View Full Version : Stel je voor/Introduce Yourself
Marijn
15th March 2009, 12:11
Hier kunnen leden zichzelf voorstellen!
Ik zal beginnen: Ik ben Marijn, en ben zo'n 7 a 8 jaar bezig met Cinema 4D. Ik begon met een Duitse versie van Cinema 4D zonder documentatie. Pas een jaar later ontdekte ik de Cinema 4D communities, en schoten mijn vorderingen een stuk beter op. Op die manier leerde ik medebeheerder Rich_Art ook kennen. Naast mijn activiteiten op het forum geef ik ook Cinema 4D les in het CVO in Leuven, en heb ik mijn eigenlijk 3D Visualisatie bedrijfje dat je kan vinden op www.computed-emotion.nl .
Rich_Art
15th March 2009, 12:22
Hoi Allemaal,
Ik ben Rich_Art. Alweer een aantal jaartjes bezig met C4D. Vanaf R5 wel te verstaan.
Wat ik ook ben is een echte fora hopper. Ik kom op de meest bekende fora en daar vind ik mijn informatie die ik hier probeer te delen.
Ik kan zeggen dat ik ondertussen redelijk mijn weg weet te vinden in C4D en wil deze kennis graag met jullie delen.
Dus als er vragen zijn, dan probeer ik ze zover mijn kennis reikt, deze te beantwoorden en of mee te denken aan een oplossing.
Peace,
Rich_Art. ;)
Morris
15th March 2009, 13:28
Hallo iedereen,
Bij deze stel ik me ook maar es even voor.
Ik ben Bert, ook bekend als Morris op een aantal C4D-fora, en ik ben ondetussen een 3-tal jaar bezig met Cinema onder het waakzaam oog van onderandere m'n 2 collaga forumbeheerders Marijn en Rich-Art. (Big Up Thanx for sharing the knowledge guys :D )
In het dagelijkse leven ben ik Product Ontwikkelaar van beroep ,maar C4D is voor mij een welkome afwisseling om van de 'Fun-kant" van 3D modeling en rendering te genieten.
Ook ik zal m'n uiterste best doen om waar mogelijk jullie met raad en daad bij te staan.
Groeten en tot binnenkort op "onze Lounge" :p ,
Morris
sfBlackfox
15th March 2009, 22:54
Hallo iedereen,
Ik ben hans, student C4D. Ben begonnen met Cinema ongeveer 1 jaartje terug en heb vrij veel documentatie opgeslorpt sindsdien. Heb nog les gehad van Marijn vorig semester en via rich_art deze site gevonde (via C4Dcafe). Ik kan wel zeggen dat ik ondertusse redelijk wat trucjes ken en omdat ik nogmaar recent begonnen ben kan ik ook makkelijk naar tutorials verwijzen :)
Marijn
15th March 2009, 23:02
Welkom Hans, leuk je hier te zien! Je hebt bij deze de eer om het eerste nieuwe lid op het forum te zijn :) Heb je je eindwerk van vorig semester niet online staan? Dat zou ik zeker eens posten in het FINALS topic. Veel plezier op het forum!
Rich_Art
15th March 2009, 23:12
Hoi en welkom natuurlijk.
Ik hoop dat je idd wat van je werk upload. Altijd leuk te zien....
Peace,
Rich_Art.:thumbup1:
C4dFreak
16th March 2009, 07:12
Hallo, Mijn naam is Tom, ik wilde alleen maar naar hier te komen om te zien wat Rich Art doet
hier. Ik zie dat hij dit forum te leren hoe u met C4D, Dat is
goed. Ik ben ook een aantal wensen van de grote info hebt u in dit forum, De Vray
Licht installatie is groot. Ik kijk uit naar dit forum groeien. Dus Hello to
alle!
Marijn
16th March 2009, 07:14
hi Tom,
Welcome! Please write in English, we all understand it and the translators to Dutch are no good :)
Rich_Art
16th March 2009, 07:50
Hi and welcome C4DFreak. :laugh:
Nice to see you here as well. And yes no need to post in Dutch.
If you like you alway may post questions, wips and finals of course...
Peace,
brammelo
16th March 2009, 11:18
Allereerst gelukgewenst met jullie nieuwe forum. Voor we me niet kent: ik werk voor Design Express, de distributeur van CINEMA 4D in de Benelux. Mijn agenda zit nogal vol, dus mijn actieve bijdrage aan het forum zal helaas eerder beperkt zijn. Maar ik weet het goed gemaakt: ik beloof mijn uiterste best te doen om van MAXON leuke prijzen te krijgen voor de wedstrijden die Marijn en René ongetwijfeld zullen organiseren. Veel succes!:thumbup:
Rich_Art
16th March 2009, 11:21
Allereerst gelukgewenst met jullie nieuwe forum. Voor we me niet kent: ik werk voor Design Express, de distributeur van CINEMA 4D in de Benelux. Mijn agenda zit nogal vol, dus mijn actieve bijdrage aan het forum zal helaas eerder beperkt zijn. Maar ik weet het goed gemaakt: ik beloof mijn uiterste best te doen om van MAXON leuke prijzen te krijgen voor de wedstrijden die Marijn en René ongetwijfeld zullen organiseren. Veel succes!:thumbup:
Welkom op de site.:thumbup:
Wij zijn heel erg happy met de ondersteuning van Design Express en Maxon.
Ik hoop dat je toch zo nu en dan de tijd vind om hier eens te kijken en/of te posten.
Mocht je nieuws hebben wat intressant is voor de members, voel je dan vrij om deze te posten.
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
Morris
16th March 2009, 11:36
And also from my part a very warm welcome to all our newest members,
sfBlackfox, C4dFreak and brammelo.
Very nice to have you here. :thumbup:
I think i speak for all of us when i say i hope your visits to the C4D lounge will be pleasant and helpfull.
Best regards,
Morris
PeterL
16th March 2009, 12:35
Ok dan, wéér een forum bij om ons van het werk te houden :cursing: !!
Heheh, het zorgt natuurlijk ook voor wat ontspanning en is nog leerzaam ook.
Maar vermits het de bedoeling is jezelf in dit draadje voor te stellen, zal ik dat ook maar even doen.
Ik ben Peter ( door de vertaalsites ook wel vertaald als " I am Godfather " , maar dat klopt dus niet :lol: ) en jullie kennen me waarschijnlijk wel van andere C4D sites.
In '96 begonnen met 3D en na heel wat software gebruikt te hebben uiteindelijk bij C4D terechtgekomen ( toen versie 6 ).
Ik werk als freelance illustrator, dus wees niet verbaast als ik nog laat hier m' n neus laat zien ...
Succes met dit nieuwe forum jongens !
Peter
Rich_Art
16th March 2009, 12:46
Hoi Peter,
Leuk om je hier te zien en een welkom is op zijn plaats natuurlijk...:thumbup:
Doe maar snel een paar van je mooi prentjes in je galerij zetten.
Peace,
Morris
16th March 2009, 13:48
COOooool,
De max dat je er ook bij bent Peter.:thumbup1:
Laat je vierwielers maar los in de Lounge :001_smile:
Bert
PeterL
16th March 2009, 13:56
Heheh, merci jongens !
En nee, jullie zijn nog niet van mij vanaf :001_tt2:
Peter
Rich_Art
16th March 2009, 13:59
Haha mooi zo... Spread the word zou ik zeggen...
We willen er een leuke community van maken.... Eentje die volop in beweging is.......:001_tt2:
Peace,
Genie
16th March 2009, 14:22
Dan kan ik natuurlijk ook niet ontbreken :)
Ik ben Coen en ben bij velen van jullie reeds bekend bij andere 4cd sites onder de alias Genie. Vanaf versie 8.5 ben ik er ongeveer ingekomen...dat moet dus ongeveer een jaartje of 4 geleden zijn.
en sindsdien rommel ik maar wat aan wat uitgebreid te bewonderen valt op mn hieronder genoemde site.
oh en mijn complimenten, de site ziet er top uit.
Rich_Art
16th March 2009, 14:24
Hey hoi en welkom natuurlijk. :thumbup:
Bedankt voor de complimenten. Zeer gewaardeerd.
Peace,
Morris
16th March 2009, 14:55
Hey Genie,
Welgekomen, en erg leuk dat je er bij bent :thumbup1:
Wel best nog even kijken naar je post want je "ondervernoemde site" is nergens te bespeuren in je post :001_tt2:
De groenten,
Morris
Genie
16th March 2009, 15:15
Aha, ik zie het nu...mijn signature en avatar wordt nog niet getoond.
moest ik nog eerst door de screening ? :001_unsure:
Rich_Art
16th March 2009, 15:18
Mmm vreemd... Ik zal eens kijken wat er loos is..:huh:
Peace,
Rich_Art
16th March 2009, 15:37
Ik zoe zo 123 niet wat er niet klopt. ff wachten tot Marijn er is. Die heeft misschien iets ingesteld...
Peace,
sfBlackfox
16th March 2009, 16:13
Signatuur toont nu hoor :) probleem is blijkbaar opgelost
Mallard
16th March 2009, 16:23
I first want to briefly say hello here, too: I'm Andre and I live in south Bavaria (Germany) where all the cows come from. ;)
I work as a software developer for at² (our C4D plugins' trademark is called BlackStar Solutions).
Second, I'd like to congratulate the founders on raising that board and hope that the community will grow and breed lots of knowledge and great art.
-Andre
Rich_Art
16th March 2009, 16:27
Hi and welcome Andre. :thumbup:
Nice to see you here as well. Lets hope your company will release some great other plugins in the near feature.
Peace,
Graphicviolence
16th March 2009, 17:11
Hallo allemaal,
Ook ik heb besloten een kijkje te nemen op jullie nieuwe forum namens Graphic Violence VOF. Wij zijn sponsor van dit nieuwe initiatief aangezien wij de webhosting verzorgen voor jullie :)
Alhoewel wijzelf geen 3D leveren zal ik toch af en toe de WIP's bekijken en de performance van onze server in de gaten houden.
Heel veel succes met deze community! Marijn; spoedig weer een lunch inplannen ;)
Rich_Art
16th March 2009, 17:31
Hoi en welkom op het forum.:thumbup:
Bedankt voor de sponsoring. Dit wordt zeer gewaardeerd door het hele admin team.
Peace,
Marijn
16th March 2009, 18:33
Hello mister GraphicViolence, leuk je hier op het forum te zien! Inderdaad even een groot bedankje voor GV, want zonder hen was dit forum niet tot stand gekomen. Enneh, die lunch komt helemaal goed ;)
Dutch_Stylez
16th March 2009, 19:12
Hoi, mijn naam is Tom, ik woon nou al een tijdje in Duitsland waar ik werk als freelance 3d designer...
Ik zag op het cafe dat bij Rene(nog steeds niet de goeie knop gevonden)/ Rich art een nieuw forum stond en aangezien ik het 'artwork' van de mods hier altijd wel erg nice vindt denk ik dat ik hier wel een leuk en informatief nieuw forum heb gevonden... ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken :thumbup:
Ik hoop dat mijn nederlands nog een beetje te verstaan is want schrijven doe ik het niet zo vaak meer :laugh:
Greetz Dutch
Marijn
16th March 2009, 19:14
Hoi Tom, leuk je hier te zien! Ik herkende je naam inderdaad van het cafe. Met het Nederlands zal het wel goedkomen. Als je mij Duits wil leren daarintegen... ;)
Rich_Art
16th March 2009, 19:24
Hoi, mijn naam is Tom, ik woon nou al een tijdje in Duitsland waar ik werk als freelance 3d designer...
Ik zag op het cafe dat bij Rene(nog steeds niet de goeie knop gevonden)/ Rich art een nieuw forum stond en aangezien ik het 'artwork' van de mods hier altijd wel erg nice vindt denk ik dat ik hier wel een leuk en informatief nieuw forum heb gevonden... ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken :thumbup:
Ik hoop dat mijn nederlands nog een beetje te verstaan is want schrijven doe ik het niet zo vaak meer :laugh:
Greetz Dutch
Hey Tom....
Welkom op het forum. :thumbup:
Leuk je hier ook te zien en bedankt voor het compliment.
Met je Nederlands is niks mis hoor.
Peace,
Morris
16th March 2009, 21:58
Herzlich Wilkommen Tom :lol:
Leuk je erbij te hebben, ik ken je werk een beetje vanop het C4D Cafe.
Damn...big up respect, je weet wel perfect met textures om te gaan :thumbup1: Heel mooi
Hopelijk tot binnenkort nog es op de Lounge
Morris
Dutch_Stylez
16th March 2009, 22:26
thx voor het warme welkom en je compliment Morris...
Greetz Dutch
Hail Cyrilin
16th March 2009, 23:31
Hallo iedereen !
Ik ben Steven, een student van Marijn in het CVO. Ik ben zoals Rich_Art een forumhopper al post ik niet echt veel. In de 5 maanden dat ik met Cinema 4D werk heb ik vooral tutorials gemaakt en natuurlijk ook de lessen in het CVO. Momenteel ben ik bezig met de Chevy Bel Air tutorial en het lukt toch al redelijk goed.
C4dFreak
17th March 2009, 04:19
Sorry, I was only trying to say Hello! Good to see this place. I look forward to showing some of my stuff here, It is limited however but am getting better every day. Have a good day, Tom
Rich_Art
17th March 2009, 07:54
Hi and welcome both. :thumbup:
Nice to see you here as well. I hope you will have a nice time here.
Peace,
Marijn
17th March 2009, 08:34
hoi Steven, leuk je hier te zien! Post maar eens een WIP van je Chevy tut in de WIP sectie, ik ben benieuwd.
@C4DFreak: welcome, good to have you here!
brammezz
17th March 2009, 12:49
hoi hoi ook me eventjes voorstellen , ik ben bram en zit ook op Tko,
jullie hebben serieus werk gemaakt van jullie forum , echt mooi werk !
Marijn
17th March 2009, 13:06
Hoi Bram, leuk om je op het forum te zien! Ik ben benieuwd waar je nu mee bezig bent, dus post zeker eens iets in het WIP forum. En bedankt voor het compliment over het forum :blush:
Rich_Art
17th March 2009, 13:39
Hoi Bram,
Welkom op de site.. :thumbup: Leuk om je hier ook te zien.. En bedankt voor het compliment..
Peace,
Nebu
17th March 2009, 17:28
Hallo allemaal, ik heet Wim en ben nu zo'n anderhalf jaar aan het knutselen in C4D (puur als hobby)
I moet zeggen dat de site er erg strak uit ziet en ben benieuwd wat er in de toekomst allemaal hier gaat gebeuren.
Hoop bekende namen overigens :laugh:
Cheers.
Rich_Art
17th March 2009, 17:33
Hoi en welkom op het forum Wim.:thumbup:
Bedankt voor het compliment.....
Peace,
Apprentice
17th March 2009, 17:46
Hallo allemaal,
mijn naam is Niki en zoals mijn alias al laat vermoeden zie ik mijzelf nog als een leerling in C4D.
De liefde voor visualisatie is zeker aanwezig..."the skills" daarentegen die moeten nog komen... :001_tongue:
Bij deze wil ik Marijn, Rich-Art en Morris al feliciteren met de start van hun nieuwe forum.
Drie knallers bij elkaar, dit kan alleen maar vuurwerk geven!
Tot binnenkort!
Apprentice
Rich_Art
17th March 2009, 17:50
Hoi en ook jij welkom op de site natuurlijk. :thumbup:
Peace,
sfBlackfox
17th March 2009, 18:15
Haah, amaai; het woord gaat snel rond op het internet!
Welkom aan iedereen!
[bo]
17th March 2009, 18:46
Hallo, ik ben Robin!
Ben ongeveer zo'n 6 maanden bezig met C4D denk ik en hoop er ooit grootse dingen mee te doen hehe:laugh:.
Ik probeer ook zoveel mogelijk van men vrije tijd er aan te spenderen.
... En 't is idd een mooi forum, thumbs up daarvoor!
Ik hoop er veel van te kunnen leren en ik ga zeker proberen van mee te doen aan wedstrijden enz.
greets to all
-robin
Marijn
17th March 2009, 18:53
Welkom iedereen! Het gaat hard met de aanmeldingen, ik ben benieuwd naar de eerste renders.
Rich_Art
17th March 2009, 19:08
2nd that...
Peace,
base80
17th March 2009, 20:29
Goh alweer een c4d forum!
Success en wees heel zuinig op de polygonen
Rich_Art
17th March 2009, 20:35
Hoi en welkom Base80,
Ja weer eentje erbij. Mocht je meer willen weten dan kan je natuurlijk altijd een PM sturen.:001_smile:
Peace,
Morris
17th March 2009, 23:18
Wow...dit gaat hard hier :thumbup1:
Ook van mijnentwege aan alle nieuwe leden, hartelijk welkom op C4D Lounge,
blij jullie er bij te hebben.
Groeten,
Morris
charlemagne
18th March 2009, 08:31
hallo,
ik ben Ludwig Desmet, gekend onder de naam Charlemagne op meerdere C4D fora, en de persoon achter het bedrijfje Renderhouse.
sedert een 9-tal jaar actief in 3D, eerst hobby, met Maya als programma tijdens m'n leerperiode, en nu sedert 5 jaar professioneel met C4D. eerste ervaringen waren met een gratis versie van R6.
veel succes met dit nieuwe initiatief, je staat bij mij alvast bij m'n favorieten. :thumbup:
ch.
Marijn
18th March 2009, 08:38
hoi Ludwig,
Leuk je hier op het forum te zien! Ik hoop nog veel mooie dingen te zien van Renderhouse, zoals we van je gewend zijn.
Rich_Art
18th March 2009, 08:46
Daar sluit ik me volledig bij aan.
Peace,
Morris
18th March 2009, 08:54
Een goeie morgen Ludwig,
Ik ben heel vereerd je te mogen verwelkomen hier.
Alvast veel plezier gewenst op het nieuwe Forum :001_smile:
groeten,
Morris
olbo
18th March 2009, 11:20
Hallo Luitjes,
Leuk, weer een forum erbij! :thumbup1:
Ik ben Olbo, sinds begin 2006 begonnen met C4D(versie 9.1). Echt veel tijd krijg ik er niet voor, omdat ik een full-time baan heb als grafisch vormgever (dus ook al veel beeldschermwerk). Maar tussendoor vind ik wel wat ruimte om er toch mee te spelen. Ik hoop toch dat ik mijn werkzaamheden meer kan verschuiven richting illustratie, dus is regelmatig spelen met c4d wel belangrijk om te groeien voor me... met hulp van jullie :thumbup:
Marijn
18th March 2009, 11:28
hoi olbo, mooi dat je de weg naar het forum hebt gevonden! Ik ben benieuwd naar je laatste projecten. Enneh, als je nog iets van je huidige baan mag tonen, graag ;)
Sonja
18th March 2009, 11:32
Hoi,
Gefeliciteerd met jullie forum, het ziet er goed uit.
Mijn naam is Sonja Jansen, en ben sinds 2 1/2 jaar met C4D aan het stoeien.
Succes,
Sonja
Marijn
18th March 2009, 11:34
hoi Sonja,
Leuk je hier te zien! We zijn benieuwd waar je mee aan het "stoeien" bent geweest, dus een paar rendertjes plaatsen in de FINALs sectie of in je galerij zou erg leuk zijn. Veel plezier met het forum verder!
Morris
18th March 2009, 12:10
Hallo Sonja en OLBO,
Blij jullie te mogen begroeten op ons Forum.
Hopelijk wordt het een leuke en leerrijke ervaring,
althans dat is toch onze opzet van het hele gebeuren.
Veel C4D plezier gewenst en euh...laat maar eens iets zien hé in de WIP of Final sectie:thumbup1: hoe meer, hoe liever
Groeten,
Bert
dr paaj
18th March 2009, 12:12
Brammeloo vertelde me net over jullie nieuwe forum, succes.
Sinds versie 9 speel ik met CINEMA4D, en vlak erna ben ik bij Design Express gaan werken. Dus van spelen heb ik mijn werk gemaakt :tongue_smilie:
Marijn
18th March 2009, 12:14
hebben we hier te maken met een echte dokter? :001_rolleyes: Welkom ook! Leuk om wat meer mensen van DesignExpress te zien. Wat is je functie binnen DesignExpress precies?
Rich_Art
18th March 2009, 12:22
Welkom allemaal... :thumbup:
En bedankt voor de leuke reacties.
Peace,
Tom
18th March 2009, 12:44
Achja voor een keer is "Tom" nog niet ingenomen, de meesten kennen me ondertussen als Mr Ducky.
Ik ga er vanuit dat Kees zal blijven herhalen dat er een nieuw forum is tot iedereen hier een account heeft, dus heb ik maar snel een accountje aangemaakt.
Marijn
18th March 2009, 12:54
Dat is inderdaad het geluk van een nieuw forum ;) Welkom ook! Ik ben benieuwd waar je nu mee bezig bent.
dr paaj
18th March 2009, 13:47
hebben we hier te maken met een echte dokter? :001_rolleyes: Welkom ook! Leuk om wat meer mensen van DesignExpress te zien. Wat is je functie binnen DesignExpress precies?
Wanneer ben je dokter? Als je 6 jaar geneeskunde gestudeerd hebt, of ieder zijn problemen kunt oplossen.
Alles wat te maken heeft met MAXON komt bij Brammeloo of bij mij terecht ;)
Support, training en technische ondersteuning van C4D en koppeling VectorWorks - C4D.
Maar de factor tijd belemmert mij momenteel om een Wip of Final te posten en ik ben iets té kritisch als het om mijzelf gaat :blushing:
Rich_Art
18th March 2009, 13:59
Klinkt als een erge leuke job iig....
Peace,
Mazur
18th March 2009, 20:46
Haaaa, nieuw forum, oude bekenden.
Bas Mazur is de naam, illustrator en vormgever. Ik hoop hier veel leuke dingen te zien en te lezen.
CHEERS!
Marijn
18th March 2009, 20:48
haa Bas, ik heb je al gemist de laatste dagen! Leuk dat je het forum hebt gevonden. Nog aan nieuwe dingen bezig?
Mazur
18th March 2009, 20:48
Haaaa, nieuw forum met oude bekenden.
Bas Mazur is de naam, illustrator en vormgever.
Ik hoop hier weer veel leuke dingen te zien en te lezen!
Cheers!!
Rich_Art
18th March 2009, 20:51
Hey die Bas..
Leuk je hier te zien.. Welkom op het forum.... :thumbup:
Peace,
PeterL
18th March 2009, 21:11
Oeps ! Bas in Stereo ! Dat beloofd ... :001_tongue:
Peter
Rich_Art
18th March 2009, 21:12
Ja haha Bas dacht natuurlijk, hey ik zie mijn post niet ik zal hem nog eens posten.. :)
Peace,
Marijn
18th March 2009, 21:14
Nochtans krijg je na het posten een melding dat deze eerst gemod wordt. Maargoed, Bas is altijd een tegendraadse rebel geweest natuurlijk :001_tongue:
Mazur
18th March 2009, 21:20
Hehehe, na het posten kwam er wel een berichtje, te snel was het weer verdwenen:-(
De mail zat in het mapje 'ongewenste reclame', anders had ik me wel eerder aangemeld.
Hmmm, mijn avatar, speciaal voor jullie een nieuwe gemaakt...
Marijn
18th March 2009, 21:23
Je hebt een profile picture en een avatar, je hebt nu een profile picture ingesteld (Die zie je als je op je profiel klikt) maar nog geen avatar (Die zie je op de fora). Slecht systeem trouwens, eens zien of ik die profile picture er niet uit kan halen.
En ja, die dubbelpost is gewoon een spetterende entree zullen we maar zeggen ;)
PeterL
18th March 2009, 21:23
Hey Bas en ja, die bek in je nieuwe avatar staat je inderdaad beter dan die gramofoonhoorn op je hoofd :001_tongue:
Peter
Mazur
18th March 2009, 21:39
Hehehe, dudubbel pposten is altijd llleuk:001_tt2:
Tete...! Met plaatje..
Rich_Art
18th March 2009, 21:42
Ahhh kijk nu herken ik je weer.:lol:
Peace,
Mazur
18th March 2009, 21:43
Komen er ook nog spelletjes? :lol:
Marijn
18th March 2009, 21:49
Er zit in Cinema 4D een geweldig leuk schaakspelletje verstopt, speel dat maar :lol: Advanced GL shading aan, full screen, en het is net echt...
Rich_Art
18th March 2009, 22:11
En op C4DCafe is iemand bezig met een flightsim binnen in C4D.. :)
Peace,
vuurstorm
19th March 2009, 09:24
Hi All
My name is Piet, I am from South - Africa. I am a previous Blender 3d user and has been using Cinema 4d as a hobby since end of last year.
My native language is Afrikaans, I am even able to read most of your posts without using the translator.
Rich_Art
19th March 2009, 09:26
Hoi en welkom Piet. :thumbup:
Leuk helemaal uit Africa.. Dus als het goed is kan je deze welkom ook goed lezen.
Peace,
buwaro
19th March 2009, 10:04
ik ben buwaro en ik ben nog maar pas begonnen met C4D.
men doel is meer te weten te komen over C4D.
mooie site trouwens :thumbup1:
Rich_Art
19th March 2009, 10:07
Hoi en welkom. :thumbup:
Er zijn al een aantal tutorials online. Daar kan je alvast mee beginnen.
In de loop der tijd zullen deze aangevuld worden.
Peace,
Morris
19th March 2009, 11:29
Hoi iedereen en hartelijk welkom,
Leuk om weer een aantal nieuwe members én "oude" bekenden erbij te zien.
@ Bas : Super dat je erbij bent gekomen :001_tongue: Ben benieuwd om de vorderingen op je funny character in de WIPs terug te zien
@ Vuurstorm : Ik wens je alvast een "baje" leuke tijd op ons Forum
@ Buwaro: You've come to the right place, mate :001_tt2:
De groeten en veel plezier allemaal,
Morris
Dutch_Stylez
19th March 2009, 11:30
Vuurstorm, idd. is het best wel grappig met nederlands en afrikaans... moet er ook bij zeggen dat ik afrikaans ook wel goed kan verstaan zonder ondertitel of vertaaling...
Het gaat snel met de aanmeldingen... Hallo allemaal :)
Greetz Dutch
Morris
19th March 2009, 11:51
hahaha...ja...erg geinig taaltje dat "Suit-Afrikans" :thumbup:
Morris
Rich_Art
19th March 2009, 11:54
Ons he ien half jaar in Nierland gewees
bij ons swaagman Peter en ons skoonsus Trees
ons he genoot, ons vond alle dages fees
ons he nog nie in so`n skoon land gewees
Peace,
Dutch_Stylez
19th March 2009, 12:01
hey Rich ben je nou niet gewoon brabants aan het praten?
je hebt toch nog niet gedronken op dit tijdstip he :lol:
Greetz Dutch
Shademaster
19th March 2009, 19:19
Haai ik ben Daan,
Werk met 3D sinds 1993 (dat was Bryce 2) en sinds versie 7 werk ik in Cinema4D.
Werk nu 5 jaar commercieel, afgelopen jaar een eigen studio opgezet gespecialiseerd in 3D Animaties en alles er omheen genaamd C4Real.
Ik ben erg blij te lezen dat er veel animo is hier! Designexpress erbij en een aantal goede vrinden :w00t: !
Rich_Art
19th March 2009, 19:20
Hoi Daan,
Leuk je hier te zien.... Heb je nog een baantje voor me.... Ik ben opzoek. LoL
Peace,
brammelo
20th March 2009, 11:58
hahaha...ja...erg geinig taaltje dat "Suit-Afrikans" :thumbup: Euh... 't Is gewoon "Afrikaans" (http://nl.wikipedia.org/wiki/Afrikaans) hoor, Morris.
@Vuurstorm: still living in the RSA? Or did you move to other pastures?
ichi.one
20th March 2009, 12:14
hi, huh.... tja wat zal ik zeggen?
goeie morgen iedereen !
hmmm...denk dat dit de eerste keer is dat ik nederlands op een forum type
:001_unsure:
succes & gefeliciteerd met het forum
Groet, ichi aka pete
Rich_Art
20th March 2009, 12:17
Hi ichi.one.
Welkom op de site. :thumbup:
Ik wist helemaal niet dat je Nederlands sprak.
Peace,
ichi.one
20th March 2009, 12:18
ja gewoon vlaams, dat is vrij gewoon voor de streek van Gent
sorry voor de dubbele post, wist niet dat mods mijn spelling gingen checken
Rich_Art
20th March 2009, 12:21
Hahahaha. de eerste post wordt gemodereerd inderdaad.
Dit om spammers tegen te houden die allerlei onzin posten..
Peace,
Rich_Art
20th March 2009, 12:33
@ichi.one,
Je mag altijd een paar van je mooi Vray images hier in je galerij posten.
Ik denk dat die zeker mooi genoeg zijn om er een paar op de frontpage te laten zien...
BV de carpark images..
Peace,
3DJL
20th March 2009, 12:35
Hallo mensen !
Mijn naam is Jean-Luc Grassere en ik werk nu al een aantal jaartjes met Cinema4d. Ooit begonnen met een Duitse versie, maar weet zo even niet meer welke dat was.
Ook ben ik een hele tijd actief geweest op het voormalige forum van cinema4d.nl (voordat het overgenomen werd door Maxon), maar dat is een beetje verwaterd door o.a. tijdgebrek.
Voor mijn beroep ben ik zelfstandig VJ in voornamelijk de evenementen-wereld en werk ook nog freelance bij Vision Imposible.
Sommige van jullie zullen me wel al eens aan het werk hebben gezien denk ik.
Een paar voorbeelden zijn Sensation, Raving Nightmare, Qlimax, Decibel, Hellraiser ect ect,... maar ook evenementen als bijvoorbeeld Vrienden van Amstel, Edison Awards, modeshows enz...
Verder maak ik ook trailers/teasers en andere vormen van videobewerking neem ik ook graag aan :thumbup1:
Ben zeer benieuwd naar de site en zal proberen regelmatig even langs te wippen :D
Groeten JL
Rich_Art
20th March 2009, 12:40
Hoi Jean_Luc.
Leuk om weer eens wat van je te lezen op een C4D forum. Oude tijden herleven.:tongue_smilie:
Welom op de site in iedergeval.
Peace,
3DJL
20th March 2009, 12:48
Thks ;)
Leuk om te zien dat er nog veel bekende namen hier rondspoken :D
roobol
21st March 2009, 12:58
Hallo allemaal,
Mijn naam is Kees Roobol en ik ben zo'n 15 jaar met 3D bezig, vanaf 1994 met Bryce 1 tot Bryce 5. In 1996 is daar Ray Dream Designer bij gekomen en in 2003 ben ik overgestapt naar Cinema.
In een vorig leven was dat een hobby, maar vanaf eind 2004 ben ik full time met 3D bezig en ik geef inmiddels een paar jaar les op het CVO en het TKO in Leuven, vooral in C4D stills en animatie, maar ook in Photoshop en digitale fotografie en Marijn is daar nu al weer een half jaar mijn collega.
Eén van de leukste dingen in Cinema vind ik Xpresso, en dit tot afgrijzen van veel van mijn studenten :-)))
Normaal ben ik niet zo'n forum mens, maar nu Marijn mij admin heeft gemaakt en hier ook tamelijk veel van onze studenten rondlopen zal ik eens wat beter mijn best gaan doen....
Rich_Art
21st March 2009, 13:42
Super Kees... Ik hoop ook nog het ea van je te kunnen leren. Zeker op Xpresso gebied.
Peace,
[bo]
21st March 2009, 15:27
Ja ik ook! Want Xpresso....:confused1:
Morris
21st March 2009, 20:20
Aan alle "nieuw voorgestelden" :001_rolleyes:
wees welkom en heel leuk jullie aan boord te hebben
Veel plezier in de C4D Lounge gewenst
Morris
base80
22nd March 2009, 01:02
ik wil wel eens een lesje xpresso komen geven hoor Roobol, het is immers niet zo ingewikkeld. Het kan zelfs een wiskunde trauma uit iemands jeugd opheffen door het gemak waarmee moeilijke dingen opeens visueel worden.
SKP
22nd March 2009, 10:39
I have already received a welcome from Rich_Art and Morris elsewhere on the board but I recognise so many names here from other C4D sites it comes as a shocking realisation just how many are Dutch speakers. I'm not one but will spare you the google translations.
Rich_Art
22nd March 2009, 11:01
Haha indeed no Google translations. That makes no sense.
Just type in English and we all can read it without any problems...
I guess this will become a mixed Dutch/English forum LoL.
Peace,
Marijn
22nd March 2009, 16:29
Welkom iedereen! Geweldig om zoveel mensen hier te zien, zowel nieuwe als oude bekenden.
@base: ik denk dat je de post van roobol niet helemaal hebt begrepen, Kees geeft namelijk zelf Xpresso-les in Leuven.
Roger
23rd March 2009, 09:41
hoi, Ik ben Roger en hou me naast mijn dagtaak veel bezig met kunst. Vroeger met aquarel - olieverf-pen en airbrush (special painting) maar sinds in C4D ontdekte probeer ik mijn gedachte via dit prachtig programma op scherm te toveren. heb nog maar 6 maand ervaring maar nu al verslaafd:thumbup
enkele van mijn vroegere werken kan je vinden op mijn site www.roger-fouquet.be
Rich_Art
23rd March 2009, 09:45
Hoi Roger welkom op het forum. :thumbup:
Je hebt een paar leuke dingen op je site staan..
Ik ben erg benieuwd wat je met C4D allemaal gaat laten zien...
Peace,
Marijn
23rd March 2009, 10:24
klinkt goed Roger! Ik ben benieuwd wat je allemaal op het scherm tovert. Welkom ook :)
MacObsession
23rd March 2009, 10:37
Hallo,
Het nieuwe forum gevonden, en ik zal proberen ook dit forum aangenaam te verassen met mijn digitale babe's, het fleurt toch de zaken op he :-)
Ik ben dus Danny of beter bekend met mijn digitale naam: MacObsession
Het is een ware obsessie al dat mac(apple) gebeuren, dus de naam was toepasselijk. Al lijkt het dat ik een eigen bedrijf heb, dat is helaas niet zo.
Alles wordt gekocht als zijnde een uit de hand gelope hobby. Tot soms ergenis van mijn vrouw. Mits ik niet snel genoegen neem wil ik steeds de beste hardware, tot een jaartje of 5 geleden wou dat zeggen minstens elk jaar een andere mac, nu getrouwd dus moeten ik wat langer doen met mijn macje :-)
ik heb ook een zesde zintuig, beetje matrix achtig. Ik durf trouw zeggen dat ik nog nooit een handleiding heb open gedaan of gelezen. Heb nooit een cursus of opleiding gevolgd in deze richting, en vind dat ik het er niet slecht afbreng. Ne keer kijken hoe het werkt, en ik weet en onthoud dat, soms wel spooky. Heb soms ook fantasie ten over :-)
Wat ik soms wel doe, is eens een tutorial kijken van rich-art. Maar mijn tut DVD van cinema heb ik nog nooit bekeken, jammer eigenlijk maar komt er niet van. Ondertussen z'n 5 à 6 jaar bezig met cinema 4D, en moet nog eens extra bart rammeloo bedanken voor de geweldige service, was anders nooit zover geraakt mischien. Het gevoel dat je ondersteuning hebt als het nodig is. Had pas mijn pakketje gaan afhalen, als een klein kind alleen thuis :-) En na enkele uren stond mijn eerste werkje erop! Beetje feedback en super snelle respons van bart, was echt super!
Met cinema 4d en uiteraard nu het forum is het digitale tijdperk goed begonnen voor mij.
zoals echte kunstenaars, vind ik mijn eigen werk nooit echt goed, na een paar dagen begin ik vanalles te zien, en is de muze weg van die scene :-(
O ja, mijn beroep is grafisch ontwerper, ook zonder opleidingen :-)
Mijn studie richting was meubelmaker, wat zeer goed van pas komt in mijn 3D werken, en in mijn prive, want verbouwen en echte meubels maken voor ons nestje vind ik super!
greets
Rich_Art
23rd March 2009, 10:42
Hoi en welkom op het forum Danny. :thumbup:
Leuk om eens wat meer van je te weten te komen.. Veel plezier hier op C4Dlounge.
Peace,
mve
23rd March 2009, 11:40
Hoi,
Sommige kennen mij als mtmvandewalle onder c4d fora, vanaf heden zal dit mve worden. ( om het een beetje moeilijk te maken). Mijn gewone naam is Vandewalle Mathias en werk nu al een goei 2 jaar met C4d maar had al wat voorkennis met andere programma's.
Groetjes.
Rich_Art
23rd March 2009, 11:53
Hoi en ook welkom op het forum. :thumbup:
Peace,
Marijn
23rd March 2009, 12:03
twee oude bekenden, leuk dat jullie de weg naar het forum hebben gevonden! Welkom allebei, en Mac, ik hoop dat de muze weer snel bij je is voor een nieuwe WIP.
Morris
23rd March 2009, 13:15
Hey dudes,
leuk jullie er ook bij te hebben
Veel plezier op de C4D Lounge
Morris
Ray3D
24th March 2009, 18:31
Hallo allemaal, mijn naam is Raymond. Ik zit al zo'n 10 jaar in de ICT als Java programmeur en heb sinds begin 2008 besloten dat ik ga werken aan een carriere in 3D modeling/animatie. Ik ben begonnen met een 3D opleiding waarbij Cinema 4D gebruikt werd en moet eerlijk toegeven dat het even wennen was aangezien ik in mijn vrije tijd had gespeeld met 3D Studio Max . Na deze opleiding is mijn passie voor 3D animatie weer helemaal aangewakkerd en ben ik hard op zoek naar de volgende stap om dichter bij mijn doel te komen. Ik ben hard aan het werk om een portfolio samen te stellen en deze online te zetten. Tot die tijd een linkje naar mijn (inmiddels al weer verouderde) blog: http://raymond-brandon.blogspot.com/
Greetz,
Ray
Rich_Art
24th March 2009, 19:40
Hoi en welkom op het forum Ray. :thumbup:
Leuk dat je even de moeite neemt om wat over jezelf te vertellen.
Ik hoop snel wat van je 3D werk te kunnen zien...
Peace,
Marijn
24th March 2009, 21:36
Same here, welkom! Interessante carrière-move ook. Ik ben zelf halftijds ICT'er en halftijds 3D'er, maar heb ook iets meer met 3D. Hoop nog veel van je te zien hier!
Morris
24th March 2009, 23:05
Yep, ook van mijn kant hartelijk welkom.
Net de animatie van de "Supa-Fly" op je blog bekeken,
leuk gedaan, en grappig ook :thumbup1:
Benieuwd wat voor moois we nog van je te zien gaan krijgen
Groeten,
Morris
Jelsi
24th March 2009, 23:42
Hallo iederen..
Ik ben Jean (Jelsi als schrijversnaam). Ik hou mij voornamelijk bezig me SF verhalen schrijven. Van opleiding ben ik grafieker (St.lucas brussel), Begin 2002 begon ik op de PC voor de verhalen ontwerpen te maken met allerhande 3d goedkope progjes. Ongeveer drie jaar later ontdekte ik POSER en ging hiermee aan de slag. Al snel volgden Cararra en Vue. Maar geen van beiden vond ik voor mij ideaal, tot ik Cinema4D ontdekte. Zo kwam ik bij de cursus in het CVO terecht.
Wie meer wil weten kan altijd eens op mijn website gaan kijken. http://www.jelsi.be
groetjes,
Jean
Morris
25th March 2009, 00:39
Hey Jean en welkom op het forum.
Alvast veel plezier toegewenst
Groeten,
Morris
stoat
25th March 2009, 17:26
My name is Bob, and I popped over from c4d cafe to watch the tree video that had been mentioned. A nicely done job. I've been using c4d for a few years now and maybe I might even get to be good at it before the grim reaper catches up with me. :w00t::blush:
Marijn
25th March 2009, 17:33
Welcome both!
@Jelsi: ben je al klaar met de cursus? Of in welk jaar zit je precies?
@stoat: good to hear, and thanks for the compliment! I will be updating the English tutorial section more and more, so stick around :001_smile:
Morris
25th March 2009, 23:29
Hey Stoat,
welcome, nice to have you here
Morris
stoat
26th March 2009, 11:59
Thanks guys, I see that your hornet is fairly prominent at c4dcafe. Of course it's not a proper aeroplane like a spitfire. I don't hold with these new fangled jet engines, if a propeller's good enough for God it should be good enough for us is what I say.:tongue_smilie:
Marijn
26th March 2009, 21:34
haha, that´s true stoat! I love the oldies as well. But wait until the next tutorial, where you will see spectacular dogfights with all sorts of rockets and explosions flying around ;)
stoat
27th March 2009, 10:38
I want to see propellers on the jets and on the missiles. However, if you do an alternative universe dog fight, in which the American civil war never ended, then I want the confederate jet to have paddle wheels :w00t::001_cool:
(Edited) I actually invented the steam paddle wheel submarine. The funnels were underneath to stop water getting in. The world's navies laughed at my genius, the mangy dogs
MacObsession
27th March 2009, 16:11
Hallo iederen..
Ik ben Jean (Jelsi als schrijvernaam). Ik hou mij voornamelijk bezig me SF verhalen schrijven. Van opleiding ben ik grafieker (St.lucas brussel), Begin 2002 begon ik op de PC voor de verhalen ontwerpen te maken met allerhande 3d goedkope progjes. Ongeveer drie jaar later ontdekte ik POSER en ging hiermee aan de slag. Al snel volgden Cararra en Vue. Maar geen van beiden vond ik voor mij ideaal, tot ik Cinema4D ontdekte. Zo kwam ik bij de cursus het CVO terecht.
Wie meer wil weten kan altijd eens op mijn website gaan kijken. http://www.jelsi.be
groetjes,
Jean
hey, ik ben oo, zo begonnen, Eerst Bryce 4, dan poser, carrara, vue, cinema 4d :-) Je moet maar is kijken op mijn website wat ik uit poser haal.
In samenwerking met cinema dan he.
groeten en succes verder
vincent
27th March 2009, 18:17
Hello,
Ik ben Vincent en ben een ervaren Vectorworks gebruiker al sedert 10 jaar.
Daardoor geef ik ook deeltijds les aan de Hogeschool Gent afdeling KASK, nm Vectorworks. Voor de rest ben ik zelfstandig interieurarchitect.
Ik probeer gewoonweg alles te halen uit VW maar toch kom je aan bepaalde limieten bij het 3D modelen. Daarvoor is Cinema 4D een perfecte aanvulling voor de vormen die je niet kunt maken met VW. Vroeger was ik een doorgewinterde Artlantis gebruiker voor het renderen maar ik heb in december vorig jaar de overstap gemaakt naar C4D... en het bevalt me.
Ik post wel wat renderings binnenkort.
Groeten
Vincent
kraphik
27th March 2009, 20:14
I reached this forum by the Hornet tut.
I hang out mostly at cd4cafe.com
:)
I use google translate from dutch to english.
Rich_Art
27th March 2009, 20:25
Hi Kraphik and welcome aboard. :thumbup:
Haha google translate must give you real weird results. It is a one on one translation and that will give you most of the time very strange sentences I guess.
Peace,
maboroshi
31st March 2009, 16:12
Hello everyone!
My name is Ruud van Gerven / Maboroshi. Ive allready seen a couple of familiar faces from the belgium c4d forum.
About me: Im on a quest to master all the tools nescerary to visualize and share my imaginations with others and hopefully pass my knowledge further on to others in the future.
I work with c4d r11 studio bundle.
Im glad you guys started these forums and if theres anything i can do to help, just lemme know ;)
Ttyl Maboroshi :cool:
Rich_Art
31st March 2009, 17:12
Hi Ruud,
Welcome aboard. :thumbup:
Peace,
Queengiga
2nd April 2009, 14:47
Hoi ik ben Els, in de virtuele wereld beter bekend als Queengiga of gewoon kort QG( en dus niet GQ-ik ben geen mannenblad :) ) als je queengiga online erges vind, wees dan maar zeker dat ik het ben, ik ben nog geen andere tegengekomen.
Ik heb les gehad van Marijn en heb nog steeds les van Kees, die inderdaad aan serieuze propaganda heeft gedaan voor dit forum- nice move, hem admin maken.
eigelijk heb ik al een serieuze amateur achtergrond in het kunstgebeuren. 6 jaar tekenschool( HABK) naast mijn ASO opleiding menswetenschappen-economie, grafisch vormgeven geprobeerd in sint lucas antwerpen, maar na een klein jaartje had ik er dik genoeg van. en zo bij het TKO aanbeland. eigelijk had ik zonder ik het wist een grote 3D interesse: in films en mijn favoriet tijdsverdrijf: Pcgame De Sims2. ook hou ik me bezig met Photoshop en illustrator. ik kan dus ook trots zeggen dat ik voor al mijn afgegeven werkjes voor 3D op school altijd mijn eigen textures (natuurlijk trek ik niet ALLE afbeeldingen zelf, maar ik bewerk ze wel) gebruik. nu het UVmappen voor ingewikkelde vormen nog onder de knie krijgen.
base80, ik ben exact de persoon die je beschrijft :D die sinussen zijn niet mijn beste vriend. maar de rest van expresso ben ik al snel leren waarderen. spaart je een hoop ingewikkelde en tijdconsumerende keyframing.
Rich_Art
2nd April 2009, 16:28
Hoi Els en welkom op het forum. :thumbup:
Peace,
Morris
3rd April 2009, 09:15
To all our newest members, welcome
nice to have you here and hope you'll have a pleasant stay
Greetz,
Morris
Jelsi
3rd April 2009, 10:06
Hello Marijn,
Ik ben nu 3D tekenen 2 en animatie 1 s'avonds aan het volgen. Allebei worden ze door Kees Roobol gegeven.
Jean
Marijn
3rd April 2009, 12:48
Welkom iedereen! Els, heb je je eindwerk van vorig semester online staan? Dat zou ik hier zeker eventjes posten, die vond ik erg leuk.
@Jelsi: ah, vandaar dat je naam me niets zei, je volgt het aan het CVO dan. Ik ken alleen de namen van de TKO'ers.
Queengiga
3rd April 2009, 20:57
tuurlijk Marijn. wa dacht je nu? youtube>queengiga :D
<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9Gr90HvTFHc&hl=nl&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/9Gr90HvTFHc&hl=nl&fs=1&color1=0x2b405b&color2=0x6b8ab6" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>
Danamatie
5th April 2009, 10:06
Hallo, Ik ben Danamatie.
Studeer momenteel af aan de Master_Scientific_Illustration opleiding.
Hier heb ik Marijn leren kennen die een leuke workshop gaf over C4D.
Zelf ben ik een volledige beginner die de kneepjes nog onder de knie wilt krijgen. Ben al heel wat tuts aan het bekijken om de basis goed te leren begrijpen. Ik wil in mijn afstudeerboekje een flip-ezeloor maken van een 40F durende animatie van een medical fastener (H-nietje). Hoeiiii!
Ik heb de smaak te pakken en wil zo alles leren over 3D.
:w00t:
Leuk jullie te ontmoeten op dit forum!
MVG,
Danamatie
Rich_Art
5th April 2009, 10:18
Hoi en welkom op het forum. :thumbup:
Peace,
Marijn
5th April 2009, 20:21
Leuk Els, vooral het shot waar de sneeuwvlok op het einde naar beneden valt met de andere sneeuwvlokken vind ik erg sterk! Het stuk ervoor kan nog ietsje sneller, dan lopen de voeten ook meteen in het juiste tempo mee. Maar leuk hoor, vond het een erg origineel filmpje.
@Dana: leuk je hier op het forum te zien! Mooi dat ik met mn workshop toch al iemand heb aangezet tot het gebruik van C4D ;) Of was je ervoor al met Cinema bezig? Ben in ieder geval benieuwd naar je thesis, volgensmij heb je ook een gouden toekomst wanneer je jouw vak met 3D combineert.
missingpixel
15th April 2009, 11:23
Hellow, Cinema-addicts!
Mezelf maar even kort voorstellen.
Van opleiding ben ik een art director in de reclamebusiness.
Nu echter freelance grafisch vormgever/webdesigner/art director/illustrator van beroep. Enfin, ligt allemaal niet zover uit elkaar.
Dus most of the time @ home achter de Mac in de creative suite aan het knoeien. Zoniet ben ik met magic markerstiften in de weer ;-)
Als ik even tijd kan vrijmaken, en welja het is crisis, dus dat wil wel lukken momenteel ;-), probeer ik me wat te verdiepen in cinema4d.
Ben nu zo'n 6tal maanden wat intensiever mee bezig.
Zo'n 7 jaar terug heb ik wat introductielessen gekregen in de release 8.
Basic stuff, zoals extrude, sweep en loft nurbs en that's about it.
Dus nog errrrrrrrg veel te leren!
Dus kom ik even meepiepen hier, op alweer een erg mooi forum!
Thnx for the effort guys!
Rgds
Pieter
Rich_Art
15th April 2009, 11:24
Hoi Pieter en welkom op het forum. :thumbup:
Leuk om je hier ook te zien.
Peace,
rebelgirl
15th April 2009, 15:09
hallo, nog een nieuwtje hier.
ik volg sinds een paar maanden 3d tekenen 1 en heb de smaak al helemaal te pakken!
ik ben in mijn vrije tijd veel bezig met schilderen (veelal surrealistische landschappen) en zie er nu al naar uit om die om te zetten naar 3d :), maar daar moet ik nog ff voor doorleren denk ik ;)
groetjes prisca
Rich_Art
15th April 2009, 15:12
Peace,
Morris
15th April 2009, 17:32
Zo, zo...heel erg leuk om weer wat nieuwe (bekende en onbekende) leden er te zien bijkomen. En zonder grof te willen zijn, nog leuker dat er eindelijk eens een paar ladiez bij zijn ook. :001_tongue:
Van harte welkom aan iedereen en tot binnenkort op het Forum.
groeten,
Morris
Martman
17th April 2009, 10:29
Hi iedereen,
ik ben Marty
26 jaar en woon in Amsterdam
Ben net klaar met de opleiding 3D Producer bij het CMM
in het dagelijks leven ben ik momenteel Server Engineer maar hoop toch wel ooit verder te kunnen met 3D
mijn werk is nog niet van hoog niveau :blushing: maar ben er druk mee bezig mijn skills en me werk te verbeteren :001_smile:
Groetjes en to snel op het Forum :thumbup1:,
Marty
Rich_Art
17th April 2009, 10:35
Hoi Marty en welkom op het forum. :thumbup:
Ben erg benieuwd wat je al gemaakt hebt. Dus laat maar zien allemaal. :)
Peace,
Shademaster
18th April 2009, 00:02
Hi iedereen,
ik ben Marty
26 jaar en woon in Amsterdam
Ben net klaar met de opleiding 3D Producer bij het CMM
in het dagelijks leven ben ik momenteel Server Engineer maar hoop toch wel ooit verder te kunnen met 3D
mijn werk is nog niet van hoog niveau :blushing: maar ben er druk mee bezig mijn skills en me werk te verbeteren :001_smile:
Groetjes en to snel op het Forum :thumbup1:,
Marty
Hey Marty,
Leuk te horen dat je op CMM zit! ik ben van de 2002/2003 klas Multimedia level 1 en 3D Producer. Hoe bevalt het daar?
Stijn_D
18th April 2009, 20:26
Hey iedereen
Ik ben Stijn, en heb C4D nog maar pas leren kennen.
De 3d-wereld is echter niet nieuw voor mij, ik het namelijk al wat ervaring met ac3d en Z-modeler, maar de wereld van de animatiefilm lijkt me nog leuker, een daarvoor waren die programma's niet toereikend genoeg.:thumbdown:
Mijn streefdoel is om volgend jaar enkele eenvoudige animatiefilmpjes in elkaar te kunnen flansen (en later eventueel met mede-studenten een groter projectje beginnen)
Hopelijk kan ik hier veel van jullie opsteken (als ik de Final en WIP sectie bekijk, ben ik daar al vrij zeker van:001_smile:)
Tot op de rest van het forum!
Stijn
Morris
18th April 2009, 20:55
Hoi Marty en Stijn,
hartelijk welkom op onze C4D Lounge.
Hopelijk wordt het een leerrijke ervaring voor jullie
Veel plezier
Groeten,
Morris
Marijn
19th April 2009, 19:49
Welkom allemaal, ik ben benieuwd wat er allemaal uit zal rollen qua C4D werk bij jullie.
base80
20th April 2009, 04:24
Ha brammelo, Leuk je hier te zien.
Kom nou eens deze kant uit voor een biertje. (of twee)
jonathan
21st April 2009, 20:58
hoi allemaal,
ziet er zeer leuk uit en zie al heel wat bekende gezichten ;)
mooi werk marijn, rich art en morris en andere die ik mss gemist heb.
greets jona.
Rich_Art
21st April 2009, 21:03
Peace,
kraphik
23rd April 2009, 06:59
Hi Kraphik and welcome aboard. :thumbup:
Haha google translate must give you real weird results. It is a one on one translation and that will give you most of the time very strange sentences I guess.
Peace,
I hopefully understand "dutchlish".
:thumbup:
jirtiesia
25th April 2009, 08:27
Just wanted to say hi since I'm new here!
'm happy to become a member of this community!!!
Hoping for the the best :)
Rich_Art
25th April 2009, 10:50
Hi and welcome aboard. I moved your post to this topic.
Peace,
evil_muffin
27th April 2009, 18:45
hi to all, dus ik ben pieter, kwoon in ertvelde euhm, kspeel bas XD
en euhm, tja, 3D is mijn hobbie geworden :p
Rich_Art
27th April 2009, 18:49
Hoi en welkom op het forum.. :thumbup:
Ik heb wel een verzoek, probeer normaal Nederlands te typen in je posts.
Dat maakt het lezen voor iedereen een stuk prettiger.
Peace,
Hallo allemaal...
Ik zit in het examen jaar van de opleiding DTP-er maar ben via mijn stage-bedrijf (reclamebureau) in aanraking gekomen met C4D, ik wordt hier ingezet om het programma te leren en straks hopelijk mijn collega's dit ook te leren. Ik ben nu zo'n 3 weken bezig met het programma.
Persoonlijk ben ik geïnteresseerd in het maken&animeren van dieren/mensen/robots (:O R-city) maar voor mijn stageplek is het handig als ik product modellen kan maken en ook architectuur, omdat we daar een aantal grote klanten voor hebben.
Ik heb zo'n beetje alle tutorials al gedaan en hoop hier meer te vinden ;).
Ben op dit adres gekomen via Rich_Art's signature op een engels forum, ben al vergeten welke.
Rich_Art
27th May 2009, 17:10
Hoi Misk,
Welkom op de lounge. Leuk dat je jezelf hebt aangemeld. Ik hoop dat je snel wat van je werk laat zien en bij vragen kan je natuurlijk hier terecht. We doen ons best om ze te beantwoorden.
Peace,
Cak Arif
28th May 2009, 08:50
I'm from Jakarta
Work in TV station, for Motion Graphic i use Adobe Cs & 3D Max but C4D made me can not sleep mmm...amazing
Hunting C4D tutorials my second job Now :001_smile: u can see my video in Facebook...just search Cak Arif and don't forget pleaze comment...thanx
Rich_Art
28th May 2009, 09:03
Hi and welcome aboard.
I'll look at your facebook.
Peace,
Derran
6th June 2009, 22:59
Hallo! Mijn naam is Derran en ik ben nog maar net begonnen met Cinema 4D. Hiervoor gebruikte ik een ander programma om 3D animaties te maken, maar wil meer mogelijkheden hebben. Ik ben druk bezig een beetje bekend te worden met de software (werk nog met de demo maar ga binnenkort C4D kopen met een paar extra modules) en hoop hier veel te kunnen leren! Ik ben zeer onder de indruk van de creaties die ik hier al heb kunnen zien en die motiveren mij ook om m'n uiterste best te gaan doen. :001_smile:
Rich_Art
7th June 2009, 10:06
Hoi en welkom op de Lounge Darran.
Goede beslissing om C4D te willen kopen. Naar mijn id nog steeds de fijnste om mee te werken.
Peace,
ThreeDeep
15th June 2009, 06:23
Greetings!
My apologies if I have posted this twice.
I came to this site by Rich Art's link at CD4 Cafe. I don't understand Dutch, but I think I'll be able to figure out what's happening. I hope you don't mind if I post in English.
I started using C4D as a hobby more than a year ago, but I had to set it aside for quite a while. I re-installed it a few months ago and I'm starting again. I've been working on modeling and animating an old style pendulum clock movement and when I've made some more progress I'll post my work here, if that's OK.
Looking forward,
Eric
Rich_Art
15th June 2009, 08:43
Hi Eric,
Nice to see you here as well. Welcome aboard.
It is no problem if you type in English. We all can speak/read English.
Looking forward to see your work. You may post it in the Finals thread,
LINK (http://www.c4dlounge.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
Peace,
dondigi
22nd June 2009, 12:04
Hallo iedereen.
Ik sta geregistreerd als dondigi en ben een beginner in Cinema. Werkt verslavend, als ik zie wat hier op dit forum voorbij komt.
Ik ben al wel wat jaartjes met photoshop (vanaf photoshop 2.0) bezig en zie in Cinema de ultieme aanvulling om dit in mijn fotografie te integreren. Ben nog erg zoekende hoe ik dit ga invullen.
Hoop dat ik ook wat voor anderen kan betekenen in de toekomst.
gr
Rich_Art
22nd June 2009, 12:08
Hoi dondigi,
Welkom in de Lounge. :thumbup:
Peace,
Marijn
22nd June 2009, 20:45
Welkom dondigi! Goed om te horen dat de site stimulerend werkt, we willen niets anders :thumbup1:
freuteken
23rd June 2009, 21:13
Erg nu pas ontdekt :D
Is dit een forum om Belgen en Nederlanders te laten verbroederen.
Marijn
23rd June 2009, 21:27
haaa freuteken! Lang niet gezien inderdaad, van harte welkom! Het is inderdaad een algemene Nederlandstalige site, iedereen is welkom ;)
Genie
23rd June 2009, 21:50
Hoi, jeetje ik dacht al waar blijft ie nu , welcome aboard :laugh:
Rich_Art
23rd June 2009, 22:01
Hey welkom in de Lounge. :)
Dit is meer een Benelux en Engelse site aan het worden. haha we hebben ook redelijk wat Engels sprekende members... Aja iedereen met goede bedoelingen is welkom.
Leuk om je hier ook te zien.
Peace,
freuteken
23rd June 2009, 23:17
Bedankt :D
Maar nu moeten we op 3 fora tegelijkertijd zitten. Is niet wat te veel van het goede?
Ben zelf de Belgen hun forum wat aan het verwaarlozen, en ben zelf van Brugge. :D
Rich_Art
23rd June 2009, 23:20
Nee hoor niks hoeft. Iedereen is vrij om langs te komen en te posten of niet.
zoals eerder gezegd zijn Marijn en ik een eigen forum begonnen omdat we op BE niet konden doen wat we wilde.
Nu hebben we een eigen site en zijn we lekker bezig met wat we graag doen. Members helpen en van tijd tot tijd eens een tutorial of een review of wat prijzen weggeven enz. :)
Peace,
freuteken
23rd June 2009, 23:21
Ja, forum ziet er heel verzorgt en netjes uit.
en gebruiksvriendelijk!
Rich_Art
23rd June 2009, 23:22
Dank je wel. Leuk om te horen. :thumbup:
Peace,
nidecker
3rd July 2009, 11:57
Ik ben Sven Scholtis,
Ik ben al een tijdje bezig met de c4d in demo versie (40 dagen) en hebben juist een licentie aangekocht. Dus veel ervaring heb ik er nog niet mee. Wij gaan dit voornamelijk gebruiken voor onze tuinen te presenteren naar de klant. Ik hoop hier op deze site veel te kunnen leren. :laugh:
Rich_Art
3rd July 2009, 12:16
Hey Sven,
Leuk om je hier ook te zien. Welkom in de Lounge. :)
Peace,
Marijn
3rd July 2009, 14:21
Ha Sven, leuk dat je de weg naar ons forum ook hebt gevonden! Ik ben benieuwd wat je nog hebt gemaakt met Cinema 4D de laatste tijd?
nidecker
3rd July 2009, 14:31
Ik ben nu bezig met een tuin in 3D vectorworks te zetten met wat hoogte verschillen en daarna opwerken in c4d, ik zal regelmatig iets posten om jullie mening te vragen.
Rich_Art
3rd July 2009, 14:34
Leuk ik ben erg benieuwd.
Peace,
W0utR
4th July 2009, 18:16
Hallo iedereen.
Mijn naam is wouter (vandaar W0utR)
Ik was 2 jaar geleden vooral bezig met 3DS Max, maar dat heb ik langer dan een jaar laten liggen (door school), sinds vandaag ben ik terug begonnen met 3D, met Cinema 4D deze keer.
Rich_Art
4th July 2009, 19:26
Hoi en welkom in de Lounge. :)
Peace,
Rich_Art .:thumbup1:
Maria777
10th July 2009, 10:37
Hallo mijn naam is Maria.
Ik werk eigenlijk alleen met Hexagon en Zbrush en maak 3D modellen (ook gerigde figuren) voornamelijk voor Poser gebruikers via mijn winkel sarponita.com.
Maar ik ben geinteresseerd in een meer professionele modeler.
Wat me ook aantrok het realistische gras en de mogelijkheid om haren te maken, wat ik nu in Carrara doe. En waarschijnlijk vele mooie materialen. Misschien koop ik het wel? Eerst maar even in forum neuzen.
groetjes Maria
Rich_Art
10th July 2009, 16:44
Hoi en welkom in de Lounge. :thumbup:
C4D is zeer zeker een mooi programma. Je zou de demo kunnen downloaden om eens te spelen met al het moois.
LINK (http://www.maxon.net/en/downloads/downloads/demo-version.html)
Peace,
Marijn
10th July 2009, 19:33
Welkom Maria! Cinema 4D lijkt mij de ideale opstap, al helemaal wanneer je het toch vrij breed wilt houden (niet alleen modellen maar ook haar en dat soort dingen). Cinema 4D heeft namelijk een prachtige hair engine. Download inderdaad gewoon eens de demo, ga naar de content browser en kijk de sample hairstyles eens door. Je bent direct verkocht! :)
DowieDutch
14th July 2009, 19:52
Hallo allemaal, mijn naam is Chris en ik ben hier aanwezig onder de naam DowieDutch.
Ik ben Industrieel Product ontwerper / werktuigbouwkundig ingenieur, en voor mijn werk:glare: gebruikte ik verschillende 3D programma's. Deze zijn veelal voor technisch gebruik en op het gebied presentatie/visualisatie zijn ze nauwelijks fotorealistisch te noemen.
Omdat ik plannen heb om ooit wat voor mezelf op te starten (freelance) en daarvoor dus alvast een goed en betaalbaar programa zocht om goeie 3D renders te maken werk ik sinds 2 jaar privé met Cinema 4D. Prima programma:thumbup:
Ook een erg goed forum hier.
Groeten DowieDutch
PS. Voor de toekomst lijkt het me leuk om ooit eens een videotutorial te maken, wellicht dat jullie me een goed programma kunnen aanbevelen om screenmotion in combinatie met microfoongeluid mee vast te leggen?
Rich_Art
14th July 2009, 21:29
Leuk dat je even wat over jezelf verteld. :)
Voor tutorials kan ik je Camtasia studio van techsmith aanbevelen.
Peace,
Marijn
15th July 2009, 22:52
Alsnog welkom natuurlijk! Camtasia is inderdaad een lekker programma, al zit er de laatste jaren weinig vooruitgang in. De nieuwste versie geeft bij mij zelfs grote problemen in combinatie met Cinema 4D, waardoor ik nog altijd met de vorige versie werk.
philipvz
16th July 2009, 14:17
Tijd om uit de "anonimiteit" te treden:tongue_smilie:...
Hellow, mijn naam is Philip (momenteel 25 jaar) en ben van opleiding bouwkundig ingenieur. (dus eigenlijk niet zo grafisch onderlegd zoals de meesten op dit forum)
Mijn eerste C4D ervaringen moeten nu al +/- 4 jaar geleden zijn; en het is door deze an andere fora dat ik mijn (beperkte) kennis van cinema4d heb opgedaan. Thanks daarvoor. "Long live tutorials!":thumbup:
In het dagelijks leven houd ik me vooral bezig met het ontwerpen van grootschalige appartementsgebouwen, commerciële projecten,enz... Er blijft echter zéér weinig tijd over om veel met C4D bezig te zijn (helaas) maar elk vrij momentje worden hieraan welbesteed.
Ik hoop snel wat leuke beeldjes te kunnen posten, tot dan!
Rich_Art
16th July 2009, 14:33
Hoi en ook jij welkom in de Lounge natuurlijk. :)
Peace,
Jerrybbs
23rd July 2009, 20:21
Hey
Ik ben Jerry. Ik ben nu zo'n 1.5 jaar bezig met cinema en stukje bij beetje gaat het beter! In het dagelijks leven ontwerp ik chemische installaties, tenminste nog voor een paar weken, want heb besloten om Product Design te gaan studeren...in september mag ik mijzelf dus weer student noemen ^^
Zojuist een render gepost van een kelder...
Rich_Art
23rd July 2009, 20:25
Hoi en nogmaals welkom in de Lounge. :)
Peace,
jeru
27th July 2009, 22:26
Hallo allemaal...
Ik ben Jeroen (jeru), ik ben momenteel werkzaam als grafisch ontwerper bij een studio wat gespecialiseerd is in het maken van infographics (schwandt infographics).
Ik ben nu ongeveer 3 jaar bezig met Cinema 4d and i'm lovin it, ik heb al wat mooie renders voorbij zien komen hier, heel inspirerend.
Peace,
Jeru
Rich_Art
27th July 2009, 23:00
Hi Jeroen,
Welkom in de Lounge. Ik hoop snel wat van je werk te mogen zien.
Peace,
thundering1
11th September 2009, 00:33
Hello all!
Just signed up and hope to be helpful and productive. Been a member of Renderosity for a few years, and lurk at CGTalk and conceptart as well.
I'm in the process of making several short movies and prepping for a feature length werewolf movie in the Spring - I'll be utilizing C4D for a lot of the FX work, so meanwhile it's practice practice, practice.
I look forward to browsing, and drooling, and hopefully helping out in some way.
-Lew
Rich_Art
11th September 2009, 07:36
Hi and welcome on the Lounge Lew.
Nice to see you here as well...
Peace,
JTalbotski
11th September 2009, 23:24
Hello,
My name is Jim Talbot. I'm a 3d hobbyist and have been using C4D for about 2.5 years. Before that I had used Hash's Animation:Master for several years.
I followed Rich_Art's link from the CGTalk forum to see about joining the "Discovery" challenge.
Thanks for having the contest and I look forward to seeing what everyone comes up with.
Jim
Rich_Art
11th September 2009, 23:55
HI Jim and welcome on the Lounge.
I hope you have a great time here as well. And I hope to see you participating the challenge.
Peace,
MacAdam
16th September 2009, 23:48
Hey allemaal,
Ik werk op zelfstandige basis als interieurarchitect en als tekenaar/ontwerper van architectuurprojecten.
Mijn C4D kennis staat nog volledig in de beginfase, maar ik heb alle moed. Al heel veel prachtige dingen hier op het forum zien voorbij komen.
Ik hoop snel wat beeldjes te kunnen posten.
Rich_Art
17th September 2009, 07:58
Hoi Parsifal,
Welkom op de lounge..
Peace,
Timmer
17th September 2009, 08:29
Welcome to the forum MacAdam :)
GrtZ, Tim
pedro3d
18th September 2009, 14:01
Hallo, Mijn naam is Pedro.
I'm new of this forum.
Timmer
18th September 2009, 15:58
Goedemiddag Pedro, welkom in de lounge! :thumbup1:
Feel free to explore!
GrtZ, Tim :)
moqtev
23rd September 2009, 20:53
Hi all!
I'm Morten from Denmark - been working with C4D for a couple of years now sort of in my sparetime. I'm a sound engineer working with music and parttime I work as a DIT with the RED One camera.
Cheers from
Morten
Rich_Art
23rd September 2009, 21:16
Hi Morten,
Welcome on the Lounge. :)
Peace,
jason
1st October 2009, 19:51
Hey Ik ben Jason Ik ben al een tijdje bezig met cinema 4d vooral in mijn vrijetijd.
Ik studeer multimedia vormgeven op het grafisch lyceum rotterdam en zit in mijn derde jaar. Ik ben met vlagen actief op fora's maar hoop het iets constanter te laten worden :P.
Maar ik hoop dat ik jullie kan helpen en jullie mij :D.
Gr Jason
Rich_Art
1st October 2009, 20:36
Hoi en welkom in de Lounge Jason.
Peace,
Timmer
1st October 2009, 21:11
WELCOME! :)
GrtZ, Tim
moonsafari
13th October 2009, 21:21
Hallo,
Hoop hier veel te kunnen opsteken van C4D artists en natuurlijk mijn eigen steentje bij te dragen.
Happy 4D-ing, Lysander.
Shademaster
14th October 2009, 10:00
Hallo,
Hoop hier veel te kunnen opsteken van C4D artists en natuurlijk mijn eigen steentje bij te dragen.
Happy 4D-ing, Lysander.
Hehey Lysander, Daan hier.
Leuk te zien dat je je weg naar de Lounge hebt gevonden, het was erg gezellig gisteren!
:thumbup1:
Rich_Art
14th October 2009, 10:09
Hoi en welkom in de Lounge.. Jullie kennen elkaar?? :)
Peace,
moonsafari
14th October 2009, 11:57
Hehey Lysander, Daan hier.
Leuk te zien dat je je weg naar de Lounge hebt gevonden, het was erg gezellig gisteren!
:thumbup1:
Het was super! Krijg er altijd weer veel creatieve energie van!
Giverwise
15th October 2009, 10:15
Hallo iedereen,
Ik ben ook al een tijdje aan het oefenen met C4D! Een geweldig programma is het. Maar wel veel om te onthouden wat je er allemaal mee kunt aanvangen.
Maar ik ga volhouden.
Hopelijk kan ik met mijn vragen hier terecht en het spreek vanzelf indien ik iets nieuws ondek dat ik het ook in de groep zal smijten.
Groeten,
Giverwise
Rich_Art
15th October 2009, 12:08
Hoi en welkom in de Lounge. :)
Voor je vragen zit je hier prima. We proberen alle vragen te beantwoorden.
Peace,
Marijn
16th October 2009, 12:39
Welkom ook, en veel plezier op de lounge!
Mando
16th October 2009, 13:42
Hi All, voordat ik het forum vol knal met allerlei vragen zal ik mij hier eerst even voorstellen. Mijn username is Mando maar ik heet Richard. Sinds een jaar of 15 verdien ik mijn boterham als grafisch vormgever bij een buro. Daar heb ik ook geregeld gewerkt met Strata Vision maar dat voldeed niet helemaal. Sinds (heel) kort ben ik met Cinema4D 11.5 + AR aan het stoeien. Ik hoop dus snel wat van mijn (beginners)werk te kunnen laten zien.
Zo en nu snel naar de "vragen" afdeling! :laugh:
Groet, Richard
Rich_Art
16th October 2009, 13:46
Hoi Richard en welkom in de Lounge. :)
leuk om er een grafisch vormgever bij te hebben. :)
Ik ben erg benieuwd naar images van je.
Peace,
Timmer
16th October 2009, 17:22
Welkom op het forum Richard, ook ik ben nu reeds zeer benieuwd naar je werk!
GrtZ, Tim :)
dns007
19th November 2009, 22:11
Goedenavond mede C4D gebruikers,
Mijn naam is Dennis, 32 en ik ben net begonnen met C4D en ontdek met de dag meer mogelijkheden. Voorheen hield ik mij bezig met Photoshop & Combustion van Autodesk maar de laatste R11.5 release van C4D lijkt in alles aan mijn behoeften te voldoen. Mijn interesse gaat vooral uit naar de module Mograph.
Tot zover & grtz
Dns.
Rich_Art
19th November 2009, 22:22
Hoi DNS en welkom in de lounge. :)
goede keuze zou ik zeggen...
Peace,
Rich_Art, :thumbup1:
nikon
29th November 2009, 12:46
Beste,
Bij deze zal ik mij ook maar is voorstellen: Ik heet chris en ben vooral met de computer bezig in het dagelijkse leven. Het boeit mij enorm op het grafische vlak maar ook codering. Ik was vooral bezig met photoshop maar nu wil ik meer op het 3d vlak doen.
Daarom dat ik me ook hier heb aangemeld om zo meer te leren van de programma`s maar ook om iets te maken.
En dit was het zo een beetje.
MVG
Rich_Art
29th November 2009, 16:06
Hoi en welkom in de Lounge :)
Peace,
Genie
29th November 2009, 16:18
Welkom :001_smile::001_smile:
Lunetta
1st December 2009, 19:36
Hoi, ik ben Michel, 22 lentes.
Ik ben nog maar een maand of 2 bezig met cinema, maar al een jaar of 3 (niet intensief) bezig met 3D.
Dit jaar studeer ik af in Gent als interieurvormgever. Mijn voorkeur gaat naar mooie archviz, maar als ik tijd heb wil ik met alle andere modules ook eens spelen.
Een groentje dat nog veel te leren heeft! Pfff, ik word moe als ik er aan denk :D
Ciao!
Edit:
Btw, I love the Lounge! Zalige staff en peoples hier ;)
Rich_Art
1st December 2009, 20:24
Hoi en welkom in de Lounge. En natuurlijk bedankt voor de opsteker.
Ik zie dat je een wip draadje hebt geopend.. Leuk. Ik ben erg benieuwd wat daar in gaat komen. :)
Peace,
Marijn
1st December 2009, 22:48
Welkom Michel! En bedankt voor de complimenten natuurlijk :)
Beatz
2nd December 2009, 21:27
Hallo allemaal,
ik ben Belg, kom uit Leuven, en heb 20 dagen geleden de Cinema4D Trial gedownload uit interesse voor 3D Modeling, maar ook omdat ik als hobby "environments" en mappen maak voor Team Fortress 2, een game uitgebracht door Valve. Daar moest ik het een jaar doen met de basis-models, maar nu wil ik een stap vooruit en mijn eigen models maken.
Hier is een afbeelding uit een van m'n maps:
Ik ben net begonnen met C4D, en ik zit nu met wat moeilijkheden wat betreft UV mapping, maar ik hoop hier wat meer te weten te komen daarover! Ik heb hier wat zitten rondneuzen en ik zie hier een hele hoop prachtige dingen!
Groeten,
Anton. :thumbup1:
Marijn
2nd December 2009, 22:57
Welkom op het forum! Leuven is natuurlijk Cinema 4D city, dankzij de geweldige C4D opleiding op het CVO :001_rolleyes: Dus qua locatie zit je alvast goed.
Rich_Art
2nd December 2009, 23:17
Welkome aboard. Ik heb je afbeelding even als een bijlage geupload.
We zien liever geen externe images op de site. :)
Peace,
Com-man
22nd December 2009, 13:23
Hoi mensen, ik ben Maarten, bekend onder de naam Com-man.
Heb me net hier geregistreerd omdat dit forum een vervanging is voor Cinema4D.be heb ik begrepen.
Ik ben niet echt professioneel bezig met 3d, doe het eigenlijk meer voor de leuk. Ik ben ook niet zo goed in models maken, het leukste vind ik een beetje rondkloten met de effects en wat leuke animaties maken en ze vervolgens met een video programma leuke filmpjes van te maken.
Ik heb niet echt veel gemaakt, maar hieronder staan 2 dingen van mijn hand:
Cube, een klein filmpje over een kubus en een kleine (domme) parodie op "The Matrix". Wou er nog us een vervolg op maken met een parodie op James Bond maar is er nooit van gekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=PytJLCUP13I
Utarded, een intro voor een denkbeeldige machinima. Vond ut gewoon leuk om een te werken met UT3 en er een filmpje mee te maken met wat leuke special effects, de beste manier vond ik een verzonnen intro te maken zodat ik wat leuks kon doen met "character introduction" en 3d namen. Het meeste hiervan is opgenomen in het spel UT3 en bewerkt met Sony Vegas, maar er zitten ook elementen in gemaakt met Cinema 4d:
http://www.youtube.com/watch?v=O_uV7jyIJpI
(sorry voor het falende geluid, dit is de schuld van youtube xD ik zal nog eens een keer een beter versie uploaden).
Ik ben hier eigenlijk gekomen omdat ik wat hulp zocht bij het maken van een model omdat ik een intro filmpje wilde maken voor een Star Trek Role Playing group. Zoals ik al zei ik ben niet een geweldige modellaar maar ik weet wel de weg met een aantal leuke effecten en video bewerkings programma's. Ik heb hier dus ook al een topic over gepost.
Misschien zal ik wat meer in de toekomst posten en ik zal ook andere mensen proberen te helpen als ik dit kan (ben niet echt een pro dus zoveel zal ik wel niet kunnen doen).
Groeten, Maarten
Rich_Art
22nd December 2009, 14:00
Hoi en welkom in de Lounge.
We (Marijn en ik) zijn inderdaad een nieuw forum begonnen. Hopelijk vind je het een leuk en leerzaam forum.
Peace,
Marijn
22nd December 2009, 14:21
Welkom Maarten! Leuk om te zien hoe je met animatie bezig bent. Hopelijk kan je je skills dankzij het forum nog verder opkrikken!
Com-man
22nd December 2009, 14:27
Edit:
Hier is het filmpje met geluid, youtube werkt nu wel :P
Bedankt voor jullie welkom.
UniQ-DesingZ
22nd December 2009, 15:45
helloww
ik ben Geoffrey ben juist nieuw op het forum, doorverwezen via cuba op het forum cinema4d.be en dus zo hier terecht gekomen. ik ben nu ongeveer een half jaartje bezig met C4D heb me zowat alles wat ik nu kan zelf geleerd via tut's en dergelijke waarvoor dank aan de foroms :p :) maar ik kan en wil nog super veel bij leren en ik hoop dat jullie mij daar allen met kunnen helpen.
ahja btw ik ben interieur-architect juist afgestudeerd en eeeuhm jah wil C4D zo goed en zo kwaad mogelijk kennen :)
grtz
Rich_Art
22nd December 2009, 15:48
Hoi en ook jij welkom in de Lounge.
We gaan dus Archi images van je zien?? :)
Peace,
Com-man
22nd December 2009, 23:17
Welkom :)
Zo te zien is de youtube link bij mijn vorige post niet aangekomen:
http://www.youtube.com/watch?v=9-e5Epx1jkU
Hopelijk joinen er nog wat mensen die mij ook kunnen en willen helpen :P
Anyway, welkom hier :)
UniQ-DesingZ
23rd December 2009, 15:25
Hoi en ook jij welkom in de Lounge.
We gaan dus Archi images van je zien?? :)
Peace,
hehe, jah de meeste van mijn 'werkjes' zijn inderdaad interieurs ofzo maar ik ben nog maar een beginnende c4d gebruiker, heb al wel wat bagage maar de koffer is nog lang niet vol :p
ik ben aan het twijfelen om Vray bij te kopen voor c4d maar is dit aan te raden voor betere en mooiere vooral 'echter' lijkende renders? ik heb de AR plugin al maar wil toch nog een stap verder.
grtz and many thnx voor het warme onthaal :001_smile: :thumbup:
Rich_Art
24th December 2009, 12:57
Graag gedaan. :)
En meteen even een note,
Ik hoorde vandaag dat er op forum.cinema4d.be wordt veronderstelt dat wij (het C4DLounge team) niet hoeven te werken en daarom alle tijd hebben voor C4DLounge.
Je begrijpt dat dit onzin is en wij gewoon een 40 uur en meer fulltime job hebben en C4DLounge onderhouden in onze vrije tijd.
Er staat in de betreffende posts eigenlijk allemaal onwaarheden.
Ik wil geen hetze voeren tegen BE, maar ik vind dit soort uitspraken niet prettig om te lezen en wil dit hier toch even rectificeren.
Het C4DLounge team stopt veel tijd in de Lounge en hopelijk tot volle tevredenheid van haar leden.
Peace,
PeterL
25th December 2009, 14:32
Heb even die post opgezocht en ja, inderdaad niet netjes om dat op het net te gooien.
Je hebt natuurlijk ook wel het wereldrecord forumposten op je naam staan hé René. Dat zet de mensen aan het denken :001_tt2:
Peter
Rich_Art
25th December 2009, 17:06
Haha thanks. En dan te bedenken dat Luc al die jaren zelf nagenoeg werkloos is geweest en pas sinds kort een baan heeft..:sleep:..
Case closed.....................................
Ja ik post misschien wat teveel hier en daar. :) dat is nu wel afgelopen hoor.
Ik ben mijn leven aan het beteren en concentreer me voornamelijk op de Lounge. Al houd ik de andere fora zeer zeker in de gaten.. Maar post er vrijwel niet meer.
Peace,
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.