C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Modelleren in Cinema4D

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29th September 2016
CerealMike CerealMike is offline
Junior Member

Default Hulp bij 3D model Granini fruitsap

Hoi iedereen,

Ik heb de taak gekregen om een Granini fruitsap fles te modelleren.

De enige moeilijkheid lijkt me de ingedeukte gaatjes rondom het middel van de fles.

Wat lijkt jullie de meest efficiente manier om dit aan te pakken? Shaders? Handmatig? Textuur?

Groet
Matthias
Attached Images
File Type: jpg granini_fles.jpg (205.9 KB, 17 views)

Last edited by CerealMike; 29th September 2016 at 18:44. Reason: foto herschalen
Reply With Quote
Old 29th September 2016
missingpixel missingpixel is offline
Member

Dit zou ik gewoon vlak modelleren en vervolgens in een wrap deformer gooien. Pretty easy, lastigste lijkt me nog het aantal putjes te tellen... ;-) Het verschil in diameter van de cilindervorm, kan je dan op z'n beurt weer met een andere deformer fixen.
Beetje experimenteren met deformers dus.

Last edited by missingpixel; 29th September 2016 at 15:48.
Reply With Quote
Old 29th September 2016
CerealMike CerealMike is offline
Junior Member

Quote:
Originally Posted by missingpixel View Post
Dit zou ik gewoon vlak modelleren en vervolgens in een wrap deformer gooien. Pretty easy, lastigste lijkt me nog het aantal putjes te tellen... ;-) Het verschil in diameter van de cilindervorm, kan je dan op z'n beurt weer met een andere deformer fixen.
Beetje experimenteren met deformers dus.
Yes, dat is inderdaad een goede piste! Dank.
Reply With Quote
Old 30th September 2016
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

zo zou ik het nooit bekeken hebben, interessant.
ik had hem gewoon old school gemodelleerd, maar dat toont aan hoe weinig ik gebruik maak van de tools van Cinema...
Old 1st October 2016
Ztef Ztef is offline
Member

Ik zou de fles modelleren, met illustrator een patroon zwart/wit maken zoals de deukjes, cilindrische projectie plaatsen, ff spelen met de gradient om de juiste curve te krijgen van de deukjes en dan gebruik maken van displacement.
Dat is hoe ik bij mn BMW ook alle details op de bumper heb gemaakt zoals de rondjes waar sensoren zitten e.d. maar ook de tankdop lijn.
Reply With Quote
Old 1st October 2016
Ztef Ztef is offline
Member

Net ff snel een opzet gemaakt, ik zeg definitely the way to go. Als er namelijk iets niet lekker zit met je deukjes pas je t gewoon ff snel aan in je texture.
Met displacement bedoel ik dan wel sub-polygon displacement, dus wel goeie hoge resolutie textuur maken, rond de 8000 pixels is lekker scherp. Ik maak meestal op rond 1000 pixels, en exporteer dan 600 DPI. Have fun with it!
Reply With Quote
Old 1st October 2016
Genie's Avatar
Genie Genie is offline
Senior Member

met een tiles/circles 2 of 3 shader asl displacement kom je toch al een heel eind in de buurt
zonder een aparte textuur te maken.

maar de gradient is wel een stuk beter als je het zelf maakt ..zoals ztef voorstelt
Reply With Quote
Old 1st October 2016
Ztef Ztef is offline
Member

Met standaard shaders kom je inderdaad ook wel end, maar goed, meestal hebben mensen die met cinema 4d werken wel illustrator, dus ik zou dan voor t maximale resultaat gaan.
Reply With Quote
Reply

Tags
bottle, fles, fruitsap, granini, model

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules