C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum  

Go Back   C4DLounge.eu - Cinema 4D Gebruikers Forum > WIPS/FINALS > Advanced Work in Progress (WIP)

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23rd May 2010
Buzz Lightyear Buzz Lightyear is offline
Member

Default Architectuur wip

Ben nieuw op dit forum, maar hoor graag wat jullie van mijn Wipjes vinden. Het is 1 en hetzelfde project.

Click image for larger version

Name:	exterieur 2.jpg
Views:	107
Size:	141.8 KB
ID:	3255

Name:	interieur 1.jpg
Views:	84
Size:	163.9 KB
ID:	3256

Name:	interieur 2.jpg
Views:	54
Size:	133.7 KB
ID:	3257

Name:	slaapkamer 1.jpg
Views:	72
Size:	436.8 KB
ID:	3258

Name:	slaapkamer 2.jpg
Views:	59
Size:	412.3 KB
ID:	3259

Last edited by Buzz Lightyear; 23rd May 2010 at 13:20.
Reply With Quote
Old 23rd May 2010
Lunetta Lunetta is offline
Member

Hoi, en welkom.

Geef er eens wat uitleg bij, qua settings ofzo. Of hoe ze puur uit de C4D komen.

Ik vind ze wel goed, maar nog iets te plastisch. Volgens mij is er veel aan gesleuteld in Ps. Ik zal ook maar eens zeggen dat je eens LWF moet proberen.

Bij 2 en 3 zit die ambient verlichting wat raar. De spots zijn uit, maar toch krijg je zo'n lichtvlek.

Waarom zijn bij de laatste 2 die shaduwen zo scherp?
Verder misschien wat rechte hoeken bevelen ofzo, scherpe, perfecte hoeken van 90°
Ze zijn ook wat flets, heb die laatste eens auto levels gedaan en dan wat afgezwakt met de oorsponkelijke. Vind ik al stuk minder afgewassen, je snapt wel wat ik bedoel.

Ciao!
Succes
Attached Thumbnails
Untitled-1.jpg  
Reply With Quote
Old 23rd May 2010
Member

Nou dat zal ik dan maar doen, haha

De eerste drie (exterieur en restaurant/balie) zijn bewerkt. De slaapkamer heb ik nog niet bewerkt. Deze komen direct uit cinema. Ze zijn allemaal met LWF principe gemaakt. Bij de slaapkamer vond ik die lichtvlekken van de zon wel mooi, maar ze zijn wel hard ja. Kan ik dat in cinema verzachten??

De spotjes bij 2 en 3 staan aan, alleen om de een of andere vage reden zie je de visibility van de lampjes bij deze niet.

Met de hoeken van het hout etc ben ik bezig geweest, alleen daar kwam ik nog niet helemaal uit. Als ik alleen een bevel gebruikte leek het nog meer uit 1 blok hout te komen. Ook geprobeerd met een bevel en deze daarna naar binnen te extruderen. Dit was alleen veel te veel werk voor weinig resultaat... nog tips???

Misschien nog goed om te vermelden: alles is gemoddeld in vectorworks.
Reply With Quote
Old 23rd May 2010
Member

Mijn zon heeft zachte schaduwen denk k. Ik gebruik infinite met 'area shadows'. Zal wel dat zijn. Je hebt vast hard shadows of iets anders.
De lichtvlekken zijn zeker mooi. Maar ik bedoelde zo vage lichtgekleurde vlekken in tegenrichting van de spotjes. Precies of ze van onder belicht worden en dat ze toch niet aanstaan.

Ja, ik gebruik ook VW. Hangt ervan af wat je wil als doen, enkel presenteren zal wel ok zijn. Er is altijd tijd/kwaliteit hé. Je kan 't niet allemaal.
Reply With Quote
Old 23rd May 2010
Member

Die area shadow ga ik gelijk proberen.

Die vlekken bij de spotjes komen waarschijnlijk (als ik begrijp wat jij bedoelt) van de wand van de balie. Dit is een wand van geperforeerd staal en daar achter een bak met licht.

Tijd/kwaliteit is een behoorlijk item ja. Het is mijn afstudeerproject voor interieurarchitectuur op de Kunstacademie. Kwaliteit is dus erg belangrijk alleen komt de deadline steeds dichterbij......
Reply With Quote
Old 23rd May 2010
Member

Nice, ik ben met hetzelfde bezig voor Sint-Lucas, Gent. (aja nee, interieurvormgeving van mij, is wat chiller)
Deadline: één maand. Moet ng beginnen ontwerpen XD.

Je kan 't checken in mijn WIP thread. Ik houd de jouwe ook wel in 't oog.
Reply With Quote
Old 23rd May 2010
Member

Nog beginnen met ontwerpen, haha. Redt je dat?
Wat is het verschil met interieurarchitectuur eigenlijk?
Bij mij is het ook nog een maandje ofzo, maar moet nog heel veel gebeuren...pfff....

Ik heb allen keer je wips zitten bekijken, ziet er netjes. Centere Pompidou toch?

Ik zag in jou thread staan dat je voor glas de seen bij GI hebt uitgezet. Kan je uitleggen wat dat doet?
Reply With Quote
Old 23rd May 2010
Member

Boja, het wordt nog druk..
Verschil is dat het wat technisch minder ondersteunt is, en daarom soms wat creatiever.
Maar we mogen geen structureel werk verwijderen ofzo. Meer meubel, interieur, whatever.
Nuja, ze doen graag moeilijk. Nu is het ipv interieur, een gans expo, en zelf thema's kiezen en wat moet gezien worden enzo. Met hun deadlines.. pff.
2e zit is er ook nog, maar zo mag 'k niet denken.
Pompidou ja.

Wel, dat zorgt ervoor dat je zonlicht dwars door je ramen gaan bijvoorbeeld, zodat de stralen niet terugkaatsen tegen het glas en naar buiten gaan terug. Ik denk dat je zo een van uw GI bounces kan kwijtspelen. Zoiets. Als je het uit zet is het precies of het open ruimte is die verder loopt met buiten. De GI stralen worden niet tegengehouden door het glas. Vooral goed om het binnen klaar te krijgen.
> Zet dat gewoon 'composition tag' op uw glasgeometrie, en seen by GI uitvinken
En als je ambient oclusion wil gebruiken, kan je die ook uitvinken in die tag, AO op glas heb je niet nodig.
Dan moet je minder van die lokale verlichting gebruiken.

Last edited by Lunetta; 25th May 2010 at 02:28. Reason: zaten fouten in
Reply With Quote
Old 23rd May 2010
Member

thanks, helder!
Reply With Quote
Old 24th May 2010
Member

Hierbij nog een paar wipjes. Zijn onbewerkt, vondt het lastig om in photoshop nog wat aan te passen...

Name:	slaapkamer bad.jpg
Views:	47
Size:	436.5 KB
ID:	3270

Name:	slaapkamer bureau.jpg
Views:	29
Size:	426.0 KB
ID:	3271

Name:	slaapkamer overzicht.jpg