![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Hoi iedereen,
Ik heb de taak gekregen om een Granini fruitsap fles te modelleren. De enige moeilijkheid lijkt me de ingedeukte gaatjes rondom het middel van de fles. Wat lijkt jullie de meest efficiente manier om dit aan te pakken? Shaders? Handmatig? Textuur? Groet Matthias Last edited by CerealMike; 29th September 2016 at 19:44. Reason: foto herschalen |
|
|||
|
|||
![]()
Dit zou ik gewoon vlak modelleren en vervolgens in een wrap deformer gooien. Pretty easy, lastigste lijkt me nog het aantal putjes te tellen... ;-) Het verschil in diameter van de cilindervorm, kan je dan op z'n beurt weer met een andere deformer fixen.
Beetje experimenteren met deformers dus. Last edited by missingpixel; 29th September 2016 at 16:48. |
|
|||
|
|||
![]() Quote:
|
|
|||
|
|||
![]()
zo zou ik het nooit bekeken hebben, interessant.
ik had hem gewoon old school gemodelleerd, maar dat toont aan hoe weinig ik gebruik maak van de tools van Cinema...
|
|||
|
|||
![]()
Ik zou de fles modelleren, met illustrator een patroon zwart/wit maken zoals de deukjes, cilindrische projectie plaatsen, ff spelen met de gradient om de juiste curve te krijgen van de deukjes en dan gebruik maken van displacement.
Dat is hoe ik bij mn BMW ook alle details op de bumper heb gemaakt zoals de rondjes waar sensoren zitten e.d. maar ook de tankdop lijn. |
|
|||
|
|||
![]()
Net ff snel een opzet gemaakt, ik zeg definitely the way to go. Als er namelijk iets niet lekker zit met je deukjes pas je t gewoon ff snel aan in je texture.
Met displacement bedoel ik dan wel sub-polygon displacement, dus wel goeie hoge resolutie textuur maken, rond de 8000 pixels is lekker scherp. Ik maak meestal op rond 1000 pixels, en exporteer dan 600 DPI. Have fun with it! |
|
||||
|
||||
![]()
met een tiles/circles 2 of 3 shader asl displacement kom je toch al een heel eind in de buurt
zonder een aparte textuur te maken. maar de gradient is wel een stuk beter als je het zelf maakt ..zoals ztef voorstelt |
|
|||
|
|||
![]()
Met standaard shaders kom je inderdaad ook wel end, maar goed, meestal hebben mensen die met cinema 4d werken wel illustrator, dus ik zou dan voor t maximale resultaat gaan.
![]() |
![]() |
Tags |
bottle, fles, fruitsap, granini, model |
Thread Tools | |
Display Modes | |
|
|