C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > RESOURCES > Vragen >>> > Mograph, Hair, Thinking Particles, Sketch and Toon, ...

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 2 Weeks Ago
jackrabbit jackrabbit is offline
Junior Member

Quote:
Originally Posted by douwe View Post
Als je een recente versie van Cinema hebt, kan je met Fields aan de slag.
Check de c4d in bijlage.

Het truukje zit hem in de FallOff Tab van de Plain Effector,
Het bovenste laagje (Extrude) staat op Subtract. Wanneer je dit laagje selecteert kan je met de Radius parameter het verschijnen / verdwijnen controleren.

Ik heb R20 Studio.
Fields nog niet geprobeerd inderdaad, heb ik ook nog niet in de vingers, maar ik ga me er eens aan wagen. Thanks!
Reply With Quote
Old 2 Weeks Ago
jackrabbit jackrabbit is offline
Junior Member

Good lord, dat klinkt erg ingewikkeld.
Ik ben nogal een erg basic cinema gebruiker, dus daar gaat me teveel tijd en studie in zitten.

Ik had al zitten denken aan colliders enzo, dan kan ik wel een vlak vullen zeg maar, maar het grindpatroon raak ik dan kwijt evenals een gelijke onderlinge ruimte tussen de cubes ...

Ik ga maar op de handmatige manier over for nu.

Dank allen voor het meedenken

Quote:
Originally Posted by douwe View Post
hmmmm....
-het is altijd een goed idee je af te vragen of de manuele weg niet véél véél sneller is dan de zoektocht naar een geautomatiseerde.

-ik zou zelf denk ik, eerst met dynamics proberen spelen ( dat is collision based, terwijl mograph geen idee heeft van de contouren van de afzonderlijke clones )

- matthias van aixsponza heeft ooit een dart thrower gemaakt met thinking particles. Die werkt niet meer omdat coffee niet langer ondersteund wordt, maar dat is snel aangepast, zie bijlage.

De moedige exploreerder zou hier misschien wel iets mee kunnen fabriceren.

Maar goed : closer, but no cigar just yet.

-als je met python aan de slag wil, dan moet je je al aardig beginnen verdiepen in circle packing.

-en misschien ook een optie ... Hair ? Daar kan je de distributie ook controleren met een Radius.
Misschien valt er ook wel een Scaling te forceren.

Genoeg food for thought. Wie voelt zich uitgedaagd ?

Hoedanook : het is altijd een goed idee je af te vragen of de manuele weg niet véél véél sneller is dan de zoektocht naar een geautomatiseerde.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules