Thread: MacPro 2019
View Single Post
Old 2nd January 2020
bijkanguru bijkanguru is offline
Member

Uit chaosgroup's forum (al wel wat oudere post)
Met licentieaanpassingen in c4d zelf en totaal gebrek aan kennis hoe het zit met vray weet ik niet of je zomaar rendernode op linux kan draaien (of windows, met 4*2080 kan dat er ook wel af ). Of gewoon op cpu verder blijven gaan.

28-07-2019, 04:49 AM
sirio76 , index

Unfortunately GPU options on Mac are very limited. As you know, with macOS Mojave, NVidia driver support is practically non-existant and with OpenCL officially becoming deprecated by Apple the only available solution is currently Apple's own Metal API.
V-Ray GPU's codebase is very versatile and can easily be built for CUDA, OpenCL and x86 CPUs and more, but the way Metal works is very different and if we want to compile V-Ray GPU for Metal we will practically have to write it up from scratch specifically for Metal.
This would be a huge effort and index is right about the challenges of keeping 2 codebases in sync . Therefore at this point we are not considering porting V-Ray GPU for Metal. This is not final. In the future things may change, but as of today,
the only available option to Mac users who would like to use GPU rendering would be to get a Linux (or a Windows) machine and render with CUDA over DR.

Heb het 25 jaar geleden meegemaakt, hurts like hell als ze favoriere platform dumpen. Pijnlijkste was uitgelachen worden 'er is nooit een amiga versie geweest en zal er nooit komen' door bedrijf dat toen zelfs nog probeerde amiga soft te verkopen en beloofde te ondersteunen. Economische keuze kon ik inkomen maar het uitlachen was het einde van véél licenties, de besparingen in updates waren voldoende voor de eerste (niet echt met evenveel liefde 'goedkope slet' pc). Nooit zou er nog Maxon software komen (daar hebben ze enkel syntra & Douwe voor te danken) en heb toch jaren op alternatieven blijven leven. Windows was te pijnlijk en aanvankelijk maar paar dagen kunnen volhouden (wind zelf ok, maar alle free/share soft was extreem slecht (zeker vergeleken met zelfs de grootste beta rommel op fish) en voor alles dus dure soft nodig op studentenbudget)
Intussen zijn de meeste alternatieven op sterven na dood, heb ik een nog grotere hekel aan wat nu de linux community geworden is en kan overleven op windows. Eigenlijk maakt het OS me niet zoveel meer uit. (Every os sucks - 3 dead trolls in a baggie...)