![]() |
|
|
|||
|
|||
|
Hallo, ik ben nieuw hier op het forum. Ik zal me direct nog voorstellen in het voorstelgedeelte.
Ik ben hier terecht gekomen tijdens mijn zoektocht over schaduw in een 3dmodel. Ik heb in Vectorworks een 3dmodel opgezet, dit in Cinema4d binnen gehaald, in een scene geplaats met lucht, vloer en licht en aangekleed. Licht en schaduw is resp. een infinite light en een shadowcaster. Na het renderen klopt de schaduw op sommige plekke niet. Zoals op de afbeelding te zien is valt de schaduw in het omcirkelde gedeelte niet goed. Hoe kan dit komen? |
|
|
||||
|
||||
|
Mmm is wat lastig te zeggen. Ik zie eerlijk gezegd niet echt een probleem.
Peace, Rich_Art.
|
|
|
||||
|
||||
|
volgens mij is er inderdaad geen probleem maar toevallig dat de kleur va nde schaduw gelijk is aan de kleur van het materiaal. probeer eens aan het beton een kleur te geven enkel om te zien wat het effect is .
|
|
|
|||
|
|||
|
Volgens mij moet de schaduw zijn zoals in de bijlage, dus dat die niet op het het beton links van de balkonplaat loopt. Ik begin nu echter meer te twijfelen aan mijzelf dan aan C4D
|
|
|
||||
|
||||
|
denk ik niet, hangt er van af waar het licht vandaan komt, als ik het totaal beeld bekijk merk je op de volledige verdieping het zelfde effect. verplaats eens je lichtinval ? zelf ben ik geen Pro in C4D wel op bouwkundig tekenwerk en het vroegere manuele tekenwerk op de plank.
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|