PDA

View Full Version : Nog beter maken ???

vincent
9th June 2011, 11:15
Hallo allemaal,

Ons kantoor verhuisd naar een nieuwe locatie en heb eventjes de nieuwe ruimte getekend. Nu was mijn vraag of je deze kwaliteit van AR kunt verbeteren met de Vray plug-in ?
Ik haal wel goeie resultaten uit AR maar ben niet zeker of het de investering waard is om naar Vray over te gaan als de kwaliteit maar ietske beter is.

Graag jullie mening :)

Groeten

Vincent

Rich_Art
9th June 2011, 11:37
Ik denk zeker dat VRay in staat is om er iets moois van te maken.
Echter hou er rekening mee dat het niet zo zeer de renderengine is die de grote goochelaar is maar degene die de engine bediend.

AR3 kan zeer zeker ook heel strakke plaatjes maken. Alles staat of valt met de juiste settings van de complete scene, belichting, materials, objecten etc.

Peace,
Rich_Art. :v:

cinematic4d
9th June 2011, 13:17
Bekijk deze (http://www.thec4dvault.com/?p=76)tutorial maar eens. In deze tutorial probeert de maker een vray render na te bootsen. Wel met ontzettend veel geklooi en getweak, uiteindelijk heeft hij een final die misschien wel zelfs beter is dan de vray render. Dat wil niet zeggen dat AR beter dan vray is, want met evenveel tweaken + postwork had hij hoogstwaarschijnlijk een nog beter resultaat met vray. Maar wat ik bedoel te zeggen is. Met genoeg getweak kan een scene vele malen beter, ook in jouw renders is er wel potentie om het nog beter te maken.

rikke
9th June 2011, 13:34
linkje vergeten?

cinematic4d
9th June 2011, 13:38
linkje vergeten?

Hahaha, ja,, stom van me. :dash3:

http://www.thec4dvault.com/?p=76

vincent
9th June 2011, 14:24
Ik weet ook wel dat deze beelden mss beter kunnen door er meer tijd in te steken. ( die ik niet heb :( )
Dit is gewoon een sky + op het glas de illumination veel hoger gezet.
GI + AO, meer is er niet aan.
Maar mijn vraag was eigenlijk als je dit beeld, met dezelfde tools ( sky + glas en illumination ) zou gebruiken met de Vray plugin of je met gewone settings al beter resultaat krijgt. Ik denk ook dat je met Vray meer moet instellen dan alleen GI en AO... ( of ben ik verkeerd )

Groetjes

Rich_Art
9th June 2011, 14:34
Het ligt niet zo simpel als jij het nu voorstelt.
Je kunt deze scene niet zo in vray gebruiken. Materials etc etc moeten anders gemaakt worden. Daarmee vervalt de vergelijking direct.

Peace,

vincent
9th June 2011, 14:39
OK, wist ik niet... Rich_Art
Dus zal er allicht wel beter uitzien met Vray, is de leercurve van Vray groot ?

Groeten

Rupart
9th June 2011, 14:47
Op de Nexus is deze vergelijking al eens langsgekomen, misschien heb je hier wat aan:

http://c4dnexus.nl/forums/index.php?s=&showtopic=1858&view=findpost&p=34387

Rich_Art
9th June 2011, 16:39
Nogmaals, het is niet zo dat er per definitie alles beter uitziet als je Vray gebruikt.
De leercurve van Vray is wel wat groter dan die van AR3. Simpel weg omdat er in vray veel meer knopjes zitten.
Wat ik wel vind is dat Vray wat frissere en helderdere images kan produceren.

Maar in de handen van een vakman zul je ook zien dat AR3 hele mooie images neer kan zetten....
De vergelijking van C4DNExus waar Rupart naar verwijst is grappig maar naar mijn mening is de Vray render lang niet wat het zou kunnen zijn. (de AR render ook niet trouwens.)

Peace,

Marijn
9th June 2011, 17:36
Ik zou vray vooral aanschaffen vanwege de functies die AR helemaal niet heeft (sample based DOF, goeie SSS). Daar zit het echte verschil. Vray heeft dan weer geen visible lights (of is dat er inmiddels wel?). Op vlak van belichting kan je in feite hetzelfde.

cinematic4d
9th June 2011, 19:58
Ja die vergelijking op nexus stelt niets voor. Je kunt het beste eens de c4d gallery en showreel vergelijken met de vray gallery/showreel.

vincent
10th June 2011, 15:32
Dit zal het definitieve resultaat zijn, heb aan ieder raam een Area light toegevoegd voor wat meer schaduw en sfeer te verkrijgen.
De personage is een plane met een 2D figuur die semi transparant is.
Via de compositing tag heb ik "seen by AO" uitgeschakeld want anders zie je de afdruk van de plane, maar dit heeft geen schaduw.
Allicht omdat deze semi transparant is of ben ik iets vergeten ? Nu lijkt hij een beetje te zweven...

Vincent

cinematic4d
10th June 2011, 15:49
Ja dat semi transparant mannetje lijkt te zweven. Ik zou die 2D figuur dupliceren en dan 45 graden draaien richting de ramen. Compositing tag erop en seen by camera uitvinken. Op die manier heb je alsnog een beetje schaduw.
Schaduw heb je wel nodig, ook voor een 2d figuur, ook al is het maar heel iets.

ichi.one
10th June 2011, 16:35
misschien moet je ook eve hier naar kijken http://forum.vrayforc4d.com/showthread.php?t=9654
Strat geeft hier enkele hele goeie tips
En zo als je kan zien ook in vray komt het er niet zomaar uit...

sfBlackfox
10th June 2011, 21:25
Persoonlijk zou ik die schaduw gewoon in post erbij doen. Even het figuurtje transforme en dan multiply zetten :)