![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Perfect! Weer net even iets anders, maar voor het grootste gedeelte hetzelfde als R13. Denk dat ik er snel aan gewend ben... :-)
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Om het simpel te houden voeg je een extra RM toe. Input + Output Range op Degree Input Lower = Output Lower : vb: - 60° Input Upper = Output Upper : vb: 0° Vervolgens teken je in het Spline-vakje de Bounce die je wil. d |
|
|||
|
|||
![]()
Heel netjes, die kettingen :-)
Tip: bij de MoGraph ketting is die laatste modulo niet nodig, de cloner offset kan waarden groter dan 1 aan. |
|
|||
|
|||
![]()
Xpressies met ronde hoekskes en kromme lijntjes, èèhkes....
Als ik ze in de 13 open zien ze er gelukkig weer normaal uit :-) |
|
||||
|
||||
![]()
Hahaha, wel met de tijd meegaan Kees!
![]() @ Douwe: Dank je wel, ga ik eens proberen.
|
|||
|
|||
![]()
Zodra de school een R14 voor me heeft aangeschaft....
Er zitten overigens nog een paar kleine schoonheidsfoutjes in je ketting. De rotatie van de tandwielen wordt gegeven door: rotatie(tandwiel) = cycli * lengte(kettingspline) / radius(tandwielspline) en het aantal schakels op de ketting door: schakels(aantal) = tanden(aantal) * lengte(kettingspline) / (radius(tandwielspline) * 2 * pi) Maar beter goed gegokt dan fout berekend :-))), voorbeeldje in bijlage |
|
||||
|
||||
![]()
Ah, ik heb het op een andere manier benaderd, het was geen gokken hoor. De ketting draait in 1 seconde exact 1x rond. Hij draait dus 360 graden. De ketting heeft 70 gaten, in welke elk een tand valt. het grote tandwiel heeft 35 tanden, dus draait deze per seconden 720 graden. Dit omrekenen naar radialen is 720/180*pi. Vandaar dit in de formula node.
Display Modes | |
|
|