PDA

View Full Version : Nieuw 3D magazine - review

sfBlackfox
2nd June 2009, 20:48
Hoi allemaal,

Zoals jullie allemaal weten is er het bekende 3Dworld magazine. Daarnaast is vanaf recent dus ook 3D Artist. Ben vandaag mijn exemplaar gaan halen en ik moet zeggen dat het de moeite waard is.

Het is anders dan 3DWorld in enkele punten. Zo behandeld 3DArtist 1 algemeen thema (maar niet te strikt, er is voldoende afwisseling) doorheen de hele magazine. Het huidige thema is film, waarin ze bv terugkijken op de evolutie van CG binnen film. Dit gaat dan vanaf terminator II tot golem van lord of the rings.

Het magazine begint net zoals 3DWorld met enkele hoge kwaliteit werken van verscheidene artiesten. Daarna beginnen de interviews en bespreken ze de gebruikte technieken. Naast de interviews zijn er net zoals 3Dworld natuurlijk een heleboel tutorials meegegeven. De tutorials van het huidige issue behandelen het sculpten met modo (de alien vs predator in een biljart scene), het maken van een oude elven boogschutter vanaf scratch met maya, Zbrush, Softimage & after effects. Daarnaast heb je nog een architectural project dat terugblikt op de jaren 50's Amerikaanse motorindustrie. Je hebt dan ook nog een tutorial over hoe je een ufo maakt en een 3D illustratie met een cartoon kip.

Geen C4D tutorials tot nu toe, en duidelijk meer gericht naar de autodesk workflow, maar dit is natuurlijk nog maar issue #3, dus dit kan uiteraard altijd veranderen.

Op de bijgeleverde DVD bevinden zich gratis installaties van Shade8.5, Xara3D 3, en een gratis model van een babe waarvan duidelijk te merken is dat een man haar heeft gemodelleerd. Bepaalde regios zijn dan ook opgeblazen dus je hoeft geen levensecht model te verwachte :).

Verder staan er enkel de scene files & texturen maar totaal gebrek aan video tutorials. Je zal alles dus moeten doen met wat in het magazine staat. Die zijn trouwens een beetje te beknopt voor mensen die niet volledig bekend zijn met het programma.

Kortom, het magazine richt zich erg tot de autodesk familie (kan veranderen) en het feit dat er video tutorials ontbreken is wel een afknapper. De interviews zijn echter wel boeiend en interessant en we kunnen alleen hopen dat er meer gebruik zal gemaakt worden van cinema4D. Tot dan, I'll keep you posted :)

Rich_Art
2nd June 2009, 20:58
Hey bedankt voor de "review". Ik heb het blad nog niet gezien. Hier in de buurt is nergens dit soort bladen te verkrijgen. (alleen op bestelling)
opzich vind ik het leuk lezen hoor, alleen de prijzen die ze ervoor vragen zijn mij net even te hoog.
Ik heb wel een tijd lang 3Dworld magazine gehad maar ook dit werd mij te duur.

Toch leuk om even een stukje te lezen over wat het blad te bieden heeft.

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

sfBlackfox
2nd June 2009, 21:13
ja, ik heb het zelf maar toevallig tegen gekomen in leuven. :) prijs heb ik evenveel betaald als voor 3DWorld (13,95€); dus voor mij is 3DWorld nog altijd beter :) 'k heb dit even snel neer getipt voor iedereen dat het interessant zou vinden :) misschien geen echte review, maar nu weet je wat je kan verwachten :)

Genie
2nd June 2009, 21:17
Dank je wel voor de review :001_smile:

(ah ik zie dat je me overge vragen al beantwoord hebt...merci , ik ga eens kijken of ze deze ook verkopen in dat gekke dorp van me )

Rich_Art
2nd June 2009, 21:18
Precies. Maar toch een kleine review. :)

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

Genie
2nd June 2009, 21:25
oja, een dingetje nog....weet iemand de website ?
(er schijnt nog een ander blaadje te bestaan met die naam)

sfBlackfox
2nd June 2009, 21:28
hier is de 3DArtist Website (http://www.3dartistonline.com/)