PDA

View Full Version : C4D opleiding in Leuven, België

roobol
16th April 2009, 17:50
Op het Centrum voor Volwassenenonderwijs (CVO) in Leuven is het mogelijk een opleiding Cinema4D te volgen. Op dit moment bestaat het pakket uit 2 * 60 uur stilstaand beeld (3D tekenen heet dat bij ons) en 2 * 60 uur animatie (en mogelijk gaat daar nog eens 2 * 60 uur animatie bijkomen). Het lesgeld voor een module van 60 uur bedraagt slechts 60 euro en de docenten zijn Marijn en *ahem* ikzelf :-)

Dezelfde opleiding wordt ook op het Tweede Kans Onderwijs (TKO) in Leuven gegeven, maar dan als deel van de tweejarige dagopleiding Multimedia Operator .

Op http://www.c4dlounge.eu/roobol/artbook.mov is een promotiefilmpje te zien dat ik eens voor het CVO gemaakt heb (zitten nog een paar foutjes in maar het moest af voor de infoavond). Het boek is de eerste les van animatie 1; het dansend robotje de eerste les van animatie 2 (bijna dan toch..)..

Voor verdere inlichtingen over cursusinhoud, inschrijvingen en dergelijke best een oogje houden op http://www.cvoleuven.be en http://www.cvoleuven.be/tweedekans/index.php of stuur gewoon een mail naar Marijn of naar mij.

Rich_Art
16th April 2009, 19:35
Geinig.. Jammer dat het niet naast de deur is.. Misschien steek ik er nog iets van op.
Suc6 met de training in ieder geval.

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Marijn
16th April 2009, 20:05
Ik kan deze cursus als co-docent ook zeker aanraden :laugh: Aangezien het wordt gegeven in een officiële schoolinstelling zit er veel subsidie op en is het inschrijfgeld dus een lachertje.

Vragen mogen natuurlijk ook in dit topic, dat houden we wel in het oog.

@Rich: af en toe leer je altijd wel iets bij ja, ik heb ook al het een en ander opgestoken van Kees zijn methoden.

Joris
17th August 2009, 15:25
Op het Centrum voor Volwassenenonderwijs (CVO) in Leuven is het mogelijk een opleiding Cinema4D te volgen. Op dit moment bestaat het pakket uit 2 * 60 uur stilstaand beeld (3D tekenen heet dat bij ons) en 2 * 60 uur animatie (en mogelijk gaat daar nog eens 2 * 60 uur animatie bijkomen). Het lesgeld voor een module van 60 uur bedraagt slechts 60 euro en de docenten zijn Marijn en *ahem* ikzelf :-)

Dezelfde opleiding wordt ook op het Tweede Kans Onderwijs (TKO) in Leuven gegeven, maar dan als deel van de tweejarige dagopleiding Multimedia Operator .

Op http://www.c4dlounge.eu/roobol/artbook.mov is een promotiefilmpje te zien dat ik eens voor het CVO gemaakt heb (zitten nog een paar foutjes in maar het moest af voor de infoavond). Het boek is de eerste les van animatie 1; het dansend robotje de eerste les van animatie 2 (bijna dan toch..)..

Voor verdere inlichtingen over cursusinhoud, inschrijvingen en dergelijke best een oogje houden op http://www.cvoleuven.be en http://www.cvoleuven.be/tweedekans/index.php of stuur gewoon een mail naar Marijn of naar mij.
Kan ik een van jullie twee bereiken via email i.v.m. de lessen in Leuven van cinema 4D? Jullie mogen een mailtje sturen op joris_lens@hotmail.com. Bedankt !

Rich_Art
17th August 2009, 15:47
Hoi en welkom in de Lounge.

Beter geen compleet mail adres online zetten. Of je moet het leuk vinden dat mail bots je adres oppikken. :)

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

roobol
18th August 2009, 09:12
De inschrijvingen beginnen vandaag 18 augustus, van 17:30 tot 20:30 in de Redingenstraat 90 in Leuven. Ik ben daar zelf deze week aanwezig (vandaag, morgen en donderdag) en volgende week ook, op maandag en dinsdag. Voor uitgebreide info kun je dus best daar langskomen. Ik heb je al een mail gestuurd, dus via een reply kun je ook vragen stellen (of hier in het forum natuurlijk, kan heel de wereld meegenieten :-)))

sfBlackfox
18th August 2009, 14:27
Als student van zowel kees als marijn kan ik indd zeggen dat die lessen top zijn :) Er is heeeeel veel dat je leert in amper 2 jaar tijd.

Het lessenpakket is begint met simpele modeleer technieken en texture technieken.
(Nurb & box-modelling technieken, UV's unwrappen etc)
In animatie1 leer je beginselen van keyframes, F-curves, Rig & Xpresso technieken.
In animatie 2 ga je daar verder op in, maar daar leer je ze toepassen op realistische characters. Dat realistisch character leer je ook snel even te modeleren en texturen, kort in 3D-animatie 2 en wat uitgebreider in 3D-Tekenen 2.

Zelf heb ik nooit 3D-tekenen gevolgt maar ik heb gehoort dat daar ook een pakket speed-modeleren inzit.

Kortom, in 2 jaar tijd leer je erg veel van wat C4D te bieden heeft. Als je daarnaast ook nog eens op dit forum rondhangt dan leer je heeel snel bij ;)

Ben
18th September 2009, 11:42
Ik ben ook wel heel geïnteresseerd in deze cursussen. Ik was helaas te laat op de hoogte van het bestaan hiervan om me nog te kunnen inschrijven.
Heb zelf al wat ervaring met C4D maar zou toch graag veel beter worden in vooral textures, belichting en animatie.
Is er toevallig geen plekje meer open, of iemand die is weggevallen waar ik nog een stoel kan innemen?

roobol
11th January 2010, 11:44
Er gaat vanaf 18 januari weer een nieuwe cursus Cinema4D van start voor de luttele som van 60€ (15 lessen van 3,5 uur). Voor inlichtingen en inschrijvingen kun je terecht op http://www.cvoleuven.be en http://www.cvoleuven.be/tweedekans/index.php of stuur gewoon een mail naar Marijn of naar mij.

magic2002
14th September 2010, 11:43
worden er in de buurt van Antwerpen ook dergelijke opleidingen georganiseerd?

Marijn
14th September 2010, 12:11
Voor Cinema 4D is de opleiding op het CVO uniek in België. Dus als je dergelijke lessen wilt volgen in Antwerpen zal dat via privéles moeten.

magic2002
14th September 2010, 12:37
bedankt voor de snelle reactie. prive lessen is mooi maar zullen geen 60 euro kosten..:sad1:

Aras
2nd January 2011, 03:49
Kan ik een van jullie twee bereiken via email i.v.m. de lessen in Leuven van cinema 4D? Jullie mogen een mailtje sturen op joris_lens@hotmail.com. Bedankt !

Hi ik ben bijna een jaar te laat lol maar toch ff vragen zijn er geen dergelijke cursussen te volgen zijn, ergens in Nederland of Belgie:drinks:?

Alvast dank

roobol
2nd January 2011, 11:18
Hallo Aras (en een gezond en creatief 2011)

Er gaan in januari weer een nieuwe reeks lessen van start, 3D tekenen 1 (basis) op maandagavond, 3D tekenen 2 (gevorderden) op donderdagavond en 3D animatie 1 (basis) op woensdagavond.

Voor 3D animatie 1 en 3D tekenen 2 is een certificaat 3D tekenen 1 nodig, of een instapexamen.

Inschrijven is mogelijk vanaf 10 januari in het CVO, Redingenstraat 90, Leuven; het inschrijfgeld is 60€ voor 15 lessen van 3,5 uur. De lessen zelf zijn in de Justus Lipsiusstraat 69, Leuven, van 18:30 tot 22:00 en starten de week van 24 januari.

Meer informatie is te vinden op http://www.cvoleuven.be

Lessen overdag kaderen in de voltijdse opleiding Multimedia Operator, dus daar is voor vrije studenten het aantal plaatsen veel beperkter.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Roger
2nd January 2011, 19:00
geef jij die Kees ?

sfBlackfox
2nd January 2011, 19:24
Zowel Kees als Marijn geven les in het tko/Cvo leuven.

roobol
3rd January 2011, 09:40
Tekenen 2 en animatie 1 ga ik geven, tekenen 1 wordt door Loes Waegemans gegeven.

De lessen overdag worden door Marijn en mij gegeven, ik ga daar volgens semester ook tekenen 1 en animatie 1 doen en Marijn animatie 2.

Wacht niet te lang met inschrijven, want het kan wel eens druk gaan worden :-)

Se7eNStudio
18th January 2011, 19:27
Is er nog plaats voor deze cursus, ik ben wel geïntereseerd eigenlijk. maar de inschrijvingsdeadline komt wel heel close dus van daar mijn vraag.

grtn

Dakke
18th January 2011, 20:07
kom er gezellig bij:biggrin: ik zit er momenteel ook maar dan wel om de lessen van Marijn en Kees te volgen :sarcastic: en zoals Kees en Marijn al lieten verstaan... die vakken zitten overvol dus moet je er wel snel bij zijn.

Se7eNStudio
19th January 2011, 10:22
kom er gezellig bij:biggrin: ik zit er momenteel ook maar dan wel om de lessen van Marijn en Kees te volgen :sarcastic: en zoals Kees en Marijn al lieten verstaan... die vakken zitten overvol dus moet je er wel snel bij zijn.

zijn de lessen dan al bezig? ik zou willen beginnen met Tekenen 1 dus :)

rikke
19th January 2011, 11:57
Ik heb me vorige week ingeschreven op 'animatie 1', toen waren er 'al' 4 inschrijvingen.

sfBlackfox
19th January 2011, 22:10
Cvo Leuven Info (http://cvoleuven.be/site/course.php?id=132)

Volgens hier kan je inschrijven tot ten laatste 21 februari. Het kan wel zijn dat de aantal voorziene plaatsen hiervoor al bezet zijn. Kees weet waarschijnlijk wel of dit het geval is. :)

roobol
20th January 2011, 09:25
Inschrijven kan tot in februari, maar de lessen starten de week van 24-01 en 3D tekenen 1 al op maandag 24-01. Ik kan van thuis niet zien hoeveel inschrijvingen er voor 3D1 zijn, daarvoor bel je best naar het secretariaat 016-319920

Se7eNStudio
20th January 2011, 16:26
Ik heb mij juist ingeschreven vandaag, enkel de verbinding antwerpen-leuven is niet 100% maarja dat nemen we er maar bij! :) tot maandag :p

Roger
20th January 2011, 16:33
:dash3:Kees, we zien elkaar woensdag terug voor animatie 2 hoop ik !!!!

roobol
21st January 2011, 09:09
Ik zal er zijn :-))

jochemdehouwer
3rd August 2011, 09:33
Beste,

Ik heb hier gelezen over de cursus Multimedia-operator in Leuven.

Bent u nog cursist ?

Zoja
Is mijn vraag eigenlijk of ik ben te laat voor de inschrijvingen (voor schooljaar 2011) ?

Ik wacht met hoop op uw antwoord

Mvg,

Jochem De Houwer

mijn werk kan je gedeeltelijk vinden op
www.thebrainfish.com

Rich_Art
3rd August 2011, 09:39
Hoi en :w: in de Lounge,

Je eerste paar post moeten worden goedgekeurd door 1 van de admins voordat ze online komen. Dus graag bij de volgende post even wachten. Ik heb nu al die andere posts gedelete.

Peace,
Rich_Art. :v:

sfBlackfox
4th August 2011, 13:25
Ik zou gewoon even bellen om zeker te zijn, is het voor het TKO of CVO ?

Tom
4th August 2011, 20:27
jochem nee de inschrijvingen lopen tot eind augustus volgens mij en hans da is voor het cvo

jochemdehouwer
12th August 2011, 20:53
Heb je eventueel wat info ?
Het ding is ik sta nu vier jaar wegens kanker op ziekenkas en heb mezelf in photoshop en c4d opgeleid via tutorials maar zou er graag in de toekomst men job van maken ... Dus wil een ietswat allesomvattende opleiding volgen .. Wat nu net het probleem is is dat ik een "gedetaileerd" voorstel moet afgeven aan de arbeidsgeneesheer voor toestemming te krijgen om een opleiding te volgen, en heb wat schrik om er niet meer bij te zijn... Ik zou me dus graag inschrijven maar ze zijn in vakantie tot 17 augustus dus mijn tijd is aan het lopen...

Is het dus mogelijk om iets meer informatie te hebben qua concrete duur van opleiding , diploma/attesten, etc

Alvast bedankt

jochemdehouwer
12th August 2011, 20:59
Het zou gaan om de Tko opleiding trouwens

Ook even als vraag word er met mac of pc gewerkt ? ik hoop op mac:)

Marijn
12th August 2011, 21:46
Wat info:

- De opleiding op het TKO bestaat uit 3 modules van ieder een half jaar: 3D Tekenen 1, 3D Animatie 1, 3D Animatie 2. Heb je genoeg ervaring dan kan je een vrijstelling krijgen en direct met 3D Animatie beginnen. Een vrijstelling krijg je dmv een toelatingsproef.

- In de avond is er dan nog het keuzevak 3D Tekenen 2, en modules Animatie 3 en 4.

Er wordt op PC gewerkt maar aangezien Cinema 4D op beide platforms identiek is heb je daar geen last van.

De 3D Tekenen modules zijn meestal snel volzet, zou je instromen bij 3D Animatie 1, dan is er nog genoeg plaats. Gezien je ervaring denk ik dat je voor 3D Tekenen wel een vrijstelling kan krijgen en direct met animatie kan beginnen.

Hopelijk is het duidelijk zo, anders hoor ik het wel!

roobol
13th August 2011, 09:20
Nog een kleine aanvulling, de opleiding multimedia operator op het TKO is een dagopleiding. Een aantal van de modules van deze opleiding worden ook 's avonds op het CVO gegeven en hiervoor krijg je een deelcertificaat dat volledig meetelt voor het TKO diploma.

Inschrijving voor CVO en TKO zijn mogelijk vanaf eind augustus, kijk best op http://www.cvoleuven.be of http://www.tkoleuven.be voor de juiste tijd en plaats en ga eventueel eens langs op één van de infoavonden.

Tot over een paar weken :-)

jochemdehouwer
13th August 2011, 17:30
Bedankt voor de info !

Nu nog de arbeidsgeneesheer overtuigen...

Alvast bedankt voor de hulp.

Hopelijk tot binnekort
Mvg Jochem