PDA

View Full Version : Wright Flyer 1903 - the art of discovering the world

koffertje88
5th April 2011, 15:02
hallo allemaal,

ik ben nu ongeveer 2 maanden geleden begonnen met C4D.
en ben nu 3 weken bezig geweest met dit project om het een en ander onder de knie te krijgen. Natuurlijk weet ik dat er altijd getweaked kan worden aan een project maar dat gaat bij dit project niet meer gebeuren.

Wright Flyer 1903 - The art of discovering the world (http://www.vimeo.com/21972392)

Graag hoor ik jullie reacties en tips/verbeterpunten die ik kan gebruiken bij een volgend project/animatie.

douwe
5th April 2011, 15:28
hey kevin,
welkom aan boord.

ik vind dat je beeldcompositie / kadrage de drama wel overbrengt.

wel schokt de camera wat vaak, ik hou ook niet zo van die lens flare, en de smoke trail particles kunnen beter ingewerkt.

de color grading vind ik erg mooi, al is het misschien een Magic Bullet Looks preset ?
puik werk voor 2 maanden c4d.

d

Rich_Art
5th April 2011, 15:32
Hoi en :w: in de Lounge,

Ik ben het wel eens met de comments van Douwe.

Peace,
Rich_Art. :v:

pzdm
5th April 2011, 17:24
Nice model

every time I see a topic about the Flyer I allways ask my self. How's possible people don't know Otto Lilienthal? He was the first!

http://www.flyingmachines.org/lilthl.html

Yes, he did not use an enginepower, that's true.

Peace (sorry René) P

cinematic4d
5th April 2011, 20:40
2 maanden :blink: ?

Das een snelle leerling zeg. Goed bezig man!

koffertje88
7th April 2011, 11:20
..ik vind dat je beeldcompositie / kadrage de drama wel overbrengt.

wel schokt de camera wat vaak, ik hou ook niet zo van die lens flare, en de smoke trail particles kunnen beter ingewerkt.

de color grading vind ik erg mooi, al is het misschien een Magic Bullet Looks preset ?
puik werk voor 2 maanden c4d.

Thnx, klopt inderdaad van de camera shock. Had dit inderdaad wat minder kunnen doen, het valt mij zelf ook op.

Verder heb ik de effecten er in AE gemaakt en geen 'Magic bullet looks preset' (mocht ik weten wat het is) gebruikt.

2 maanden :blink: ?
Das een snelle leerling zeg. Goed bezig man!

2 maanden met cinema 4d inderdaad. Maar ik heb een beetje vals gespeeld, want hiervoor heb ik deels al met 3d max gewerkt. Via mijn stage ben ik in aanraking gekomen met C4D en ik moet zeggen dat het erg makkelijk werkt en gebruiksvriendelijk is.

bedankt voor de reacties! :)

koffertje88
7th April 2011, 12:25
laat ik ook nog een breakdown hebben gemaakt.

Wright Flyer - breakdown (http://www.vimeo.com/22069593)

Timmer
7th April 2011, 13:20
Ziet er super goed uit man, zeer leuk en leerrijk om te zien hoe je dit hebt gemaakt!
Vraagje > hoe heb je het eerste stuk gemaakt waar het vliegtuig "zichzelf opbouwt"? Ik heb al enkele keren geprobeerd om dit effect te bereiken maar volgens mij bekijk ik het te ingewikkeld ... (?)

GrtZ, Tim

koffertje88
7th April 2011, 13:30
Timmer,

bedankt voor je reactie.
dat opbouwen is simpel te maken.
ik heb 2 delen, dat is het 3d (c4d) gedeelte en vervolgens nog de multi-pass render die weer te bewerken is in AE.

In c4d heb ik alle lichten uitgeschakeld zodat elk plaatje maar enkele seconden doen om te renderen. stuk je voor stukje dingen weghalen en als plaatje opslaan. in AE plaatsen en een aantal frames verplaatsen van elkaar.

dan heb je nog de multi-pass lagen, dit zijn al lossen lagen die je gewoon aan of uit kunt zetten.
Zorg dat je bij elk plaatje zowel in c4d als AE dezelfde frame gebruikt zodat alles netjes over elkaar valt.

dat moet wel te doen zijn lijkt mij.

douwe
7th April 2011, 14:54
waar het vliegtuig "zichzelf opbouwt"? Ik heb al enkele keren geprobeerd om dit effect te bereiken maar volgens mij bekijk ik het te ingewikkeld ... (?)

het kan ook stukken rapper, zelfs als je geen mograph hebt :
chris smith en albert omoss hebben ooit een handig coffee-scriptje geschreven dat dit proces automatiseert. de recentste versie heet CS_BuildOn_v3.
met een beetje googlen zal je het wel vinden.

PeterL
7th April 2011, 15:12
Hey Kevin, ook welkom hier ! :good2:

Altijd leuk om nieuwe mensen en hun werkjes te zien. Je werkje ziet er overigens netjes uit.
Binnenkort kunnen we hier wel een heel luchtvaartmuseum bijeenzetten denk ik :blum3:

@Pavel: Otto didn' t have that kind of publicity I' m afraid.
Same goes for Daimler with his “Einspur" as being the one who created the first motorcycle, while there' s been several others before him ( though they didn' t use an Otto-engine ).
Well, that' s history of course...

Peter