PDA

View Full Version : Studio Setup

Marijn
17th March 2009, 14:52
In deze Engelstalige tutorial kun je zien hoe je met behulp van een paar simpele stappen de presentatie van je object er mooi en professioneel kunt laten uitzien.

tutorial: klik hier (http://www.c4dlounge.eu/forum/studio.php)

C4dFreak
28th March 2009, 10:35
this was a very very nice tutorial. Well Done as usual. I learend some valuable secrets here. Again Thanks

Rich_Art
28th March 2009, 10:41
Good to hear that C4DFreak..

Peace,
Rich_Art. :thumbup1:

MacObsession
28th March 2009, 12:27
Inderdaad leerzame tutorial.

Maar ik neem aan dat dit enkel kan voor een model, niet bv voor mijn scene.
Lijkt me dan overbodig omdat heel de scene gemaakt, dus hij neemt zijn reflectie van de scene.

Maar de GI settings tab was leerzaam, ga die andere tut ook is opzoeken.

groeten en THX

Rich_Art
28th March 2009, 12:29
dit is meer een studio setup. Ik zou het zo niet gebruiken om een scene te belichten die lijkt op jouw bar scene.

Peace,

[bo]
2nd June 2009, 19:39
Hoe zou je dan wel best een scene belichten?
Want met gewoon een sky+lights vind ik mijn scene niet boeiend genoeg... en als ik de GI settings van de andere tutorial erop toepas, dan is de gehele scene extreem(!) overbelicht.

Rich_Art
2nd June 2009, 19:51
Net als met textures/materials geldt ook voor belichting dat dit een van de lastigere dingen is in het 3D gebeuren.
Ik kan je zo geen kant en klare oplossing geven voor een goede belichting.
Maar een studio setup is geen goede start voor een belichting van een "scene" een studio setup is geschikt om een "object" uit te belichten.

Wat wil je bereiken met je belichting? welke sfeer moet het oproepen.
Een scene belichten is gewoon veel tweaken.
Je kan niet zomaar een kant en klare light setup gebruiken voor een scene.
Iedere scene heeft zijn eigen belichting nodig. Zelfs met Vray is het meer dan alleen maar 1 zon en een physical sky en renderen maar.

Misschien is dit niet het antwoord waar je op zit te wachten maar zo is het wel. :)

Dus geef aan wat je wilt bereiken met je belichting. Misschien kunnen we je tips geven.
Doe dit wel in het wip forum of in het vragen forum.

suc6.

Peace,

sfBlackfox
2nd June 2009, 19:53
je kan de sterkte van de GI aanpassen in de render settings zodat die niet overbelicht als je een extra licht toevoegt :) cheers!

Rich_Art
2nd June 2009, 20:00
Ja dat was ik vergeten erbij te zetten. Maar valt eigenlijk onder het kopje tweaken. :)

Peace,

pfx
12th June 2009, 16:04
Great work Marijn.
You pulled a lot of areas together to make a very concise and useful tutorial.
Regards
PFX

3D_Kenneth
16th June 2009, 14:49
Dit is inderdaad een zeer handige tutorial, kan ik men eindwerk er toch al net iets beter laten uitzien. :p

Bedankt!