C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > WIPS/FINALS > Advanced Work in Progress (WIP)

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 7th October 2016
Nieuwus's Avatar
Nieuwus Nieuwus is offline
Moderator

Bedankt mannen!

@Dweemes: Klopt ben er nog niet helemaal uit over de presentatie. Ik wilde 'm nu in ieder geval even van alle kanten laten zien. Over camera settings heb ik in Substance painter nog niks gelezen. Ik ga me eerst verdiepen hoe ik de PBR workflow naar Cinema 4D kan vertalen. Helaas heb ik geen R17 want daar zit de Substance plugin bij.

PS: Ik heb een account gemaakt op Sketcgfab, hier kan je je model in uploaden en interactief bekijken. Heb ik dus ook met m'n koffie molen gemaakt, best vet.
https://sketchfab.com/models/65b4a8d...43e7b2f76e44ae
facebook.com/PrivatePolygon
privatepolygon.nl
Reply With Quote
Old 11th October 2016
Nieuwus's Avatar
Moderator

En wederom een testje met normal bakin. Low poly in Cinema 4D, High in Zbrush, Low poly in C4D unwrapped en uiteindelijk textured en baked in Substance Painter.
Nog onder de 1000 vertices.

https://sketchfab.com/models/c73a6d1...6cb9506b2ee21f
Attached Images
File Type: jpg Render3.jpg (389.3 KB, 17 views)
privatepolygon.nl
Reply With Quote
Old 12th October 2016
Petertje's Avatar
Petertje Petertje is offline
Senior Member

Ziet er goed uit Jarno! Geweldig mooi dat Substance Painter. Daar ga ik is even wat meer van lezen.
Reply With Quote
Old 12th October 2016
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

Substance painter, het kwam me al bekend voor en nu blijkt dat ik een aantal maanden geleden met hen wat emailverkeer had over de voorwaarden om een indie versie te gebruiken.
En dan raakt het onder het stof, wegens gebrek aan tijd en noodzaak, zoals zovele dingen.

kan je in een paar zinnen aangeven wat je met substance painter kan dat je met de standaard C4D functionaliteit niet kan? Dat switchen tussen low en high poly kan je eigenlijk met de sculpting tools van cinema toch ook?
Old 12th October 2016
Nieuwus's Avatar
Moderator

Bedankt Peter!

@Dweemes: Ik ben niet echt bekend met het switchen met de sculpting tools in Cinema, gebruik namelijk zelf al jaren Zbrush.
In SP kan je dus niet switchen tussen high en low, t is bedoeld om high poly details te bakken op de low.
Maar het texturen en materialen maken aan de hand van curvature maps en AO maps is echt heel gemakkelijk. Dit doe je volgens mij in C4D niet even zo 123. Hiermee kan je dus gemakkelijk vuil, krasjes e.d aan randen en gaten toevoegen.

Nu heb je ook substance designer waarmee je tevens ook smart materials kan maken die je in painter kan gebruiken, deze materialen berekenen dus aan die hand van die maps waar dat vuil enzo moet komen.
Maar t mooiste vind ik nog dat het physically based rendering is. Ik weet dat je sinds R17 ook een plugin heb voor samenwerking tussen SP en C4D en dat je volgens mij ook Iray voor C4D hebt maar ik werk met R16 dus dat gaat voor mij niet.
Het texturen met zoiets als bodypaint werkt voor mij gewoon niet, vind het allemaal te onhandig en t moet gewoon snel een keer opgepoets worden.
Ten slotte is 160 euro bar weinig voor zo'n programma wat momenteel in de gehele film en game industrie gebruikt word.
privatepolygon.nl
Reply With Quote
Old 12th October 2016
Dweemes Dweemes is offline
Admin Team

met switchen bedoel ik, je maakt een sculpting level met meer detail en gaat dat baken op een low poly versie.
En je kan hier met verschillende lagen van detail werken.
Zit mooi in mekaar en werkt goed vind ik.

Een painter die op basis van maps werkt heb je in cinema dus niet en bodypaint heeft nooit echt veel enthousiaste aanhangers gehad. Ik verdiep me er bij moment eens in en als ik dan op een bepaald moment ermee aan de slag wil ben ik alweer vergeten hoe het allemaal ging. het zegt in elk geval iets over de weinig intu´tieve workflow...
Toch eens tijd zoeken om met substance designer aan de slag te gaan.
Old 12th October 2016
Nieuwus's Avatar
Moderator

Quote:
Originally Posted by Dweemes View Post
met switchen bedoel ik, je maakt een sculpting level met meer detail en gaat dat baken op een low poly versie.
En je kan hier met verschillende lagen van detail werken.
Zit mooi in mekaar en werkt goed vind ik.
Ja t echt sculpt werk kan je niet in Substance Painter doen, daar is dan idd meer C4D of Zbrush voor nodig.
Je hebt bijvoorbeeld ook nog particle brushes die bijvoorbeeld regen, iets wat lekt of een zandstorm simuleren waarbij je kanalen zoals color, metallic, rougness en height aan kan zetten, best grappig.
privatepolygon.nl
Reply With Quote
Old 12th October 2016
Nieuwus's Avatar
Moderator

Overigens m'n olifant die ik tijd terug had gemaakt onder handen genomen zodat ik hem in Substance Painter even een snel kleurtje kon geven en toen op Sketchfab gezet
Lekker bezig
https://sketchfab.com/models/8e56c29...c19f5e567d1121
Attached Images
File Type: jpg Elephant_Statue_Small.jpg (273.8 KB, 15 views)
privatepolygon.nl
Reply With Quote
Old 2 Weeks Ago
Nieuwus's Avatar
Moderator

Hi allemaal!

De laatste tijd druk met van alles behalve 3D helaas. K was al een hele tijd bezig met het leren van Corona en daarmee een interieur aan t maken. K was even toe aan iets anders dus heb ik na t spelen van het spel Mass Effect Andromeda een oud project nieuw leven ingeblazen.
Het gezicht van deze alien (salarian) geretopo'ed in C4D en details aan toegevoegd in Zbrush.
Z'n body armour vind ik vrij lastig om te maken maar schiet al aardig op (UV's gaan een ramp worden heb ik het vermoeden).
K doe alleen het bovenste gedeelte want anders gaat t allemaal te lang duren.
Uiteindelijk ga ik de boel texturen in Substance Painter!
Attached Images
File Type: jpg Salarian1.jpg (172.3 KB, 18 views)
privatepolygon.nl
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules