PDA

View Full Version : MissingPixel's WIP

Pages : [1] 2

missingpixel
5th May 2009, 12:05
Hi Folks,

Hier ook maar s m'n brouwsels neergooien.
Kan wel wat tips gebruiken om het niveau van m'n projectjes wat op te krikken. Needless to say: We love feedback!

Ben momenteel een ambitieuze poging aan het ondernemen om m'n motorfiets (Honda Hornet 900) te modelleren. Was wel een beetje af te leiden uit het geringe aantal 3D-motorfiets-modellen wat ik op fora ben tegengekomen, dat dit euhm wel erg veel werk inhoudt. Zeker omdat het een 'naked'-bike is, en dus alle motoronderdelen lekker zichtbaar zijn.
Als ik iedere week een stukje kan maken, dan komt het ooit wel goed met deze motor :)

Enfin, doel is voornamelijk om wat bij te leren, en wat meer verscheidene tools en tricks te gaan gebruiken om sneller tot het gewenste resultaat te komen.

Vraag me niet waarom, maar ik ben met de handvaten begonnen.
Ik wou de anti-slip-gedeeltes eens dmv een displacement of bumpmap proberen te maken. Maar dat wou niet echt lukken. Dus dan toch maar in geometrie gemaakt, en welja voor het eerst de wrap deformer gebruikt om het zwikje mooi rond een cilinder te passen.

Stuurgewichtje heb ik ook al klaar, met een vijsie erbij.

Rgds

P

missingpixel
5th May 2009, 12:09
Dit weekend tankdopje gemaakt, omdat m'n vingers wel erg jeuken om aan de tank zelf te beginnen. De tank wordt namelijk het grootste struikelblok denk ik.
Eens die erop zit, moet de rest toch ook wel lukken denken we dan.

Op het klepje voor het eerst met bumpmapje gewerkt voor de gefreesde instructies.

Best wel een gedoe om de perforaties netjes te krijgen voor de inbusboutjes,
want die staan tegen alle logica in niet netjes gelijnd op de segmenten van de cilinder.

Rgds

P

kingcoma
5th May 2009, 12:18
Hoe ziet die tank eruit dan?

Genie
5th May 2009, 12:24
:scared: Oei, wil dit geen polygoonmonster worden dan raadt ik je toch echt aan om eens goed naar displacement/bump /normal maps te kijken.

wel erg mooi overigens :thumbup1:

missingpixel
5th May 2009, 12:27
wel euhm, ik heb wat illustratortekeningetjes gemaakt,
op basis van wat zelf gemaakte kiekjes
ik heb een goed zijaanzicht afkomstig van een technische camera gevonden,
maar dus geen bovenaanzicht... crap!

maar de lensvervorming
is zo groot op m'n cyberschieter dat het niet echt klopt allemaal,
dus daar moet je even niet op letten.

tegenwoordig kijk al even hoe de wire er ongeveer komt uit te zien,
in illustrator, das lekker makkelijk, euhm, not!

Rgds

P

Marijn
5th May 2009, 12:31
Wow, dit wordt er eentje om in het oog te houden! Geweldige details. Ik vrees alleen dat dit ook een beetje de doodsteek zal zijn, want als je deze mate van details wilt aanhouden wordt het een veel te zwaar project om in je viewport te krijgen. Dus hier en daar zou ik toch een klein beetje op de poly's letten. Zoals bij het anti-slip deel: de geometrie is eigenlijk nauwelijks zichtbaar, dus je kan net zo goed een bump gebruiken. Dus wat dat betreft raad ik je aan om goed na te denken over welke details relevant zijn om echt te modelleren, en welke niet. Niet omdat het niet mooi is zo, maar omdat het gewoon te zwaar wordt.

In ieder geval een projectje om te volgen, ik denk dat morris en Peter dit al helemaal gaan waarderen.

missingpixel
5th May 2009, 12:32
:scared: Oei, wil dit geen polygoonmonster worden dan raadt ik je toch echt aan om eens goed naar displacement/bump /normal maps te kijken.

wel erg mooi overigens :thumbup1:

& @ Marijn:

Je hebt gelijk hoor, ik probeer binnenkort s de handvaten opnieuw te maken dmv van bump, displacement vond ik niet zo makkelijk te controleren.
Enfin, het leek er in de verste verte niet op eigenlijk.
Maar, doorgaans maak ik me niet zo druk over de polycount. AHUM!
Don't kill me folks! :)

Rgds

P

mve
5th May 2009, 12:40
Hey, is een mooi detail, maar ik denk toch dat je zult voor zo'n details overschakelen naar displacement maps om je polycount naar beneden te halen.
Heb zelf eens een testje gedaan, en als je een texture zou maken in C4d of in PS zou je je handvat perfect kunnen maken denk ik.
bijlage is geen schitterende render maar toch een vb van displacement op een een cilender ( basic ).

missingpixel
5th May 2009, 12:55
Hey, is een mooi detail, maar ik denk toch dat je zult voor zo'n details overschakelen naar displacement maps om je polycount naar beneden te halen.
Heb zelf eens een testje gedaan, en als je een texture zou maken in C4d of in PS zou je je handvat perfect kunnen maken denk ik.
bijlage is geen schitterende render maar toch een vb van displacement op een een cilender ( basic ).

Zo, dat heb je snel even gefixed!
Resultaat vind ik echt wel voldoen hoor!
Nu nog achterhalen hoe je dat voor mekaar gekregen hebt, hint!
Zoals gezegd, texture-maps-gewijs ben ik echt de ultieme NOOB!
Ik heb al begrepen dat als je de map enkel op een selectie van polygonen toepast (dus met een selection tags), je de displacement bovenaan de cilinder dus niet hebt.
Ik zit doorgaans het meest in de knoei met de projectie van de map op het object/ de polygonen-selectie. Ik ken nog maar sinds kort de texture en texture-axis-tool. Was dat ff lachen, toen ik fit to object deed!
Is dit met cilinderprojectie of UVM-mapping of weetikveelwat?

missingpixel
5th May 2009, 13:00
In ieder geval een projectje om te volgen, ik denk dat morris en Peter dit al helemaal gaan waarderen.

Peter houdt helemaal niet van Japanse scheurijzers ;)

mve
5th May 2009, 13:05
hulpje in bijlage

missingpixel
5th May 2009, 13:15
hulpje in bijlage

Gaat ons eens uitproberen!
Much appreciated!

Rgds

P

PeterL
5th May 2009, 23:35
Wordt wel weer een super- projectje, Pieter :thumbup1:

Zoals al gezegd, zal je er wel niet komen met al die polietjes, maar wie ben ik om je de les te lezen, want ik durf zelf soms ook wel eens wat overdrijven... :glare:
Dingen als die handvatten zou ik wel NOOIT uit polygons maken ( tenzij dat misschien het enige object is dat in beeld komt natuurlijk ).
Wat HyperNurbs betreft: vaak helpt het om je basis-mesh iets meer resolutie te geven op plekken die mooi afgerond moeten worden en dan je HN op bijvoorbeeld 1 zetten i.p.v. op de standaardinstellingen te laten staan.

Peter houdt helemaal niet van Japanse scheurijzers ;)
Heheh, waar haal je DAT nu toch ? :001_rolleyes:
Tja, Japans of Europees, maakt niet zo uit. Scheurijzers zijn voor op het circuit en de laatste 30 jaar zijn er trouwens - voor mijn part dus - ook geen mooie machines meer gebouwd.
Qua " scheurijzers wil ik wel niet het heilig boontje spelen hoor, want ik heb genoeg op zo' n dingen gereden :blushing:.

Het leukste is toch nog steeds een machientje met character en vooral een beestig koppel en dan kom ik altijd weer bij oude dingen terecht, zoals bijvoorbeeld m' n huidige speeltje (http://www.lembrechtsart.be/forum/BSA_Bridge3.jpg).

Ooit wil ik wel eens zoiets in 3D maken. Waarschijnlijk worden dat ook wel wat polygonnetjes ... :001_unsure:

Maar terug on-topic: laat zoveel mogelijk weg wat je toch niet zal zien. Scheelt waarschijnlijk al de helft in data...

Peter

missingpixel
6th May 2009, 08:59
Het leukste is toch nog steeds een machientje met character en vooral een beestig koppel en dan kom ik altijd weer bij oude dingen terecht, zoals bijvoorbeeld m' n huidige speeltje (http://www.lembrechtsart.be/forum/BSA_Bridge3.jpg).

Peter

Is dat een Fournales-schokdemper die ik daar zie achteraan op je BSA?

missingpixel
6th May 2009, 09:14
Omdat jullie ongetwijfeld gelijk hebben over m'n polycount van dit 'projectje',
heb ik gisteren maar s het handvat opnieuw gemaakt met displacement.
Bedankt mister VandeWalle voor het erg duidelijke hulpje!

Het staat nog niet helemaal op punt, standaard tiles bitmap is misschien net iets te hoekig voor dit structuurtje, dus misschien maak ik de bitmap wel even in PS opnieuw. Ik heb met selection tag gewerkt voor de 6 vlakjes te verkrijgen ipv met die tweede 'burn' layer met 6 lijntjes omdat dat toch iets nauwkeuriger werkt.

Alsnog wat segmenten moeten aanmaken voor de cilinder omdat de door displacement gegenereerde vlakjes anders aardig gekarteld zijn. Maar dat is natuurlijk niks vergeleken met m'n oorspronkelijke modelletje.

1800 polies vs 20000 polies

hierzo een plaotie ter vergelijk.

Morris
6th May 2009, 09:35
Wow...dit gaat ongetwijfeld een zeer mooi project worden. :w00t:
Eentje om op de voet te volgen dus voor mijn part
Zal volgens mij wel het uiterste vragen van je modeling-skillz.
De tank, zoals je aanhaalde, ziet er al een behoorlijk complex geval uit, maar met die schets die je hebt gemaakt komt het zeker goed.
Tankkapje en handvaten zijn al meer dan geslaagd. Ik vind trouwens de Displacement versie minstens even mooi als de "crazy poly versie", want dat wordt inderdaad iets om goed in de gaten te houden op dergelijke projecten...de poly-count

@ Peter: Naaaaais bike :drool:

De groeten,
Morris

PeterL
6th May 2009, 10:57
Is dat een Fournales-schokdemper die ik daar zie achteraan op je BSA?

Nee hoor, dat zijn nog de originele Girling' s die je op zowat alle na-oorlogse machines tegenkwam. Ze zijn wel gerestaureerd natuurlijk - zoals de rest ( was wel nodig :001_tongue: )

20.000 polietjes voor één handvat is er toch al aardig over me dunkt :blink: , dus goed dat je dat al naar beneden hebt gebracht.
Ziet er trouwens niet minder goed uit dan de vorige versie.

Je schets voor de tank ziet er prima uit, maar zal ook wel een redelijk zware polygontoestand worden als je die opening mooi glad wil hebben.

Laat het vervolg in ieder geval maar komen...

Peter

Marijn
6th May 2009, 11:04
Mooi werk, het resultaat is nu sowieso ook wat mooier. Maareh, als je sub-polygon displacement gebruikt moet je niet vergeten dat dat betekent dat je gewoon heel veel kleine polygoontjes aanmaakt. Dus waarschijnlijk zitten er in je nieuwe model meer polygonen dan in het oude. Steek het eens in je bump channel zou ik zeggen, dan gebruik je niet meer polygonen dan je op je scherm ziet.

missingpixel
6th May 2009, 11:04
Nee hoor, dat zijn nog de originele Girling' s die je op zowat alle na-oorlogse machines tegenkwam. Ze zijn wel gerestaureerd natuurlijk - zoals de rest ( was wel nodig :001_tongue: )

20.000 polietjes voor één handvat is er toch al aardig over me dunkt :blink: , dus goed dat je dat al naar beneden hebt gebracht.
Ziet er trouwens niet minder goed uit dan de vorige versie.

Je schets voor de tank ziet er prima uit, maar zal ook wel een redelijk zware polygontoestand worden als je die opening mooi glad wil hebben.

Laat het vervolg in ieder geval maar komen...

Peter

Waren die dempers toen al regelbaar? Want ik zie toch duidelijk een schroef onderaan om de demping in te stellen.

De polycount was zonder HN btw. whoops!
You do the math!

Ben nog even de displacement aan het tweaken, tussen het andere werk door hé ;-) Voor een buitenstaander lijkt dat handvat nu wel ok natuurlijk, maar voor iemand die elke dag dat ding in z'n poten heeft is het nog niet 'perfect'. Hmm, ga toch maar s ergens de lijn moeten trekken.

De tank lijkt me echt een uitdaging, net zoals het motorblok trouwens.
Maar het is een beetje behelpen omdat ik geen goeie referentie-foto heb van de bovenzijde. Als ik de illustrator-files in c4d zet, blijkt al snel één en ander totaal niet netjes uit te komen.

Dus eerst maar s iets wat ik makkelijk kan demonteren en opmeten zoals de radiator-cover.

missingpixel
6th May 2009, 11:11
Mooi werk, het resultaat is nu sowieso ook wat mooier. Maareh, als je sub-polygon displacement gebruikt moet je niet vergeten dat dat betekent dat je gewoon heel veel kleine polygoontjes aanmaakt. Dus waarschijnlijk zitten er in je nieuwe model meer polygonen dan in het oude. Steek het eens in je bump channel zou ik zeggen, dan gebruik je niet meer polygonen dan je op je scherm ziet.

Dat merk ik inderdaad tijdens het renderen. Zeker met getweakte GI en AO aangevinkt loopt het al snel richting de 20 min.
Bedoeling is uiteraard om enkel de hooggedetailleerde objecten zo te renderen als het camerastandpunt het vereist.
Ik plan maw wat verschillende materialen aan te maken, die respectievelijk voor low detail en dan weer high detail geschikt zijn.
Alvast, erg leerrijk!

Maar, ik wil dus vanuit alle hoeken, hoge detaillering achter de hand kunnen houden. T'is een 'vrij werkje' zonder krappe deadline natuurlijk.
Dus dan moet dat dan maar kunnen :)

missingpixel
6th May 2009, 12:43
Woila, u vraagt, wij draaien.

Eerste is met displacement eindelijk naar m'n wensen vs origineel met geometrie,
Tweede is met bump.
De verschillen zijn minimaal, dus dat is euhm. fijn!

Met bump, ongeveer 5 min om te renderen (met GI, AO en AA (2x2,4x4))
ennuh heel de CS suite open :)

Anyway, denk dat ik het handvatje een beetje voor afgerond hou, duh!
Interesting texture-exercise though!

Up to the next!

Bedankt voor de tips, folks!

Rgds

P

PeterL
6th May 2009, 12:53
Waren die dempers toen al regelbaar? Want ik zie toch duidelijk een schroef onderaan om de demping in te stellen.

Regelbare dempers bestaan al veel langer. Hoewel die van mij wel die ring hebben, zijn ze echter niet regelbaar. Vermoedelijk te duur, want dit model motorfiets is specifiek voor het leger gebouwd. De allereersten werden wél met regelbare dempers afgeleverd. Ik weer pech dus :sneaky2:

De tank lijkt me echt een uitdaging, net zoals het motorblok trouwens.
Maar het is een beetje behelpen omdat ik geen goeie referentie-foto heb van de bovenzijde. Als ik de illustrator-files in c4d zet, blijkt al snel één en ander totaal niet netjes uit te komen.

Ik zou me vooral op het zij-aanzicht concentreren en boven- en voor-aanzicht wel in je viewport zetten, maar eerder als referentie...

Ga je je machine echt demonteren ? Als dat maar goed komt :001_unsure:

Peter

Edit: zie net je vorige post en voor mijn part ziet die met bumpmap er zelfs échter uit ...

missingpixel
6th May 2009, 13:04
Regelbare dempers bestaan al veel langer. Hoewel die van mij wel die ring hebben, zijn ze echter niet regelbaar. Vermoedelijk te duur, want dit model motorfiets is specifiek voor het leger gebouwd. De allereersten werden wél met regelbare dempers afgeleverd. Ik weer pech dus :sneaky2:

Ik zou me vooral op het zij-aanzicht concentreren en boven- en voor-aanzicht wel in je viewport zetten, maar eerder als referentie...

Ga je je machine echt demonteren ? Als dat maar goed komt :001_unsure:

Peter

Edit: zie net je vorige post en voor mijn part ziet die met bumpmap er zelfs échter uit ...

Aan een radiatorkapje wil ik me nog wel wagen ;)
De tank heb ik op reserve dus die ligt hier in al z'n glorie naast m'n buro, me als het ware uit te lachen.
Voor de andere stukken huppel ik even heen en weer van buro naar garage met m'n meetlintje, en het is uiteraard een goed excuus om even een peukje te roken ;)

Bumpmap geniet ook m'n voorkeur trouwens.
Is het subtielst en rendert het snelst, wat wil je nog meer!

Heb ik toch maar even de wrap deformer, en m'n neat trick om ruitjes te modelleren, gebruikt voor niks!

PeterL
6th May 2009, 13:10
Heb je geen telelens ? Anders kan je die tank - als je ze dan toch los hebt liggen - toch ergens ver weg zetten en en bovenaanzicht nemen ?

Heb ik toch maar even de wrap deformer, en m'n neat trick om ruitjes te modelleren, gebruikt voor niks!

We leren vooral bij door dingen te doen die niet nodig zijn :001_tongue:

Peter

missingpixel
6th May 2009, 13:19
Heb je geen telelens ? Anders kan je die tank - als je ze dan toch los hebt liggen - toch ergens ver weg zetten en en bovenaanzicht nemen ?

We leren vooral bij door dingen te doen die niet nodig zijn :001_tongue:

Peter

Nope, zit met een mini-lensje op m'n digitale schieter, en om nu m'n reflexcamera en een rolletje hiervoor van onder het stof te halen, euhm, das wat omslachtig.
Maar je brengt me wel op een idee! Waar een wannabee-fotografe van een schoonmoeder niet allemaal goed voor is ;)

Kan de wrap deformer alsnog s bovenhalen om m'n banden te maken.
Nu nog een mooi eps-bestandje van de 'tire wall information' voor de bump.

:scared:

missingpixel
8th May 2009, 13:27
P2p-modelleer oefeningetje in de vorm van een Panton chair, om even euhm 'in the groove' te geraken om aan de tank te beginnen. Eindelijk ook s een low-poly-modelletje in elkaar gekregen. Vorm is niet helemaal correct, maar dat boeit niet echt.

Rgds

P

Marijn
8th May 2009, 15:48
Lijkt me goed gelukt ja! Op naar de tank zou ik zeggen.

jonathan
11th May 2009, 11:45
ziet er al zeer aardig uit ben benieuwd naar het vervolg belooft een pracht werkje te worden.

greets jona.

missingpixel
12th May 2009, 16:23
ziet er al zeer aardig uit ben benieuwd naar het vervolg belooft een pracht werkje te worden.

greets jona.

Thnx, m'n vooropgestelde planning ligt al in duigen. Al een week sinds de handvatten, en nog geen nieuw onderdeel klaar.
Hmm, dan maar twee onderdelen deze week! ;-)

Rgds

P

missingpixel
12th May 2009, 16:41
Wel m'n eerste organische object gemaakt.
Dear lord, have mercy! Vuistje gemodelleerd.
Handig zo'n tutorial waar de hand gewoon plat ligt en de vinger uitgestrekt.
Dit is wel even andere koek!
Staat nog niet helemaal op punt. Duim is nog veel te dun en 'vloeiend', vingerkootje wijsvinger is veel de dik, massa achter de pink zit ook nog niet goed...

Maar, toch al aardig tevreden. De plooien tussen de kootjes komen trouwens niet dieper te staan, omdat de vuist eigenlijk in een houtstructuur moet komen te staan.

Maareuh, tips om het nog wat beter te krijgen, meer dan welkom!

Rgds

P

Rich_Art
12th May 2009, 19:12
de enige tip die ik kan je kan geven is oefenen tot je er bij neervalt.
De start ziet er iig prima uit. Er kan nog wel wat verbeterd worden maar dat is logisch.
Een goede hand modellen is geen makkie....

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

jonathan
13th May 2009, 10:33
ziet er inderdaad niet gemakkelijk uit maar vind het toch al aardig goed uitzien hoor. Btw zou het bijvoorbeeld niet lukken om die gewoon vlak te modellen en dan te riggen tot vuist? mss wat laat nu gezien je al vrij ver zit met het modellen maar naar de toekomst is het mss iets gemakkelijkere werkwijze.

weet ook niet wat je gebruikt als ref material maar tijdens m'n schets lessen moesten wij ook anatomie leren en dan zo een hand op bouwen (dus 1st de spieren weergeven dan huid erover en dan spieren weer wegwerken/gummen om zo tot goeie verhouding te komen) helaas wel zeer tijdrovend :(

wel rekeninging houdend met een eerder vermeld puntje i.v.m. detailering (komt het opbject close-up in zicht of niet. scheelt ook veel tijd in modelwerk he ;)

greets jona.

missingpixel
13th May 2009, 10:44
Heb nog geen kaas gegeten van riggen, dus dat was niet bepaald een optie, maar het lijkt me wel een stuk makkelijker om dan de huidplooien na te bootsen.
Als referentiemateriaal heb ik wat foto's gemaakt van m'n linkervuist. Ik ben rechtshandig ;-) Dat is handig vooral om het bovenaanzicht te maken, voor de zijaanzichten heb ik vastgesteld dat het toch makkelijker is om gewoon naar je eigen hand te kijken ipv ref-materiaal. Mocht ik opnieuw beginnen zou ik wel met echte blokken werken en dan een HN op 1 editable maken voor de verfijning. Nu zit ik voor elke vinger van bij de start met 8 punten per doorsnede die moet gaan extruden en verplaatsen.
Gouden tip is zonder meer om bij een gesloten handhouding om elke vinger een afzonderlijke seletion tag mee te geven zodat je ze makkelijk invisible kan maken, want anders wordt het een geknoei van jewelste.

Ben nog wat aan het finetunen nu, duimgewricht is zonder meer het lastigst maar die zit nu stilaan aardig goed.

Vuist komt zo'n tien keer in beeld, varierend van close tot medium, dus detail was wel noodzakelijk. Wat er uiteindelijk mee moet gebeuren kan ik hier helaas niet meedelen.

Rgds

P

missingpixel
13th May 2009, 12:59
Deze zit al wat beter in elkaar.
Nog een blutsje hier en daar die er niet echt hoort,
maar voorlopig laat ik het hierbij.
Ik vind de expressie er wel goed inzitten, en daar was het me om te doen.

Rgds

P

jonathan
13th May 2009, 13:27
nou ziet er gelijk al weer een stuk beter uit ten opzichte van vorige. ga je qua textuur zo laten of nog wat tweaken met BP/PS?

greets jona.

missingpixel
13th May 2009, 13:45
Als ik hem nu zo zie, ontbreekt er toch nog een flinke massa euhm vet - lees dikte van de huid - waar de duim zich aan de handpalm hecht.

Er komt dus een houttextuur op, Bodypaint heb ik nog nooit geprobeerd, en is denk ik nu ook even geen tijd voor om te beginnen experimenteren.
Tenzij jullie me gaan vertellen dat het doodeenvoudig is, wat ik heel erg betwijfel ;-)
Voorlopig los ik het op met één van de projectie presets.
Moet nog even uitvissen welke het beste resultaat geeft.

Rgds

P

Marijn
13th May 2009, 22:44
Ziet er goed uit hoor! Belangrijkste puntje van aandacht lijkt mij de knokkels, die zien er nog wat vreemd uit qua positie en vorm. Zeker bij een vuist zouden die juist erg strak moeten staan en een beetje de vorm van het bot tonen. Voor de rest zijn er nog wat kleine dingetjes, maar die zullen in een render waarschijnlijk niet storen. Mooi werk weer!

Wat betreft Bodypaint, het zit allemaal lekker in elkaar maar je moet er inderdaad wel eventjes werk van maken om het onder de knie te krijgen. Je kan natuurlijk wel gewoon een automatische mapping maken, die is vrij slecht maar dan heb je toch een uv mapping waar je een beetje iets mee kan.

missingpixel
9th June 2009, 23:19
wegens work overload, zit het modelleren van de motorfiets ff in the fridge.
echt frustrerend, want telkens ik een peuk ga roken zie ik dat ding staan, en probeer ik me de wire voor te stellen terwijl ik erop sta te staren.

ondertussen toch nog even tijd gevonden om een koetsje te bouwen,
een heuse George Phaeton IV voor wie het wat boeit.
hier en daar al een texture erop gegooid, maar er is nog werk aan ;-)

Morris
9th June 2009, 23:20
Very naaaaais :001_smile:

Greetz,
Morris

Rich_Art
9th June 2009, 23:24
Jups ziet er zeer goed uit.

Peace,

[bo]
9th June 2009, 23:26
Ja, ziet er kool uit! :001_smile:

olbo
10th June 2009, 08:09
Mooi begin van de koets.

Oplossing om de frustratie van de motor te ontwijken: stoppen met roken.

missingpixel
10th June 2009, 08:49
Of ik leg gewoon een deken over de motor natuurlijk!
Kans is wel groot dat ik dan dat deken in polygoontjes begin te fantaseren.
Verslavend spul! 3D that is ;-)

olbo
10th June 2009, 09:13
Ik merk wel als je zelf al in je hoofd gaat modelleren, dat het bij het echte modelleren een stuk rapper gaat, omdat je minder hoeft na te denken over het 'hoe'...

missingpixel
10th June 2009, 09:49
Ik merk wel als je zelf al in je hoofd gaat modelleren, dat het bij het echte modelleren een stuk rapper gaat, omdat je minder hoeft na te denken over het 'hoe'...

True! Probleem is echter dat je op een gegeven moment 'alles' in wires begint te zien, en dat de drang om dan ook effectief 'alles' te gaan modelleren de kop op steekt. So little time though! Which I was back in school!

missingpixel
10th June 2009, 19:49
Ah what the hell!, het was lunchpauze, en ik stond een peuk te roken.
Hoppa spiegeltje losgedraaid en even mee naar binnen genomen.
Qua timing een beetje uit de hand gelopen. Wou per sé alles in één stuk modelleren. En aan die Duitse plugin om cilinders te joinen, geraak ik niet echt wijs uit, dan maar op ambachtelijke wijze!
Voor de kenners: het zijn aftermarket Rizoma spiegels. Supermooie spullen hebben ze daar.

Rgds

P

Rich_Art
10th June 2009, 19:54
nou ziet er toch geinig uit...

Peace,
Rich_Art :thumbup1:

missingpixel
18th June 2009, 11:08
Nog maar s een stukje van de fiets gemaakt.
Meest onmogelijk te modelleren ding wat ik al gemaakt heb, dusver.
Dear me, nog zo'n end te gaan!

Ding (met name de binnenste ring met inbus-boutjes) heeft vijf 'spaken' als je ze zo kan noemen, en 6 perforaties. Dat komt dus nooit uit, gelijk hoeveel polygonen je aanmaakt voor die ring.
Dus knoeier-de-knoei dan maar. Valt niet op maar tussen de spaken tel je niet evenveel segmenten.

Glad it's over anyway!

Owjah, het zijn uiteraard de vorenste schijfremmen!

Rgds

=P

PeterL
18th June 2009, 11:12
Prachtig Pieter !!! :thumbup1:
Ik vrees wél dat - eens je je voorwiel volledig klaar hebt - je computer de geest gaat geven met al die miljoenen polietjes die je daar bijeenplant ... :w00t:

Ik zou zeggen: leve die goeie ouwe trommelremmen om te modelleren ...

Peter

missingpixel
18th June 2009, 11:16
Prachtig Pieter !!! :thumbup1:
Ik vrees wél dat - eens je je voorwiel volledig klaar hebt - je computer de geest gaat geven met al die miljoenen polietjes die je daar bijeenplant ... :w00t:

Ik zou zeggen: leve die goeie ouwe trommelremmen om te modelleren ...

Peter

Ik vond het nog wel meevallen deze keer :scared:

missingpixel
18th June 2009, 11:17
Nog een geluk dat een motor maar twee wielen heeft! :glare:

olbo
18th June 2009, 11:17
Mooi gedaan, en geen Boole. Heb je die rondje per stuk gedaan of heb je de Array eerst gebruikt om deze zo te rangschikken?
En heb je die gaten in de binnenste gedeelte ook per stuk gemaakt? (ben een beetje benieuwd naar je workflow in deze)

missingpixel
18th June 2009, 11:21
Mooi gedaan, en geen Boole. Heb je die rondje per stuk gedaan of heb je de Array eerst gebruikt om deze zo te rangschikken?

Array powerrrrr! Heb ook eindelijk door hoe dat werkt nu!

vijf discjes dus van 6 rotation segments gepositioneerd
daarna array toegepast.
buitenste rand gepositioneerd en dan één paar netjes bridgen met elkaar en de buitenste rand.
en opnieuw array toepassen.
(de eerste was dus nodig om een volgende setje gaatjes op hun plaats te krijgen, de overbodige polys uiteraard gedelete vooraleer de tweede (met dus de gelinkte gaatjes) toe te passen.

over de binnenste ring wil ik het niet meer hebben, dat was één traumatische ervaring! :angry:

Rich_Art
18th June 2009, 12:01
Ja ziet er goed uit..

Peace,

Marijn
18th June 2009, 12:03
Erg netjes inderdaad, ik zie ook geen vervormingen of iets dergelijks. Knap!

missingpixel
18th June 2009, 12:28
Dank heren! Mochten er tips zijn om de polycount van deze stukken nog wat naar beneden te halen dan hoor ik het graag. :tongue_smilie:

Heb overigens hier en daar een knifecut gezet waar ik het misschien met edge weight had kunnen oplossen, omdat ik met edge weight aangepaste rondingen niet altijd zo overtuigend vind.

Rgds

P

Morris
18th June 2009, 13:26
Mooie models :thumbup1: spot on

Groeten,
"ook niet wild van edge-weighting"-Morris

missingpixel
30th June 2009, 20:54
M'n eerste low-poly scene en meteen ook 'minder realistische' scene.
Eerste keer ook dat ik met Sketch and Toon aan de slag gegaan ben.
Like the result!
De twee figuurtjes zijn uiteraard geen 3D maar in illustrator gecreeërde 2D figuurtjes die achteraf in PS in de scene zijn geplaatst. Image moet dienen voor een splashpagina waarin keuze kan gemaakt worden tussen 'volwassene' of 'kind/tiener'.

Hope u like!

Rgds

P

Rich_Art
30th June 2009, 20:59
Hey dat ziet er leuk uit.. :thumbup:

Peace,

[bo]
30th June 2009, 23:11
Ziet er idd leuk uit :)

Marijn
30th June 2009, 23:18
Ja hoor, leuk gedaan! Ik zou persoonlijk de omgeving nog iets tekenachtiger maken, nu vind ik het verschil met de personages nog wat groot. Maar dat is persoonlijke smaak.

missingpixel
30th June 2009, 23:23
Ja hoor, leuk gedaan! Ik zou persoonlijk de omgeving nog iets tekenachtiger maken, nu vind ik het verschil met de personages nog wat groot. Maar dat is persoonlijke smaak.

Thnx lads!

Ik heb met de shadingsettings wat lopen knoeien in Sketch and Toon om het inderdaad wat beter te proberen af te stemmen op de 2d-figuren, maar ik kreeg niet echt iets gerenderd dat me meer beviel dan wat ik nu heb. Eventueel kan ik de stroke opacity nog wat opkrikken. In het 2d-gedeelte staat die namelijk gewoon op 100% terwijl in de scene op 50 dacht ik.

Thnx voor de opbouwende kritiek ;-)

missingpixel
1st July 2009, 09:08
Deze heb ik ook nog op m'n bureaublad liggen momenteel.
Uiteindelijk niet zo heel veel meer gemodeld aan de koets zelf. Ik had geen goeie referentiefoto om het onderstel correct na te bouwen. Bij de renders dan ook voor een camerastandpunt gekozen waar dat niet zo opvalt ;-)

De eerste image is een in PS samengegooide combinatie van 2 renders.
Want volgens mij kan je dergelijk formaat niet renderen zonder een idiote vervorming van de camera te krijgen op de koets. Of zie ik iets over het hoofd?
Het linkergedeelte is dus een aparte render die er is aangezet en getweaked met een gradient overlay om de tinten op elkaar af te stemmen.
De verfspatten zijn uiteraard ook postwerk in PS.

De tweede image is een reflectie in een wieldop.
Ook hier met aardig wat postwerk in PS.

Hope u like!

Rgds

=P

Rich_Art
1st July 2009, 09:29
De eerste image is een in PS samengegooide combinatie van 2 renders.
Want volgens mij kan je dergelijk formaat niet renderen zonder een idiote vervorming van de camera te krijgen op de koets. Of zie ik iets over het hoofd?

Hoezo vervorming?? Zover ik weet kan je dit gewoon renderen zonder vervorming.

Maar de images zijn leuk. De eerste zou een leuke zijn voor een banner. :)

Peace,

missingpixel
1st July 2009, 09:35
Als de koets extreem rechts van je camera target staat, dan krijg je toch een gigantisch perspectief op die koets?
De images dienen trouwens voor een flyer in dubbel US-formaat. Dus de image is ongeveer 42cm breed op 10cm hoog.

Marijn
1st July 2009, 09:37
leuke koets inderdaad. Om de vervorming tegen te gaan kan je een camera op grote afstand zetten met een grote zoom waarde. Bij een kleine zoomwaarde krijg je inderdaad sneller perspectiefvervorming. Een alternatief is de X offset van je camera aanpassen.

missingpixel
6th July 2009, 09:55
Nuttige tip, thnx Marijn.

Koets is ondertussen afgerond, ik laat hem voor wat hij is.
Opnieuw tijd dus om aan m'n motor te knoeien.
Voorvelgje gemaakt dit weekend. Alweer moeten vaststellen dat dit wat omslachtiger is dan een autovelg modelleren. Bij een autovelg zie je namelijk de achterzijde niet, en zijn voor-en achtervelg euhm identiek dacht ik.
De velg vooraan bij een motorfiets is een pak smaller dan de achtervelg, en zo zijn ook de 'spaken' een stuk slanker dan achteraan, bovendien zijn ze niet helemaal symmetrisch zo blijkt. Langs de ene zijde hebben de spaken een perforatie waar ze samenkomen met de buitenste rand van de velg. Enfin lekker belangrijk allemaal, geen mens die het zou merken mocht ik ze gewoon in symmetrie zetten, maareuh, we willen het helemaal juist hebben natuurlijk :thumbup:

Rendertjes!
zijn er allemaal van de voorvelg uiteraard, heb ze per 2 geplaatst ter illustratie van het niet symmetrisch zijn van die dingen.
3900 polygonen per stuk (zonder HN). Ahum!
Er is nog iets ernstigs verkeerd met m'n settings van het materiaal wat op de remschijven zit overigens, want de render met schijven duurt ongeveer 8 uur, terwijl zonder 40 min (met AO, GI en AA (2x2,4x4)).

Rich_Art
6th July 2009, 10:03
Mooie velgen.... Nette mesh ook.

Peace,

Marijn
6th July 2009, 22:56
Ja hoor, mooi gelukt! Heb je misschien Blurry Reflection aanstaan? Zo ziet het er in ieder geval uit. Dat is héél zwaar, wil je dat gebruiken schroef je het beste je min/max samples wat omlaag.

Morris
7th July 2009, 08:32
Ja inderdaad...Blurry reflections zijn echte Rendertijd-Vreters
(spreek ook uit ervaring)
Misschien best kijken om het blurren eventueel achteraf in PS te gaan doen?
Maar tot nu toe écht wel vet, je rims :thumbup: habba, habba

Greetz,
Morris

Rich_Art
7th July 2009, 08:46
Idd een reflection pass renderen blurren in ps. :)

Peace,

missingpixel
7th July 2009, 08:57
Thnx guys. Heb even een nieuw rendertje in gang gestoken met lagere settings in m'n materials. Zowel op de velg zelf als op de 2 materials van de schijven zat een blurry reflection. Op de schijf zitten 2 Danel shaders met anisotrophy en een blurry reflection. Ik heb 'utilize anisotropic scratches' afgevinkt en de samples verlaagd naar 2. Nu rendert ie in 18 min een volledige velg, waar hij voordien om en bij de 4 uur zou nodig hebben. Je bent een held als je het verschil ziet. Never mind the material on zé voorlopige tire. ;-)

Rich_Art
7th July 2009, 09:08
Ziet er prima uit dacht ik.

Peace,

missingpixel
7th July 2009, 09:13
Agreed! Thnx guys!

missingpixel
8th July 2009, 10:37
Bandje proberen te maken.
Worden verondersteld michelin pilot powers te zijn.
Maar ik vind het er totaal niet overtuigend uitzien zoals ik het nu heb.
Elk groefje komt 12 keer terug over het loopvlak van de band.
Dus heb ik met p2p zo één stukje gemaakt, dan met de cloner 11 maal achter elkaar gezet en met de wrap deformer in een cilinder omgevormd.
But it looks like crap to me! Any thoughts on how to improve my mesh?

picje bijgevoegd van zé real thing.

Rich_Art
8th July 2009, 10:43
Wat ziet er niet goed uit dan?? ik vind ze er prima uitzien.

Peace,

missingpixel
8th July 2009, 10:49
Waar het licht op de band valt, zie je duidelijk dat de ronding van het loopvlak behoorlijk bumpy lijkt. Ligt zonder twijfel aan de mesh, maar ik zie niet direct waar ik kan gaan verbeteren zonder de edge loops van de groeven te verbreken. (zit nu edge weight op namelijk). Ik was al opnieuw begonnen omdat ik de eerste helemaal waardeloos vond. Maar deze is echt niet veel beter vind ik.

Rich_Art
8th July 2009, 10:55
Aja ik zie het. Ik zou zo 1 2 3 ook niet weten hoe je dat het beste kan oplossen.
:(

Peace,

kingcoma
8th July 2009, 12:04
you call that a tire?

That's not a tire.

THIS (http://www.bikernet.com/news/images/PhotoID7530.jpg) is a tire :laugh:

Met HNweighting heb ik ook redelijk slechte ervaringen, of te scherp, of gewoon crap.

Helpt het niet als je wat edgecuts maakt vlakbij de groeven, zodat ze nog strakker zitten?

missingpixel
8th July 2009, 12:10
Juist en neem maar s een bocht met zo'n band!

Anyway! Ben even opnieuw aan de slag gegaan.
Ik deed eerst m'n cloner daarna wrap deformer en als laatste een extrude van de polygonen die geen onderdeel van de groefjes uitmaakten.
Op die manier werd het haast onmogelijk om de mesh nog te tweaken waar nodig.

Nu dus eerst geextruded (1/12 van de band), alle puntjes netjes op het loopvlak gezet (had ik maar de spline deformer genomen!), en daarna cloner, en wrap toegepast. Think this will do the trick.

Render on its way!

missingpixel
8th July 2009, 12:13
not quite there yet!

Marijn
9th July 2009, 15:47
Loopt allemaal lekker soepel! Hier en daar zijn de rondingen volgensmij niet 100% correct, maar dat soort details zie je toch niet in de final.

missingpixel
9th July 2009, 15:59
Loopt allemaal lekker soepel! Hier en daar zijn de rondingen volgensmij niet 100% correct, maar dat soort details zie je toch niet in de final.

Thnx Marijn.

Ik wil hem nu éénmaal helemaal perfect hebben, dus heb ik maar even een ander bandje opgesnord waarvan het patroon beter geschikt is voor een mesh met HN. Sowieso komt er natuurlijk een render van voldoende afstand waarop dat niet opvalt, maar ik wil alle opties open houden, en ik heb mezelf niet echt een deadline opgelegd. Moet vooral een leerrijke aangelegenheid worden. So what have we learned so far? Euhm een michelin pilot power valt niet echt te modelleren met minder dan 10.000 polys.

Heb ook even zitten kijken naar 3D-modellen van motorfietsen en hun wires, en hmm funny enough wordt het bandenpatroon van een sportieve band op ééntje na nooit meegemodelleerd. Die éne was dan ook van een onbestaande band, en met een erg eenvoudig fictief patroontje van evenwijdige groefjes.

Anyway nu dus aan de slag met een Bridgestone Battlax BT090. Spoedig meer!

missingpixel
10th July 2009, 10:51
Heb nu dit patroontje uitgedokterd in illustrator. Denk dat deze beter geschikt is voor een mesh met HN.
Ik post het even, voor wie het interesseert hoe m'n workflow eruitziet, of als jullie tips hebben tussendoor ;-)
Wijkt een klein beetje af van het origineel. Maar dat was nodig om het aantal probleempunten van de mesh binnen de perken te houden. Ik heb de punten die nog voor een probleem kunnen zorgen omcirkeld. Nu deze liggen allemaal op het meest vlakke gedeelte van het loopvlak van de band dus dat zou op zich moeten meevallen.

Rgds

P

Marijn
10th July 2009, 19:40
Dat lijkt me inderdaad een iets makkelijker profiel. Voor echt ingewikkelde banden gebruik je denk ik het beste ook een aanpak die gewoon veel meer werk is, met veel meer poly's om de HN in de juiste richting te sturen. Maargoed, deze moet inderdaad wel wat makkelijker lukken. Succes!

missingpixel
10th July 2009, 23:26
Happy with this one!
Ging erg vlot allemaal om te maken.
Deze was inderdaad makkelijker sowieso omdat de groeven niet doorlopen tot aan de rand van de band, en het onderverdelen van de ronding van het loopvlak beter uitkwam in de mesh. De cilinder zelf is dan weer niet netjes in gelijke segmenten verdeeld maar dat zie je uiteindelijk niet in de render, dus who gives! Net geen 10000 polygonen.
Dit is de achterband btw, het profiel van de voorband is nog net iets anders.

Nu nog een bumpmapje voor de tirewall, en het rubbertextuurtje nog wat tweaken and it's up to the next!

Rgds

=P

Rich_Art
11th July 2009, 09:01
Ja deze zien er goed uit..

Peace,

missingpixel
11th July 2009, 09:29
Thnx René.
Moet hier en daar nog een cut plaatsen want die groeven zijn in de hoekjes normaal recht uitgesneden, maar overall best tevreden over het resultaat.
Heb nog wat met de texture zitten knoeien. Looks pretty fine to me!

missingpixel
12th July 2009, 02:20
achterbandje is helemaal netjes nu, voorbandje ook gelijk gefixt. was wel even helemaal opnieuw beginnen want het profiel wijkt toch sterk af van dat van de achterband (frequentie van de groeven) en uiteraard is een voorband een pak smaller en bovendien boller dan een achterband.

Heb ze lekker glossy gemaakt, zoals dat vaak gebeurt voor 'studiowerk' en op auto/motorbeurzen. Doorgaans worden de banden dan even met silicone spray
ingesmeerd.

Nu nog de schijfrem achteraan modelleren, want uiteraard is die ook niet identiek aan de exemplaren vooraan. wie verzint het!
En welja ook nog het achtertandwiel erop knallen.

Rgds

=P

Marijn
12th July 2009, 17:03
Erg mooi, het enige dat nu even opvalt is de lage blurry reflection setting. Maar het is dan ook geen final render. Ik zou zeggen, doe zo voort :thumbup1:

Rich_Art
12th July 2009, 19:42
Yeah mooi sloffen geworden. Ik ben het wel met Marijn eens betreft de blurry reflections.

Peace,

Morris
13th July 2009, 09:52
Mooi gedaan :thumbup1:
Is het rubber van de banden misschien niet nog iets te reflecterend? :blush:
Zowiezo weer een sterk staaltje modeling

Greetz,
Morris

missingpixel
14th July 2009, 20:44
Thnx guys. Bandentexture wordt nog onder de loep genomen. Voorlopig verder aan de slag met de achtervelg en remschijf. Achterste remschijf zit dan weer met vier bouten op de velg gemonteerd waar ze vooraan met vijf stuks bevestigd zijn. Anyway rendertje van de velg tot dusver. Beetje met de reflectie geknoeid van het 'verfmateriaal'. Irl zijn ze mat gelakt, maar dat ziet er uiteraard met wat reflectie nog gaver uit.

Rgds

P

Rich_Art
14th July 2009, 21:26
Ziet er prima uit hoor.

Peace,

missingpixel
16th July 2009, 00:10
Nog een updatje, achterste tandwiel ook klaar nu.
Kleine toegeving gedaan, tandwieletje hoort 43 tandjes te hebben, maar aangezien dat niet deelbaar is door 5 (kwestie van een beetje uit te komen met de segmenten), heb ik er 45 van gemaakt.

Rgds

:P

Rich_Art
16th July 2009, 08:12
Cool.... En ik denk niet dat er members zijn die de tandjes gaan zitten tellen of het wel het juiste aantal is. :)
Ziet er gewoon goed uit, 43 of 45...

Peace,

charlemagne
17th July 2009, 14:51
cleane meshes! schoon werk hoor. :thumbup:

ch.

missingpixel
19th July 2009, 10:29
Thnx guys!
Modelleerwerk van de achtervelg helemaal klaar nu.
Verbindingstukje tussen het tandwiel en de velg gemaakt, je ziet het weliswaar niet, maar het is er ;-)
Boutjes op het tandwieletje gezet en een eerste testje met bumpmapje voor de tirewall.
Ook nog wat geknoeid in PS met filters en gradient overlays just for fun.

Hope u like!

Rich_Art
19th July 2009, 11:59
Wow respect man. Ziet er top uit.

Peace,

Marijn
19th July 2009, 13:26
Jazeker, erg strakke render! Zeer realistisch en stijlvol gepresenteerd. Sommige PS filters zijn er wel een beetje over, vooral met de sharpenfilter ben je er wat overheen gegaan waardoor het op sommige plekken lijkt alsof de AA uit stond. Ook zijn er wat vreemde gradients zichtbaar.

missingpixel
19th July 2009, 13:38
Heb je helemaal gelijk in Marijn. Render was ook met lage AA-settings. Heb nu een rendertje lopen met forced AA op de remschijf om die noise wat te minderen en op de band om de arcering van het bridgestone-logo wat netter te krijgen. Deze is zonder sharpen filter btw. Heb ook s de referentie-tekening bijgevoegd. Grappig om zien hoe zo'n ding in elkaar steekt.

missingpixel
20th July 2009, 22:10
nog een kleine update.
bumpmapje nog wat vervolledigd, en de tirewall want correcter gezet.
happy with the result!

Rich_Art
20th July 2009, 22:13
Ziet er top uit. Misschien is de band wat te licht op de spec.
Verder top.

Peace,

nickyc
21st July 2009, 09:22
ziet er goed uit

missingpixel
22nd July 2009, 23:23
nog maar eens een rendertje.
bumpmapje gefixed van de voorband, ook de hoeken van de groeven van beide banden wat netter gezet met een extrude.
rubbertextures kunnen misschien nog wat meer reflectie gebruiken

maar voorlopig hou ik het hierbij voor zé wheels and tires

Rgds

P

Marijn
22nd July 2009, 23:45
Die lijken me ook helemaal in orde, knappe prestatie! Op naar de rest van het voertuig :thumbup1:

olbo
23rd July 2009, 08:54
Mooie bandjes. Je neemt je tijd er wel voor en dat zie je ook wel weer terug...

missingpixel
23rd July 2009, 09:04
Thnx Olbo & Marijn.
Gaat inderdaad allemaal niet zo snel. Ben dan ook 'in verlof' momenteel :lol:
Banden waren een dikke tegenvaller eigenlijk om te modelleren, velgen en tandwieletje gingen dan weer erg vlot. Een motorband heeft nu éénmaal geen vlak contactoppervlak. Dat maakt dat de groeven in de band zowel in de lengterichting als in de breedte mooi de ronding moeten meevolgen, and that's tough, zo blijkt. Anyway, super tevreden over het resultaat, en dat gebeurt niet zo vaak :blink:

Morris
23rd July 2009, 21:09
Met recht en rede :thumbup:
Zeer vette renders ... love it

Greetz,
Morris

missingpixel
23rd September 2009, 13:54
Wat '2D meets 3D' stills voor een flash-animatietje.
Tegenwoordig is elk excuus goed om Cinema op te starten :drool:
En welja iedereen hoort ooit een Cinema Display gemodelleert te hebben. :sleep:
Zelfs de button van het startscherm is een rendertje.

Hope u like!

missingpixel
23rd September 2009, 13:56
Hier nog een originele render van het interieur van de apotheek waarin de situatie zich afspeelt.
met een minimale Sketch & Toon setting.

*edit: nog ééntje toegevoegd, die geeft een beter beeld van de apotheek,
needless to say dat deze flink door PS is gehaald.

olbo
23rd September 2009, 14:37
Mooi hoor. Alleen past de 2D nog niet helemaal lekker in het 3D plaatje. Maar de sfeer vind al lekker...

missingpixel
23rd September 2009, 14:51
Mooi hoor. Alleen past de 2D nog niet helemaal lekker in het 3D plaatje. Maar de sfeer vind al lekker...

Thnx, die laatste vanuit het standpunt voor de toonbank, vind ik ook nog aardig wringen. Het figuurtje is ook niet zo gedetailleerd. De andere vind ik nog meevallen qua integratie 2D omdat het contrast behoorlijk hard is in die renders, en de lichtpartijen behoorlijk rechtlijnig zijn.
Die laatste doe ik nog wel even opnieuw.

Rgds

P

Dutch_Stylez
23rd September 2009, 14:59
erug nice, ik vindt dat de lichte s&t overlay een mooie zachte `sfeer´ aan de renders geeft. Interessante methode, keep em comin...

Greetz Dutch

missingpixel
23rd September 2009, 15:15
Thnx, ik vind een 3D-omgeving erg handig om te kunnen variëren met camerastandpunten binnen een 2D-animatie zonder het interieur opnieuw te moeten tekenen.
Enkel het afstemmen van de 3D-omgeving op de 2D-figuren blijft een probleempunt.
Het is een beetje behelpen met contrast, gradient overlays, curves en color balance in PS omdat sommige S&T settings wel erg rudimentair zijn.

Deze vind ik bv alweer een stuk beter.
Ook eens een experimentje met poster edges-filter. Persoonlijk vind ik het veel te druk zo, en komen de figuren niet goed naar voren, en uiteindelijk is dat de main-focus.

Dutch_Stylez
23rd September 2009, 15:20
klopt een erug gaaf effect, ziet er heel tof uit..
Als die figuuren het hoofdpunt moeten zijn in de plaatjes kun je toch een `desaturate` over de achtergrond gooien om de figuuren meer eruit te laaten springen???
Eigenlijk vindt ik het zo al wel erg geslaagd maar je hebt gelijk iets moet het hoofdmerk krijgen of de figuuren of de achtergrond het is idd een klein beetje druk zo...

Greetz Dutch

missingpixel
23rd September 2009, 15:28
Haha, poster edges is wel handige filter om je lage AA-settings te verdoezelen.
Blijft echt helemaal niks meer van over.
Blurren die handel!

"Ik haat PS-filters" zei Moppersmurf.

Tom
23rd September 2009, 16:35
zziet er goed uit al meot ik toegeven dat de button me nogal aan de adobe buttons doet denken

missingpixel
28th October 2009, 14:29
Been a while.
Sommigen onder jullie herinneren zich m'n uit de hand gelopen polygoonmonster van een lift misschien nog wel.
Ben eindelijk aan het animeren van het onding geslagen.
M'n eerste echte animatie met camerabewegingen, motion blur, geanimeerde lampen, textures, en postbewerking.
Geweldig interessant spul allemaal! Sta versteld van wat je allemaal effectief kan animeren, it's absurd!

Anyway, resultaat tot dusver! (mov.je op high quality van 5Mb)

http://www.missingpixels.be/lounge/HD-size.mov

Hope u like!

Rgds

Pieter

PeterL
28th October 2009, 14:59
Hey Pieter,

Maja.... een animatietje van een liftje... Maar WAT voor ééntje !
Dit is wel héél knap vind ik :thumbup:

Daarom was je zo stil :laugh:

Peter

missingpixel
28th October 2009, 15:14
Hey Pieter,

Maja.... een animatietje van een liftje... Maar WAT voor ééntje !
Dit is wel héél knap vind ik :thumbup:

Daarom was je zo stil :laugh:

Peter

Dankje Peter.
Ik stil? Jij bent anders ook verdacht stil :laugh:
Hoe gaat het met je schouder ondertussen? Kennelijk ben je toch in staat om gaatjes op ambachtelijke wijze te modelleren. :thumbup:

Rendertijd valt bij nader inzien trouwens erg goed mee...
... voor sommige gedeeltes van de animatie dan toch :blushing:

Voor het gedeelte waarin de lift van niks tot compleet functioneel opgebouwd wordt, amper 5 uur (600-tal frames dacht ik).
Ik slaap ongeveer 5 uur, dus das ideaal!

Dat laatste stukje waarin ingezoomed wordt op de riemen, dan weer 20 uur voor 140 frames, omwille van extreem hoge AA-settings om de bump op de riemen zonder al te veel moirée-efffect gerenderd te krijgen. In tegenstelling tot de andere stukjes animatie is deze ook nog s met GI gerenderd. Al weet ik niet meer waarom ik dat nu precies gedaan heb. :001_huh:
Vannacht render ik hem nog eens opnieuw omdat ik de camera wel erg abrupt vind eindigen.

Nu nog een aantal animatietjes maken in de kooi zelf, een feest van blurry reflections, anisotropy (brushed stainless steel= mooi... tot je het moet gaan renderen!) area shadows... leuke vooruitzichten!

Als het een beetje wil meevallen, spoedig meer.

Marijn
28th October 2009, 20:18
Ha, leuk dat je ook bent gebeten door de animeermicrobe! De animatie ziet er zeer goed en professioneel uit - al mag er wat mij betreft nog een beetje kleurcorrectie overheen. Erg leuk om te zien, vooral het donkere shot waar de lichten aan gaan vind ik erg sfeervol. Meer!

missingpixel
28th October 2009, 20:49
Thnx Marijn.

Ik had natuurlijk wel al die bolletjes zien staan naast al de settings van de lights, maar het is pas als je echt aan het animeren gaat dat je gaat inzien wat de mogelijkheden zijn. Good lord! Dit is uiteraard nog maar een beperkte animatie met een minimum aan tracks,... Ik kijk er al naar uit om aan andere dingen te beginnen knoeien. Oh imagine, model van de motorfiets helemaal klaar, en dat ding spat uitéén in onderdelen, freeze, camera die errond zoeft...
Ah yes, dreaming here! If only I had the time!

Ik neem aan dat je doelt op het eerste deel van de animatie met de opbouw van de lift als je het over kleurcorrectie hebt? De twee stukjes erachter vind ik persoonlijk wel ok qua kleurbalans, en curves,...
Wat ik nog enorm mis nu, is een goeie aanpak om wat meer scherptediepte in het geheel te krijgen. Voornamelijk wanneer ingezoomed wordt zou ik toch graag wat meer diepte creeëren. Het beeld van de tractieriemen zou veel sterker zijn, mocht er enkel scherpgesteld zijn op de riemen zelf...
Voor wat nog volgt (veel zoom op details in de kooi), zou dat zeker een meerwaarde zijn. Alleen heb ik begrepen dat de DOF van cinema niet echt naar behoren functioneert...
Misschien herwerk ik het in een later stadium nog eens met een goeie DOF.
Check de render in bijlage. Looks like crap, without DOF.

Nu zit ik vooral met de rendertijd die me zorgen baart in de kooianimaties.

Rgds

Pieter

Rich_Art
28th October 2009, 21:19
Knap staaltje van je Pieter. Doe zo voort. :)

Peace,

missingpixel
4th November 2009, 15:19
Tussen het renderen aan de liftanimatie door een kiddy bike gemodelleerd voor de challenge @ C4Dcafé.
Beantwoordt niet echt helemaal aan wat de challenge vooropstelt, nl. een plastic-achtig 2-3-4-wielig peutervoertuig,... but hey, een beetje eigenzinnig zijn mag toch wel, niet? Anyway, had geen zin om een lelijk voorwerp te gaan modelleren, dus dan maar 'daddy's number one choice' loopfietsje gebouwd.
Dit is een Kokua Likeabike, een bestaand product btw...
Geweldig mooi stukje speelgoed!

Nog niet helemaal klaar (nog wat boutjes, bumpmapje tirewall, en nog wat prullen).

Hope u like!
Ook hier hier weer heel wat gaatjes :tongue_smilie:

missingpixel
5th November 2009, 10:54
Fietsje zo goed als klaar.
Er moet normaliter nog een stofje op het zadel.

PeterL
5th November 2009, 11:05
Mij lijkt het toch dat “daddy" weer véél te veel tijd over heeft ! :001_rolleyes:

Een hele mooie, Pieter ! Alleen die tweede kleur-render lijkt me wat overbelicht en dat gelige op het rubber lijkt me ook wat té.
Voor het overige helemaal niks op aan te merken.

Dit ding zal wel wat minder gevaarlijk zijn dan het spul waarop “daddy" 's lands wegen onvelig maakt me dunkt ... :laugh:

Peter

missingpixel
5th November 2009, 11:15
Haha, tijd teveel? I wish!
All work no play!
Tijdens het renderen door knutsel ik lustig verder aan allerhande dingen.
Cinema staat toch open, dan kan je net zo goed iets modelleren natuurlijk ;-)
Heb hier twee avondjes aan gewerkt, dus dat valt toch reuze mee!

Heb wat aan het contrast en brightness zitten knoeien in PS, omdat de Jpeg-compressie altijd het zaakje extra vaal maakt.
Dus idd, beetje over the top.
Specular colour van het rubber is nochtans grijs met een tikkeltje blauw, but I guess dat m'n lampen iets te warm staan van kleur. Ik bekijk het nog wel even.

Gelukkig is ons klein spruitje nog net te klein om op het fietsje te passen, en kennelijk houdt ze ook helemaal niet van papa's motor.

PeterL
5th November 2009, 11:40
Inderdaad lampje wat minderen zodat die mooie houtstructuur beter uitkomt en de lichtkleur ook ietsjes kouder, mag ook wel vind ik.
Mooie bandjes ook ! :drool:

Gelukkig is ons klein spruitje nog net te klein om op het fietsje te passen, en kennelijk houdt ze ook helemaal niet van papa's motor.

Dat kan nog heel erg veranderen! Onze oudste dochter vond mijn machine vroeger héél leuk, terwijl ze er nu nog niet aan dénkt om erop te gaan zitten.
Bij de jongste is het net andersom. Die rijdt graag mee én staat te springen om zélf te rijden. Vorig weekend is trouwens haar eigen machientje gearriveerd. Moet nog wel eerst worden gerestoreerd - weer werk voor déze daddy dus ... :sneaky2:

Peter

missingpixel
5th November 2009, 11:40
Ach what the hell. Nog een rendertje.
Dingetje is echt mooi vanuit alle hoeken.

missingpixel
5th November 2009, 13:06
Inderdaad lampje wat minderen zodat die mooie houtstructuur beter uitkomt en de lichtkleur ook ietsjes kouder, mag ook wel vind ik.
Mooie bandjes ook ! :drool:

Dat kan nog heel erg veranderen! Onze oudste dochter vond mijn machine vroeger héél leuk, terwijl ze er nu nog niet aan dénkt om erop te gaan zitten.
Bij de jongste is het net andersom. Die rijdt graag mee én staat te springen om zélf te rijden. Vorig weekend is trouwens haar eigen machientje gearriveerd. Moet nog wel eerst worden gerestoreerd - weer werk voor déze daddy dus ... :sneaky2:

Peter

This should do the trick.
Lamp stond idd wel erg knalgeel en hard.
Bandjes uiteraard uit één stuk gemodelleerd. hoe anders :001_cool:
Ook eens de melt deformer geprobeerd, werkt perfect!

Uiteraard is het uiterst onverantwoord om met een 14maand jonge baby op de motor te gaan rondtoeven. Dus dat doen we 'voorlopig' nog even niet. Gewoon op het zadel zitten, vindt ze in elk geval maar niks. Misschien moet ik de tank wat aankleden met pluche.
:thumbup:

Leuk te horen dat je weer aan de knutsel bent!

PeterL
5th November 2009, 15:07
StUkken beter zo !
Om nog ietsjes meer oemph te verkrijgen, zou ik schuin achter het ding nog een zacht licht laten schijnen ( zorg dat de vloer niet mee belicht wordt , dus zoals in bijlage ). Zo komt het geheel wat los van de achtergrond.

Uiteraard is het uiterst onverantwoord om met een 14maand jonge baby op de motor te gaan rondtoeven. Dus dat doen we 'voorlopig' nog even niet. Gewoon op het zadel zitten, vindt ze in elk geval maar niks. Misschien moet ik de tank wat aankleden met pluche.
:thumbup:

Leuk te horen dat je weer aan de knutsel bent!

Mmm... sinds wanneer heb jij verantwoordelijkheidszin ?? Je ziet wat het vaderschap allemaal kan aanrichten ! :lol:

Misschien houdt ze wel niet van het model... :001_tongue:
( dat ding van onze jongste is trouwens ook van jouw favoriete (?) merk, maar wat ouder en vooral ook wat ru(oe)stiger :blush: , zie HIER (http://users.skynet.be/lembrechts/PuddingBasins/forum_images/Honda_P50.jpg) )

Peter

missingpixel
5th November 2009, 15:13
StUkken beter zo !
Om nog ietsjes meer oemph te verkrijgen, zou ik schuin achter het ding nog een zacht licht laten schijnen ( zorg dat de vloer niet mee belicht wordt , dus zoals in bijlage ). Zo komt het geheel wat los van de achtergrond.

Peter

Zitten nu vier lampen op trouwens.
Meestal maak ik m'n studiosetups zo. De befaamde vierpuntsbelichting....
Hahaha. :thumbup:
Slechts ééntje gooit schaduwen en die leuke lichtvlek op de vloer, de 3 andere lampen hebben de floor excluded staan in de scene-tab.
Ik kijk nog wel s of ik die achterste lampen wat kan opkrikken.

missingpixel
5th November 2009, 15:20
Mmm... sinds wanneer heb jij verantwoordelijkheidszin ?? Je ziet wat het vaderschap allemaal kan aanrichten ! :lol:

Misschien houdt ze wel niet van het model... :001_tongue:
( dat ding van onze jongste is trouwens ook van jouw favoriete (?) merk, maar wat ouder en vooral ook wat ru(oe)stiger :blush: , zie HIER (http://users.skynet.be/lembrechts/PuddingBasins/forum_images/Honda_P50.jpg) )

Peter

Haha, mijn favoriete merk!
Model en merk van de motor is destijds zowaar met enige rationele overwegingen gekozen. Imagine that!
Had ik met het gevoel gekocht dan had ik nu één of andere Italiaan in de garage staan, die ik niet durf uit te halen omdat het regenachtig is vandaag, en ik niet bepaald zin heb om een motor voort te duwen.
Ook al ziet die motor al duwend nog steeds pretty cool uit. :glare:

Wat de toekomst brengt zien we nog wel :drool:
MV Agusta presenteert z'n nieuwe racer in Milaan volgende week. Jummie!

PeterL
5th November 2009, 15:44
Jouw favoriete merk is voor mijn part ook wel het beste uit het Land van de Rijzende Zon. Ik heb er zelf ook wel enkele van gehad - én ze soms ook wel eens moeten duwen ! :lol:

Met een Italiaanse Trial-machine ben ik ooit - tot aan de benzinetank - in het Schijn gereden ( rivier ) :blush:. Terug op het droge, startte het beestje van de eerste kick!
Ze zijn dus niet allemaal zo vocht-gevoelig hoor.

Peter

missingpixel
5th November 2009, 17:10
Jouw favoriete merk is voor mijn part ook wel het beste uit het Land van de Rijzende Zon. Ik heb er zelf ook wel enkele van gehad - én ze soms ook wel eens moeten duwen ! :lol:

Met een Italiaanse Trial-machine ben ik ooit - tot aan de benzinetank - in het Schijn gereden ( rivier ) :blush:. Terug op het droge, startte het beestje van de eerste kick!
Ze zijn dus niet allemaal zo vocht-gevoelig hoor.

Peter

Euhm, ik ben niet bepaald iemand die doodleuk gaat snorkelen met de motor, maar ik vertrouw die electronica allemaal niet zo bij die Italianen. Op zo'n trial bike zit hooguit een batterij en een ontsteking vermoed ik, nu op de hedendaagse machines beginnen ze ook al met traction control en dual clutch transmission-toestanden te experimenteren...

Ook de recentste lichting Honda's staat tegenwoordig in de hoek waar de klappen uitgedeeld worden als het op betrouwbaarheid aankomt. Motorisch klopt het plaatje nog wel steeds bij Honda, en dat is toch een geruststelling.
Nu nog opnieuw een kickstart standaard op alle modellen en we kunnen weer een decennium verder ;-)

Binnenkort komt de Norton Commando 961 (googlen maar!) uit. Wow!

Maar dit is een c4d-forum, dus snel wat renders posten :w00t:
Lampje harder gezet achter het fietsje. Vooral zichtbaar aan het achterbandje en door de reflection op de wood-texture is het frame nu ook wat beter uitgelicht.
Thnx for the tips Peter!

Rich_Art
5th November 2009, 17:49
So dat is een geinig fietsje..

Peace,

Marijn
5th November 2009, 17:55
Inderdaad stukken beter zo qua presentatie. Mooi! Misschien nog een texture op de ondergrond, en dan wat scherpe DOF zodat er een leuk dieptezicht ontstaat.

missingpixel
5th November 2009, 17:55
So dat is een geinig fietsje..

Peace,

Thnx René.
Geweldig mooi speelgoed is dat.
Duits kwaliteitsproduct.
Jammer genoeg zijn de echte exemplaren ondertussen ook alweer best prijzig! Ebay to the rescue!

Rgds

Pieter

missingpixel
6th November 2009, 14:25
De final render.

Now, let's win this thing! Haha.
Nee, was alweer een interessant dingetje om te maken,
al helemaal omdat postediting in PS niet toegestaan is, en dat daar bovenop DOF en colour correction samen niet functioneren. CRAP!

Rich_Art
10th November 2009, 12:52
Gefeliciteerd met de 2de plaats van de Kiddy Ride Challenge van C4DCafe.

LINK (http://www.c4dcafe.com/ipb/index.php?/topic/48092-kiddy-ride-challenge-winners-announced/)

Peace,

missingpixel
10th November 2009, 13:04
Haha, er gaat ook niks aan je waakzaam oog voorbij :001_smile:

Thnx René.
Heb de smaak te pakken, ook maar eens zo'n monoraildingetje fabriceren...
Lijkt me ook wel iets voor jou! Ik herinner me je corridor-scene nog wel.
Ligt een beetje in dezelfde lijn.
Would love to compete with the master! :001_smile:

Hmm, misschien moet ik eerst maar eens werk maken de discovery challenge...
Heb een nieuw ideetje maar ik zie mezelf er niet zo meteen aan beginnen.
Heeft iets met Adam, Eva, het aardsparadijs, vijgebladeren en verborgen edele delen te maken...
Karaktermodelling, bomen, struiken, bladeren, PFFF! Where to start!

Rich_Art
10th November 2009, 13:55
Would love to compete with the master!

Haha kom maar op. Ik ben nog lang geen master en jullie zitten ook niet stil.
Ook jouw skills zijn flink omhoog geschoten.. :)

Maar ik heb jammer genoeg te weinig tijd voor C4D op het moment.
Dus geen challenge deelname voor mij.
Iig suc6 met de Monoraildingetje..

Peace,

missingpixel
1st December 2009, 16:01
Experimentje...
Blijft een pain in the ass om de lichtbron van een tl-lamp na te bootsen.
Bestaat er niet zoiets als een balkvormige lichtbron die een evenredige lichtintensiteit en een rechtlijnige falloff heeft.
Enfin, ik vind het er niet verkeerd uitzien, maar echt realistisch is de lichtverdeling niet. Which bothers me!

Bedoeling is uiteraard dat de lampjes één voor één zullen aanfloepen zoals dat typisch is voor een tl-balkje. Eerst floepen de zijkanten van de balk aan en vervolgens het midden. Dat zal ik met textures proberen na te bootsen want momenteel zit er maar één lichtbron in elke balk.
En dat is voor de rendertijd echt wel al ruimschoots voldoende nu...

C&c welcome!
Ik moet ook nog een bevestiging van de kabels fixen want die dingen blijven natuurlijk niet vanzelf zo netjes in de plooi liggen.

Rgds

P

Marijn
1st December 2009, 22:49
Wow, sfeervol plaatje! Wat betreft je vraag, voor dat soort dingen gebruik ik doorgaans gewoon een luminance textuur, want anders is het inderdaad een gedoe.

freuteken
1st December 2009, 22:59
ja zeer mooi, staat dicht tegen het realisme

PeterL
2nd December 2009, 01:09
Een hele mooie, Pieter.
Enig puntje misschien, is dat de kleur nogal warm is voor TL- toestanden.
Het is natuurlijk veel mooier zo dan met dat blauwige licht...

Peter

Rich_Art
2nd December 2009, 08:15
Second above. :)

Peace,

missingpixel
2nd December 2009, 10:01
Thnx guys.

@ Peter: originele render is inderdaad met veel witter (nog net geen blauw) licht. De warme versie, is het gevolg van wat postbewerking in PS.
Realistisch is het niet echt, maar het oogt inderdaad veel aangenamer dan een echte tl zeg maar. Heb zelf een gloeiende hekel aan TL-lampen, maar voor animatie en uiteraard het bouwen van een letterwoord (wat o wat zou dat kunnen zijn :blink:) zijn ze wel interessant natuurlijk.

Spoedig meer!

PeterL
2nd December 2009, 10:07
“ Miss ... " ? 't Is toch niks voor een bar of zo hé Pieter ? TL- lampen... :laugh:

Peter

missingpixel
2nd December 2009, 10:16
Haha, nee, ik kreeg gisteren een telefoontje van Ignace Crombé om een animatie te maken voor z'n nieuwe miss beauty-verkiezing! NOT! :w00t:

missingpixel
2nd December 2009, 11:57
Ook maar eens m'n beginselen van m'n eerste autootje hier neerpleuren.
De voorbumper is giving me a real hard time! M'n referentiemateriaal is niet die van de avantgarde uitvoering en die heeft een andere voorbumperpartij, dus het is een beetje behelpen, en tjah ik wil per sé de avantgarde maken omdat ik die mooier vind. :glare:
De rest van de wagen lijkt me perfect doenbaar en nog niet eens zo moeilijk, maar die bumper moet natuurlijk gewoon netjes in elkaar zitten eerst. :sneaky2:

In de eerste wire zag het er nog wel ok uit, maar daar kwam ik niet zo netjes uit met de verdeling van de wielkassen. Dan maar beetje gesleuteld zeg maar zie versie 2. Is er zeker niet beter op geworden. Ondertussen heb ik die frickin' voorbumper maar gedelete en ga ik even opnieuw maken.

olbo
2nd December 2009, 12:05
Mooi begin. Ik ga deze volgen. Succes ermee...

Rich_Art
2nd December 2009, 15:44
2nd that. :)

Peace,

PeterL
2nd December 2009, 22:39
Niet te snél, Pieter ! Jij wil mij eventjes de loef afsteken zeker ?? :sneaky2:

Ziet er wel weer véél te goed uit ( grumblgrumbl.... )

Peter

missingpixel
2nd December 2009, 22:53
Haha, dankje Peter. Iets nabouwen is uiteraard een stuk makkelijker dan ff een compleet eigen design te gaan neerzetten. Ach vroeger toen ik nog niet gebeten was door de motorenmicrobe droomde ik ook wel eens van een carrière als auto-tekenaar/ontwerper/designer whatever. Ik was 12 of zo, geabonneerd op Autogids, je kan het zo gek niet verzinnen!

Moet zeggen, dat ik wel de smaak te pakken heb wat auto's modelleren betreft.
Alweer massa's bijgeleerd, want eigenllijk nog nooit echt met blueprints gewerkt. Toch niet met meerdere aanzichten in elk geval. Dat gaat wel vlotjes, alleen merk ik toch dat ik nog beter m'n wire moet voorbereiden, want nu loop ik constant tegen problemen aan met die uitsneden in de bumper vooraan.
Na deze wil ik wel graag nog wat leuke exemplaren gaan bouwen.
Hoe gaaf moet het zijn om een showroom te kunnen volstouwen met in mijn geval dan mercedessen. Beetje zoals op de alfa romeo-site maar dan leuker geanimeerd...

Marijn
2nd December 2009, 22:53
We hebben een battle! :thumbup: Wie het eerste zijn auto af heeft krijgt een digitale lolly met het C4DLounge logo erop. Zet hem op!

missingpixel
2nd December 2009, 23:02
Jamaar! Dat is niet fair! Peter is een pro! Way out of my league! Alhoewel, ik heb meer RAM in mijn pro zitten... Haha!
Nee, de Merc staat al sinds zondag stil wegens betalende opdrachten en andere prioriteiten, ahum. :w00t:

PeterL
2nd December 2009, 23:13
Heheh, Pro ?? Komkom, als je het werk van een échte PRO wil zien, moet je even bij Dan langsgaan op http://www.palat.com.br/
Hij is ook een vaste waarde op http://www.smcars.net/forums/index.php en bouwt zo' n wagentje in minder dan een week. Zomaar eventjes. Vaak ook gewoon met foto' s als referentie, omdat niet altijd goede blueprints te vinden zijn.
Kijk ook even in de WIP- sectie op SMCars om zijn snel-modelleerwerk te zien. Ikke altijd jaloers... :blush:

Zelf struikel ik ook altijd over prutsen en gepiel, waardoor veel modellen “bijna af" voor onbepaalde tijd op het schap belanden. Meestal gaat het dan nog om dingen die niemand anders zou opmerken. Stom natuurlijk.

Peter

missingpixel
4th December 2009, 21:05
Heheh, Pro ?? Komkom, als je het werk van een échte PRO wil zien, moet je even bij Dan langsgaan op http://www.palat.com.br/
Hij is ook een vaste waarde op http://www.smcars.net/forums/index.php en bouwt zo' n wagentje in minder dan een week. Zomaar eventjes. Vaak ook gewoon met foto' s als referentie, omdat niet altijd goede blueprints te vinden zijn.
Kijk ook even in de WIP- sectie op SMCars om zijn snel-modelleerwerk te zien. Ikke altijd jaloers... :blush:

Peter

Niet helemaal mijn stijl, maar daarom niet minder straf natuurlijk. Wat een wagenpark heeft die man daar bij elkaar! Dat haal ik niet tegen m'n pensioen :crying:

Zelf struikel ik ook altijd over prutsen en gepiel, waardoor veel modellen “bijna af" voor onbepaalde tijd op het schap belanden. Meestal gaat het dan nog om dingen die niemand anders zou opmerken. Stom natuurlijk.
Peter

Heb hier ook nog een motorfiets in de schuif :closedeyes:
One day...

missingpixel
4th December 2009, 21:17
ondertussen is m'n miss tl-balk verkiezing 2009-scene klaar
al een klein animatie-testje gemaakt.
lastig... want een tl-balk floept nooit twee keer identiek aan!
de tijdspanne tussen de flikkeringen en de intenstiteit van het flikkeren zijn wel erg variabel. The neighbours must be thinking there's a party going on in my garage :lol:

Ben dan ook nog niet echt tevreden over het resultaat. Ik vind het niet genoeg 'Bam! floep! let there be light! In your face!' Een leuk effect zou wel zijn dat de camera zich moet aanpassen qua diafragmawaarde aan de plotse lichtovervloed en er dus een soort van kortstondig overbelichting/autofocus-effect op zit.
Dat laatste lukt me wel in After Effects denk ik? Tenzij er iemand een betere approach in gedachten heeft.
De cameramove in dit testje doet niks ter zake overigens.

PeterL
4th December 2009, 21:34
Hey Pieter, leuke !
Ik zou er toch zeker eentje langer laten flikkeren en dan uiteindelijk tooooooch laten aanfloepen.

Peter

missingpixel
4th December 2009, 21:47
Hey Pieter, leuke !
Ik zou er toch zeker eentje langer laten flikkeren en dan uiteindelijk tooooooch laten aanfloepen.

Peter

Haha, dat wil ik maar al te graag!
Dit is echter een testje met amper drie tl's.
In m'n uiteindelijke scene zitten, euhm (neemt telraam) 44 balkjes die moeten aanfloepen! Ik heb momenteel 13 keyframes (textures die switchen + intensity van de lichtbron) per aanfloepende tl! Om nu van alle 44 tl's de 13 keyframes (572 in totaal dus) te gaan lopen variëren. Dear me! Het is natuurlijk wel zo dat bij zeg maar tl n°11 niemand nog in z'n visueel heeft oppgeslagen hoe tl n° 1 is aangefloept, dus kan ik er misschien 11 doen variëren en dan die reeks van 11 gewoon 3 maal herhalen om zo tot n°44 te geraken.

PeterL
4th December 2009, 22:01
Pffffttt... gaan we het moeilijk maken ?:confused1:

Het is wél vrijdagavond hé Pieter. Tijd voor een flinke Leffe vrees ik...
Morgen kan ik terug tellen :001_tongue:

Peter

missingpixel
4th December 2009, 22:06
Zit hier al ff aan de Westmalle tripel! Lukt nog prima hoor... dat renderen :lol:

Schol!

missingpixel
22nd December 2009, 08:46
So, what's cooking guys!
M'n favoriete keukentoestelletje aan het bouwen.
Almost done! Nog wat detaillering en twee opzetstukjes maken, maar vooral nog de achterkant van het bovenstuk dat barstensvol perforaties zit.

Alvast wat zitten renderen... eerste keer dat ik een hdri-image gebruik btw.

Hope u like!

Rgds

P

Rich_Art
22nd December 2009, 08:51
Een Hobart. :) ziet er netjes uit.. Maar is de garde wel ok zo? Lijkt mij dat het wat te hoekig is op sommige punten.

Peace,

PeterL
22nd December 2009, 09:31
Weeral een chique, Pieter.

Maarreuh... heb jij nu ook al favoriete keukentoestellen ?? :laugh:

peter

olbo
22nd December 2009, 09:43
Mooi. Komt er nog een kwak brood deeg aan de garde?

missingpixel
22nd December 2009, 10:17
Weeral een chique, Pieter.

Maarreuh... heb jij nu ook al favoriete keukentoestellen ?? :laugh:

peter

Haha, lang verhaal. Als student ben ik als wannabee-bakker twee vroege ochtenden in de week in een bakkerij gaan werken om m'n studies te financieren. Anno 2009 doe ik dat nog steeds. Niet m'n studies financieren obviously, maar wel bakken. Lijkt misschien een vreemde combinatie, maar het is een welgekomen afwisseling met het zittende eenzame beroep van een freelance grafisch vormgever. En welja ik bak ook thuis wel wat broden en pizza's... hence de Kitchenaid. Heb hem nu een jaartje. Geweldig mooi en degelijk Amerikaans apparaat. Kan dat? :lol: Owjah, Apple is ook Amerikaans natuurlijk :lol:

missingpixel
22nd December 2009, 10:30
Mooi. Komt er nog een kwak brood deeg aan de garde?

Ik wil hem wel gaan animeren. Lijkt me vrij eenvoudig te doen, en moet er wel impressive uitzien met wat motion blur,...
Maar om nu bloem, zout, gist en water tot een deeg te animeren, auwtsj!

Maar in een still wil ik het wel een kans geven.

missingpixel
22nd December 2009, 10:36
Een Hobart. :) ziet er netjes uit.. Maar is de garde wel ok zo? Lijkt mij dat het wat te hoekig is op sommige punten.

Peace,

Het is een Kitchenaid Artisan overigens. Maar die lijkt verdacht veel op die Hobart van je. :laugh: Deze is in onnoemelijk veel kleuren te verkrijgen, en is vaak terug te vinden in kookprogramma's op tv omwille van het 'tijdloze' design vooral :thumbup: Kitchenaid viert trouwens z'n 90ste verjaardag van dit toestel dit jaar. Geen id welke het origineel is eigenlijk. Hier een rendertje met branding. De garde van de hobart is kennelijk iets ronder (ff gegoogled), bij de Kitchenaid ziet die er dus wat hoekiger uit.
Maar zoals gezegd, er moet nog wat getweakt worden hier en daar. Over de close-up met DOF ben ik erg tevreden, de render met het volledige toestel is nog niet 'je dat'.

PeterL
22nd December 2009, 11:06
...Geweldig mooi en degelijk Amerikaans apparaat. Kan dat? :lol: Owjah, Apple is ook Amerikaans natuurlijk :lol:

Apple Amerikaans, mooi en degelijk ? Meuuh... Jonathan Ive ( de man die bij Apple zowat alles vorm geeft ) is een Brit en de hardware wordt in het verre Oosten gebouwd, dus euh... :laugh:
Heheh, zo is het natuurlijk vaak. Grote merken kunnen designers van overal aantrekken. Zie maar in de auto-industrie, waar de Italianen en ook de Fransen altijd goed gescoord hebben ( Pininfarina, Bertone, Zagato, Figoni et Falaschi, Saoutchik, Chapron, Bracq ... ) - en nog steeds scoren natuurlijk. Zo ook met alle mogelijke andere gebruiksvoorwerpen.

Je mixding ziet er ondertussen wel heel serieus knap uit. Je hebt er weer véél te veel werk ingestoken lijkt me ! :thumbup:

Peter

missingpixel
22nd December 2009, 11:17
Apple Amerikaans, mooi en degelijk ? Meuuh... Jonathan Ive ( de man die bij Apple zowat alles vorm geeft ) is een Brit en de hardware wordt in het verre Oosten gebouwd, dus euh... :laugh:
Heheh, zo is het natuurlijk vaak. Grote merken kunnen designers van overal aantrekken. Zie maar in de auto-industrie, waar de Italianen en ook de Fransen altijd goed gescoord hebben ( Pininfarina, Bertone, Zagato, Figoni et Falaschi, Saoutchik, Chapron, Bracq ... ) - en nog steeds scoren natuurlijk. Zo ook met alle mogelijke andere gebruiksvoorwerpen.

Je mixding ziet er ondertussen wel heel serieus knap uit. Je hebt er weer véél te veel werk ingestoken lijkt me ! :thumbup:

Peter

Haha, elke post om Apple te verheerlijken is uiteraard een goeie post :thumbup:

Inderdaad al veel tijd ingekropen. Vol goeie moed en met een minimum aan polygonen zowaar aan begonnen, dacht van dat lijkt me wel makkelijk doenbaar. Big mistake! Met de detaillering is het aardig uit de hand aan het lopen, rechte uitsnede hier, koelingsgaatjes daar,... dear me!
Then again, ik heb de voornaamste 3d-modellensites even afgelopen, en nergens een goed model van de Kitchenaid teruggevonden... dus misschien geraak ik m'n modelletje wel ergens aan iemand kwijt. Zo'n Kitchenaid misstaat natuurlijk niet in een keukeninterieur archiviz dingetje...

PeterL
22nd December 2009, 11:24
... dus misschien geraak ik m'n modelletje wel ergens aan iemand kwijt. Zo'n Kitchenaid misstaat natuurlijk niet in een keukeninterieur archiviz dingetje...

Gelijk heb je enneuh... gelukkig moeten er geen banden onder, want samen met je Super-keukenrobot-model zou de polygoncount zo' n volledige keukenscène compleet onrenderbaar maken :laugh:

Peter

missingpixel
22nd December 2009, 11:41
Nou, nou, nou

De voet kan nog wel met een paar minder cuts, behalve dat, lijkt het me wel meevallen voor zo'n hi-detail model.

PeterL
22nd December 2009, 12:28
Mmm... dan heb je je HyperNurbs toch wel serieus hoog staan, lijkt me, want dit is enkel voor de kop en de garde ?
Het complete toestel - in HN - is dan iets van een half miljoen polygonnetjes ? Toch redelijk veel me dunkt, hoewel we tegenwoordig natuurlijk duchtig polygons mogen rondstrooien. Onze computertjes kunnen die wel de baas :laugh:

Ter vergelijking post ik even een beeldje van m' n laatste auto-modelletje in m'n eigen draadje

Peter

missingpixel
22nd December 2009, 12:41
Euhm nee, het volledige toestel (vijsjes, schroefjes,... inbegrepen) is met HN op 2 subdivisions (wat ruim voldoende is zelfs voor een extreme close-up), om en bij de 190.000 polygonen.
Lijkt me niet overdreven toch?

Rendert met 3 lampjes waarvan 2 met area shadows, GI, AO, soft filter en AA op best (1x1, 2x2), blurry reflections op enkele materials, in nog geen 6 minuten met zowat de gehele CS3 bundle open.

PeterL
22nd December 2009, 13:33
Oeps, dan had je bij je vorige screenshot “scene information " i.p.v. Object info zoals ik dacht ( omdat enkel de kop geselecteerd leek ) .
Foutje van mij. :blush:

Wat die 3D modellenbanken betreft, welke ga je nemen ??

Peter

missingpixel
22nd December 2009, 13:42
Oeps, dan had je bij je vorige screenshot “scene information " i.p.v. Object info zoals ik dacht ( omdat enkel de kop geselecteerd leek ) .
Foutje van mij. :blush:

Wat die 3D modellenbanken betreft, welke ga je nemen ??

Peter

Forgiven! :thumbup:

Wat betreft modellenbanken. You tell me!
Sowieso komt hij in Patti's stock.
Ik vind 3D02.com een erg mooie collectie van degelijke modellen hebben.
Turbosquid is wellicht de gekendste maar daar vind ik het niveau maar flauwtjes. Hangt er een beetje vanaf wat de aanlevervoorwaarden zijn,...
Zo kan ik me voorstellen dat hoe ik nu m'n texturing gefixed heb van bv. dat chromen stripje met kitchenaid opschrift niet echt professioneel overkomt.
Moet me dringend eens in het unwrappen verdiepen.

Tips en suggesties welgekomen dus.

Rgds

P

PeterL
22nd December 2009, 13:58
Allereerst de voorwaarden goed lezen. Ook de betalingswijze, want sommigen betalen je per cheque uit en dat kost je dus wel geld.
Met de nog steeds belachelijk lage dollar is het ook niet simpel om - qua prijs dan toch - met de Amerikanen te concurreren...

Turbosquid houdt tegenwoordig ook tax in bij verkoop aan amerikaanse klanten ( 30% ) tenzij je een ITIN nummer aanvraagt ( heel gedoe, maar nu blijkbaar wat vereenvoudigd, omdat veel Europeanen het daardoor zijn afgebold - waaronder ikzelf ... )
Wel de beste site qua verkoop - en dus ook voor je eigen bankrekening :001_cool:

3D02.com had ik vroeger bekeken, maar betaalde niet uit via PayPal, dus kwam duur uit.

the3dstudio.com (http://www.the3dstudio.com/product_search.aspx?id_author=248531&id_affiliate=248531) is niet slecht, maar naar mijn mening spelen ze niet echt zuiver. Ze hebben ook zelf modellen. Prijzen van anderen trekken ze al eens op...

fallingpixel.com (http://www.fallingpixel.com/search.php?author=Lembrechtsart&author_search=TRUE&page=1) :laugh: is nieuwer en nog niet echt heel bekend, maar werkt volgens mij heel correct. Europese site ook met prijzen in €.

Peter

Edit: jouw modellen zullen zéker niet te min zijn, Pieter - integendeel.
Er staat vaak serieuze rommel tussen het aanbod op die sites en blijkbaar maakt dat niet uit voor de meeste - het brengt op, dus pak maar binnen denken ze volgens mij

missingpixel
22nd December 2009, 14:03
Bedankt voor de info Peter. Zag daar wat bekend spul verschijnen :lol:
Natuurlijk snel even op Kitchenaid gezocht. No search results! :001_rolleyes:

Zozo, ik ga even een lijstje aanleggen wat ik nog allemaal kan gaan modelleren zo tijdens de kerst :thumbup:

missingpixel
22nd December 2009, 14:25
Deze was ik onlangs nog tegengekomen toen ik aan m'n karretje bezig was.
Onwaarschijnlijk hoog niveau hebben sommige van die kerels! Can't compete with that!

http://www.the123d.com/shop/products/Elpin/html/mercedes_c_class_2008_avantgarde_line_sports_saloon__by_Elpin.html

Die banden kunnen natuurlijk wel beter of moet ik zeggen Peter.

missingpixel
22nd December 2009, 14:57
Heb er toch ééntje gevonden, afkomstig uit c4d zelfs.
Echt nauwkeurig is hij echter niet.

25 dollar.

http://www.exchange3d.com/cubecart/furniture-interiors/kitchen-and-bathroom/kitchen-aid-mixer-3d-model/prod_14121.html#preview

PeterL
22nd December 2009, 15:34
Deze was ik onlangs nog tegengekomen toen ik aan m'n karretje bezig was.
Onwaarschijnlijk hoog niveau hebben sommige van die kerels! Can't compete with that!

http://www.the123d.com/shop/products/Elpin/html/mercedes_c_class_2008_avantgarde_line_sports_saloon__by_Elpin.html

Die banden kunnen natuurlijk wel beter of moet ik zeggen Peter.

“Geometry: Polygonal (polygon count: 218,185) " slaat volgens mij op de mesh zonder smoothing, dus dat telt wel al op :ohmy:
Inderdaad wel knappe modellen daar.

Die keukenrobot ziet er toch niet slecht uit vind ik. Enkel voor product-visualisatie hoeft dat ding zo mooi afgewerkt te zijn als de jouwe.
Voor het overige: hoe vaak gaat zo' n ding in close-up komen ?? :001_rolleyes:
Staat wel niet bij hoeveel polietjes, maar aan de rondingen te zien toch ook wel een paar...

Peter

missingpixel
22nd December 2009, 15:53
Die keukenrobot ziet er toch niet slecht uit vind ik. Enkel voor product-visualisatie hoeft dat ding zo mooi afgewerkt te zijn als de jouwe.
Voor het overige: hoe vaak gaat zo' n ding in close-up komen ?? :001_rolleyes:
Staat wel niet bij hoeveel polietjes, maar aan de rondingen te zien toch ook wel een paar...

Peter

Slecht ziet die er zeker niet uit. Lijkt me zeker een bruikbaar model voor een interieurrender. Het lijkt me niet dat deze in 123 is gemaakt. Dan vind ik het zonde als je het niet helemaal netjes afwerkt...
Check detail in bijlage. Zoveel extra werk is dat nu echt niet om die lijn correct te zetten.
Het zal aan mij liggen maar ik kan me mateloos storen aan 3d-plaatjes van interieuren van bv. nieuwbouwprojecten gevuld met matige 3d-modellen van designiconen zoals een barcelona chair, corbusier,...

Het kan natuurlijk ook gewoon zo:

http://www.the3dstudio.com/product_details.aspx?id_product=87065&product=stock-photo-image-Mixer

missingpixel
30th December 2009, 10:48
My baby's almost finished.
Nog het snoer bevestigen onder het dekseltje achterop, en een handvat aan de kom (nu nog niet zichtbaar;-)).

Hope u like.

Rgds

P

Marijn
30th December 2009, 13:07
Mooi werk! Misschien hier en daar iets minder doffe highlights om het geheel iets op te frissen? Heb geen idee hoe het materiaal er in het echt uitziet, dus misschien is het een slecht idee.

Rich_Art
30th December 2009, 14:38
Ja mooi spul al zou wat meer contrast het geheel wat beter naar voor halen denk ik.

Peace,

PeterL
30th December 2009, 14:57
Slaat wel héél erg tegen vind ik !!:glare:

Bij het lezen van de emailnotificatie, dacht ik dat je je madame gemodelleerd had, maar als je nu ook al keukenrobotten “baby " mag noemen? Pchttt...

Maar kom, Ziet er SUPER uit. Je presentatie is natuurlijk ook weer denderend, maar dat zijn we van jou natuurlijk gewoon :thumbup1:

Peter

missingpixel
30th December 2009, 15:06
Dank heren.

Tjah, baby? Ik hou best wel veel van dat apparaatje Peter.
Gebrek aan contrast en doffe highlights zijn een beetje het gevolg van wat overdreven postwerk. Ik hou wel van de look van de image. Ziet er wel erg machinaal en robuust uit zo. Irl ligt er een erg dikke coating met aardig wat reflectie op het apparaat.

Snel even een 360 aan het renderen gezet. 60 framepjes aan 4min per stuk.
Stel ik halverwege vast dat ik het hendeltje van de snelheid van de motor op 10 heb staan ipv 0 terwijl het apparaat natuurlijk gewoon stilstaat. Ach crap!
Ik gooi hem straks hier straks wel even neer zonder al teveel postbewerking.

missingpixel
31st December 2009, 13:02
Hier is een nagenoeg onbewerkte (enkel de saturatie) 360 van het apparaat.
Let vooral niet op de mottige gradient achter het apparaat.

Rgds

P

missingpixel
1st January 2010, 14:51
Wat zitten knoeien met Xpresso.
Kleurtje kiezen van de KitchenAid kan nu uit een dropdown-menuutje.
Ging best makkelijk!

Rich_Art
1st January 2010, 15:09
Ziet er geinig uit hoor.

Peace,

olbo
2nd January 2010, 18:06
Mooie mixer hoor. Leuke kleurtjes.

missingpixel
5th January 2010, 12:06
Nog een stukkie gemaakt voor de mixer.
Dit is een platte menghaak, om bijvoorbeeld taart/cake-beslag te mengen.
Standaard worden er drie opzetstukjes meegeleverd met het apparaat.
Bedoeling is dus dat je dmv een dropdownmenu'tje aangemaakt met Xpresso makkelijk het opzetstukje kan verwisselen.
Enkel nog de deeghaak te gaan nu.

Rgds

P

Marijn
5th January 2010, 12:09
Ziet er weer strak uit! Hopelijk krijgen we nog een mooie Xpresso demo als alles erin zit :)

missingpixel
5th January 2010, 12:14
Dat moet ik nog ff bekijken :blushing:
Erg nieuw allemaal.

Maar het is verdomd handig, en verhoogt natuurlijk de verkoopbaarheid van je model als ik de heren van c4dcreations mag geloven. :001_rolleyes:

Lijkt me wel erg gaaf voor een tuningsbedrijf bijvoorbeeld om velgjes te kiezen voor onder een wagen. Velgje selecteren en renderen maar...

Leuk speelgoed anyway!

PeterL
5th January 2010, 12:23
Knap ding, Pieter :thumbup1:
Misschien ook nog een klein ietsiepietsie tutorialletje over dat expresso-geval ? Mmm ? :001_rolleyes:

Ik vind overigens toch wel dat je - voor jouw doen - nu toch al lang met hetzelfde model bezig bent ( zei de man die al 10 jaar over hetzelfde model gebogen zat :lol: )

Peter

Rich_Art
5th January 2010, 12:28
Ziet er prima (en bekend) uit in ieder geval. :) voor diegene die het niet weten, ik ben van origine een patissier/banketbakker en heb heel veel met dit soort app's gewerkt natuurlijk. (vandaar dat ik de hobart aanhaalde)

Peace,

missingpixel
5th January 2010, 12:37
Nou, voor ik met alle eer ga weglopen.
Ik heb m'n inspiratie voor het Xpresso-gebeuren hier opgedaan:

http://www.base80.com/index.php/2007/03/01/object_chooser

Erg makkelijk en uiterst toepasselijk voor mijn apparaatje.
Mits wat getweak kan je makkelijk een texture-chooser en object chooser op basis hiervan voor eendert wat aanmaken.

Ik wil ook nog graag een controller maken voor de stand van het apparaat (kopje omhoog al dan niet). Op zich moet dat vrij makkelijk zijn. De kop kantelt uiteraard op één enkel asje. Als je dus alles wat meekantelt child maakt van dat asje, dan hoeft je enkel het asje (wat onzichtbaar staat uiteraard) te besturen. Maw één state aanmaken met het asje op 0° en eentje op 45°. Dropdownmenuutje aanmaken met stand 'down' en 'up' en klaar.

missingpixel
5th January 2010, 12:44
Ik vind overigens toch wel dat je - voor jouw doen - nu toch al lang met hetzelfde model bezig bent ( zei de man die al 10 jaar over hetzelfde model gebogen zat :lol: )

Peter

Tjah, ik wil hem helemaal perfect deze keer. :lol:
Er zitten nog twee dingetjes in die me mateloos storen.
Hierzo. Om ze goed te krijgen moet ik m'n wire zo drastisch gaan herwerken dat ik het maar zo laat denk ik deze keer. Je ziet ze dan ook enkel maar precies op die camerahoek. :w00t:

PeterL
5th January 2010, 13:23
Mmm... dat komt volgens mij omdat je net op de knik meer dan 3 lijnen laat samenkomen ( als die kant hetzelfde is als in je wireframe op vorige pagina ) en ze zitten daar nogal dicht op elkaar ook.

Peter

missingpixel
5th January 2010, 13:30
Zover was ik ook al beste Peter. :001_rolleyes:

Heb al inner extrudes ed. geprobeerd, maar het voornaamste probleem zit hem in het feit dat de opening moet meeglooien met de ronding van de hoofdvorm. Die opening valt niet netjes in het midden van de segmenten van die hoofdvorm waardoor je die lelijke 'boebel' krijgt. De segmenten van de hoofdvorm herschikken is niet echt een optie omdat zowat alles onlosmakelijk met elkaar verbonden is. Het uitstulpsel vooraan op het apparaat, de overgang naar de motorkop,... Ik zou natuurlijk een beetje kunnen zeuren en de opening verschuiven naar boven, zodat hij de verdeling van de segmenten van de edgeloop wat beter uitkomt, maar dan is m'n model niet meer correct natuurlijk. :thumbdown:

missingpixel
5th January 2010, 14:01
ter illustratie
as you can see: aardig ingrijpend om een extra cut rond de opening te maken om de edgeloop kleiner te maken.
in de hoogte kom ik nog makkelijk weg met een extra cut, maar niet in de breedte.

PeterL
5th January 2010, 14:14
Die verticale knife-cuts, hebben die op die plaats een doel ?
Ik zou anders een extra cut maken rond het gat ( rood ) en de punten in de groene cirkel verder van het gat plaatsen.
Als die verticale lijnen belangrijk zijn niet natuurlijk :001_rolleyes:

De punten op de rode lijn kan je dan een fractie verplaatsen naar buiten toe, zodat de ronding wat wordt “geholpen".

Peter

missingpixel
5th January 2010, 14:21
Haha, je bent me voor.

Ik dacht eerder aan zoiets.
But I'll look into it.

edit: jouw methode is uiteraard polygoongewijs een pak vriendelijker:thumbup:
and not to mention: een pak minder punten te verschuiven!

missingpixel
6th January 2010, 22:28
Nog wat zitten knoeien met Xpresso gisterenavond.
Geweldig leuk spul is dat zeg!

Controllers gemaakt voor:
1. kleur
2. opzetstukje
3. kantelen motorkop
4. kantelhendeltje (niet echt goed zichtbaar in de demo)
5. rotatie motorkop

Kleine schermdemo (gemaakt met Jing btw, handig freeware Screen capture-video-progje voor de Mac) in bijlage.

Verder heb ik ook nog de 'boebel' waarvan sprake in de vorige posts gefixed, door de twee cuts links en rechts van de opening weg te laten. Deze stonden er nog omdat aanvankelijk de motorkop in één stuk gemodelleerd was. Easy fix dus!

Hope u like!

kingcoma
6th January 2010, 23:05
Ha die Pieter ^^

Serieus goed werk, like I told u this afternoon! Heel hip met die xpressocontrols. Mooie mesh, alleen mis ik iets? ;)

missingpixel
6th January 2010, 23:09
Haha, alleen zit dat vervelende hoekje slechts aan één kant en dat is nu net toevallig de andere kant :thumbup:

Don't make me publish your secrets mate! :w00t:

olbo
7th January 2010, 08:35
Hier komt toch een mooie animatie presentatie van toch?

missingpixel
7th January 2010, 09:03
Als ik er de tijd voor vind, sure!
Misschien probeer ik eens met een deuntje eronder...
zoals in de Nescafe Dolce Gusto commercial.
Behalve dat beide apparaten een compleet andere functie hebben,
stemmen ze eigenlijk wel aardig overeen als je ze op animatievlak bekijkt.
Hendeltjes, klikbewegingen, kleurenaanbod,...

Marijn
7th January 2010, 12:52
Leuke Xpresso demo! Lijkt me inderdaad een goed idee om hier ook een animatie mee te maken.

missingpixel
7th January 2010, 13:47
Dank heren!

Bedoeling was aanvankelijk om gewoon dit apparaat mee in m'n portfolio te kunnen opnemen, en welja ik ben ook nog bezig aan een archiviz dingetje van m'n toekomstige woning waarin dat ding niet kon ontbreken...

Nu het model nagenoeg klaar is, wil ik wel eens uitvogelen wat het eventueel kan opbrengen om een dergelijk model te koop aan te bieden op een online modellenbank als turbosquid, c4dcreations, oid.
Ik heb het hier toch in de schuif liggen bij wijze van spreken, dus kunnen we maar net zo goed proberen er een centje uit te slaan. :thumbup1:

De animatie zou dan weer een leuke oefening zijn, qua cameratechnieken, experimenteren met DOF in AfterEffects, en uiteraard gewoon de animatie van het apparaat zelf...
Alleen is het natuurlijk vrij zinloos om een mixer 'lucht' te laten mixen. Dus daar zit ik nog met een 'klein' probleempje. Room tot opgeklopte slagroom laten animeren? Of Bloem, zout, water en gist tot een deeg? Geen idee hoe je daar aan begint! Ik hou het maar bij een paar leuke cameramoves denk ik... :blink:
Anyway...

PeterL
7th January 2010, 16:10
Of het veel opbrengt, hangt vooral van de aard van het model af natuurlijk.
Characters en voertuigen zijn blijkbaar het meest in trek, alsook architectuur-modellen.
Door de lage dollar, moet je tegenwoordig wel een heel pak modellen verkopen om er écht goed aan te verdienen.
Bij TurboSquid heb je ook nog de extra TAX ( kan je wel oplossen ) en vaak zetten die modellenbanken de prijs naar de “Industry-Standard"
Enerzijds niet slecht, vermits ook hobbïsten modellen kunnen aanbieden en die vaakveel goedkoper aanbieden dan mensen die ervan moeten leven ( en er ook belasting op betalen natuurlijk ... )

Op TurboSquid kwam ik dit nog tegen ... (http://www.turbosquid.com/FullPreview/Index.cfm/ID/436301)

In ieder geval succes, Pietertje ! Je model is zeker en vast Super ! :thumbup1:

Peter

missingpixel
7th January 2010, 16:18
Dankje Peter.

Ik houd jullie op de hoogte, of het wat is/wordt :thumbup1:
C4dcreations werkt met paypal, dus dat lijkt me wel interessant.
Alleen stel ik me wat vragen bij hun naambekendheid.
Die op Turbosquid is wel een mooie, wel benieuwd naar de niet te versmaden moeilijk te modelleren achterkant. Maar de mijne is toch mooier :lol:

Rgds

Pieter

PeterL
7th January 2010, 16:20
C4dcreations werkt met paypal, dus dat lijkt me wel interessant.

De meesten tegenwoordig, dus dat is geen probleem meer .

Peter

Marijn
7th January 2010, 16:35
Ik zou sowieso even c4dcreations benaderen, aangezien je een boel leuke Xpressocontrols hebt. Bij turbosquid vallen die grotendeels weg omdat het grootste deel van de kopers max of maya zullen gebruiken.

missingpixel
7th January 2010, 16:43
Klopt Marijn.
Alleen benadrukken ze bij c4dcreations wel erg vaak dat je model best bij één van hun bestaande 'collecties' kan aansluiten. Of sterker nog dat je best zelf een collectie van 10 modellen aanlevert rond hetzelfde thema. Dit is echter geen 'verplichting', ze vermelden het enkel frequent. Misschien omdat hun bank nu nog niet echt uitgebreid is... Nu heeft Kitchenaid nog wel een pak leuke keukentoestellen... maar om daar nu werk van te gaan maken zonder garantie dat het wat opbrengt? :mellow:
Deze was leuk om te maken en wou ik sowieso eens gemaakt hebben.
Ik heb nog wel wat leuke spulletjes staan... We'll see!

Marijn
7th January 2010, 16:45
Ik denk dat een collectie keukengereedschap (en dan geen al te vage dingen, maar spullen die iedereen wel in zijn keuken heeft) commercieel wel een goed idee is. Maar je hebt inderdaad geen garanties met dit soort dingen.

Wie weet zijn ze bij c4dcreations wel mild als ze de kwaliteit van je model zien, who knows :) Iemand die zo'n kwaliteitsmodellen maakt willen ze nu ook weer niet tegen de schenen schoppen.

missingpixel
7th January 2010, 16:51
Een keukencollectie had ik ook in gedachten. Heb nog een mooie siemens porsche edition koffiezet hier die qua detaillering niet echt moet onderdoen voor de Kitchenaid. Want daar wringt het schoentje dan een beetje. Een keukenmessenset maak je makkelijk op een dagje en zal dus minder kosten lijkt mij, dan een complex toestel. Hoe verrekenen ze dat dan...
Ik ga ze maar s een mailtje sturen met m'n demootje... en horen wat ze suggereren.

Thnx voor zé compliment!

Marijn
7th January 2010, 17:06
Elk model heeft daar een andere prijs op basis van de hoeveelheid detail, dus dat zal geen probleem zijn. De hele collection krijgt dan op basis van die prijzen een totaalprijs.

PeterL
8th January 2010, 18:46
Prijzen worden vaak ook berekend op de vraag naar het model.
Zo kost bijvoorbeeld een basketball vaak meer dan een veel ingewikkelder model - vooral in Amerika dus - omdat die dingen rond grote NBA- evenementen als zoete broodjes over de toog gaan.

De verkoop van een model van mezelf - een Ionische zuil - steeg plots heel sterk net voor de Olympische spelen in Athene. Leuk natuurlijk :001_tongue:

Peter

missingpixel
4th February 2010, 10:30
Het mixertje en de plannen om het model ergens op een modellendatabank-site aan te bieden liggen even stil, omwille van de werkdruk die de maand januari ieder jaar opnieuw met zich mee brengt.

Voor onderstaande animatie heb ik wel nog even tijd kunnen vinden.
Gisteren had ik nl. een meeting met een aantal heren uit Zwitserland die interesse hebben in m'n liftanimaties. Dus ik wou wel even met wat nieuw materiaal op de proppen komen :thumbup1:
Kwaliteit is wat minder, want ik had niet voldoende tijd meer om het zwikje gerenderd te krijgen met hoge settings. Deze 200 frames namen zo'n 21 uur in beslag om te renderen. Veel reflecties in de liftkooi, noise in de nukeishader die zelfs met anti-aliasing op animation (min 2x2, max 2x2)flink all over the place heen en weer springt...
Wel in 32bit gerenderd en in AE bewerkt btw!

Hope u like!

Rgds

Pieter

Rich_Art
4th February 2010, 11:14
Ben benieuwd. Ik kan nu niet kijken ivm bedrijfs policy. :(

Peace,

missingpixel
4th February 2010, 11:29
Don't get too excited :lol:
Erg veel is er niet geanimeerd in deze.
Sfeertje vind ik wel goed zitten.
Wait and see! :thumbup1:

PeterL
4th February 2010, 12:13
Mooi filmpje. Vooral dan de verlichtte cijfertjes en zo.
Als er niet in tekst “console vervaardigd uit roestvrij staal" zou bijstaan, zou ik niet echt het “roestvrijstaalgevoel" krijgen... :mellow:

Voor het overige: die lift gaat wel nog sneller dan die in het WTC ( ooit ) ! :001_tongue:

Peter

missingpixel
4th February 2010, 12:29
Thnx Peter.

Wat het roestvrij staal betreft, volledig mee eens.
Focus ligt in het filmpje eigenlijk ook meer op de display dan op het materiaal van de console zelf. De lijn tekst heb ik er last minute opgezet, eigenlijk past er beter bij dat er tot 10 stopplaatsen mogelijk zijn. (0 +9= 10) ;-)

Wat de snelheid betreft. :lol:
Die opmerking kreeg ik ook op de meeting, weliswaar ook al lachend...
omdat ze ook wel doorhadden dat dat niet relevant was in dit filmpje.
Zou een behoorlijk saaie animatie worden natuurlijk als je bedenkt dat de lift aan 1m/s stijgt. 30sec staren naar een display is natuurlijk idioot, en al helemaal niet aangenaam om te renderen :lol:

Als ik nog even de tijd vind, neem ik de console en de drukknoppen wat nauwgezetter onder de loep in een nieuw animatietje.

Rgds

Pieter

Rich_Art
4th February 2010, 21:18
Geinig gemaakt. Ik ben het wel eens met de opmerking van Peter.

Peace,

Marijn
4th February 2010, 21:37
Leuk gedaan inderdaad! Persoonlijk vind ik de camerabeweging wel wat ongelukkig, aangezien de cijfers halverwege de animatie nog maar half zichtbaar zijn. Qua sfeer is het inderdaad wel geslaagd.

missingpixel
10th February 2010, 13:25
Dankje heren, ik bekijk het nog wel even opnieuw. Ik had nog niet echt een filmpje over het interieur van de kooi, dus dan maar snel iets in elkaar geflikkerd. Cameraatje hier, keyframen, cameraatje verplaatsen... keyframen en renderen maar... niet bepaald doordacht natuurlijk...

Nog even de tijd gevonden ondertussen om de deeghaak voor de mixer te modelleren. Ik heb alle drie de opzetstukjes nu dus eindelijk klaar en in de xpresso controller zitten. Ziet er ongeveer zo uit.
Enkel nog het handvat op de kom te gaan nu,...

Rgds

Pieter

PeterL
10th February 2010, 14:11
Woef! Komt zo uit “2001: A Space Odyssey" lijkt me :001_cool:

Weer een mooi rendertje, Pieter !

Peter

sfBlackfox
10th February 2010, 14:42
Ziet er erg knap uit !

missingpixel
10th February 2010, 15:33
Haha tnx, compleet 'over the top' nabewerkt.
Ik liet me even gaan bij nader inzien, verschoning!
Deze is wat euhm realistischer. Ondanks 32bit, wel met lelijke overgangen in de gradient :angry:

sfBlackfox
10th February 2010, 16:31
Das raar, bij 32 bit zou dat echt niet mogen, heeft je licht een falloff met step soms ?

missingpixel
10th February 2010, 19:37
Nope, ligt volgens mij aan de material die op m'n background-object zit.
Heeft een circular gradient in de color channel zitten. En die rendert kennelijk niet netjes, ook niet in 32bit. Iemand een suggestie hoe ik dit euvel de wereld uit kan helpen.

telnoi
10th February 2010, 21:17
kijk eens of linear knot beter werkt, of clamp de values van cubic knots.

missingpixel
10th February 2010, 21:24
Don't mind if I do!
Bedankt voor de tip!

freuteken
11th February 2010, 23:40
gewaagde camerapunt, maar oogt zeer mooi,
alleen texture van je metaal beetje teveel blur.

missingpixel
11th March 2010, 16:19
Hi lads, bovenstaande probleem (gradientverloop) is ondertussen de wereld uit geholpen. Lag aan m'n instellingen in After Effects! Still so much to learn!
Omdat we volop in de bouwplannen verdiept zijn hier, wat tijd gevonden om eens wat te experimenteren met Linear Workflow en AR3.
Stukje van onze nog te bouwen woning met wat vers gemodelleerd Ikeaspul (tjah moet niet altijd zo complex zijn natuurlijk) en een bekend fietsje. Uiteraard net als onze plannen zelf, een nog heel erg 'ongoing project'.

Hope U like!

Rgds

P

PeterL
11th March 2010, 16:32
Hey Pieter. Jij leet toch nog ? :sarcastic:

Ziet er netjes uit.:clapping: Ik hoop alleen dat er achter dat glas ook een vangnet komt, voor op het moment dat die "bike-owner" in volle vaart door je living suist en zichzelf tracht te rammen in dat onvermijdelijke spiegelbeeld ... :wacko:

Peter

missingpixel
11th March 2010, 19:16
Veel van m'n tijd gaat momenteel naar het op punt stellen van de plannen...
Nog net alive dus!
Nog wel wat kleine dingetjes gemaakt die ooit wel eens in wat interieurrenders gegooid kunnen worden :yu:

Bij deze een oproep: Gezocht: ramenlapper die onze ramen (zo'n 6m hoog),
tegen een vriendenprijsje wil komen euhm lappen! Beschikbaar vanaf 2012.

missingpixel
15th March 2010, 16:18
Kleine update. Tripp Trapp mag uiteraard niet ontbreken naast alle andere Ikea-rommel. Ook eens zo'n puzzeltapijt gemodelleerd. Zie je op deze render niet veel van. Ik zal de polycount van dat tapijt dan ook maar angstvallig geheim houden :lol2:

Rgds

P

missingpixel
30th March 2010, 12:26
Handvatje gemaakt voor de Kitchenaid mengkom.
Stond nog op m'n to-do-list ;-).
Nu nog de kabel. :ok:
Uiteraard eens een rendertje gemaakt met het apparaat in m'n toekomstige keuken.

Hope u like!

Rgds

P

edit* origineel zonder post-bewerking toegevoegd (euhm de rechtse dus)

PeterL
30th March 2010, 12:56
Vind ik wel een hele mooie, Pieter :t:

Ik zou het toestel zélf wel ietsjes scherper maken, maar dat is natuurlijk maar mijn voorkeur.
Vooraan is het wel wat raar zo zonder schaduw, dus even vlug een crappy bewerking gemaakt om te tonen wat ik bedoel.

Peter

missingpixel
30th March 2010, 12:59
Thnx Peter. Scherpte is inderdaad misschien wat ongelukkig.
Gemis aan schaduw komt wellicht door de lage GI-settings.
Staat nog op preview mode denk ik.
Ik maak straks wel ff een nieuw rendertje met wat hogere settings.
Kijken wat dat doet.

Rich_Art
30th March 2010, 13:31
Toch een leuke scene zo..
Al is zo'n keuken machine zo op een tafel een wat rare plek.. :)

Peace,
Rich_Art. :t:

missingpixel
30th March 2010, 13:34
Haha, thnx René.
Van zodra ik het keukenaanrecht klaar heb, geef ik hem een nieuw plekje naast de koffiezet :ok:
Alleen hebben we hier nog niet beslist welke keuken het precies wordt :dash3:

Chageotri
30th March 2010, 14:28
Knap die robot! Wou dat ik ook zo'n scene in elkaar zetten kon... Misschien dit: voelt een beetje ongemakkelijk dat de kleuren van het kastje en de trip-trap zo dicht bij elkaar liggen: bijna gelijk en toch anders...

Cha

missingpixel
30th March 2010, 14:47
Thnx Cha. Kleuren zijn euhm natuurgetrouw... misschien past m'n inboedel gewoon niet zo goed bij elkaar. ;-)

Ik zie niet in waarom jij niet zo'n scene zou kunnen in elkaar zetten.
Als je een Skoda in dergelijk spoedtempo zo voortreffelijk in elkaar kan knallen, dan lijkt me dat je 'makkelijk' eendert wat kan gaan modelleren en samen gooien in een scene.
Qua belichting is er aan deze scene ook niet zo veel aan. Physical sky (niet te verwarren met het gewone sky-object), GI, AO en colour correction voor de Linear Workflow. Geen Vray oid. Easy!

Misschien kan je eens een simpele garagedoos rond je Skoda zetten met een raamopening aan één kant waar de zon binnenvalt... tl-lampje aan het plafond voor wat leuke reflecties... leuk camerastandpunt uitzoeken en renderen maar!