View Full Version : WIP - persoon
sfBlackfox
14th June 2009, 23:06
:) ik heb besloten om eens een menselijk character te gaan maken. wat of hoe hij er uit gaat zien weet ik nog niet. Hier is alvast een pic van wat ik momenteel heb :) nog niet veel soeps, en er moet nog veel tweaken komen (duidelijk de mond en boven de oogkassen etc...)
Hier is alvast een wipje
Rich_Art
14th June 2009, 23:20
Het begin is er. Maar zoals je al zegt, er moet nog wel het ea aan gebeuren.
Het is ook geen makkelijke opgave om een "mens" te maken omdat wij mensen direct zien als er iets niet klopt. Onze ogen kunnen bij wijze van spreken gesloten zien of het klopt of niet klopt.
Ik begrijp dat je dit nog iet eerder hebt gemaakt en ziet er naar mijn mening dan ook geheel niet slecht uit.
Goed opletten dat je de juiste edge loops/flow volgt en dan komt het allemaal wel goed.
Suc6 met het vervolg.
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
sfBlackfox
14th June 2009, 23:39
ja ik doe mijn best om op de polyflow te lette :) maar ik probeer ook zoveel mogelijk de polycount zo laag mogelijk te houden omdat ik hem wrs ga animeren. gelukkig is dit nog maar het allerruwste begin, ik dacht gewoon al is een wipje te sturen :)
Marijn
15th June 2009, 00:01
Goeie eerste WIP hoor! Vooral onderaan de neus mis je nog wat poly's, daar heb je gewoon te weinig polygonen voor een goeie definitie. Ook vind ik de inner extrude bij de wang wat raar, ik denk niet dat je die nodig hebt aangezien de wang vrijwel geen detail heeft. En verder is het nog een kwestie van veel heen en weer slepen voor een wat vloeiender resultaat. Ben benieuwd naar WIP nummer twee!
kingcoma
15th June 2009, 00:03
Beter met veeeel minder polies beginnen, en zorgen dat je edgeloops goed zitten, dan kan je achteraf altijd meer en meer details toevoegen.
Ik gebruik meestal deze ref pics om te beginnen:
http://media.photobucket.com/image/edgeloops%20face/Monkey_Knife_Fight/EdgeLoop1.jpg
en deze:
http://e2-productions.com/repository/modules/tutorials/files/A%20Better%20Face%20Tutorial/a_better_face_tutorial_files/modeli1.jpg
sfBlackfox
15th June 2009, 00:13
hey kingcoma, bedankt voor de tip, das heel handig referentie :) ik ben nu bezig die inner extrude van de wang weg te halen !
hoe doen jullie het eigenlijk? Breken jullie lichaamsdelen op en doen die appart? en box-modeling jullie dat of doen jullie dat met edge extrudes
cheers!
sfBlackfox
15th June 2009, 03:00
owké, try 2 :) bettere topologie nu
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.