitersnelheid genomen blijkbaar....
Hieronder dan maar een voorbeeldje uit m' n eigen archiefje en spijtig genoeg zit daar geen heli tussen.
Voor het overige natuurlijk weer een prachtig kunsstukje, Martijn :thumbup:
Peter
kingcoma
3rd December 2009, 02:34
@vermist pixeltje and the others:
Heb jullie tips en opmerkingen zoveel mogelijk proberen meenemen:
- belichting beetje aangepast (op de bomen onder andere)
- vliegende blaadjes
- alles wat zitten schuiven voor betere compo
- mes in haar broek
- kruis beter
- hand verbeterd
- geweer door arm verbeterd
- helicopter rotors verbeterd (hoop ik)
nog wat klein spul verbeterd..
Final image size is 150 x 60cm @ 150 dpi, ga hem denk ik in het groot laten afdrukken dus (plotje maken)
Rich_Art
3rd December 2009, 08:13
Vette scene King.
Ben heel erg benieuwd naar de Final. Ik ben bang dat deze op de frontpage gaat komen. :)
Peace,
Marijn
3rd December 2009, 08:41
Leuke scene king! Ik stoor me globaal gezien nog wel aan het gras. Misschien is het een idee om ook een beetje ivy op de grond te gooien? Of wat takken ofzo? Want naast de oude wildbegroeide boom komt zo'n mooi kortgeknipt gras wat raar over. Verder vind ik de ivy nog wat groot uitgevallen, denk dat het mooi is als er wat meer curve in de ivy zit. Als laatste vielen de UV foutjes in de boom me nog op.
PeterL
3rd December 2009, 10:53
Ziet er heel knap uit allemaal.
Schroeven veel beter zo. De madam mag voor mijn part wel grote pupillen hebben, dan ziet ze er niet zo vervaarlijk uit :ohmy:
Heb je het haar eropgeschilderd of is dat ook een mesh ?
Puik werk !
Peter
kingcoma
3rd December 2009, 13:01
Ehm, dit is de final hoor ^^
@Peter: het haar is effectief hair =) Heb een superhandig truucje toegepast (gezien in een cardinal tutorial)
Je maakt het haar eerst in geometry, dat maak je editable. Daarna selecteer je de edges waar je het haar van wilt maken, en die converteer je dan naar splines. Dan kan je van die splines hair maken (als het niet helemaal duidelijk is kan ik het wel met screenshots verduidelijken hoor)
missingpixel
3rd December 2009, 13:47
Me likie likie!
Ziet er super uit. Kleuren, vegetatie, lighting, love it!
Als ik dan toch even mag wortelen:
- eyeliner vind ik wat over the top.
Danger ok! But she still has to look pletty no?
- als de blaadjes in het rond vliegen, moet miss danger haar haar dan ook niet wat euhm uit model? Of is het eerder zoiets van Taft glue gel to the max!
- door (ik vermoed) de schaduw van de gun op haar gezicht, ogen haar wangen wat hoekiger en dus mannelijker, no?
Maareuh, plotten die hap!
Rich_Art
3rd December 2009, 16:08
Haha yeah king. Ik begreep uit je tekst "Final image size is 150 x 60cm @ 150 dpi," dat dit de resolutie is waarop je de final zal gaan renderen.
Ik begreep niet dat je hiermee de Final bedoelde.
Ik zou even kijken naar de opmerkingen van Marijn. Pas je die aan, dan mag hij van mij op de frontpage hoor. Erg mooi plaatje.
Peace,
Mazur
3rd December 2009, 20:15
Hey Kingcoma, dat is een handig truukje met dat haar, zal ik zeker een gaan toepassen. Thanx for sharing :-)
freuteken
3rd December 2009, 21:33
Die blaren die wirwar door mekaar staan, hoe heb je dat gedaan? clone?
Heel mooi geworden, en wire ziet er zeer netjes uit.
kingcoma
30th December 2009, 03:14
Die bladeren zijn gewoon met een emitter gedaan, een turbulence, apart gerenderd met scene motion blur en geëdit in PS.
Weer wat nieuws voor op de hoop:
Marijn
30th December 2009, 13:06
Mooie auto, mooie presentatie, top! Enkel de achterband mist wat profiel geloof ik?
Rich_Art
30th December 2009, 14:39
Zeer zeker een geinige. De achterband is zo te zien een raceband, die hebben weinig tot geen profiel.
Peace,
PeterL
30th December 2009, 14:53
Hela, hola ! Ik dacht dat alleen IK hier met de autootjes mocht spelen !? :sneaky2:
Hihi, weeral een mooie, Martijn. Wel nogal stout natuurlijk dat je hier gewoon effe een final komt posten, terwijl anderen ( waaronder vooral ook Yours Truly dus :blush: ) jaaaaaren aan zo' n ding werken en daar regelmatig een update van posten. Een wireframe en een andere camera-opstelling zou natuurlijk wel al iets goedmaken :tongue_smilie:
Ik ben wel helemaal geen liefhebber van verkr*#&... oeps... “custom" automobielen, maar in 3D heb je m' n toestemming :laugh:
Peter
kingcoma
30th December 2009, 15:02
@Marijn: about the achterband: what Rich said ;)
@Peter: hehe ^^ Die auto's van jou zullen wel iets juister en gedetailleerder gemoddeld zijn hoor!
Wire en andere camera-opstelling zie hieronder.
missingpixel
30th December 2009, 15:10
Heerlijk die eenvoud van die wire!
R.E.S.P.E.C.T.
Je mag wel eens een ander velgje gaan modelleren.
Die voorvelg hebben we al gezien ondertussen :w00t:
kingcoma
30th December 2009, 15:13
Neig hé =D
PeterL
30th December 2009, 15:18
@Peter: hehe ^^ Die auto's van jou zullen wel iets juister en gedetailleerder gemoddeld zijn hoor!
Dat wil ik geloven. Je hebt niet eens dakgoten !! :laugh:
Maareuh, ik zie dat er zelfs een voortrein onderzit. Toch niet gepikt van je vorige model ?? :001_rolleyes:
peter
kingcoma
30th December 2009, 15:40
:blush::blush:
Genie
30th December 2009, 16:00
Wederom een topwerkje , model nou eens iets minders dan kan ik weer eens kritiek leveren :laugh:
kingcoma
30th December 2009, 16:35
@PeterL: ik geen dakgoten? Sinds gisteren wel!!
PeterL
30th December 2009, 16:37
Haha, dat is blijkbaar bijna klaar ! Kan je binnenkort het gras gaan maaien :laugh:
Peter
olbo
2nd January 2010, 18:16
Leuk karretje King. Die dakgoot mag er ook wel wezen. De stenen zijn losse items is het niet?
kingcoma
24th April 2010, 12:22
Hullo!
LANG geleden ^^
Nog een snel tussendoortje tussen al het werk:
Rich_Art
24th April 2010, 12:24
puik werkje...:preved:
Peace,
Rich_Art. :t:
sfBlackfox
24th April 2010, 13:24
Hey King,
Knap werk zoals we gewoon zijn van je.
Als ik mag vragen, hoe bekom jij die strakke belichte lijnen in jouw renders? Is dat met behulp van een HDRI of doe je dat anders? Vooral in post #155 is te zien wat ik bedoel.
Marijn
24th April 2010, 15:57
Ha king! Da's inderdaad lang geleden, de zaken lopen goed zeker? Mooi werkje weer, prima presentatie.
kingcoma
24th April 2010, 16:51
Thanks guys :) De zaken lopen indd (gelukkig weer) heel goed!
@sfBlackfox: nee, geen hdri.. Ik zet gewoon een hele grote plane boven (of ergens waar ie goed reflecteert) Met enkel witte luminance als materiaal.
Reflectie van de lak (bij post 155 toch) mag trouwens enkel die plane reflecteren, en aangezien die render met GI is, en dus ook met sky, moet je een compositing tag aan die sky hangen waar je de 'seen by reflection' uitvinkt (anders zie je reflectie van sky in de lak = bijna helemaal wit)
Hoop dat je het snapt :)
Bij horloge is het trouwens gewoon een hdr, die ik in environment channel heb gegooid.(materiaal dus)
Shademaster
24th April 2010, 18:03
Thanks guys :) De zaken lopen indd (gelukkig weer) heel goed!
@sfBlackfox: nee, geen hdri.. Ik zet gewoon een hele grote plane boven (of ergens waar ie goed reflecteert) Met enkel witte luminance als materiaal.
Reflectie van de lak (bij post 155 toch) mag trouwens enkel die plane reflecteren, en aangezien die render met GI is, en dus ook met sky, moet je een compositing tag aan die sky hangen waar je de 'seen by reflection' uitvinkt (anders zie je reflectie van sky in de lak = bijna helemaal wit)
Hoop dat je het snapt :)
Bij horloge is het trouwens gewoon een hdr, die ik in environment channel heb gegooid.(materiaal dus)
Dude! Lang geleden gek!
Ik zie dat de lighting/shading skills weer een 3000% vooruit zijn gegaan :dash2: .
Ey ga je ook mee doen aan de Crazy Architecture Challenge? Kun je je dakgoot es even goed showcasen enzo :) .
Goed je weer te spreken!
kingcoma
24th April 2010, 23:00
Hey man!
strontsimpel eigenlijk hoor, die lighting/shading.. Zit zelfs geen lighting in maar goed =D
Nee, kan niet meedoen aan challenge, heb nogal een hele volle agenda qua opdrachten and other stuff..
Heb jij onlangs nog nieuwe dingen gemaakt? Op je site staan de bekende 4 filmpjes.. (maar blijven ECHT goed..)
Shademaster
28th April 2010, 10:40
Hey man!
strontsimpel eigenlijk hoor, die lighting/shading.. Zit zelfs geen lighting in maar goed =D
Nee, kan niet meedoen aan challenge, heb nogal een hele volle agenda qua opdrachten and other stuff..
Heb jij onlangs nog nieuwe dingen gemaakt? Op je site staan de bekende 4 filmpjes.. (maar blijven ECHT goed..)
Lachen man! Met environment channels kun je echt zo veel! Moet je eens een blurry environment met een scherpe reflectie combineren. Is erg mooi effect.
We zijn nu met 3 miljoen dingen tegelijkertijd bezig waarvan 5 nieuwe films. Begin Mei is de release van de 1e en die word echt superleip. 15 mei wil ik samen met de deadline van de challenge onze Archviz animatie klaar hebben en eind Juli staat er een stereografische film op de agenda. En nog een geheim project waar ik niet zo heel veel over mag zeggen haha!
O ja by the way, die nieuwe Ohra internet reclame van de ResQme (met die audi er in) is ook van onze hand. Ik zag hem laatst op marktplaats voorbij komen en voelde me al een hele celebrity.
Succes met de workload en probeer nog wat van het weer te genieten als het lukt :) .
Rich_Art
28th April 2010, 11:01
Ben erg benieuwd naar al dat moois wat komen gaat. :)
Peace,
kingcoma
12th May 2010, 22:41
Even wat funs tussendoor de rendertijden gemaakt ^^
Marijn
12th May 2010, 22:45
Wauw, erg leuk expressief karakter! Ga je er ook nog een animatie mee maken?
Rich_Art
13th May 2010, 09:04
Yeah geweldig charactertje inderdaad...
Peace,
sfBlackfox
13th May 2010, 13:25
:) knap charactertje king. Vind de shader ook heel tof
Rjsmal
26th May 2010, 10:24
Yo king ik had hem al gezien op cgtalk maar het blijft een vette character en de shader is echt awesome.
peace
kingcoma
1st December 2010, 21:15
Heyhey,
heb een character reel in elkaar gezet, zowel oude als nieuwe projecten!
check it here > king's character reel (http://www.kingcoma.com/movies/character-reel.mov)
yay!
Rich_Art
1st December 2010, 21:38
Een dikke vette 10 van mij King. Ik vind je characters altijd super top.
Mooie reel..
Peace,
Marijn
1st December 2010, 23:17
Leuke characters inderdaad! Kunnen we nog ergens iets langere stukjes animatie terugvinden misschien?
Dakke
1st December 2010, 23:24
coowle characters... zou er graag eens een langere animatie van willen zien :-)
Shademaster
2nd December 2010, 01:52
Hah een update :) . Meteen een leuke ook!
Toffe reel man!
Rjsmal
2nd December 2010, 08:52
Hoi King,
Vette demo weer eens, ik vind het nogmaals echt dope hoe je het in elkaar hebt gezet.
Big up.
kingcoma
21st December 2010, 02:45
Vandaag in de bus gekregen: 3 maxon kalenders, en tot mijn verrassing stond mijn ajuin op februari te pronken!
Yay! :yess:
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/hs022.snc6/165243_184078404937687_154458297899698_676145_5921935_n.jpg
Rich_Art
21st December 2010, 07:45
Way to go King. Leuk voor je. :) Ik denk dat Maxon mij vergeten is. Ik heb geen calender gezien dit jaar. :(
Peace
Rich_Art. :v:
Roger
21st December 2010, 09:09
toffe Peer hé, die creator van den Ajuin (lol) :lol2:
PeterL
21st December 2010, 09:39
Van harte proficiat, Martijn ! :preved:
btw, hoe laat komt bij jou de postbode langs ? Om 4 uur 's morgens ?? :wink3:
Peter
Rjsmal
21st December 2010, 11:24
Leuk man congrats King.
kingcoma
18th May 2011, 16:33
Hi all!
Even een giant post, al een tijdje geleden dat ik hier nog geweest ben..
Ik heb uiteraard niet stilgezeten, integendeel! Veel nieuwe characters, en paar nieuwe models!
kingcoma
18th May 2011, 16:36
Twee postje met characters:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/218192_217829398229254_154458297899698_925835_5995813_n.jpg
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/227399_217446268267567_154458297899698_923463_5871956_n.jpg
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/226308_217446248267569_154458297899698_923462_1739203_n.jpg
http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/231034_217446228267571_154458297899698_923461_311624_n.jpg
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/224201_217446208267573_154458297899698_923460_5567789_n.jpghttp://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/215303_217446191600908_154458297899698_923459_1641527_n.jpghttp://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/225913_217446178267576_154458297899698_923458_3704153_n.jpghttp://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/230930_217446148267579_154458297899698_923457_5672232_n.jpghttp://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/226657_218989044779956_154458297899698_934793_5449378_n.jpghttp://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/230515_218989058113288_154458297899698_934794_6526492_n.jpghttp://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/227424_218989068113287_154458297899698_934795_1600705_n.jpghttp://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/224789_218989091446618_154458297899698_934796_6284487_n.jpghttp://a8.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/227291_222791797733014_154458297899698_963847_8158131_n.jpg
Rich_Art
18th May 2011, 16:42
Wereld characters King... Top..
Peace,
PeterL
18th May 2011, 17:21
Hey Martijn, long time no see ! :biggrin:
Dat ziet er weer allemaal gruwelijk mooi uit !
Een opdracht(-je :on_the_quiet2: ) of gewoon voor de lol ??
Peter
kingcoma
18th May 2011, 17:26
Thanks guys °v°
Characters was sponsoropdracht, audi en bose zijn persoonlijk werk!
PeterL
18th May 2011, 18:13
Thanks guys °v°
Characters was sponsoropdracht, audi en bose zijn persoonlijk werk!
Oh ! Gewoon je volgende aankopen dus :to_pick_ones_nose:
Peter
kingcoma
18th May 2011, 18:16
Die Bose heb ik al, Audi pas in september :yess:
PeterL
18th May 2011, 18:21
Haha ! Dacht ik het niet ! :beach:
een teken dat je véél te hard werkt, kerel... :heat:
Peter
Rjsmal
19th May 2011, 09:49
Cool models King, nice work :)
kingcoma
24th May 2011, 13:40
heyhey!
Ik moest vorige week een spaarvarkentje maken en terwijl ik bezig was heb ik een videocapture gemaakt.
Check it out here > http://vimeo.com/24118768
hope you like!
M
Rich_Art
24th May 2011, 13:54
Thanks. Altijd leuk om dit soort filmpjes te bekijken.
Ook leuk om te zien dat er nog oudere versies van C4D worden gebruikt.
Je zie op filmpjes eigenlijk altijd de nieuwste versies..
Peace,
kingcoma
24th May 2011, 13:56
R11,5 hoor, lekker old fashion de oude icoontjes gebruiken ^^haha!
PeterL
24th May 2011, 15:26
Jaja, mooi dat je ons even laat meepiepen in de keuken, Martijn :thank_you2:
Is ook weer een leuk beestje trouwens...
Peter
douwe
24th May 2011, 15:35
dit mag je vaker doen, man.
ook de manier waarop je de Structure Manager gebruikt is interessant.
trouwens, peter;
ik zou jou ook wel graag eens een autootje in mekaar zien steken.
er is weinig praktijk-splinepatch gebruik te vinden op het net.
d
Marijn
26th May 2011, 22:45
heyhey!
Ik moest vorige week een spaarvarkentje maken en terwijl ik bezig was heb ik een videocapture gemaakt.
Check it out here > http://vimeo.com/24118768
hope you like!
M
Erg leuk om te zien, merci voor het delen! Je karakters hebben zoals gewoonlijk een aardig hoge knuffelfactor :thumbup1:
kingcoma
13th July 2011, 04:02
heyhey!
back from an awesome roadtrip throughout the states, with lots of inspiration!
Cheers,
King
PeterL
13th July 2011, 09:07
Hey Martijn, howdoejoedoe en welcome back ?!
Ziet er weer leuk uit. Iets om je cartoon-figuurtjes in te laten rondrijden of zo ?
( zo' n dikke Amerikaan in Hawai- hemd zou ook niet misstaan :laugh4: )
Peter
pssssttt: nog last van de jet lag zeker ? Om 4 uur in de morgen posten ? :lazy:
Rich_Art
13th July 2011, 09:50
Hey dat ziet er goed uit man.. leuk gedaan...
Peace,
Kevinski
14th July 2011, 22:44
werelds filmpje man! ;)
kingcoma
15th July 2011, 02:29
@Peter: I'm on a roll (as you can see ^^) vakantie heeft serieus deugd gedaan..fully charged! Jet lag? Is mijn normaal ritme hoor ;)
@Rich: thanks!
@Huge: welk filmpje? ^^
Couple more:
Last one will be an ambulance, and i might make a small scene with these 5 models..
Rich_Art
15th July 2011, 09:12
Een erg leuke serie King... Top.
Peace,
PeterL
15th July 2011, 10:39
Haha, reuze cartoon style automobieltjes, Martijn ! :sarcastic:
Love that Checker Cab :give_heart2:
Peter
Kevinski
15th July 2011, 22:53
@king ...van de spin! ;)
lol en zo zie je maar, smaken verschillen, ik vind de taxi de misnte van de reeks, hij lijkt mij net te egaal aan de motorkap, moeilijk om uit te leggen maar voor mij lijkt hij teveel op de shoolbus die door deformers is gehaald denk ik
kingcoma
16th July 2011, 00:24
@Tom: deformers?! Heu, dat wil ik wel eens zien hoe jij van een bus een taxi kan maken dmv deformers ^^
nee hoor, iedere auto is van scratch gemaakt, enige wat herbruikt is zijn de wielen/bandjes en de stoeltjes binnenin, everything else brandnew!
In bijlage alle 5 naast elkaar (met ambulance) en een wire!
Hope you like em!
cheers,
King
Rich_Art
16th July 2011, 09:14
Ik vind deze serie super leuk gemaakt.....
Als je ze in de finals (http://www.c4dlounge.eu/forum/forumdisplay.php?f=5) topic gooit kan hij wat mij betreft de frontpage op.. :-)
Peace,
ik had de deformed tussen " " moeten zetten, ik bedoelde niet letterlijk deformed.
maar bedoelde dezelfde teksturen (of heel gelijkaardige) op alle overeenstemmende stukken van de wagens.
wielen, koetswerk, gelijkaardige lampen, gelijkaardige luchtinlaat, gelijkaardige ramen enzovoort.
En mits ik de bus super vind is de taxi daardoor diegene die ik het minste vind.
Marijn
17th July 2011, 17:49
Geinige autootjes king! Mooie cohesie in stijl. Enkel de presentatie mocht van mij wat vrolijker.
kingcoma
28th July 2011, 22:03
animationtime!
US cars and crap (http://www.youtube.com/watch?v=1Jr2LhUeI4c&feature=youtu.be)
Rich_Art
28th July 2011, 22:23
Heel erg leuk in elkaar gestoken... :-)
Peace,
Arno
28th July 2011, 23:16
Mooi werk!
Genie
28th July 2011, 23:37
Erg leuk gedaan, Kingmaterial :good:
kingcoma
19th August 2011, 12:02
Heyhey!
Nieuw character gemaakt, een weathergirl/miss typje ^^ Ze wordt gerigged en ga er een klein filmpje van maken.
Hope you like!
King
Rich_Art
19th August 2011, 12:35
hahaha erg leuk king.. :-)
Peace,
rbolier
19th August 2011, 15:05
mooimooi...
Dakke
19th August 2011, 16:06
ziet er erg goed uit King, leuke madam :-D
Kevinski
19th August 2011, 16:40
Wel flinke ...... grote.....ogen he? ;)
magic2002
19th August 2011, 17:26
ik kan niet wachten om haar in beweging te zien ;)
PeterL
21st August 2011, 14:54
Die OGEN springen inderdaad onmiddelijk in het... euh... oog :heat:
Jaja, leuke meid weer, Martijn. Heet ze toevallig ook :on_the_quiet2:Sabine ??
Laat die animatie maar komen...
Peter
dayvid
24th August 2011, 09:36
can`t get the link to work but i like your web site
Tom
24th August 2011, 16:30
oh kingy gaat de moeilijkheden van "het op hakken lopen" ontdekken :p
kingcoma
25th August 2011, 17:17
helemaal gerigged en een eerste walkcycle gefixed:
girl walkcycle (http://vimeo.com/28154333)
Rich_Art
25th August 2011, 17:31
Geweldig King....
Peace,
Tom
25th August 2011, 17:56
rechtervoet lijkt nogal te zwalpen voor de rest mooie walkcycle. Met de r13 tools gedaan?
kingcoma
25th August 2011, 18:11
Dat rechtervoetje moet ik indd nog fixen, en ook de armen, daar ben ik nog niet zo heel tevreden over..
Dit is met R12 gedaan, gewoon simpel controllers gekeyframed, nothing fancy.. R13 komt pas volgende week ofzo..
rikke
25th August 2011, 19:12
Alweer een praktisch nut voor de jiggle deformer :biggrin:
Nice as usual!
Dakke
26th August 2011, 10:09
hey King, ziet er goed uit :-) thumbs up :-D
Arno
26th August 2011, 10:35
Ziet er netjes uit. Zat ook even op je Vimeo te kijken en bij je Tooth reel geef je in je comment aan dat je rigged via het "rigsetep for flabio" en dat je de tutorial heel vaak gedaan hebt. Ik ben een redelijke newbee in het 3d wereldje maar kun je misschien een linkje posten waar ik die kan vinden?
Rich_Art
26th August 2011, 10:39
De tutorial waar jij over spreekt staat op de dvd die je bij C4D krijgt.
Peace,
Arno
27th August 2011, 00:52
Thnx for the reply Rich Art, had hem ondertussen ook gevonden op cineversity:good:
nickyc
27th August 2011, 15:29
speechless, love the bouncing zullen we maar zeggen:)
kingcoma
28th September 2011, 03:34
Hey all,
made this little fluffy character just for fun.. Practicing on fur and hair, and I didn't have any fluffy characters yet, so here's my shot at one.
Modeled in cinema4d, post in photoshop.
Hope you like!
Cheers,
M
Rich_Art
28th September 2011, 07:31
Really a cool character King..
Peace,
PeterL
28th September 2011, 09:45
Weer een mooi figuurtje voor je verzameling, King :yes:
Peter
Rich_Art
29th September 2011, 13:37
King. als je hem post in de finals dan gooi ik hem in op de frontpage galerij. :-)
Peace,
kingcoma
29th September 2011, 15:48
will do! Thanks!
Rich_Art
29th September 2011, 16:04
Done. :-)
Peace,
Arno
30th September 2011, 00:03
Wederom een prachtig werkje!:good:
kingcoma
4th October 2011, 13:16
Heyhey!
Inzending voor de challenge op c4dcafe, mad scientist..
Hope you like!
^^
Arno
4th October 2011, 13:27
Erg mooi gemaakt.
Is de muis de uitgezakte versie van Pinky&The Brain? :-)
Rich_Art
4th October 2011, 14:16
Leuke inzending... ben benieuwd of je wint..
Peace,
PeterL
4th October 2011, 14:49
Weer een leuke :thumbup1:
Wel niet zo aangenaam voor dat beestje lijkt me. Tijd om de dierenbescherming te contacteren om die rare snuiter op te pakken ! :rtfm:
Mmm... Maar dan... kaalhoofdig, bril... Die kerel uit de post hier net boven toch niet als voorbeeld genomen, Martijn ??? :biggrin:
Peter
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.