C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > WIPS/FINALS > Advanced Work in Progress (WIP)

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 3 Weeks Ago
MacObsession's Avatar
MacObsession MacObsession is offline
Senior Member

Default Hulp gevraagd....

Hallo,

Wie wilt mij helpen, en kan daardoor eens in mijn "werkje" kijken ?

Ben op zoek naar alle dingen die ik "fout" doe, en wie mij even op het juiste spoor zet . Mijn library scene zit in "render" fase, maar deze eet nu 45GB geheugen tijdens het builden van een light cache !!! Over de render tijd spreken we even niet nu . Dus moet grondig iets fout doen, maar wat !

Ik maak graag alles en gebruik geen HDRI omdat deze voor mij nooit voldoen. Ze zijn prachtig voor buitenwerk, gebouwen enz... maar niet mijn type van werk zoals jullie weten. Dit wil voormij zeggen, in bv. het geval van de library echt vier muren maak, vloer en dak. Deze worden voorzien van ramen (gaten) waar het licht SKY doorheen gaat. In mijn library staan dus fysiek 12 kasten X 2, incl. verlichting enz... De boeken zijn er slechts in 4, dus daar al gesjoemeld Ik doe dit omdat ik er van uit ga dat deze wel invloed kunnen hebben op schaduwen, reflectie's enz. Het gebruik van "instance" heb ik natuurlijk al ontdekt, maar deze geeft toch wel veel storingen. Ontbreken van objecten en problemen met belichten. Daardoor gebruik ik dit niet zo graag .

Ik zou aan diegene die me wilt helpen, de scene willen bezorgen onder WeTransfer.

Alvast veel dank !!
Old 2 Weeks Ago
roobol roobol is offline
Admin Team

Ik zie dat je VRAY gebruikt en dat heb ik niet, dus ik moet hier helaas passen...
Old 2 Weeks Ago
Nieuwus's Avatar
Nieuwus Nieuwus is offline
Moderator

Ik gebruik ook geen Vray maar 45 GB aan geheugen.... hoe groot zijn de textures die je gebruikt?
facebook.com/PrivatePolygon
privatepolygon.nl
Reply With Quote
Old 2 Weeks Ago
MacObsession's Avatar
Senior Member

hallo,

Ik heb gisteren 7 uur liggen debuggen en zoeken naar het heuvel

Volgens mij is dit een bug, want heb het gevonden

Het lag aan één "Hybernurbs" -> haar kleed ! Als ik deze afzetten, verliep alles als een trein, binnen de 5min was hij aan het renderen met een fractie van de resources. Daarvoor duurde het maken van een light cache 7 uur en nam 45GB geheugen! In de vierport en test render preview, renderde het kleed ietsje langer, maar geen drastische verhogingen. Gezien mijn gepruts, testen debuggen, render settings enz... wel iets gevonden wat ik toch wil delen, maar jullie alvast weten

betreft render settings:
Indirect Illumination Irradiance map + brute force GI (depth op 4) en DMC op 1.
Deze geven opmerkelijk betere kwaliteit, Indirect Illumination Irradiance map + light cache is echt plat, het geen ik mis zie aan de scene. Door de brute force, wordt het veel realistischer(meer diepte), dit is echt duidelijk zichtbaar. Gezien dit, zal ik opnieuw renderen met brute force, na een paar aanpassingen.

Mijn MacPro ziet af
Attached Images
File Type: jpg Screen Shot 2018-11-21 at 14.16.28.jpg (480.9 KB, 6 views)

Last edited by MacObsession; 2 Weeks Ago at 15:19.
Reply With Quote
Old 2 Weeks Ago
Rupart's Avatar
Rupart Rupart is offline
Moderator

Ik begrijp niet helemaal wat er verkeerd gaat. Wij gebruiken enkel HDRI's om te belichten, voor zowel interieur als exterieurprojecten. Simpelweg omdat daar veel betere en realistischer resultaten mee geboekt worden. Wel moet je een goede HDRI hebben met een bak informatie, ik raad je de Peter Guthrie HDRI's aan.

Begin met het belichten van een interieur met de Vray physical sun en sky en een Vray Physical camera. In de camera white balance preset op neutral zetten en vignetting effects op 0. Speel nu met de waarden van de camera totdat je de gewenste lichtval en intensiteit hebt, voor interieurs bv. ISO 400, F-stop 2.8 en shutter speed tussen de 250/350. Dit is afhankelijk van je scene (raamoppervlakten). Plaats dan een nieuw licht met een HDRI en render opnieuw (wel de physical sun uitzetten). Waarschijnlijk is je render een stuk donderder nu. Omdat je Vray physical sun en sky i.c.m. een Vray physical camera physical correct is breng je nu de HDRI in intensiteit naar de gecalibreerde camera toe. Dat wil zeggen, is het te donker verhoog dan de intensity waarde van de HDRI totdat deze naar wens is. Op deze manier is de rendertijd het meest effectief en heb je een realistische weergave. Voor de overige lampen geen omnilights gebruiken, liever Area lights en nog liever IES lights.

Voor de render settings in Vray 3.6 gewoon standaard instelling gebruiken, enige dat je kunt tweaken als je veel ruis hebt is de noise threshold terugbrengen naar 0.003 i.p.v. 0.005.

That's it really!
Old 2 Weeks Ago
MacObsession's Avatar
Senior Member

THX!

Ga ik uitzoeken
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules