C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > Algemeen > De Salon

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 8th June 2019
MultiDirector MultiDirector is offline
Member

Default Nieuwe mac pro nog wel betaalbaar?

Het zal de mac-gebruikers niet ontschoten zijn dat de nieuwe Mac Pro uit is. Een prachtig apparaat, dat wel; maar de prijzen zijn toch wel aan de erg hoge kant.

Een beeldscherm van € 5000 en dan voorts een standaard van € 1000 ( € 6000 in totaal) om hem fatsoenlijk op je bureau te kunnen laten staan??? Mijn oude 28 inch cinemadisplay kostte destijds € 1000 en daar heb je nu alleen een beeldschermstandaard voor?

En dan moet de Mac Pro zelf er nog bij, waarbij het instapmodel ook al snel zo'n € 6000 kost. Een beetje Mac Pro die geschikt is voor 3D en 3D rendering, met meerdere CPU kernen, minimaal 64 gig aan RAM-geheugen, een paar zeer snelle gpu video kaarten (Et cetera, et cetera), zal toch al wel snel zo'n € 15.000 à € 20.000 kosten, waar dan nog een € 6000 tellend beeldscherm bij opgeteld moeten worden, komt al snel in de richting van € 25.000.

En wie de absolute "top end" Mac Pro wil kopen, moet niet verbaasd zijn dat hij inclusief beeldscherm zo'n € 40.000 moet gaan neertellen. Ik bedoel: een prachtige computer die Mac Pro, maar voor mij absoluut onbetaalbaar. Wat dat betreft ben ik blij dat ik onlangs naar een pc ben overgestapt. Het zou me niets verbazen dat alleen al vanwege de prijs, veel mensen daardoor zullen overstappen naar een pc.

En daarbij: wat voor pc, ten opzichte van de Mac Pro, zou je dan voor € 40.000 wel niet kunnen kopen??? Ik denk toch met deze schrikbarend hoge prijzen en vergeleken met de nieuwe Mac Pro een monstermachine!

Last edited by MultiDirector; 8th June 2019 at 11:25.
Reply With Quote

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules