![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Hey mensen!
Zoals belooft heb ik een tutorial gemaakt voor alle mensen die graag mooie belichting willen maken in Cinema4D Advanced Render. http://www.vimeo.com/11380324 In deze tutorial leg ik uit hoe je het makkelijkste een mooie buitenlicht setup kunt maken voor je Cinema4D scenes gebruik maken van Linear Workflow. Hij is volgens mij compatible voor mensen met c4d 9.0 zelfs (corrigeer mij als ik het verkeert heb). Hoop dat hij van enig nut is geweest voor iemand!
|
||||
|
||||
|
Bedankt voor je bijdrage Daan.
![]() Peace, Rich_Art.
|
|
|
|||
|
|||
|
Bedankt. Top.
Kun je hem ook als download aanbieden? Dan kan ik hem offline bewaren? |
|
|
||||
|
||||
|
Ziet er erg mooi verzorgd uit, top! Ik ga hem nog eens op mijn gemak bekijken.
|
|||
|
|||
|
Zéér interessant - kende "color mapping", maar niet in combinatie met "color correction"... had deze ook graag offline beschikbaar. Hoe ga je dan te werk? (heb een account op vimeo).
Daan, het is gelukt ondertussen - Dank je zeer hartelijk voor deze tutorial!
Cheers, Cha Last edited by Chageotri; 2nd May 2010 at 22:04. |
|
|
|||
|
|||
|
Ik kende die HSV model ook niet eigenlijk. Helpt indrukwekkend veel.
Is er eigenlijk een oplossing om je materialen in de viewport niet zo donker te maken ? (ea een gamma correctie in de viewport, is dat mogelijk?)
|
|||
|
|||
|
In de video zie ik dat HSV wordt uitgevinkt. Is dat wel een goed idee - ivm met kleurgetrouwheid tijdens het remappen (converteren) van de kleuren zorgt HSV aangevinkt ervoor dat alléén de helderheid (V) geremapped wordt - niet de H (hue of kleursoort) en ook niet de S (saturatie).
In c4d Help vind ik hierover het volgende: HSV Model - If this option is active, the HSV model’s colors will be converted and only the V (brightness) component will be affected. The colors will remain identical, e.g. a dark blue will not be turned into a purple. Misschien beter aangevinkt laten dus?
|
||||
|
||||
|
Hey mensen, mooi dat ie bevalt!
Over HSV: is gewoon personal preference . In GI krijgt iets wat heel erg bright geel is heel mooi een verloop van wit naar geel naar oranje. Ik vind het effect wat natuurlijker om het zo te zeggen .Hoe meer kleurmixing hoe beter vind ik persoonlijk.
|
||||
|
||||
|
Thanx!
Filmpjes downloaden op de mac: Open activiteitenoverzicht tijdens het afspelen. In de rij kleine bestandjes zie je één die groter is (tijdens het afspelen zie je deze oplopen) Als de film geheel geladen is dan met 'alt' dubbelklikken. De download gaat dan automatisch. |
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|