View Full Version : eventuele Forum foutjes.
Rich_Art
17th March 2009, 13:16
Hoi Allemaal,
We hebben ons uiterste best gedaan om het forum zo goed mogelijk in elkaar te zetten.
Desondanks kunnen er misschien nog foutjes in zitten. bv linken die dood lopen enz.
Mochten jullie er eentje tegenkomen, dan kun je dat altijd even via een PM aan een van de team members doorgeven. Wij zullen het dan zsm verhelpen.
Alvast bedankt namens het C4DLounge team.
Peace,
Rich_Art. :thumbup1:
charlemagne
18th March 2009, 09:33
Recourses moet zijn resources :001_smile:
Marijn
18th March 2009, 09:40
haha, raar want bovenaan stond het wel juist geschreven. Bedankt, is bij deze aangepast!
Nebu
19th March 2009, 21:02
Het is niet fout, maar ik merk dat je al snel weer moet inloggen als je even niks gedaan hebt op de site.
Ik zou het gebruikers vriendelijker vinden als dit niet zo snel zou moeten.
Instelling in de cookie waarschijnlijk?
Rich_Art
19th March 2009, 21:05
Vreemd ik blijf altijd ingelogd.. Zijn er meer die hier last van hebben??
Peace,
sfBlackfox
19th March 2009, 22:41
Nee, ik heb er hier geen probleem mee. Maar ik meld mij dan ook automatisch aan als ik deze website opendoe. 't zou waarschijnlijk een cookie probleem zijn.
Marijn
19th March 2009, 22:50
Misschien gebruik je zelf een password manager, maar heb je op het forum niet "wachtwoord onthouden" aangevinkt? Dan kan je inderdaad cookieproblemen krijgen. Dus voordat je je de volgende keer aanmeldt even wachtwoord onthouden aanvinken, en dan zou t moeten lukken.
Nebu
19th March 2009, 23:12
Doh, Ik ben zo gewend aan andere websites dat ik dat vinkje helemaal niet gezien had. :blushing:
Sorry voor de ophef.
base80
20th March 2009, 01:31
De pagina "New posts" is niet reloadbaar na een paar uur.
Overigens is jullie forum engine ook niet echt de modernste, noch de comfortabelste, Simple Machines is stukken robuuster en prettiger in gebruik.
Ik vind ook de hele stijl niet echt heel inspirerend voor een site die zich met grafisch werk bezig houd.
Kick me!
[bo]
20th March 2009, 08:52
ik vind het net andersom:001_smile:
Rich_Art
20th March 2009, 08:56
Kick me!
Schop....
Nee hoor je mag je best zeggen wat je vindt. Ieder zijn smaakt.
We nemen je comments mee.
Peace,
Marijn
20th March 2009, 11:12
De pagina "New posts" is niet reloadbaar na een paar uur.
Overigens is jullie forum engine ook niet echt de modernste, noch de comfortabelste, Simple Machines is stukken robuuster en prettiger in gebruik.
Ik vind ook de hele stijl niet echt heel inspirerend voor een site die zich met grafisch werk bezig houd.
Kick me!
Wat bedoel je dat new posts niet reloadbaar is? Ik heb daar geen problemen mee ondervonden tot nu toe.
Wat betreft de forum engine, heb je bronnen? Ik heb mijn research gedaan en vbulletin kwam er als beste uit, globaal gezien. Ik vind het ook zeer prettig in gebruik, zowel userside als adminside.
De stijl: true, die is ook even heel snel in elkaar geflanst. We hebben het hele forum eigenlijk in 5 dagen opgezet, dus de dingen die niet noodzakelijk waren zijn wat snel gegaan. Als je suggesties hebt, laat maar horen, ik verwacht dat we de stijl in de toekomst nog wel wat gaan veranderen.
base80
20th March 2009, 15:08
De reloadbaarheid:
Er zit een knopje "New Post" in de balk, als je daar op klikt gaat ie in principe naar: .../search.php?do=getnew , maar hij redirect meteen naar:... /search.php?searchid=148 (vandaag). Die search id (148) was gisteren 141, en eergisteren 96 enz.
Die pagina's kan je dus niet zomaar reloaden.
Op den duur (aantal uren) is die id. niet meer valid (Sorry - no matches. Please try some different terms.)
Ik heb over het algemeen een browser window open met alle fora erin die ik volg, en die reload ik zo nu en dan, jullie pagina komt dan niet altijd uit de bus.
(ik denk dat dit ergens in te stellen is in de back-office)
De Simple Machines engine is tegenwoordig een zeer geliefd forum engine, het is een remake van een ander bekend systeem. http://www.simplemachines.org/
De CSS (stijl): Als je hulp nodig hebt met php of css en dergelijke geef dan ff een seintje.
Marijn
20th March 2009, 19:36
ahzo, das idd niet handig. Opzich staan de nieuwe posts ook gewoon op de portal page, dus die zou je ook kunnen F5'en. maar ik ga eens een keer uitzoeken of dat aan te passen is.
SimpleMachines ziet er zeker niet verkeerd uit hoor, maar ik vraag me af wat er mis zou zijn met vbulletin? Ik hoor toch overal dat het de beste forumsoftware is.
Wat betreft de stijl, vermoedelijk komt er over een paar maanden een restyling van het forum. Momenteel is die nog bijna identiek aan de originele vbulletin styling en dus inderdaad niet zoveel soeps.
Rich_Art
20th March 2009, 20:21
Kijk ik vind een forum wat er grafisch heel mooi uitziet ook leuk.
Aan de andere kant het voornaamste is de inhoud van een forum.
En echt hele mooie C4D fora ben ik nog niet tegengekomen. Al is nexus qua graphics één van de mooiere in mijn ogen....
Peace,
Marijn
20th March 2009, 20:25
Idd, daar kan ik niet veel aan toe voegen. Een likje verf staat dus op de lijst, maar wel achter alle content dingen die we vooraan op ons verlanglijstje hebben staan.
Tom
21st March 2009, 05:11
ligt het aan mij of werkt die quick reply box gewoon niet? ik kan daar niet in typen.
Dus in plaats van het opvallende tekstvlak moet ik altijd op dat reply knopje daarboven klikken.
base80
21st March 2009, 05:44
idd tom dat is een grap, dat ding doet helemaal niks. Maar het ziet er heel fraai uit. Er zit geen quick reply in deze forum maar het leek er wel ff op hè?
Rich_Art
21st March 2009, 11:34
Die doet het wel hoor. Als je even klikt op het papiertje met de pen helemaal rechts onderin een post dan kan je in het quick reply venster typen.
Peace,
Marijn
21st March 2009, 12:08
idd, dat stond ook in het quick reply venster vermeld. Maar ik heb het nu uitgezet, dus nu werkt het quick reply venster direct :)
base80
21st March 2009, 14:51
Super!
en kennelijk zijn te korte berichten niet toegestaan. ook wel goed
Rich_Art
21st March 2009, 14:52
Klopt je moet minimaal een X aantal tekens typen..
Peace,
ichi.one
22nd March 2009, 12:57
het zou een verbetering zijn
mocht als je op één van de "recent threads" op de frontpage klikt
direct naar de laatste pag. van de thread gaan en niet naar de eerste
nu ben ik al 10keer de eerste pagina van de
'Stel je voor/Introduce Yourself' thread beginnen lezen
Marijn
22nd March 2009, 17:21
Rechts daarvan zie je een knop om naar de laatste post te gaan. Dus je kan ofwel naar de eerste post gaan door op de thread titel te klikken, ofwel naar de laatste door op die knop te klikken. Wellicht maak ik die knop binnenkort wat groter, want hij zit idd wat verstopt.
Rich_Art
23rd March 2009, 00:26
Zie bijlage daar kan je zien over welk knopje we het hebben, :001_smile:
Peace,
ichi.one
23rd March 2009, 01:48
dat is wel een klein knopje :001_rolleyes:
Marijn
23rd March 2009, 11:20
idd wat klein ja, hij staat op de lijst voor aanpassingen. :001_smile:
Rich_Art
30th March 2009, 22:01
Even de CTRL ingedrukt houden en dan klikken op het plaatje. :)
Peace,
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.