PDA

View Full Version : WIP van de nieuweling~

Aephion
9th February 2011, 10:30
4711

Hij is nu bijna af, maar ik wil nog wat details toevoegen zoals een blender en een expresso-apparaat. Buiten dat hoopte ik nog wat render tips te krijgen, het doel is uiteindelijk om dit soort dingen zo realistisch mogelijk te krijgen :D
Ik heb alleen geen V-ray, alleen C4D r11.5

Ik ben nog niet zo goed met modellen, dus als iemand daar nog ideeën voor heeft, dan is echt alles welkom ^_^

Rich_Art
9th February 2011, 10:39
Hoi en :w: in de Lounge.

Zou je het plaatje willen uploaden als bijlage bij je post ipv remote te hosten. Remote hosting zien we liever niet. Thanks.

Je plaatje is niet slecht maar de verhoudingen kloppen volgens mij niet helemaal.

Peace,
Rich_Art. :v:

Aephion
9th February 2011, 10:42
Ah, excuus, ik zal de volgende keer gewoon uploaden :)

Dit is de eerste keer dat ik zo'n volledige scene heb geprobeerd te maken, dus ik zie nog niet zo goed wat er aan verhoudingen niet klopt (dat komt vast nog wel), kun je aangeven wat er niet klopt?

Rupart
9th February 2011, 11:09
Voor een eerste prent ben je al aardig op weg.

Ik vind de keuze van je standpunt niet gelukkig. Je kijkt nu de kamer in bijna vanaf het plafond. Persoonlijk sta ik daar niet heel vaak met mijn ogen :wink:

Probeer eens op een andere hoogte je camerastandpunt te pakken, ik denk dat de verhoudingen meteen anders ogen...

Genie
9th February 2011, 11:16
Welkom :bye:

Mooie begin voor een starter, maar zoals Rich al zegt de verhoudingen lijken niet kloppen....het oog is nogal gevoelig voor en ziet dit gelijk.
Meet de daadwerkelijke maten en pas de objecten hierop aan...gebruik anders het standaard poppetje als vergelijk.
Om het e.e.a. verder iets realistischer te krijgen moet je wellicht even kijken naar iets genaamd Linear Work Flow (heeft met de gamma instellingen van je beeldscherm te maken) op http://cg.tutsplus.com/tutorials/maxon-cinema-4d/linear-workflow-for-gamma-correct-lighting-in-cinema-4d/
Colourmapping (in je rendersettings) en na werk in Photoshop zijn zeker ook handig.

Aephion
9th February 2011, 12:03
Bedankt voor jullie snelle reacties!

Ik ga meteen weer aan de slag ^_^
Maten opmeten word een probleem, ze bestaan helemaal niet :D
Maar ik heb natuurlijk wel zelf ook een keuken, ik zal 's kijken wat ik kan doen :)

--edit-- Ik ben intussen en render aan 't maken voor het standpunt, de verhoudingen pas ik later nog aan.

Rich_Art
9th February 2011, 12:14
Of maten bestaan of niet maakt niet uit. Het gaat om de onderlinge verhoudingen. :)

Peace,
Rich_Art. :v:

Aephion
9th February 2011, 13:12
Alhier, camera 2 :)
Is dit beter? (ik heb nog niks aan de verhoudingen gedaan)

Rupart
9th February 2011, 13:36
Al een stuk vriendelijker!

Er zit nog wel een vreemde draaiing in, nu is het de vraag of dit persoonlijke voorkeur gaat worden, dus dat moet je maar even zien. Zelf stel ik in de coordinates manger van de camera de y-waarde altijd op 160 cm in, en de P en B waarden op 0. Je hebt dan geen vreemde verdraaing en je kijkt op ooghoogte. Dit hoeft natuurlijk niet, soms bekt het mooier vanaf 110 cm of iets anders. Die draaing haal ik er iig altijd wel uit.

Oow ja, keukenafmetingen zijn erg makkelijk. 60 breed, 60 diep en 90 hoog is een standaard module van een keuken :wink3:

Chageotri
9th February 2011, 16:35
Probeer ook eens een tilt camera om je vertikalen haaks te houden - vind je in Content Browser > Maxon > Cinema4D > AddOns > Misc > Tilt Camera

Aephion
9th February 2011, 17:23
Aaaah~ dan zijn de kastjes vooral te breed :o
Da's wel te verhelpen :D Bedankt!

Ik heb 'm recht van voren bekeken, maar dat vond ik persoonlijk niet zo mooi -- te statisch, denk ik.

En bedankt, Chageotri, ik zal er naar kijken :D
Intussen loop ik tegen een heel ander probleem aan:
De bijgevoegde iPhone heeft zoals 't een smartphone betaamt een schermpje, maar die zie je blijkbaar alleen als er géén glas voor zit :o wat doe ik verkeerd?

Ik heb voor het scherm een plane, welk een material bezit met de screenshot in de luminance channel.

----

EDIT:
Inmiddels heb ik na eens goed nadenken zelf iets verzonnen, maar het is een placebo. De het 'schermpje' heeft nu dezelfde reflectieve eigenschappen als het glas wat er nu -vlak- onder zit. Ik heb overigens zelf nog nooit een iPhone 4 gezien, lijkt dit een beetje? XD