View Full Version : Heb je id'tjes voor een challenge post ze dan hier.
Rich_Art
13th March 2009, 15:26
Hoi Allemaal,
Als je een id/onderwerp hebt voor een challenge die je graag zou zien dan kan je deze hier posten.
Misschien is je id een leuke en gaan we daar een challenge mee starten.
Peace,
Rich_Art. ;)
Morris
13th March 2009, 16:19
Modeleer en render een "C4D Lounge"
:D
olbo
19th March 2009, 14:36
- Een scene dat de suggestie wekt dat het een screenshot is van een bestaande of zelf verzonnen game.
- Een film poster van een zelfverzonnen animatiefilm (GEEN animatie zelf dus)
- science fiction: indrukwekkende toekomst
Nebu
19th March 2009, 19:38
Ik zou altijd nog eens een kasteel willen modellen. Bestaand of fantasy.
Je hebt ook kleine kastelen, dus het hoeft niet gelijk Schloss neuschwanstein te zijn.
Wat wordt trouwens de tijdslimiet voor de challenges?
Marijn
19th March 2009, 20:14
Leuke ideeën al! De challenges zullen verschillen per thema. Meestal zullen het korte wedstrijden zijn van ongeveer een maand, maar soms zullen we ook een wat grotere wedstrijd organiseren die dan een paar maanden loopt. Bij grotere challenges gaat het altijd om het maken van een complete scene.
sfBlackfox
19th March 2009, 21:36
Wel op C4Dcafe loopt momenteel een topic "optische illusies". Misschien een leuk thema om het eens over te hebbe :)
Ik zou ook eens graag een procedurele shader wedstrijd willen zien (dingen met noise en fresnel bv) dus geen bitmaps.
Marijn
19th March 2009, 21:48
Een procedural challenge staat ook volledig bovenaan mijn verlanglijstje, ben benieuwd of daar meer interesse voor is.
evil_muffin
27th April 2009, 18:41
wat dachte jullie mss van een living? compleet met ruiten, versiering, salontafels, etc... ?
olbo
27th April 2009, 18:48
Mmm, een living? We hebben pas een interieur challenge achter de rug...
e.math.
2nd May 2009, 12:05
Een huis misschien?
Shademaster
2nd May 2009, 12:42
Paar leuke ideeën weer! Ik sta even droog wat ideeën betreft, ik probeer wel altijd te mikken op werkjes die je portfolio uitbreiden. Technische challenges zijn leuk om je skills op te bouwen, ik heb liever een challenge waar je technisch EN artistiek iets voor elkaar moet zien te krijgen :) . Kasteel idee vind ik eigenlijk best leuk, ik kreeg meteen zoiets van ja dat heb ik altijd al eens willen doen! Daar kun je een hele scene omheen bouwen met ridders en jonkvrouwen ofzo :D .
Rich_Art
2nd May 2009, 14:00
Het probleem met challenges en een relatief kleine member groep is dat er altijd een paar tussen zitten die het onderwerp niet leuk genoeg vinden. Als je een grote groep hebt dan is dat niet zo erg, maar bv hier op de lounge heb je dan meteen een terugval van deelname die boven de 70% ligt.
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
Shademaster
2nd May 2009, 19:40
Het probleem met challenges en een relatief kleine member groep is dat er altijd een paar tussen zitten die het onderwerp niet leuk genoeg vinden. Als je een grote groep hebt dan is dat niet zo erg, maar bv hier op de lounge heb je dan meteen een terugval van deelname die boven de 70% ligt.
Peace,
Hm dan is iets waarbij je misschien veel vrijheid krijgt interessant?
Rich_Art
2nd May 2009, 19:43
Ja zoiets idd... Kijk ik heb id'tjes genoeg. Ik vind bv iedere 2 weken of iedere maand een voorwerp modelen een leuk iets en je leert er veel van.
Maar dan heb je de kans dat er te weinig animo voor is.
Blijft een lastig iets voor een kleine community.
Peace,
Marijn
2nd May 2009, 20:34
Dat lijkt mij ook het beste, dus ik denk dat de suggesties het beste thema's zijn en geen specifieke opdrachten. Je zou dan omtrent het thema een still render moeten maken. Een paar thema voorstellen van mijn kant:
- Space challenge
- Oorlog challenge
- Flora challenge
- Fauna challenge
.... en zo kunnen we denk ik nog even door gaan. Ik ben zelf voorstander van een Space challenge aangezien dat erg goed werkt bij 3D.
Rich_Art
2nd May 2009, 20:46
Nou wat mij betreft is een Space challenge de volgende die we gaan doen.
Space is altijd een aantrekkelijk onderwerp.
Peace,
Shademaster
2nd May 2009, 22:55
Dat lijkt mij ook het beste, dus ik denk dat de suggesties het beste thema's zijn en geen specifieke opdrachten. Je zou dan omtrent het thema een still render moeten maken. Een paar thema voorstellen van mijn kant:
- Space challenge
- Oorlog challenge
- Flora challenge
- Fauna challenge
.... en zo kunnen we denk ik nog even door gaan. Ik ben zelf voorstander van een Space challenge aangezien dat erg goed werkt bij 3D.
Jongens ik vind het super.
Heej! Idee! Waarom doen we die 4 niet per seizoen? Komende 3 maanden bijvoorbeeld Space, daarna fauna enz?
Voel ik wel voor!
Marijn
2nd May 2009, 23:09
Constant een lopende challenge hebben is inderdaad een goed idee. Voor de challenge na de komende challenge kunnen we nog even wachten, er komen vast nog andere leuke ideeën. In ieder geval houden we het hier allemaal netjes bij!
The_Iceman
3rd May 2009, 00:00
je kan mss ergens een stemming doen naar een paar onderwerpen
welke er het hoogste uitkomt kan je een challenge van doen?
e.math.
6th May 2009, 10:53
Space-challenge lijkt mij ook heel leuk, zeker doen!
Abstract is ook leuk, het is alleen niet zo technisch.
Marijn
6th May 2009, 11:00
In theorie is een abstract challenge erg leuk, maar in praktijk komt dan 90% van de mensen aan met transparante matrix extrude kubussen en dat soort zaken. "Abstract" gaat bij Cinema 4D helaas vaak hand in hand met "mensen die de tools niet kennen en wat aanrommelen om toch een leuk resultaat te krijgen". Dus om dat tegen te gaan blijven we een uit de buurt van dat thema.
Overigens wil ik de mensen die echte kwalitatieve abstract renders maken hiermee natuurlijk niet beledingen, want die bestaan ook.
Voor een space uitdaging verwijs ik je naar (loopt nog een weekje):
http://www.3dattack.us/smf/index.php?topic=1210.0
maar seizoenswedstrijden zijn geen belemmering om tussentijds is een speedmodelingcontest te doen. en die zou ik dan doentwee weken voor de grote challenge stopt.
Dis enkel en alleen omdat mensen in de laatste weken neit meer gaan beginnen aan een wedstrijd die al 2 en halve maand bezig is, en het is een goeie promotie voor de volgende grote wedstrijd.
Een kier iemand heeft deelgenomen aan een wedstrijd nemen ze veel sneller terug deel dus kleine contestjes tussendoor zorgt ook voor een hogere bezettingsgraad bij de grote contests ;)
Marijn
8th May 2009, 23:45
Dat is inderdaad een goed idee Tom, staat genoteerd!
@olbo: bedankt voor de tip! Maargoed, een eigen locale challenge is natuurlijk ook wel leuk. We gaan er nog even over vergaderen, de plannen worden eventjes ietswat gewijzigd.
jonathan
11th May 2009, 11:56
een voorstel van m'n kant (zaten al wat leuke voorstellen tussen hieboven ;) )
scene maken van een boek of filmtitel kan je op zeer uiteenlopende manieren weergeven d.m.v. persoonlijke input.
vb titels: silence of the lambs (kun je wel iets leuks mee), two towers, ...
Rich_Art
11th May 2009, 12:57
Is ook een erg leuk id. inderdaad.
Peace,
Een wedstrijdsuggestie van mij
maak je ideale huisdier.
Dit kan heel ruim zijn van een gewone kat tot een nijlpaard, van een vrouw met halsband tot een auto die zichzelf opvouwt en naast je op de sofa zit om tv te kijken.
Gewoon hoe zou jou ideale huisdier eruit zien.
Rich_Art
15th May 2009, 20:11
we nemen alle id'tjes mee voor in de aankomende challenge..
Peace,
3D_Kenneth
25th May 2009, 09:42
Wat dachten jullie van een nieuw gedeelte in een Pretpark ontwerpen, zoals bijvoorbeeld in Disneyland ?
Het originele park is onderverdeeld in 5 verschillende thema's zoals:
- Mainstreet: wat de sfeer heeft van Amerika begin 20ste eeuw.
- Frontierland: het wilde westen.
- Adventureland: een jungle/piraten look.
- Fantasyland: tekenfilms, mss meer voor de kleinere bezoekers.
- Discoveryland: ruimte en toekomst.
Hier (http://parken.disneylandparis.nl/disneyland-park/landen/index.xhtml) kan je alvast eens kijken hoe het er uit ziet.
Dus zelf je thema, naam, attractie(s), etc. kiezen.
Of indien dit teveel is, gewoon een originele attractie ontwerpen.
Het is natuurlijk maar een idee. :001_cool:
Rich_Art
25th May 2009, 09:45
Alle id'tjes zijn welkom.
Er staat een nieuwe challenge op stapel. Dus hou de boel maar in de gaten.
Peace,
The_Iceman
25th May 2009, 09:59
Alle id'tjes zijn welkom.
Er staat een nieuwe challenge op stapel. Dus hou de boel maar in de gaten.
Peace,
Ben benieuwd wat het word :D Mss al een tipje van de sluier?
Rich_Art
25th May 2009, 10:03
Nope er gaat geen tipje van de sluier omhoog. :)
Peace,
Nope er gaat geen tipje van de sluier omhoog. :)
Peace,
kan je wachten tot na de 15de juni ofzoiets? Mits ongeveer de helft hier studenten zijn en die met examens zitten zou dit volgens mijn geen slecht idee zijn ;)
oh en btw nog een leuk ideetje, met de nieuwe ice age die uitkomt kan je een wedstrijd maken "maak een character dat ice age nog mist"
olbo
19th June 2009, 15:49
waarom de beperking van Ice Age?
een filmchar maken zou heel algemeen zijn door een fictief iceage character te kiezen als onderwerp zorg je dat mensen niet zozeer teruggrijpen naar hun vertrouwde dingen, leg je de lat vrij hoog qua modeling en texturing en heb je nog veel mogelijkheden om te maken. Verder heb jeeen afbakening nodig in een wedsstrijd en ik wil een cartooney dino maken :-p (het zou dom zijn een contest voor te stellen waar ik niks voor wil maken ;) )
Marijn
19th June 2009, 16:06
Ik denk dat veel mensen Ice Age niet hebben gezien of niet zo leuk vinden. Maar een pet dinosaur challenge lijkt me wel wat!
Mazur
20th June 2009, 02:23
Elke vorm van een Disney-achtig figuurtje zou leuk zijn. Maak bijvoorbeeld een sukkel of een engerd. Als dan de sukkel sukkeliger is dan de engerd eng is, dan zou de sukkel natuurlijk winnen. Gewoon niet te moeilijk.
en als ik dan een sukkelige engerd maak? :-p
nah is wel een leuk ideetje
DowieDutch
10th July 2009, 14:44
Ik loop ook al langer met het idee om een karakter te gaan maken. Iets "out of the box", dierlijk / fantasie, gebruik maken van hair, ogen.
- Of een scene waar je een bepaalde emotie in vastlegt.
vakantieplezier - ergernis,
type vakantieganger (duitser ingegraven met een zwembandje op het
strand :glare:
communie
geboorte
feestje
karakter van je vorige werkgever:laugh:
karakter van je broertje/zusje/ vader/ moeder/ leraar, jezelf:blink:
Maar een karakter, daar wil ik me wel aan gaan geven in een komende chalenge. :thumbup:
Dowie
olbo
10th July 2009, 14:48
Zolang je niet bij Pixar werkt op de karakter afdeling vind ik het best... ;-)
Geen karakter van mijn vorige werkgever... lelijke mensen is altijd moeilijker zeker; met al die plooien...
Marijn
10th July 2009, 19:37
Ik zie een karakter ook zeker zitten. Ik denk alleen dat we dat thema het beste bewaren voor een grote wedstrijd, aangezien daar erg veel tijd in sluipt. Die grootste wedstrijd is nog een aantal weekjes weg, dus in de tussentijd zou ik graag nog een kleine contest willen doen van iets meer dan een maand. Iets waar dus niet té veel tijd in gaat zitten en ook een lage instapdrempel heeft (zoals de handgereedschap challenge). Heb je daarvoor dus suggesties, laat maar horen!
DowieDutch
10th July 2009, 22:42
Nou, iets wat me opvalt als je op internet gaat zoeken naar projecten gemaakt in C4D, is dat je veel (bouw)technische objecten, karakters, en abstracte "dingen" tegenkomt.
Wat ik wel mis zijn de organische objecten. Waarom geen kleine challenge
in het moddeleren van een bestaande of zelf gefantaseerde bloem -plant-boom of struik. :huh:
Met fantasie kun je denken aan: een Brandbierboompje:thumbup:, een Madeliefje met doornen,:glare: een Bonzai-eikenprossesierupsboompje of een struik waar tennisrackets aan groeien. Kun je genoeg op fantaseren, leef je uit:w00t:
Een technisch gemoddeleerde tulp van RVS :001_cool:lijkt me zelf ook nog wel fun om te maken eigenlijk. Dus een technisch gemodeleerde Organische vorm kan misschien ook wel.
Laagdrempelig, voor jong en oud, niet alledaags, leuk voor de vakantie en
misschien een opstapje naar de grotere wedstrijd? Wat denken jullie?
Dowie
Tom
28th September 2009, 17:18
een mascotte voor een WK lijkt me ook wel leuk om is als wedstrijd te hebben ;)
Rich_Art
28th September 2009, 17:54
Idd dat is een leuk id.. Houden we in onze achterhoofd.. :)
Peace,
Tom
8th November 2009, 00:31
Maak een andere forumgebruiker en neit enkel als ee portret maar ruimer
je kan ook ene kenmerk ervan maken ofzo, bijvoorbeeld mr rich_art zijn smiley in 3d, dan weet iedereen dat hij het is of shademaster met een auto afbeelden of ...
Tom
10th December 2009, 18:47
hier is er nog eentje
de "maak een tutorial" wedstrijd ;)
rbijl
10th December 2009, 21:25
Willen jullie perse "stills" en geen animaties ?
Marijn
10th December 2009, 21:42
Een animatie vind ik ook prima! Alleen zijn er meestal wat minder mensen die daar zin in hebben. Maar we kunnen het zeker een keer proberen.
Tom
10th December 2009, 22:26
animatie? nee ze, da heb ik van marijn geleerd, dus daar kan ik niks van :-p
count me in :-p (maar wel liefst na januari, dat ik rustig de tijd heb om mijn filmpje af te werken waar nog veel tijd in zal kruipen)
Marijn
10th December 2009, 22:33
Ik ging net de uitslag van de wedstrijd posten, maar met deze opmerking verdwijn je uit de top 3! :001_tt2:
Tom
10th December 2009, 22:48
Oh als het dat maar is ;)
ik dacht dat je ervoor ging zorgen dat ik buisde voor film :-p
maar als we een animatie doen zou het ook een vrij algemeen onderwerp moeten zijn waarin mensen niet zozeer een karakter meoten maken als animatie maar die mogelijkheid moet er wel inblijven.
maar bijvoorbeeld een fabriek waar je kan kiezen tussen het automatiseren van de machines of je kan een verhaal vertellen met personages die iets doen in de farbiek of een combinatie van beide samen.
Dit maakt het toegankelijker voor een grotere groep.
Roger
11th December 2009, 16:31
een totaal verzonnen machine voor de verbetering van ons wereldbolleke
Tom
11th December 2009, 19:32
als rogier zijn idee een animatie is, kan ik daar best mee leven als contest ;)
freuteken
11th December 2009, 19:57
Animatie, dat is pas een uitdaging. kortfilmpje zoals we die kennen bij pixar.
Stel je voor. Of één film samen met een paar leden :D
rbijl
12th December 2009, 10:22
World Record Domino Day 2010 with C4D
Everybody makes a part of the complete parc.
One person has the be the producer.
And the final result can than be shown on dutch television at Domino Day 2010.
This message is in english so everybody can read it.
Best regards
Rik Bijl
BADproductions.nl
Tom
12th December 2009, 12:05
oh die is leuk
rbijl
15th December 2009, 14:35
What about the "new" challenge ?
What do the moderators think about my idea for Domino C4Day 2010 ?
Define a standardized domino and let people from different countries build their part of the "Theme Parc". The border / from and to each "country" have to be specified e.g. a straight line from at least 10 blocks or so.
It's even quite simple to make the pictures like in the real Domino Day, just use a picture as backdrop and "paint" the related dominos.
If you guys thinks this is not going to work no problem , just let me know.
All the best ! Rik
olbo
15th December 2009, 14:40
A Transportation vehicle (without any creative aspect). Just pick one and begin.
Rich_Art
15th December 2009, 16:39
@Rik,
Ja opzich best een leuk id. Maar dan beter ieder afzonderlijk.
Een gezamelijke animatie maken is erg bewerkelijk en is nog nooit tot een goed einde gekomen.
Gewoon iedereen voorzich een domino animatie maken is wel een grappig id.
Met mooi obstakels enz erin.
Peace,
Tom
15th December 2009, 21:05
maar rich zoals gezegd als je het einde bepaald met 10 blokken in een rechte lijn is het neit zo moeilijk o mde werkjes aan elkaar te linken
freuteken
15th December 2009, 22:09
ja lijkt me idd wel iets.
rbijl
15th December 2009, 22:48
Laat mij de standaard domino ontwerpen en de basis plane met in- en uitvoer strook. Zelf wil ik Remo's Silverbullet gebruiken voor de dynamics. Dit werkt super handig.
Op de basis plane kunnen dan de diverse projecten worden uitgevoerd. Laten we ons eerst focussen op de project onderdelen en daarna op algehele lightning en camera / stage ontwerp / design
Kunnen we een aparte threat openen hiervoor ?
Zij die mee willen doen wil ik vragen mij te mailen / en of zich te melden op de te openen threat.
Rich / Marijn vinden jullie dit een goed idee want zonder jullie toestemming vind ik het niet zo gepast !
Vriendelijke groet
Rik Bijl
rik@badproductions.nl
Marijn
15th December 2009, 23:09
Ik vind het een leuk initiatief! Alleen misschien leuker om het dan niet competitief te maken, maar gewoon een gezamelijke inspanning? Ik denk dat het sowieso geen al te grote groep zal zijn die hieraan wil meewerken (het is toch een erg specifiek thema), dus dan is dat misschien leuker. Laat maar weten hoe jullie hierover denken.
Rich_Art
15th December 2009, 23:15
Als het geen challenge wordt, dan kunnen we er een aparte thread voor maken hoor.
No problem. Maar voor een challenge lijkt mij een domino parcours wel een leuk id. :)
Peace,
rbijl
16th December 2009, 09:00
Maak er maar een aparte thread van dan plaats ik daar voor kerst de domino en de plane in en dan zien we wel wie zich aanmeld.
Het hoeft voor mij inderdaad geen wedstrijd te zijn.
Ik hoor wel wanneer de thread beschikbaar is.
Rik
pgrooff
16th December 2009, 12:58
Mij lijkt het wel leuk om rond 'mode' wat te doen.
Bijv. schoenen / hoge hakken, jurken, hoeden.
missingpixel
16th December 2009, 14:22
Als het geen challenge wordt, dan kunnen we er een aparte thread voor maken hoor.
No problem. Maar voor een challenge lijkt mij een domino parcours wel een leuk id. :)
Peace,
Congrats met de 2000ste post René! :thumbup1:
Rich_Art
16th December 2009, 14:40
Haha thanks.. pfff 2000(1) alweer. Gaat wel snel zo.
Op naar de 4000 dan maar. (een jaartje of 1.2 verder moet te doen zijn. :) )
Peace,
Rich_Art
16th December 2009, 14:56
Nieuw Domino forum is open.
LINK (http://www.c4dlounge.eu/forum/forumdisplay.php?f=20)
Let op. dit is een tijdelijk forum. Als de animatie klaar is dan wordt dit forum weer gesloten.
Peace,
freuteken
7th December 2010, 21:35
wanneer wordt er nog eens wedstrijd uitgeschreven.
Wel stil op het forum. vind ik wel spijtig, niet dat ik veel te vertellen heb. ben zelf lange tijd afwezig geweest.
Rich_Art
7th December 2010, 21:46
Nou het forum is alles behalve stil moet ik zeggen. :)
Een wedstrijd zou ik graag uitschrijven maar ik vind het animo te laag.
Alleen als er een aantal leuke prijzen zijn dan is er redelijk animo voor.
Misschien kunnen we in het begin van het nieuwe jaar eens een challenge starten.
Peace,
Rich_Art. :t:
Tom
10th December 2010, 12:31
maak een qualificatiesyteem, meedoen aan 3 speedmodellings of kleine contests om deel te mogen nemen aan de grote.
Maar dan moeten er natuurlijk veel kleine zijn, die toegankelijk zijn voor iedereen.
Maar je kan bijvoorbeeld wel toewerken naar de grote.
voorbeeld: de grote is maak een kasteel en omgeving
dan kunnen daarvoor een speedmodeling met een omgeving, een schuurtje, een wapen, armor enzovoort zitten (ja ik ben juist naar de knight wip gaan kijken dus dit was het eerste dat in mij opkwam als voorbeeld)
Dit zou zorgen voor een grotere participatie in de kleinere wedstrijden en zou ook een manier kunnen zijn om altijd een stapje verder te gaan waardoor de instapdrempel naar de grote contests toch nog een beetje wordt verlaagd en je niet elke keer dezelfde top 3-5 hebt.
En je kan eventueel een achterpoortje maken waar je zegt mensen die neit aan genoeg kleien hebben meegedaan kunnen meedoen en beginnen met strafpunten of daar worden de kleine foutjes in de mesh strenger voor afgerekend.
Rich_Art
10th December 2010, 12:39
Ik denk dat we gewoon te klein zijn om zoiets op te zetten. We hebben al een paar keer veel werk gehad met het opzetten van iets leuks. Maar als je dan dat er maar 3 of 4 finals worden ingezonden dan is dat al het werk niet echt waard.
Alleen als er vette prijzen zijn te winnen is de animo wat hoger. Maar ik kan echt niet steeds maar aankloppen bij de PLugin makers etc. (ook al heb ik een aardige band opgebouwd met een heel groot aantal)
We zullen eens overleggen met de admins hoe en wat en of we iets kunnen opzetten.
Peace,
Rich_Art. :v:
ps: natuurlijk bedankt voor het meedenken.
olbo
10th December 2010, 13:40
Het valt wel mee hier, het loopt lekker door.
Wedstrijden zijn erg leuk en leerzaam. En de prijzen zijn meegenomen.
Helaas is de animo mede afhankelijk van het prijzenpakket...:thumbdown:
Roger
10th December 2010, 20:18
het valt hier zeker mee en de site is voor mij zeker de moeite waard, geen verplichtingen - gewoon er zijn en zijn kunde meedelen aan anderen. Voor de wedstrijd - meedoen is de boodschap en voor mij belangrijker dan winnen want je leert er sowieso iets bij. "it´s keep you going" - de goeie kritieken die er telkens komen zijn, voor mij althans, een serieuze plug in. uiteraard zijn er, en terecht die er voor gaan en ja waarom dan ook geen kleine waardering.
Vorige challenge was crazy building - waarom geen crazy engins..... we leven toch in een crazy world.
freuteken
18th December 2010, 17:08
grote wedstrijd bezig op cgsociaty
dreamscape, weet niet wat de kansen zijn om iets te winnen.
die mannen daar zijn nie normaal
Tom
28th December 2010, 15:06
lunnen we niet gewoon een leden challenge beginnen?
duur een week (in die tijd kunnen geen andere leden een nieuwe challenge posten.
iedereen kan een challenge beginnen in de leden challenge en iedereen kan deelnemen.
onderwerp of het doel kan variabel zijn zo kan ik bijvoorbeeld iedereen uitdagen tot het maken van een cartoon character en iemand anders de week erna kan een challenge maken om een kubus zo rond mogelijk te maken zonder aan de mesh te komen of een wie maakt de beste rig voor mijn charater van de week ervoor ;p
dus eigelijk gewoon elkaar een beetje uitdagen tot kleine projectjes om neit elke keer zelf met ideetjes op de proppen te moeten komen ;)
een week is een goeie periode omdat het dan niet te lang duurt als er een challenge is die je niet ligt of je zelf met een ideetje zit voor een andere challenge, maar toch lang genoeg om een goed resultaat te bekomen.
en uiteindelijk is er maar een topic voor nodig en elke keer komt daar de nieuwe challenge achter en de winnaar zijn afbeelding komt bij in de eerste post.
Rich_Art
28th December 2010, 15:10
Iedereen is vrij om een "leden" challenge op te zetten. :)
Dus als je dit graag doet, dan mag dat natuurlijk.
Als je wilt kan ik een forum er voor openen.
Peace,
Tom
28th December 2010, 15:18
mag altijd want ik heb wel een leuk ideetje :p en dan zien we ineens of er buiten mij zelfs maar een beetje interesse voor is ;)
olbo
28th December 2010, 15:53
Zolang de hoofdprijs minstens een auto is, doe ik mee :laugh3:
Leuk idee Tom, goed om samen hetzelfde te oefenen :training1:
Tom
28th December 2010, 15:59
Slechts een auto? jij ben ook snel tevreden :p(ik zal maar snel matchboxkes gaan kopen voor olbo)
Rich_Art
12th January 2011, 10:21
wanneer wordt er nog eens wedstrijd uitgeschreven.
Wel stil op het forum. vind ik wel spijtig, niet dat ik veel te vertellen heb. ben zelf lange tijd afwezig geweest.
lol nu hebben we een challenge lopen en zie ik maar 4 deelnemers. Dat is dan weer een beetje jammer..
Al is het nog vroeg in de challenge natuurlijk. :tease:
Peace,
Se7eNStudio
12th January 2011, 10:31
Moest ik beter kunnen modelen zou ik zeer graag mee doen maar mijn skills zijn jammer genoeg nog niet op die level!
grtz
PeterL
12th January 2011, 10:49
Mmmm... ik denk dat dit net een challenge is waar skills ondergeschikt zijn aan het idee. Alles kan immers - zolang het binnen het Sci-Fi gegeven valt.
Gewoon alle remmen los zou ik zeggen ! :mail1:
Peter
Rich_Art
12th January 2011, 11:02
juist daar zijn de challenges ook voor. Lekker modelen en bezig zijn.
Peace,
Dakke
17th June 2011, 13:38
zo... binnen een kleine week zijn de examens achter de rug, (moet ik enkel nog werken) en dus weer lekker veel tijd :-)
staat er de komende tijd nog een leuke challenge op til? buiten de marble run want daar is het voor mij al veel te laat voor :-/
moet voor mij geen grote zijn of een prijs aan hangen... gewoon voor de leut en iets om handen te hebben :-D
greetz
Rich_Art
17th June 2011, 13:49
Voorlopig geen Challenges...
Peace,
Dakke
17th June 2011, 18:09
dat is spijtig :-( dan maar zelf iets iet men duim zuigen :-D
Rich_Art
17th June 2011, 19:47
Haha ja maar er zijn genoeg dingen te verzinnen natuurlijk,
Peace,
lol dakke ik kan nog wel een hoop schetskes uploaden ;)
Dakke
18th June 2011, 13:55
ja daar twijfel ik ni aan tom :-D
ga is iets proberen dat ik nog ni gedaan heb, fantasy scene met een gecko en ne gnome ofzo, alleen heb ik nog nooit een mooi landschap kunnen maken dus is toch wel wat uitdaging aan, zoals bomen, dode bladerren, etc... hoop dat het wat word :-D
Dweemes
5th November 2011, 18:39
Er zijn mensen die lyrisch worden van de belichtingstechnieken van Pavel ( terecht) en mensen die zweren bij Vray. Zou het geen idee zijn voor een wedstrijd om een bestaande scene (voor iedereen gelijk) te laten belichten en renderen. En eventueel ook het materiaal maken, of net niet. Ik denk dat dit verrassende resultaten kan opleveren. Het eindresultaat van een still is immers grotendeels afhankelijk van camerainstelling en belichting.
Of dit een onderwerp maken van de "the workshop", dan kunnen we er allemaal van leren.
Rich_Art
5th November 2011, 20:04
Dat is absoluut een leuke natuurlijk. Maar lang niet iedereen heeft R13 of Vray. :-)
Een scene belichten en texturen met welke versie van C4D dan ook is grappig maar misschien niet geheel eerlijk.
Wellicht hebben andere hier ook een mening over?
Peace,
Marijn
6th November 2011, 00:39
Lijkt mij zeker interessant! Tussen de Physical renderer en AR is sowieso geen verschil op vlak van belichting. Vray heeft wel het voordeel van een hoop presets en ingebouwde tonemapping-algoritmes, maar zolang we nabewerking buiten C4D toestaan is dat verschil te overbruggen (hoewel het dan met vray nog altijd een stuk "gemakkelijker" is, maargoed).
Rich_Art
6th November 2011, 09:30
http://www.3drender.com/challenges/hauntedhallway/index.htm
Deze is wel leuk om te doen... :-)
Scene is nog steeds beschikbaar...
Of moeten wij de admins er zelf 1 maken (een scene)?
Peace,
Rich_Ar. :v:
Dweemes
6th November 2011, 13:19
ik dacht eigenlijk meer aan een voorwerp in een studio omgeving, waar je de verschillen in methoden en gebruikte tools misschien beter kan onderscheiden. of bvb een belichte scene waar vray voor gebruikt is en die we dan proberen benaderen met een "standaard" C4D. Gewoon om te zien wat de voordelen van Vray zijn en of die te omzeilen zijn.
En of die verschillen dan echt zo zichtbaar zijn.
Ik wil eigenlijk vooral leren, de challenge op zich is voor mij minder belangrijk.
Maar misschien wordt het dan meer het onderwerp van een tutorial?
Het kan eigelijk nog alle kanten uit.
Rich_Art
6th November 2011, 13:21
Ook prima hoor..... Een voorwerp in een studio setup is ook leuk om te belichten.
Ik zal er eens over nadenken. :-)
Peace,
Dweemes
6th November 2011, 13:24
Ik dacht bvb aan jou "Jar Lid" rich_art.
Gemaakt met C4D en Vray.
Ik vraag me dan af: krijg ik dit voor mekaar met enkel C4D?
Rich_Art
6th November 2011, 14:02
Euhhh ja kan. maar dat is wat lastiger omdat ik Moi3D heb gebruikt om hem te maken en de Moi3D file niet meer heb.
Ik heb zelf C4D R13 en als ik hem nu exporteer naar OBJ (omdat anders alleen R13 users de file kunnen openen) dan ben ik de normal tags kwijt en daarmee is de file onbruikbaar.
Misschien kan ik nog zoiets maken in Moi3D en exporteren naar OBJ. Dan komt het wel goed met de file.
Peace,
Rich_Art
6th November 2011, 14:30
Ok, als dit ok is betreft de andere admins dan ga ik de file recreëren en klaarmaken voor een nieuwe challenge..
Peace,
PeterL
6th November 2011, 14:34
EIk heb zelf C4D R13 en als ik hem nu exporteer naar OBJ (omdat anders alleen R13 users de file kunnen openen) dan ben ik de normal tags kwijt en daarmee is de file onbruikbaar.
OEI ! René toch ! Een bewijs dat je niet altijd alle posts op dit forum met volle aandacht leest ! :rtfm:
Kijk hier: http://www.c4dlounge.eu/forum/showpost.php?p=27713&postcount=12 :acute:
Peter
Rich_Art
6th November 2011, 14:43
Hahaha ja die heb ik wel gelezen trouwens. :-) was het alleen alweer vergeten en dat baart mij nog meer zorgen. LoL
Ik heb de scene klaar. In R12 formaat.
Peace,
PeterL
6th November 2011, 15:12
Vroegtijdige dementie, René ? :biggrin:
Misschien moeten we dat draadje waarnaar ik verwees in de Resources / Tips planten ( of er een nieuw aanmaken ) met de bestandsformaten die goed importeren in Cinema4D en ook diegene die je kan exporteren voor gebruik in andere programma' s.
Iedereen kan daar bv. eigen ervaringen kwijt, zoals formaat x werkt goed in programma A, maar je moet bij export of import letten op...
Wat denk je ?
Peter
Rich_Art
6th November 2011, 15:15
Ja zo zou je het kunnen noemen. Wellicht lees ik te veel op alle fora en is de capaciteit van mijn opslag in de hersenen bereikt.:cray:
Alle informatie is ten alle tijden welkom denk ik. :-)
Peace,
Rich_Art
7th November 2011, 10:28
Nieuwe challenge is bijna klaar.... Ik moet nog even een paar kleine dingen doen en dan kunnen jullie los...
Peace,
Leopard1975
1st February 2012, 06:48
Op de vroege ochtend een brainwave gekregen voor een challenge. (Kan beter met C4D in mn kop zitten dan werk nietwaar?) Misschien een leuk idee om een carnavals-challenge te openen. Volgens mij kunnen de creatieve breinen hier een leuke optocht maken... ;-)
Zelf blijf ik nog netjes met mn cubes en spheres aan de gang, maar ben wel benieuwd wat de experts ervan kunnen maken!
Greetz,
Richard
Rich_Art
1st February 2012, 08:20
Ja is opzich een leuke challenge maar ik denk wel erg lastig/moeilijk voor een hoop memebers.
Ik wil ook weer eens een wat kleinere en eenvoudigere challenge opzetten.
Net zoals er nu bij C4DCafe loopt, (maak een smiley)
Peace,
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.