View Full Version : Fiets WIPs
olbo
21st April 2009, 18:13
Is toch meer werk dan ik had verwacht. Het barst van de kleine onderdelen zo'n fiets. Toch eens kijken wat ik ervan kan maken.
Rich_Art
21st April 2009, 20:04
Nou dat begint er al uit te zien als een fiets...
Al lijken mij de spaken niet helemaal zoals ze zouden moeten zijn,,,,
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
PeterL
21st April 2009, 21:54
Ja, begint inderdaad al " fietserig " te worden :thumbup1:
Wat Rich zegt klopt echter wel: je spaken vragen nog wat werk.
Hieronder enkele tekeningen. Links een fietswiel, rechts dat van een oude moto.
Vermits je blijkbaar trommelremmen gaat maken, moet je dus één zijde in de stijl van het moto-wiel maken...
Succes,
Peter
olbo
22nd April 2009, 13:47
Klopt jongens; die banden met de spaken ga ik helemaal opnieuw maken in een apart document. Zometeen een nieuwe WIP...
olbo
22nd April 2009, 14:07
Een wipje...
Rich_Art
22nd April 2009, 14:21
Wire'tje???.:001_rolleyes:
Peace,
jonathan
22nd April 2009, 14:23
ziet er al zeer goed uit olbo
wat mij opvalt
banden lijken knikken te vertonen
zadel en stuurverbinding (tussen stuur en kader van de fiest) komt mij gelijk een beetje te modern over vergeleken met de rest. weet niet of het duidelijk overkomt maar dat stuur doet me denken aan een oud model fiets en het zadel doet me dan eeder aan een hedendaagse fiets denken.
greets jona.
olbo
22nd April 2009, 14:43
Ja, ik weet dat het niet helemaal klopt. Ik heb me ook zeer slecht voorbereid. Ach, het is maar een oefening. Maar het stuur krijg nog toeters en bellen, dus... het kan nog goed komen :blush:
Een wire...
Marijn
22nd April 2009, 14:59
Ik vind vooral de lasnaden mooi gedaan. De kettingkast ziet er nog wel wat vreemd uit qua vorm.
olbo
22nd April 2009, 17:42
@ Marijn: kettingkast is een beetje te scherp; maar er komen nog dingetje op dus het wordt beter.
Alvast begonnen met het spelen met textures; kon niet wachten. Moeten nog veel onderdelen gemaakt worden...
jonathan
22nd April 2009, 18:05
gaat er steeds beter uit zien he wat een kleurke nie al kan doen he ;)
greets jona
Morris
22nd April 2009, 20:13
Mooi zo, Olbo
Dit gaat zeker de goeie richting uit.
Morris
olbo
23rd April 2009, 14:25
Ja, word beter...
WIP: De bandjes en velgen (de spaken kloppen niet omdat ik het systeem hoe ze zijn gerangschikt nog niet helemaal helder heb) :frown:
Rich_Art
23rd April 2009, 14:30
Ziet er leuk uit. Bandjes/profiel is ook goed gelukt.
Peace,
PeterL
23rd April 2009, 16:15
(de spaken kloppen niet omdat ik het systeem hoe ze zijn gerangschikt nog niet helemaal helder heb) :frown:
Je hebt nog veel te weinig spaken, Olbo. Kijk even naar m'n tekeningen op vorige pagina...
Peter
olbo
23rd April 2009, 16:24
Ik las ergens dat het er 24 waren. Ik zal eens de spaken van een wiel in echt bekijken. Maar meer spaken is zo te doen...
Rich_Art
23rd April 2009, 16:41
dat verschilt per fiets..
PLAATJE (http://www.bikegear.be/winkel/images/blackJackScappareB.jpg)
Peace,
PeterL
23rd April 2009, 23:40
Dat is wél geen " normaal " wiel hé René :blush:
In een wiel voor een gewone fiets zitten toch wel een 30 tot 40 spaken.
Heb er hier enkele staan met 32- en 36- spaaks wielen.
Peter
Marijn
23rd April 2009, 23:57
hoeveel spaken het ook mogen zijn: de banden zien er alvast heel mooi uit :thumbup1:
jonathan
24th April 2009, 12:01
ziet er goed uit olbo prachtige banden geworden komt er nog een reflector strook op of ga je aparte modellen?
een puntje mss het lijkt of je platte banden hebt of staat je fiest te laag t.o.v. je plane?
greets jona.
dr paaj
24th April 2009, 12:22
Om op je spaakpatroon in te haken9andere hobby) heb je bij de meeste stad/tourfietsen 32 of 36 spaken per wiel, 16 of 18 per zijde en deze 3 overkruist. Dis is het beste compromis tussen stijfheid en comfort.
Vergeet niet dat spaken maar 2-2,5 mm dik zijn en natuurlijk het 'Franse' ventiel niet vergeten.
olbo
24th April 2009, 12:41
@ Jona: goed idee van die reflector strook, ga ik doen (een aparte selection). De plane is heb ik al laten zakken, stond inderdaad niet goed.
@ dr_paaj: de ventiel moet inderdaad ook nog komen. De discussie over de spaken laat ik maar even zitten; dit is maar een oefening. Maar ik neem het wel mee voor de volgende keer als ik weer een wiel moet maken.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.