![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Zo zijn er talloze variabelen die van invloed zijn op een print. Google maar eens, er zijn veel betere voorbeelden te vinden. Maar een nauwkeurigheid van 20 micron (is dus een nauwkeurigheid van 0.02mm) vind ik al behoorlijk voor een consumentenprinter. Tuurlijk, het blijft bewerkelijk. Maar ben er van overtuigd dat de kwaliteit snel vooruit zal gaan in de komende jaren. En anders nabewerken. Schuren, polijsten, lakken. Het is ideaal om mensen een tastbaar iets te geven van hun idee. Een render presenteren van hun wens is mooi, maar om daarbij ook een tastbaar model te kunnen geven nog veel mooier. Het geeft mensen een nog beter beeld. Al moet hun eindproduct uiteindelijk van een ander materiaal gemaakt zijn, ze krijgen er veel meer gevoel bij. En inderdaad, jouw voorbeeld is allesbehalve perfect. Daarom vind ik het ook geen goede referentie om over een printer te oordelen.
Every artist was first an amateur. Last edited by Leopard1975; 31st January 2014 at 15:57. |
|
|||
|
|||
![]()
Ik ken er niets van, buiten wat ik google.
Ik verwachte er gewoon wat teveel van denk ik ![]() Maar als je er voorbeelden mee kunt maken en de klant erdoor overtuigen kan het zekers zijn geld opbrengen. Toch denk ik dat er veel mensen denken dat ze hetzelfde gaan kunnen uitprinten van wat er op hun scherm staat en wat bedrogen gaan uitkomen ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ik heb toch printjes gezien die echt wel heel gaaf zijn. Natuurlijk staat het nog redelijk in de kinderschoenen maar het is gewoon echt wel gaaf natuurlijk.
Peace, Rich_Art. ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Maar in de toekomst? Tja, de eerste computers waren ook niet geschikt om zo even op te werken, en kijk nu eens.
|
||||
|
||||
![]()
berichtje gehad?
|
||||
|
||||
![]()
Volgende printoefening. Deze keer het hoofd van Yoda (Star Wars figuur). De print gaat ongeveer 10x8x8 cm worden. Langzame snelheid printen (20mm/s) om zo te kijken of hij goed detail print. De duur is dan ook erg lang, 31 uur!
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Yoda ziet er wel al goed uit. Dat 31 uur printen, gaat dat continue ? Of gaat hij zichzelf ook na een bepaalde tijd laten afkoelen/schoonmaken enz. Zijn na de 31 uur de materialen op ?
|
|
||||
|
||||
![]()
Dat gaat inderdaad continu. Hij geeft van tevoren aan hoeveel PLA hij nodig heeft. In dit geval 10 meter. (er zit 80 op een rol)
|
|||
|
|||
![]()
Ziet er zeer net uit!
Haha, hou er maar rekening mee dat je snel door zo'n rol gaat hoor. ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Quote: