C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > WIPS/FINALS > Advanced Work in Progress (WIP)

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11th May 2010
Chageotri Chageotri is offline
Senior Member

Default Chageotri WIPS

Met deze scene wou ik Linear Workflow voor mezelf eens uitproberen. Werkt perfect!

Belichting: HDRI in Sky object - infinite licht (zon) met target op tafel - invullicht van achter de camera: een eenvoudige omni op 30%, no shadows - in de armatuur boven de tafel zitten spotjes die zwakjes branden.

Color correction: gamma op 2,2 (alle 8-bit beeldbronnen - gamma op 0,4545)
Color mapping staat niet aan (als je het verlichtingscontrast tussen je lichtbronnen goed regelt, heb je deze mapping niet echt nodig).

De render is perfect - in photoshop heb ik de wieltjes van de stoelen nog ietwat doorgedrukt, maar voor de rest niets - AR levert een volledig benutte 8-bit toonschaal!

Nog eens bedankt Shademaster en "leve AR"! http://www.vimeo.com/11380324
Attached Thumbnails
meetingroom.jpg  

Last edited by Chageotri; 14th May 2010 at 15:06.
Reply With Quote
Old 11th May 2010
Lunetta Lunetta is offline
Member

De schaduwen zouden misschien vanaf waar ze starten wat donkerder moeten zijn.
Die tafelpoot zweeft zo een beetje in al die schaduw.
De Ambient Occlusion misschien es checken?
Aja, misschien de receive GI in illumination van uw zwart leder wat verhogen, dan krijg je wat meer detail denk k.
Misschien ook de sample waarde verhogen van de lichtbron die uw schaduw produceert.

Ziet er wel goed uit hoor
Thx om te delen
Reply With Quote
Old 11th May 2010
Senior Member

Bedankt voor de tips! Die pootjes vd tafel en stoelen mogen idd iets meer tegen de grond plakken.

Receive GI op stoelbekleding opgetrokken - specular iets breder gemaakt - rgb waarde pietsie lichter.

AO: contrast sliders maximum zwart en wit gezet (die stonden laag contrast) - dan onderaan bij contrast waarde 30% ingesteld ipv 0.

Quote:
Originally Posted by Lunetta View Post
Misschien ook de sample waarde verhogen van de lichtbron die uw schaduw produceert.
Wat doen deze instellingen op de lichtbron? Dat moet ik even opzoeken...

Aangepaste render volgt...
Old 11th May 2010
Senior Member

Hier is de aangepaste render. De tafel en stoelen zweven niet meer dankzij de AO - plafondranden en zonwering zijn daardoor ook wel flink be´nvloedt - maar dat is dan de trade-off zeker (maar met twee renders en een masker in psd zou ik het beste van de twee werelden kunnen krijgen...)

De stoelbekleding is nu ook volledig doortekend. Al bij al een beter beeld (thanks Lunetta).

Stuur ook een screentje van mijn "digitale kleurmeter" waarover ik het had in: http://www.c4dlounge.eu/forum/showth...3859#post13859
Attached Thumbnails
meetingroom02.jpg   digi-kleurmeter.jpg  

Last edited by Chageotri; 11th May 2010 at 23:11.
Reply With Quote
Old 13th May 2010
Lunetta Lunetta is offline
Member

Hoh, als ik de eerste render en de 2e bekijk weet ik niet of ik zo'n goede raad heb gegeven, misschien een versie tussen de 2? Van alles wat ik zei een klein beetje toepassen :P

Als je die receive illumination teveel verhoogd lijkt het materiaal wat afgewassen. Die bump op dat leder komt er vreselijk uit zo met tegenlicht van de zon (die rechtse en linkse) precies plastiek met een textuur op.

Hmm, dat is wel wat veel AO.
Je kan de maximum ray lenght verminderen, of de wat meer wit op de gradient om hem te verkleinen. Wat ik soms doe is ipv zwart donkergrijs te nemen dan is het niet zo overheersend, maar dat zal in LWF wel beter uitkomen denk k.
Je hebt ook een Compositing tag, waar je "Seen by AO" kan uitvinken. Met dit kan je AO van uw blinds halen (beste 2 werelden )

Over die schaduwen, als je uw lamp selecteert, dan heb je ergens shadow instellingen..
type (area waarschijnlijk), color, accuracy en samples, als je meer sampels hebt dan zal die vervaging van de schaduwen smoothen (denk k).
Ik heb een pic toegevoegd vanuit de help manual. Kijk eens bij Area Shadow in de manual.
Maar nu ik die pic zag weet ik niet of er veel aan die schaduw te doen is, misschien is ie ok.

Wat ook leuk is, is multipass en alles apart naar PSD, dan kan je bijvoorbeeld de AO zo hevig doen als je wilt. Alles is toch aanpasbaar.
Attached Thumbnails
003336.jpg  
Reply With Quote
Old 14th May 2010
Senior Member

Dat stukje over "shadow mapping" heb ik opgezocht in help. Daar weet ik nu iets meer over, alhoewel... Voor het berekenen van zo'n shadow map bekijkt c4d de scene vanuit het standpunt van de lichtbron... Da's natuurlijk niet het standpunt van waaruit de waarnemer de schaduw bekijkt... Da's dus weer projecteren, interpoleren, etc... Veranderingen van instellingen hebben ook nogal een groot effect op rendertijd en zo...

Ach, ik ga daar nog wat mee prutsen, zo moeilijk kan dat niet zijn.

Kwestie van erachter te komen wat elk "knopje" doet...

Toch een belangerijke instelling ook voor de "korreligheid" van een beeld me dunkt.

Last edited by Chageotri; 14th May 2010 at 00:13.
Reply With Quote
Old 14th May 2010
Senior Member

Leuk zo'n "render coach".

- andere bump texture voor de stoelbekleding (vloeiender -meer leer...)
- receive GI op stoelbekledeing van 150% naar 125% - maareuh.. die kan even goed default op 100% staan denk ik.
- AO slider ipv zwart > midden grijs
- compositing tag op plafond en op wanden - AO uitgevinkt. Op blinds laat ik AO ingrijpen, met dat middengrijs in de slider worden ze nu minder dens - zonder AO erop worden ze bijna weggeblazen...

Beter zo, niet? Nogmaals bedankt.
Attached Thumbnails
meetingroom03.jpg  
Old 14th May 2010
Tom's Avatar
Tom Tom is offline
Senior Member

de schaduw lijkt me heel hard voor een raam met de zonnewering/blinden (of hoe je et ook wilt noemen) gesloten
Reply With Quote
Old 14th May 2010
Senior Member

OK Tom, voor jou doe ik er nog een rendertje bovenop.

Compositing tag op de blinds met AO uitgevinkt.

Het is zeker zonniger. Het leuke hiervan is dat je greep krijgt op de instellingen - en dat je hetgene wat je in gedachten hebt, kan uitvoeren: controle noemen ze dat, denk ik.
Attached Thumbnails
meetingroom04.jpg  
Old 14th May 2010
Tom's Avatar
Tom Tom is offline
Senior Member

hehe nice, ooit ga ik ook nog is tijd meten spenderen aan belichting/rendersettings in c4d
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules