![]() |
|
|
|||
|
|||
|
dank, Vray met LWF maar dan aangepast, nooit puur LWF (Linear Multiply 1/1/1,8)
steeds met wat extra contrast & saturatie, soms ook met 1,6 of 2,0 als gamma geeft wat meer drama aan de rendering Een tip: staar je niet blind op LWF, speel er mee, kijk wat er gebeurt als je aan de knoppen draait bvb thirdseventh gebruikt ook geen LWF (volgens de autodesk tutorial) |
|
|
||||
|
||||
|
Quote:
Third en the seventh gebruikt wel degelijk LWF. Vray doet dit namelijk native. Wat hij niet gebruikt (of in mindere mate aangezien dit een per shot post effect is) is color mapping. Daarmee kun je je highlights in verschillende gradaties clippen en dat wil je soms wel/niet. Ik doe een groot gedeelte color mapping nu ook in post omdat ik per shot meer dynamisch bereik heb. Third en the Seventh is hoe dan ook een ziekelijk mooi voorbeeld van hoe het moet haha!
|
|||
|
|||
|
third seventh gebruikt volgens de areaautodesk tutorial
CM linearmultiply 1/1/1 (dus geen gamma correctie) waarschijnlijk dat ie in post pas de 2,2 gamma er aanhangt Vray is niet native LWF, niet in max & niet in c4d wel is er in de c4d versie (nu sinds 1,2) een knop om alles naar LWF om tezetten |
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
|
|||
|
|||
|
Quote:
Ik heb vanmorgen jou prenten en die van Shademaster zitten bestuderen en dan denk ik, man, man, man, wat moet ik nog veel leren!
|
|
|
||||
|
||||
|
Ik zou standaard kiezen voor de LWF. Je images komen er gewoon beter uit.
Quote:
![]() Peace, Rich_Art.
|
|
|
|||
|
|||
|
Dank je Rich art, daar heb ik wel wat aan. Zal mijn volgende project meteen in LWF zetten, ik gok het erop
![]() Vreemd dat het er niet standaard inzit als het eigenlijk altijd een beter resultaat oplevert. Ik hoor wel geluiden dat standaard in versie 12 zou komen maar weet dat natuurlijk niet. Iemand enig idee wanneer 12 uitkomt? |
|
|
|||
|
|||
|
Quote:
LWF is een tool een stuk gereedschap, je moet er een tijdje meewerken zodat je weet wat het is, hoe het werkt en wat de resultaten zijn. daarna kan je beslissen hoe je het wilt gebruiken, maar daarvoor moet je het eerst leren. zelf start ik een project steeds in LWF, met een vray physical sun & physical camera, daarna ga ik aan de knoppen draaien om het beeld meer sfeer te geven Quote:
check de bmd website, de beelden staan in chronologische volgorde onderaan staan de oudste werken dan zie je waar we vandaan komen
|
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|