PDA

View Full Version : Speciaal balletje (Still + Animatie)

Marijn
10th May 2009, 13:21
Helemaal per ongeluk mijn eigen thread verwijderd :blushing: Dus hier is ie weer. Dit is een simpele scene die vooral bedoeld is als rendertest.

De animatie: http://vimeo.com/4572361

Rich_Art
10th May 2009, 17:00
Geinig.......

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Shademaster
10th May 2009, 20:51
Helemaal per ongeluk mijn eigen thread verwijderd :blushing: Dus hier is ie weer. Dit is een simpele scene die vooral bedoeld is als rendertest.

De animatie: http://vimeo.com/4572361

Ooeeahhh heeft daar iemand Magic Bullet Looks ontdekt? :D :D :D

Marijn
10th May 2009, 21:47
haha, ik kende het programma niet eens. :laugh: Dit is gedaan met een batch in Photoshop. Geeft natuurlijk hetzelfde soort resultaat (al heeft PS waarschijnlijk wel veel meer mogelijkheden).

Shademaster
10th May 2009, 21:59
haha, ik kende het programma niet eens. :laugh: Dit is gedaan met een batch in Photoshop. Geeft natuurlijk hetzelfde soort resultaat (al heeft PS waarschijnlijk wel veel meer mogelijkheden).

Oke ook goeie manier! Met photoshop kun je idd hetzelfde en meer als Magic Bullet :) . Het is wel wat makkelijker in gebruik en ik herkende heel erg de filters die in Magic Bullet ook gebruikt worden :thumbup1: .

Zou ik echt es proberen als ik jou was!

Marijn
10th May 2009, 22:04
Het nadeel van Photoshop is dat je niet even snel kunt zien hoe het resultaat is op al je frames. Voor dit shot geen probleem omdat de belichting steeds ongeveer hetzelfde is, maar als je met grote contrastverschillen binnen je animatie zit is het gebruik van Photoshop wat onhandig. MB staat in ieder geval genoteerd, kan inderdaad altijd eens van pas komen. Zeker als je 50 verschillende filmpjes wilt gaan graden zal je het ook wel merken qua workflow. :laugh:

maboroshi
11th May 2009, 00:11
Ziet er erg leuk Marijn!

Shademaster
11th May 2009, 09:41
Het nadeel van Photoshop is dat je niet even snel kunt zien hoe het resultaat is op al je frames. Voor dit shot geen probleem omdat de belichting steeds ongeveer hetzelfde is, maar als je met grote contrastverschillen binnen je animatie zit is het gebruik van Photoshop wat onhandig. MB staat in ieder geval genoteerd, kan inderdaad altijd eens van pas komen. Zeker als je 50 verschillende filmpjes wilt gaan graden zal je het ook wel merken qua workflow. :laugh:

Hah, probeer After Effects eens joh, dat is photoshop gemaakt voor filmpjes. Ik kan je wel helpen opstarten met hoe het allemaal werkt als je wilt, het heeft mijn 3D werk in ieder geval 300% beter gemaakt (en sneller overigens!).

Marijn
11th May 2009, 13:16
Das waar natuurlijk, ik heb ook wel eens met AE gewerkt en het bij klanten gezien, dus ben er wel een beetje bekend mee. Zodra ik het een keer echt nodig heb voor een opdracht haal ik hem meteen in huis.